Valle del Cauca

Kaffe, Salsa och sen Sverige!
onsdag 3 april 2019 - Cali, Valle del Cauca, Colombia

Hej alla! Då var det då dags för mig att knyta ihop säcken för denna gång. Min sista tid i Colombia och för denna resa har nått sitt slut. Nu väntar bara hemresan som dock skulle varit igår men som dessvärre blev uppskjuten till idag. Så nu hoppas vi allt flyter på som det ska så jag

Emelie Sandin
emet i Amerika't från nord till syd
Senast aktiv - från Jönköping, Jönköpings län, Sverige
Turistfällor och siliconvalley
torsdag 13 november 2014 - Cali, Valle del Cauca, Colombia

Från Banos åkte vi vidare norrut till huvudstaden Quito. Där genomförde vi tre dagars turistande. Vi besökte kyrkor, kollade på koloniala byggnader, shoppade och åt landets godaste empanadas con queso. Vi råkade även ut för två stora turistfällor. Den första var när vi skulle åka den

Caroline Falk
CaJoAn i Sydamerika
Senast aktiv - från Bogotá, Colombia
28 timmar i en frys
tisdag 4 november 2014 - Cali, Valle del Cauca, Colombia

Vi har bara varit här strax över en vecka men vi älskar redan Colombia. Dagarna i Cartagena har spenderats vid poolen när det varit som varmast och annars har vi promenerat runt i stan som vi verkligen gillar. I måndags träffade vi upp seglingsgänget (som typ blivit trevliga nu..?) och

varmt i Cali
lördag 22 februari 2014 - Cali, Valle del Cauca, Colombia

Idag lördag har det varit varm här i Cali 29 grader här, riktigt behaglig tempratur Vi har mest gått runt här i de historiska delarna av stan. Vissa delar av stan ska man inte gå i, vissa kvarter är nog inte trygga att gå i. Vi ser om vissa vissa områden ser skumma så undviker vi de.

Camilla W
tavla20 i Colombia
Senast aktiv - från Timișoara, Timiș, Rumänien
Clearwater Beach
söndag 15 september 2013 - Florida, Valle del Cauca, Colombia

Hello ! Vi har kommit till Clearwater, västra Florida som har fantastiskt fina stränder. Vi har solat hela dagen och lyssnat på levande musik på stranden. Hoppas ni har det bra vi ringer i morron. Det är super varmt här så vi sitter i skuggan och dricker dricka. Sköt om er allihopa så

Jävla oflyt!
måndag 25 februari 2013 - Cali, Valle del Cauca, Colombia

Idag beställde vi väckning så vi inte skulle missa frukosten på hotellet. Mums! Blev väldigt förtjust i den färskpressade papaya juicen :) vid 8.30 var vi tillbaka på pensionat Stein och Enrique ringde till chiquitines för att boka en tid åt oss. Oflyt som vi har så är hela barnhemmet i

Njuter!
söndag 24 februari 2013 - Cali, Valle del Cauca, Colombia

Då har man tränat också! Som tur var hade gymmet tv apparater så jag kunde förena nytta med nöje, samtidigt som jag tränade så tittade jag pa PSG och kung Zlatan. Vinst med 2-0 och fortsatt serieledning, gött! Dessutom gjorde Zlatan mål! Kan det bli bättre :) efter dusch så var det lite

Flott ska det vara!
söndag 24 februari 2013 - Cali, Valle del Cauca, Colombia

Hej på er! Tänk att jag sover som en Gud här fast det är oväsen nästan hela nätterna. Konstigt eftersom jag sover så dåligt hemma och vaknar av en knappnål som åker i golvet. Knasigt värre! Efter att ha duschat o tvättat håret i kallvatten så kände vi att det är dags att byta

Pensionat Stein!!
lördag 23 februari 2013 - Cali, Valle del Cauca, Colombia

Kl.08.00 anlände vi till cali, vi blev stående i nästan 1 timme några mil utanför stan när bussen blev stoppad av polisen och de gjorde en noggrann razzia. Alla i bussen med handbagage fick öppna väskan o visa innehåll och sedan kollade de igenom allt bagage som fanns i bussens

Zoologico de Cali
måndag 11 februari 2013 - Cali, Valle del Cauca, Colombia

Hej igen! Igentligen skulle vi åkt hem idag men vi bestämde oss i sista sekunden att vi ville stanna en extra natt. Iallafall så va vi på Zoologico de Cali igår, ett till zoo eftersom vi älskar djur! Det var väldigt billigt att komma in där 82 kr för oss båda. Vi såg en massa djur och

Tindra Sundell
kildie i Kildies världsresa!
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Amerika't från nord till syd

Amerika't från nord till syd

10 januari 2019 - 2 april 2019

Halloj kära resedagboken! Tänka sig, jag är tillbaka. Länderna börjar fyllas på men jag har fortsatt mycket kvar. Och efter ett par år på resande fot nu både i nöje och jobb kände jag att jag borde passa på att göra en sista långresa. (Vi kan ju tro att det blir så iallafall). Inget jobb och ingen lägenhet när jag kom hem så tänkte jag lika bra att köra på denna tripp också. Så nu startar jag med ett kort stopp i USA och Fort Lauderdale innan jag åker vidare till Cancun i Mexico. Därefter är pappret blankt för denna resa ska gå i flexibilitetens tecken och bli som det blir. Målet är att lära mig spanska och dansa salsa, i övrigt bara se och upptäcka så mycket som möjligt. Med blandade känslor lämnade jag kära Sverige bakom mig återigen, och det blir aldrig lättare att säga hejdå till nära och kära. Speciellt inte till min älskade mormor som jag inte vet om jag får se vid liv igen. Men jag vet att hon kämpar på så länge hon orkar! Så jag hoppas att de som vill är med och läser om mitt nästa äventyr så ska jag försöka uppdatera så ofta jag hinner!

Sydamerika

Sydamerika

2 september 2014 - 16 december 2014

Centralamerika-Hawaii-Fiji-NZ 2014

Centralamerika-Hawaii-Fiji-NZ 2014

30 augusti 2014 - 11 januari 2015

Woop woop, tar oss från Mexiko till Colombia med allt vad det innebär (tequila, dykning, guacamole, surf, salsa, partey, äventyr). Flyger sedan till Hawaii, Fiji (där vi möter upp Christofer) och avslutar med Nya Zeeland där även Jerra möter upp oss. Sämre kan man ha det!

Colombia

Colombia

29 januari 2014 - 3 mars 2014

Ska åka till Colombia på semester. Börjar i Bogota, därefter flyger vi till Cartagena som ligger i norra delen av landet.

Florida Roadtripp och Weekend i New York

Florida Roadtripp och Weekend i New York

13 september 2013 - 1 oktober 2013

Flyger till Orlando och åker den "västra" sidan till Fort Mayer. Fortsätter sen genom Everglades Nationalpark och över till Miami. Därifrån bär resan ner till Key West. Efter Key West vänder vi uppåt mot Fort Lauderdale och avslutar resan i Orlando de sista dagarna. Efter Florida avslutar vi resan i New York och åker därefter hem till Sverige. Ha de

colombia och new york

colombia och new york

5 februari 2013 - 12 mars 2013

Äntligen dags att söka lite rötter och se vårt ursprungsland, vackra Colombia!

Kildies världsresa!

Kildies världsresa!

22 januari 2013 - 16 februari 2013

Det här är Kellie och Tindras världsresa. Vi kommer resa till Bl.a Tunisien, Uzbekistan och Honduras. OBS! Vi reser ej på riktigt utan detta är ett skolprojekt, men vi försöker göra det så verkligt så möjligt.

Viaje a Colombia

Viaje a Colombia

15 december 2012 - 20 januari 2013

Resan tar sin borjan i Stockholm Arlanda. Nu mellanlandning i London. Dagen ska avslutas med ett bad och somn.

Adventure spring 2012

Adventure spring 2012

6 februari 2012 - 19 maj 2012

Äntligen bär det av genom Latinamerika och Sydamerika!

Peruansk praktik och Sydamerikansk backpacking

Peruansk praktik och Sydamerikansk backpacking

29 januari 2012 - 15 augusti 2012

En liten tripp till Sydamerika som inleds med praktik i Peru följt av backpacking under sommaren med avslutning i Costa Rica. Åker dit med det gamla vanliga tankesättet: Det kan inte går mer än åt helvete. Dessutom skall jag endast fokusera på min praktik, inga distraktioner. Har lite planer men har nästan aldrig följt några tidigare när jag har rest så vi får se vad som händer.

Emelie Sandin
emet