Fortuna

Avresa till La Fortuna och San Bosco Hotell
fredag 25 mars 2016 - Fortuna, Guanacaste, Costa Rica

Avresa från San José vid 07.45 med minibuss. Lite skumpiga vägar men trevligt ändå, passerade fotbollsstadion som var jättefin. Kom fram till La Fortuna vid 13.00 tiden och då blev det dopp i poolen, och sedan ut att äta riktigt gott och prisvärt. Trevligt rum och trevligt folk, fast lite

Anders Johannesson
Joha58Milo i Costa Rica 2916
Senast aktiv - från Ljungby, Kronobergs län, Sverige
Uppdatering en bit in på resan
måndag 25 januari 2016 - Fortuna, Guanacaste, Costa Rica

Så var det äntligen dags. 02.30 ringde klockan på torsdag morgon. Eller natt om man så vill. Pigg är inte ordet att beskriva mig just då. Vi träffade några lika förvirrade och trötta resenärer på Arlanda och ca 27 timmar efter vi klivit upp fick vi gå och lägga oss i Panama City.

Caroline Hammarström
kremelin i América Central y Cuba
Costa Rica- del 1
måndag 23 mars 2015 - Fortuna, Guanacaste, Costa Rica

Costa Rica- del 1 Hej hopp! Då har vi hunnit byta land igen som sagt och befinner oss nu i de centrala delarna av Amerika, nämligen den rika kusten- Costa Rica! Och vilket paradis vi hunnit se hittills. Vi har hunnit vara här halva tiden av våra tre veckor och tiden springer iväg även här

Vulcano
fredag 23 januari 2015 - Fortuna, Guanacaste, Costa Rica

Hola Inser att jag glömde kommentera förra inläggets rubrik. När vi åkte längs Costa Ricas östkust, mot Karibien är det kilometer efter kilometer med bananodlingar, mesta ägare Dole och Chiquita. I Tortuguero nationalpark var jag på natt/tur, kanot/resa och vandring i djungeln. Vi gick

San Jose y La Fortuna
måndag 10 november 2014 - Fortuna, Guanacaste, Costa Rica

Måndag 10/11, La Fortuna, Costa Rica Nu är vi i Costa Rica! Vi började med att ha ca 3 lugna dagar i San Jose. En "storstad" i Costa Rica. Här fanns inte mycket att göra. Så vi vandrade runt och sightseeingade lite en dag. Då såg vi bl.a. Teatro Nacional (nationalteatern), Mercado central

Regnskogen!
torsdag 17 juli 2014 - Fortuna, Guanacaste, Costa Rica

Nu sitter vi här mitt i regnskogen efter ytterligare en femtimmars bussresa. Vi begav oss alltså från Tamarindo till La fortuna som ligger vid botten av Costa Ricas mest kända vulkan, Arenal. Costa Ricas landskap är väldigt varierande och där de centrala delarna består av berg och

Många timmar i buss blir de !
onsdag 12 mars 2014 - Fortuna, Guanacaste, Costa Rica

Hej på er där hemma! Väl på plats i Copan i honduras så kollade vi maya pyramider, fåglar och kolla stan. en mysig by. Efter 2 nätter i copan åker vi till Panajichel i Guatemala. Där tog vi en båttur på sjön och besökte två små byar och en lite större by. vi fick resans första

Lars Andersson
Mr bubbles i Central Amerika
Senast aktiv - från Bocas del Toro, Panama
Nytt land... Costa Rica
fredag 14 mars 2014 - Fortuna, Guanacaste, Costa Rica

Hej igen! Nu har jag inte skrivit pa nagra dagar... ska forsoka sammanfatta de senaste dagarna lite kort har. Vi var i Mexico city igen ja, bodde pa hotell denna gangen, Renatos van fran Ecuador hade beslagtagit rummet i deras lag nu. Men vi hittade ett billigt, jattefint och lyxigt hotell i ett

Matilda Sundberg

86matilda i Centralamerika 2014
Senast aktiv - från San José, San Pedro, Costa Rica
Cuba
onsdag 12 mars 2014 - Fortuna, Guanacaste, Costa Rica

Cuba Hungern och tid dödas med hjälp av plusmenyer och fyra i rad. Vi tar taxi till flygplatsen och somnar gott på ett par bänkar. Checkar in bagage och checkar ut ur Colombia, för denna gången. Landar i Havanna på Cuba. Redan på flygplatsen börjar jag ana att Cuba inte är som något

Andreas Mokhtari

23 mars 2016 - 7 april 2016

América Central y Cuba

América Central y Cuba

14 januari 2016 - 25 februari 2016

Äntligen är foten ur och jag ska göra Centralamerika. Kuba blir bonus. Ser fram emot turkosa vatten, fisk och skaldjur på tallriken, indiankultur, briljera med min spanska, djungel (med lite bävan), cigarrer och rom. Vad mer som bjuds får jag rapportera om eftersom.

Centralamerika med Rosa bussarna

Centralamerika med Rosa bussarna

12 januari 2015 - 16 februari 2015

Centralamerika 50+ Från Panama-Mexiko! Utforska Centralamerika och res med Rosa Bussarna från Panama City till vackra mexikanska Playa del Carmen. Njut av karibiska stränder, upptäck regnskogens alla fantastiska djur- och fågelarter och ta del av mayakulturens unika historia. Vi lovar dig en resa du sent kommer att glömma. Så låter den korta sammanfattningen av min nästa resa. Med Rosa bussarna men utan rosa buss. Vi bor inomhus varje natt och inte på bussen! Vi börjar i Panama och sen Costa Rica, Nicaragua, El Salvador, Guatemala, Honduras, Belize och slutar i Mexico. Hela resan tar en dryg månad och min förhandsinställning är VATTEN, i haven och i luften, inte minst i REGNskogen. Välkommen att kommentera om stort och smått ute eller hemma. www.rosabussarna.com/resa/centralamerika-50#travelinfo

Masken och Bokkahontas ute på äventyr!!!

Masken och Bokkahontas ute på äventyr!!!

30 november 2014 - 19 april 2015

Först ut är Afrika i två månader där vi bland annat kommer volontärarbeta med barn på förskola och barnhem i en månad. Vi kommer åka till Zanzibar i några dagar och götta oss. Vi kommer bege oss ut på safari såklart och också en sväng ner till Kapstaden. Efter det blir det en blixtvisit hem till Svearike för att hämta upp Fiiiii!!! Sen åker vi vidare mot USA och Highway 1 turen. I en månad bilar vi sedan från San Fransisco ner till Los Angeles vidare till Las Vegas:) Sen fortsätter jag och Tias mot Hawaii i några dagar för att dansa Hula-hula... Slutligen reser vi vidare mot Sydamerika och Costa Rica först i cirka 2,5 vecka och sist men inte minst Brasilien och Rio De Janiero, också det i cirka 2,5 vecka. Sen har vi troligtvis gjort vårt livs resa och är på väg hem mot kära Sverige och Jönköping igen! Sikket äventyr va!? :)

Cuba och Costa Rica

Cuba och Costa Rica

25 oktober 2014 - 16 november 2014

Hej hopp! Nu är det äntligen dags att ge sig ut och uppleva världen igen! Denna gången är det Cuba och Costa Rica som står på agendan. Jag börjar med 2 veckor på Cuba. Där ska det dansas salsa i mängd och parti, men självklart ska jag även hinna med mat, dryck och kultur! ...fast salsan är förstås en stor del av kulturen på Cuba. :) Därefter blir det 1 vecka i Costa Rica, där ska vi åka runt lite och bland annat se ett fantastiskt vackert vattenfall. Jag är så laddad och taggad inför resan. Here I go again!

Smekmånad Costa Rica

Smekmånad Costa Rica

6 juli 2014 - 2 augusti 2014

Efter att ha haft en perfekt bröllopsdag i Frösåker väntar nu en månad med sol, bad, regnskog och spännande utflykter!

Central Amerika

Central Amerika

21 februari 2014 - 28 mars 2014

En ny tur till en ny världsdel med Rosa bussarna.

Centralamerika

Äventyr och natur på rundresa i Costa Rica

Kärleksresan

Kärleksresan

3 januari 2014 - 9 april 2014

Lite cheesy med Kärleksresan men det är vad det är och det blir vad det blir. Med en lång resa genom olika NY-flygplatser, en helnatt i Fort Lauderdale är det meningen att vi ska stiga ut i den eviga vårens stad, Medellin. Vidare ska vi mot Cuba, Panama, Costa Rica och Nicaragua innan vi flyger en liknande rutt tillbaka till NY och en 10 dagars semester i USA. Och med vi menar jag självklart min tjej Mari och mig! Välkomna!