Costa Rica: Paradiset med semesteraktiviteter för alla
onsdag 13 september 2017 - Costa Rica

Kan surfarens-, naturälskarens-, soldyrkarens- och upplevelsesökarens drömdestination vara den samma? Faktum är att svaret på den frågan är ”ja”. Costa Rica är en av de få platserna i världen som kan erbjuda en så stor variation. Här hittar man både ett ökenlandskap samt en

Amanda Björkhagen
Editor i Macao
Senast aktiv - från Malta
Puerto viejo!
torsdag 23 februari 2017 - Puerto Viejo de Talamanca, Limón, Costa Rica

Nästa anhalt ! Puerto viejo på den karibiska sidan av costa rica! Vi kom fram på eftermiddagen, killen från Peru som hjälpe till som vår volunteer guide från the lodge följe med! Han heter Stefano och vill så småningom jobba som mountainbike instruktör för ex turister i Cusco Peru när

Isabella Carlman Sanne Hall Isa Sundholm
tripletroubleontour i Triple trouble on tour
Senast aktiv - från Panama City, Panama
Rios tropicales!
söndag 19 februari 2017 - Río Pacuare, Costa Rica

Hej alla! Sorry för dålig uppdatering! Här kommer ett inlägg om vår sjukt härliga arangerade resa i costa ricas djungel. Dag 1 16/2Efter att ha lämnat Nicaragua och spenderat en natt i SAN José åkte vi tidigt morgonen efter till vår destination pacua river som ligger mot den

Isabella Carlman Sanne Hall Isa Sundholm
tripletroubleontour i Triple trouble on tour
Senast aktiv - från Panama City, Panama
Två veckor i det gröna Costa Rica
tisdag 21 februari 2017 - Jacó, Puntarenas, Costa Rica

Hej alla vänner!Det var mycket länge sedan jag skrev så jag får allt ta och skämmas lite. Just nu befinner vi oss på Pacifik-sidan av Costa Rica i en ort som heter Jaco. Vi har under två veckor tagit oss runt i landet och har mycket att berätta. Men vi tar det från Mexico.Efter vår sjuka

Dag 30 - Uvita till San José
söndag 18 december 2016 - San José, San Pedro, Costa Rica

Puh, puh, puh!! Vilken dag det varit. Lång o jobbig! Vaknade m tuppen igen, dvs strax e 04 o låg sedan o grubblade över konstiga människor i världen. Efter frukost ägnade jag morgonen i telefon m Thomas o att försöka få till en lösning för mina kidnappade grejor som jag behöver. Sen

Dag 29 - Dominical till Uvita
lördag 17 december 2016 - Uvita, Puntarenas, Costa Rica

Det är ju tur att tidiga morgnar inte är ett problem, upp m tuppen innan klockan ens hann ringa vid 05.. Hoppas dessa tidiga vanor kan hålla i sig hemma sen.. Hann både skumma tidningen o packa det sista innan min pick-up kom vid 06 f att hämta mig o packningen. I morgonens tidiga timme under

Dag 28 - Dominical
fredag 16 december 2016 - Dominicalito, Puntarenas, Costa Rica

Hade trott att det skulle bli svårt att sova med alla djungelljud m jag måste ha varit helt slut för jag somnade tidigt o sov som en sten till 05.30 o då var det helt ljuvligt m wifi så jag behjälpligt fick upp en del foton. Några få i taget så det blev säkert både dubbelt o konstig

Dag 27 - Monteverde till Dominical
torsdag 15 december 2016 - Dominicalito, Puntarenas, Costa Rica

Ännu en natt med usel sömn. Regnet vräkte ner o stormen skakade hela huset. Kl 04 gav jag upp o började packa mig iordning f avresa. Vädret höll i sig o det var beckmörkt när jag skulle hitta till busstationen där jag tidigare varit o köpt biljetter. Vägen dit var rakt uppför berget o

Dag 26 - Monteverde
onsdag 14 december 2016 - Monteverde, Puntarenas, Costa Rica

Wow vilken dag! Kanske den bästa  hittills under resan... Tror jag varit lite understimulerad o nu när jag haft fullt program hela dagen o kvällen känner jag mig vid liv. Framförallt har de senaste dagarna varit lite av ett vått skynke som lagts över mig i ett försök att kväva mig o nu

Dag 25 - La Fortuna till Monteverde
tisdag 13 december 2016 - Monteverde, Puntarenas, Costa Rica

Någonstans på morgonnatten när tuppen vaknade o Tiina började härja runt satte jag i öronproppar o sov till häpnadsväckande 07.30 - vilket just idag var dumt, hade varit så mkt bättre om vi fått allt överstökat tidigare o jag kommit ur stan.. Det första jag fick veta när jag slog

Macao

Macao

28 april 2017 - 28 april 2017

Har prevcis gått igenom mina bilder från Macao. Kommer bli kul att äntligen få dela med mig av mina erfarenheter.

Mitt i mellan i Americas

Mitt i mellan i Americas

3 januari 2017 - 3 april 2017

På tur i Mellanamerika. Vi är två journalister som är på jakt efter kulturkrockar, naturliv, trevliga människor, bad (Cissi) och lära sig några spanska ord eller två.

Triple trouble on tour

Triple trouble on tour

10 januari 2017 - 18 maj 2017

De tre trubbelmakarna åker till Amerikat på upptäcksfärd! Följ med oss från Cuba till Brazil och allt däremellan

Från Kuba till USA

Från Kuba till USA

18 november 2016 - 7 januari 2017

Via London till Havanna med Therese, därifrån ensam till Panama för några dagar innan det bär av till Costa Rica där jag ska möta upp Tiina och vi ska resa ihop några dagar. Sen drar jag till LA och träffar Los tres bandidos, dvs. Thomas, Nemo och Joar och med dem ska vi bila i Kalifornien.

Costa Rica; djungel, vulkan och Stillahavsbad.

Costa Rica; djungel, vulkan och Stillahavsbad.

22 november 2016 - 7 december 2016

23 mars 2016 - 7 april 2016

América Central y Cuba

América Central y Cuba

14 januari 2016 - 25 februari 2016

Äntligen är foten ur och jag ska göra Centralamerika. Kuba blir bonus. Ser fram emot turkosa vatten, fisk och skaldjur på tallriken, indiankultur, briljera med min spanska, djungel (med lite bävan), cigarrer och rom. Vad mer som bjuds får jag rapportera om eftersom.

Sydamerikas luckor

Sydamerikas luckor

14 januari 2016 - 25 mars 2016

Min resa kommer börja i Buenos Aires (Argentina) och avslutas i San Jose (Costa Rica). En strecka på 5662 km fågelvägen. Men jag kommer inte att flyga, så vägen mellan B.A och S.J blir bestämd ut med vägen. Jag återkommer med täta rapporter här på sidan för de som vill Ha det

18 december 2015 - 6 januari 2016

5års resa med bästa familjen