Costa Rica

det går inte alltid som man planerat
torsdag 22 mars 2018 - San José, Costa Rica

Hallå Sverige,  Då var det dags för avfärd.  Sammy har varit vaken större delen av natten men vid halv sex tiden på morgonen hoppar vi på transfern till flygplatsen.   Ja det var många som skulle åka och vägen till flygplatsen håller man på och bygger om men efter en stund var vi på

Sista veckorna
torsdag 22 mars 2018 - San José, San Pedro, Costa Rica

Här e man nu mindre än 12h till flyget lyfter till Toronto, Sista tiden har gått extremt fort men vi har gjort väldigt mkt under den tiden.Melissa, Matte, Christel var på horseshoe tävling och jag lottades som vanligt med en halvdöd man, denna gången var det en som gick på syrgas och kunde

Sista dagen i Santa Teresa
söndag 18 mars 2018 - Carmen Beach, Puntarenas, Costa Rica

Hola Sveden,  Då har vår sista dag i Santa Teresa kommit och vi suger ut det sista ur detta underbara lilla ställe.  De sista dagarna har varit instensiva men ack så trevliga.  Igår var Sammy ute och dök en sista gång och jag var och körde Yoga på morgonen.   Sammy hade åter igen en

ont om tid
onsdag 14 mars 2018 - Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

Hola Sweden,   Här kommer några rader från oss.  Idag har vi 5 dagar kvar i Santa Teresa och helt plötsligt känns det som om vi har ont om tid här.  Men det e väl lite så det är.  I måndags körde vi till Eric och Julie i Tambor och spenderade eftermiddagen i deras trädgård.  På

dykning
fredag 9 mars 2018 - Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

God morgon Sverige,Dagarna rusar fram just nu    Snart e det 1 v sedan vi vinkade av Melissa och Matte på flygplatsen helt sjukt att det snart redan gått en vecka.  Det har varit underbart att ha dom här och det gjortde ont i mamma hjärtat när vi vinkade av dom.  Men vi har inte mycket tid

surf
lördag 10 mars 2018 - Unnamed Road, Puntarenas, Costa Rica

Surfing Äntligen blev det av. Dagen med det stora S:et skulle inträffa och det var kvinnornas våta dröm, mannens våta dröm enligt Mikey, Jesus uppenbarade sig i motljuset som den uppenbara surfgud han är, Mattias står och funderar över om han verkligen valt rätt lag, jag gav honom en

2 härliga veckor
tisdag 6 mars 2018 - Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

God Morgon Sverige,Sitter här ute i vår underbara trädgård och intar dagens morgon kaffe och kl är snart 07.00.    Om 2 timmar  ska vi bege oss mot San Jose och ikväll lämnar vi Melissa och Mattias på flygplatsen.  2 veckor som bara har sprungit förbi men dom har varit helt

Lyckade utflykter
lördag 3 mars 2018 - Monte Verde, Monteverde, Puntarenas, Costa Rica

Efter en stabil bilfärd som innebar en omväg pga att vägen ner från Monte Verde söderöver var avstängd för underhåll och en lyxig överfart med m/s Tambor III så var vi framme i Santa Teresa. Det blev en snabb middag på Restaurang Amici eftersom vi inte var i ST förrän vid 20 tiden och

We did it
fredag 2 mars 2018 - Monteverde, Puntarenas, Costa Rica

Idag har vi gjort något som vi aldrig trodde att vi skulle göra, zipline var aktiviteten mellan berg och dalar vilken tjusning 1.5 km var den längsta hängande i en wire 150 m över trädtopparna.vi fyra höjde medelåldern betydligt i gruppen 🤣Imorron kommer vi bege oss till kusten playa

Perborje i Costa Rica och Dominikanska Rep
Guppig transfer
torsdag 1 mars 2018 - Monteverde, Puntarenas, Costa Rica

Efter go frukost på hotellet i La Fortuna bar det iväg m fullastad buss m folk o packning.Först 30 min,sen 1tim m båt o buss igen. Vilken väg....sååå dålig.Landskapet likna Österrike så vackert m kullar,backar upp o ned,upp o ned m serpentinvägar men i uruselt skick....puh.Kände oss

Perborje i Costa Rica och Dominikanska Rep
Costa Rica och Dominikanska Rep

Costa Rica och Dominikanska Rep

22 februari 2018 - 23 mars 2018

Snart är det dax för vår efterlängtade resa till Karibien.Stora förväntningar,packningsbestyr och resfeber känns väl nu.

Familjen Kaos On Trip

Familjen Kaos On Trip

30 november 2017 - 10 februari 2018

Hola! Jag ska åka med min familj på resa. Vi ska åka till Kalifornien, Honduras, Costa Rica och New York.

Panamakanalen

Panamakanalen

30 oktober 2017 - 20 november 2017

Denna gång åker vi till USA, stannar ett par dagar i Los Angeles innan vi går på Norwegian Sun som kommer att ta oss längt Amerikas västkust genom Panamakanalen och sedan upp till Miami. Efter ett par dagar i Fort Lauderdale åker vi hemåt.

24 oktober 2017 - 23 mars 2018

Ett långt äventyr

Macao

Macao

28 april 2017 - 28 april 2017

Har prevcis gått igenom mina bilder från Macao. Kommer bli kul att äntligen få dela med mig av mina erfarenheter.

Mitt i mellan i Americas

Mitt i mellan i Americas

3 januari 2017 - 3 april 2017

På tur i Mellanamerika. Vi är två journalister som är på jakt efter kulturkrockar, naturliv, trevliga människor, bad (Cissi) och lära sig några spanska ord eller två.

Triple trouble on tour

Triple trouble on tour

10 januari 2017 - 18 maj 2017

De tre trubbelmakarna åker till Amerikat på upptäcksfärd! Följ med oss från Cuba till Brazil och allt däremellan

Från Kuba till USA

Från Kuba till USA

18 november 2016 - 7 januari 2017

Via London till Havanna med Therese, därifrån ensam till Panama för några dagar innan det bär av till Costa Rica där jag ska möta upp Tiina och vi ska resa ihop några dagar. Sen drar jag till LA och träffar Los tres bandidos, dvs. Thomas, Nemo och Joar och med dem ska vi bila i Kalifornien.

Costa Rica; djungel, vulkan och Stillahavsbad.

Costa Rica; djungel, vulkan och Stillahavsbad.

22 november 2016 - 7 december 2016

Costa rica, colombia