Alajuela

Alajuela(San jose)
onsdag 3 augusti 2016 - Alajuela, Alajuela, Costa Rica

I måndags tog vi en shuttlebuss från Santa teresa för att åka 6h till Alajuela utanför huvudstaden San José. Alajuela ligger fem minuter från flygplatsen och är förmodligen väldigt mycket lugnare och smidigare än San Jose. Vi kände aldrig att vi hade nån nyfikenhet på innerstan. I

Sebastian Sääf
Sebbedutt i Costa rica, colombia
Senast aktiv - från Bogotá, Colombia
Inlagda bananer och brant fläsk.
onsdag 5 februari 2014 - Alajuela, Alajuela, Costa Rica

Voluntarandet rullar pa. Nu arbetar vi mycket med utbildningsmaterial for kvinnorna och barnen som kommer till centret. Efter att de kommit for lunch far de lite undervisning i olika saker och en av dem ar halsa, darav har vi gjort material som kan anvandas for att prata halsosamma vanor med barnen

De sista dagarna
onsdag 8 januari 2014 - Alajuela, Alajuela, Costa Rica

Dagen inleddes med god frukost och lite allmänt snack med våra värdar Jamie och Craig innan vi gav oss ut på canopy tur. En liten lastbil hämtade oss och vi hoppade upp på flaket och drog iväg. Efter en något skumpig resa på gropig grusväg och genom en flod kom vi fram till canopy

Caroline Andersson
caran048 i Costa Rica
Senast aktiv - från Katmandu, Central Development Region, Nepal
Avslut
onsdag 25 april 2012 - Alajuela, Alajuela, Costa Rica

Tjoho, Sista dagarna pa on kunde inte sluta battre. Solen sken och jag gjorde ett andra dyk. Havet var helt stilla och visibiliteten var superbra. Hade inte ens min "egna" instruktor utan fick klara mig sjalv som de andra, men det gick galant! I sondags akte jag och nagra kompisar pa en tur till

Elisabet Claesson
elisabetc i Caribbean
Senast aktiv - från Ölandsgatan, Kalmar, Kalmar län, Sverige
Pura Vida!
tisdag 7 februari 2012 - Alajuela, Alajuela, Costa Rica

Hej alla vanner! Sjukaste ever, just nu sitter jag vid en dator pa ett femstjarnigt hotell och vad gor jag har undrar ni? Jo, jag BOR har! Iallafall en natt. I den har paketresan som jag skrev om i det tidigare inlagget sa ingick det en natt pa femstjarnigt hotell och har sitter vi nu. Dock har

Sara Kuhlefelt
sarakuhl i Centralamerika
Senast aktiv - från Monteverde, Puntarenas, Costa Rica
Från en flygplats...
lördag 14 januari 2012 - Alajuela, Alajuela, Costa Rica

Möjligtvis sista inlägget på ett några dagar. Vi sitter på flygplatsen för ett inrikesflyg till Puerto Jimenez och den riktiga regnskogen i Peninsula de Osa. Gårdagen startade med ett Joga pass för Hanna och slappa för mig innan vi åkte tillbaks mot bergen igen. En färjetur som nästan

Direkt fran Alajuela
lördag 14 maj 2011 - Alajuela, Alajuela, Costa Rica

Sitter i Alajuela pa Maleku hostel dar jag ska sova i natt. Akte tidigt imorse fran Santa Teresa och Gina. Usch det var inge kul, en svenska som sitter och grater pa bussen ser de inte varje dag skulle jag tro. Efter buss, farja och ater buss var jag i Alajuela vid halv ett. Gick ner pa stan och

Jenny Carlsson
Jenca i Costa Rica & New York
Alajuela
fredag 15 april 2011 - Alajuela, Alajuela, Costa Rica

yesterday i had my first surflesson. I though ive been here for a long time now n still i havent even tried it so it was about time. So now ive tried n it was great. It was a lot of fun but also exhuasting. we were 3 people + the instructor n we got a really good lesson for about 3 hours staring at

Anna
ginaballerina i Costa Rica å här å där..
Senast aktiv - från Barcelona, Katalonien, Spanien
Da var man framme!
torsdag 7 april 2011 - Alajuela, Alajuela, Costa Rica

Hej allihopa! Anlande till hostelet igar kvall ca 21.30 lokal tid, efter en lang flygresa. Hann med nod o nappe med flyget i London som skulle ta mig till New York. Pga ett missforstand akte jag till fel terminal, saken blev ju forstas inte battre av att Heathrow ar sa stort att man maste aka buss

Avslutning Costa Rica
onsdag 12 januari 2011 - Alajuela, Alajuela, Costa Rica

Haha, jag visste att det skulle sticka i ögonen på vissa av er när ni läste min ironiska skildring av våra ¨välskapta¨ kroppar. Ni kan vara lugna, om jag ngn gång i min vildaste fantasi ens för ett ögonblick trodde att jag hade en vältränad kropp så är denna inbillning för evigt

Costa rica, colombia

Costa rica, colombia

19 juli 2016 - 14 augusti 2016

Surf o turism.

Heffaklumpen och Vesslan i Centralafrika.....eller?

Heffaklumpen och Vesslan i Centralafrika.....eller?

25 januari 2014 - 28 mars 2014

Man blir glad när man hittar tillbaka till resedagboken, som man inte trodde fanns längre. Det var roligt att läsa dagböckerna från tidigare resor, men det är såklart lite pinsamt att läsa det man en gång skrivit också, haha! Tur att man blir äldre! Nu är det 2014 och vi kan inte tänka oss ett bättre sätt att börja året på än med ett nytt äventyr. Äntligen är det dags igen. Den här gången bär det av mot Centralamerika. Planen är att vi(Linn och My), två klasskompis, ska volontärarbeta i Costa Rica i tre veckor. I arbetet kommer vi främst möta undernärda kvinnor och barn. Vi har bokat ditresan och hemresan som går från Cancun i Mexico. Förutom de tre veckorna på projektet i Costa Rica vet vi inte riktigt var resan kommer bära av, men ni är varmt välkomna att följa oss här, so long!

Costa Rica

12 januari 2012 - 12 mars 2012

vår livs resa!

vår livs resa!

1 januari 2012 - 28 januari 2012

en må-bra resa som kommer bestå av äventyr i djungel, äventyr på havet, äventyr i bergen och en hel månads kvalitetstid med varandra! det pirrar lite.. vi vill åka!

Pura Vida - Costa Rica!

Pura Vida - Costa Rica!

6 april 2011 - 12 maj 2011

Aker fem veckor till Costa Rica for att njuta av sol och varme. Det primara malet med resan ar att fa surfa sa mycket som mojligt.

Costa Rica å här å där..

Costa Rica å här å där..

26 februari 2011 - 31 maj 2011

Äntligen! hej då Europa! ska se vart vinden tar mig. blir att åka runt i Costa Rica, inga direkta planer,stannar några dagar i New York på vägen tillbaka... mer än så har jag väl inte planerat...men det löser sig! :D

Costa Rica, en vild chansning!?

Costa Rica, en vild chansning!?

23 december 2010 - 14 januari 2011

Efter att ha sett ett fiskeprogram under påsken 2010 bestämde vi oss för att vinterresan 2010/11 skulle gå till detta Centralamerikanska land. Om vi väl lyckas ta oss dit (via USA:s BARRIÄR) ska det bli spännande att se om landet infriar mina förväntningar. Slutliga deltagare på denna trip blev förutom undertecknad: Brun7, Hallon och Gramse.

The Costa Rica Experience

The Costa Rica Experience

21 december 2010 - 14 januari 2011

Den store mannen i lilla kroppen ger sig återigen ut på en episk resa kännetecknad av stor glädje, mer eller mindre ordnat kaos samt galenskaper värdig en inavlad rysk storfurste. Detta sker i vanlig ordning tillsammans med fantastiska människor! Dennis, Bruno, Frank och Henke gör Centralamerika till en osäker plats att befinna sig kring i *trumvirvel* - The Costa Rica Experience!

Marie Hermansson
marie.hermansson