Cartago

På väg till Stilla havet
onsdag 8 januari 2014 - Cartago, Cartago, Costa Rica

Nu sitter vi och äter frukost på lodgen i bergen och väntar på vår transport ner till Stilla havet och Drake Bay. Igår var John ute på en guidad fågelskådningstur och viveka gicke en av de fina turerna i skogarna runt lodgen. Barnen fotar kolibrir som vanligt...

Johanna fotar kolibrier
måndag 6 januari 2014 - Cartago, Cartago, Costa Rica

Vi har tillbringat dagen vid lodgen och gått småturer i de fina omgivningarna. Det är rätt jobbigt med stigar som aldrig är plana utan antingen går brant upp eller brant ner. Men skogarna är fantastiska med masor av mossor, lavar och bromelior. Vi har dock haft lite svårt att slita oss

Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
Uppe i bergen och koloibrir i massor (och Quetzal!)
måndag 6 januari 2014 - Cartago, Cartago, Costa Rica

Nu (6 januari)är vi uppe i bergen på 2 700 m höjd och bor på en lodge som heter Quetzals Paradise. Idag på morgonen var vi ute på en Quetzal-tur och fick se flera ex av denna fantastiska fågel. På lodgen har de också kolibrimatare och vi itter och äter frukost mitt ibland en massa

VAmos al la playa
onsdag 21 april 2010 - Cartago, Cartago, Costa Rica

Hej - nu har jag uppdaterat min resedagbok igen med en massa härliga bilder från playan ! Den ligger på min egen hemsida för resedagboken fortsätter ha problem ! kopiera denna länk o klistra in http://www.medzeta.se/dominical.html eller gå till första sidan på

Resan till Nicaragua
söndag 28 mars 2010 - Cartago, Cartago, Costa Rica

Hej Resedagboksläsare ! Ursäkta besväret men ... Detta inlägg finner du på min egen hemsida via denna länk : http://www.medzeta.se/resedagboknic.html Resedagboken har byggt om sin hemsida o den har i detta skede massa tekniska bekymmer så tillsvidare avvaktar jag med att

Basta dagen hittils!
tisdag 2 mars 2010 - Cartago, Cartago, Costa Rica

Heeeej! Igar va den basta dagen hittils:) Vi var radda att vi inte skulle fa boende i MOntezuma for vi kom ganska sent och vi hade last att det kunde vara svart att fa tag pa,,, men nar vi gick in pa det forsta hostelet sa dom att det fanns gott om plats for det va manga turister som hade avbokat

Svenskar äter INTE ris !
fredag 26 februari 2010 - Cartago, Cartago, Costa Rica

Hej Alla kära gamla o nya resedagboksläsare ! Det känns som det var ett tag sen jag skrev … senaste inlägget ” mord i sinnet ” har jag förstått att en del inte fått aviserat om att det finns ett nytt dagboksinlägg… o jag noterade också att mina ”tittarsiffror ”

Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
God natt skulle jag vilja saga nu:)
onsdag 24 februari 2010 - Cartago, Cartago, Costa Rica

men det e ar inte riktigt dax annu, har aldrig haft sant har jetleg som nu. Vill somna vid sju och vaknar alldeles for tidigt;) men i natt blir det nog battre:) vi ska sova hos Ricardo och hans familj:) man kanner sig som hemma har;) Dom e jatte trevliga och vi har fatt en god middag av hans

God Morron!
tisdag 23 februari 2010 - Cartago, Cartago, Costa Rica

Idag har jag vaknat nga timmar for tidigt;) Det ar sa varmt och svart att somna om. Va med Rekardo och hans vanner pa en livebar igar. Och idag ska vi ner till hans familj i Cartago och plocka baner i tradgarden:)

Mord i sinnet !
fredag 5 februari 2010 - Cartago, Cartago, Costa Rica

Mord i sinnet… Torsdagmorgon … nyvaken.. Sigifredo min husvärd har just kommit hem från sitt nattskift..kl är ca 06.30….. Jag håller på fixar kaffe ..genom fönstret hör jag Sigifredo även av mig kallad myggan—för han är som en irriterande surrande mygga -

Strand i Costa Rica

Strand i Costa Rica

27 december 2013 - 17 januari 2014

Centralamerika!

Centralamerika!

21 februari 2010 - 3 april 2010

Startar i costa Rica och flyger hem ifrån Mexiko där i mellan blir en överraskning;)

Novemberljus i Costa Rica

Novemberljus i Costa Rica

3 november 2009 - 24 december 2009

Tant på resande fot....

In to the Wild...

In to the Wild...

15 oktober 2009 - 21 maj 2010

Återvänder nu till mitt favorit land Costa Rica - har inte varit där sen 2002 . Då hittade jag av en slump en kvar glömd engelsk bok på ett café med titeln - In to the wild - den har sen dess varit min favvoritbok nr 1 ! Delad första plats med Ulf Lundells " vinter i paradiset". Boken jag hittade har fått inspirerar till namnet på årets resedagbok. Det som lockar mig med Costa rica är den underbara naturen- the wild life - enkelheten - långt ifrån Thailand alla har mobiltelefon o Aftonbladetslöpsedlar. Detta är en "tant" resa för långa vandringar , mycket läsa böcker o bara vara. Reser ihop med min vän Ann som du hittar under alias - "Annheltenkelt" . Häng med på våra öden o äventyr under vintern 2009/2010 ! kram Zahra o Ann

påväg mot toppen

påväg mot toppen

30 augusti 2009 - 3 januari 2010

nepal- tibet- mexico-... panama- N.Y

Costa Rica & Julshopping i New York!

Costa Rica & Julshopping i New York!

1 december 2009 - 22 december 2009

Jag och älsklingen ska hälsa på Karol (som jag träffade när jag var au-pair i USA) i Costa Rica och utforska landet! På vägen hem stannar vi tre nätter i New York där det blir Julshopping!!!!!

6 februari 2009 - 17 februari 2009

Costa Rica 2008

Costa Rica 2008

15 december 2008 - 15 januari 2009

Detta är en familj och äventyrsresa.

Latinamerika

Latinamerika

10 januari 2009 - 25 mars 2009

Eeehhh - typ Latinamerika

Costa Rica/Chile/New York

Costa Rica/Chile/New York

4 januari 2009 - 20 maj 2009

Vi är två tjejer som kommer att åka till andra sidan atlanten för att volontära som engelsklärare.

Niklas Andersson
K.E.79