La Fortuna

Äntligen på väg
söndag 9 februari 2020 - La Fortuna, Alajuela, Costa Rica

Då har äntligen vår efterlängtade resa börjar.  Det var samling hos oss på morgonen där vi hämtades av Hasse med minibussen.  Ett glatt, förväntansfullt gäng gav sig av.  En smidig resa tog oss till Kastrup, lite hysteriskt där man misstänkt Coronavius hos någon resenär, men men

La Fortuna
onsdag 20 februari 2019 - La Fortuna, Alajuela, Costa Rica

Hola!Vi åkte från San José med buss tidigt i måndags, va inga som helst problem att ta lokalbussen (kostar en bråkdel av vad det skulle kostat att åka shuttle) den va i tid och helt okej bekväm buss med AC! Det tog sen tid att få checka in på hostelet i La fortuna men så är det

Marie Hermansson
marie.hermansson i Costa Rica
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Varma källor
onsdag 28 februari 2018 - La Fortuna, Alajuela, Costa Rica

Igår hade vi en slappardag på Baldi hot springs, tyckte vi hade flackat omkring så det var skönt. Helt otroligt vackert 15 olika bassänger från 20 grader upp till 43 grader, vi bara njöt.idag ska vi upp till vulkanen arenal på lite trecking bl.a. vi tänker på er hemma i kylan.

Dag 23 - 24 La Fortuna
söndag 11 december 2016 - La Fortuna, Alajuela, Costa Rica

När vi planerade vår rundtur i Costa Rica i slutet av sommaren var det superviktigt att jag skulle boka hotellen bums för det skulle vara så fullt o det var också jätteviktigt att vi skulle komma iväg supertidigt på morgonen den 11/12 för att komma upp till vulkan Arenal tidigt på

Tine Asplund
TineA i Från Kuba till USA
Senast aktiv - från Manilla, Metro Manila, Filippinerna
Sista dagen på regnskogshotellet
onsdag 30 november 2016 - La Fortuna, Alajuela, Costa Rica

30 november, naturvandring till bondgård utanför hotellet(som ni kanske märkt kommer alla bilder i bakvänd ordning, har frågat Resdagboken varför, men ännu inte fått svar)Vår sista heldag på fina Arenal Manoa Hotel. Vilken tur vi hade, som valde det här hotellet till slut! Det är som

29 nov: Arenal Hanging Bridges
onsdag 30 november 2016 - La Fortuna, Alajuela, Costa Rica

Tisdag 29 novemberDags för äventyr idag! Vi blev upphämtade för transport till guidad rundvandring vid Arenal Mistico Hanging Bridges, vilket vi hade bokat igår. Vandringen som varar 2.5 timmar och är 3 km lång, går genom tät regnskog men på en väl preparerad stig. Vissa delar går över

27-28 nov, utflykt till La Fortuna
onsdag 30 november 2016 - La Fortuna, Alajuela, Costa Rica

Hotel Arenal Manoa, söndag 27/11Margherita jätteförkyld idag och mest på rummet, regn igen. Det är iofs inte oväntat, för här i centrala höglandet har de två årstider: Regnperioden och den mindre regniga perioden, som just har börjat. Växtlighet och djurliv stortrivs här, tack vare

Mot vulkaniskt landskap
söndag 27 november 2016 - La Fortuna, Alajuela, Costa Rica

Hotel Arenal Manoa, söndag 27/11 (första advent i Sverige)Vid tretiden i morse vaknade jag av en väldig knall och ett samtidigt starkt ljussken. Käpprak i sängen undrade jag: Var är jag? Visst ja, vid vulkanen. Är det vulkanutbrott? Som ni förstår, eftersom jag skriver nu, så var det bara

Costa Rica med familj och vänner

Costa Rica med familj och vänner

7 februari 2020 - 29 februari 2020

7 förväntansfulla resenärer denna gången. För 3:e gången får vi möjlighet att åka till detta underbara land som man inte kan få tillräckligt av. Vi ska dela denna resa med familj och vänner och det ska bli så fantastiskt.

Costa Rica

Costa Rica

17 februari 2019 - 4 mars 2019

Dansken och svensken drar ut på äventyr igen.

Costa Rica och Dominikanska Rep

Costa Rica och Dominikanska Rep

22 februari 2018 - 23 mars 2018

Snart är det dax för vår efterlängtade resa till Karibien.Stora förväntningar,packningsbestyr och resfeber känns väl nu.

Från Kuba till USA

Från Kuba till USA

18 november 2016 - 7 januari 2017

Via London till Havanna med Therese, därifrån ensam till Panama för några dagar innan det bär av till Costa Rica där jag ska möta upp Tiina och vi ska resa ihop några dagar. Sen drar jag till LA och träffar Los tres bandidos, dvs. Thomas, Nemo och Joar och med dem ska vi bila i Kalifornien.

Costa Rica; djungel, vulkan och Stillahavsbad.

Costa Rica; djungel, vulkan och Stillahavsbad.

22 november 2016 - 7 december 2016

Christel Söderstjerna