Heredia

Spårlöst försvunnen?!?!
söndag 23 december 2012 - Heredia, Heredia, Costa Rica

Vart har julen tagit vägen? Vi har letat överallt, men hittar den inte någonstans bland alla palmer, sandkorn och badkläder?!?! Har någon tips om hur vi kan fullfölja uppdraget att hitta julen någonstans? Vi har sett några jultomtar på stan, julmusik spelas, husen är pyntade och

Mamma och pappa
fredag 2 mars 2012 - Heredia, Heredia, Costa Rica

Ni ar bast! Kan inte sova ska igentligen ga upp om en timme och 20 min. Vill bara saga att ni ar bast! Ska bli sa skont att komma hem till er!

A new day!
fredag 2 mars 2012 - Heredia, Heredia, Costa Rica

Så idag fick jag beskedet om att jag kommer att åka hem imorgon!! Fredag den 2 mars kommer jag att lämna Costa Rica klockan 09.00 och sedan komma till New York och sedan vidare till Kastrup. Jag kommer att landa klockan 07.30 lokaltid. På lördag morgon. Att jag skulle lämna landet snart var

Never is a long time
torsdag 1 mars 2012 - Heredia, Heredia, Costa Rica

Inför ett nytt äventyr. Under denna helg kommer jag att komma tillbaka till Sverige. Det känns verkligen overkligt och jag vet inte hur jag ska känna. Samtidigt som jag inte vill någonting annat än att vara hemma i min säng i Halmstad och spendera tid med min familj, så vet jag ändå att

Som fran en saga
fredag 24 februari 2012 - Heredia, Heredia, Costa Rica

Alla utlandsvistelser har sin prins. Så även denna gång eller denna gången är det mer som en saga och kanske kan bättre på min befintliga 25 års kris? Just nu dejtar jag inte 21 åringen längre men Gud vad fin han var men men. När jag var i Tortuguero i förra veckan var det en sjukt

Emil Gunnarsson
fredag 24 februari 2012 - Heredia, Heredia, Costa Rica

Ojojoj vad det har hänt mycket under den senaste tiden eller kanske inte mycket med lite i alla fall. Först av allt har underbara Emil Gunnarsson varit här i Costa Rica på besök. Om man inte har bott eller levt utomlands under en viss tid av sitt liv kan man inte förstå hur mycket det

6 surfare och ett fullt hus
tisdag 3 januari 2012 - Heredia, Heredia, Costa Rica

Igår fick jag ett trevligt och lite överaskande samtal från ingen mindre än Rickard Lindgren. Han är på genomresa genom latinamerika och har färdats från Mexico via El Salvador, Guatemala, Hunduras, Nicaragua och Costa Rica. Han ringde när han var över gränsen mellan Nica och Costa och

Taxco vackert, vackert
tisdag 13 december 2011 - Heredia, Heredia, Costa Rica

Bara det att ta sig ut ur Mexico City är ett projekt i sig. Staden är verkligen oändlig. Men vi startade vid 08.00 tiden och efter 2 timmar var vi fortfarande kvar i staden. Man kan inte beskriva vilken tid det tar att ta sig genom staden och hur stor den verkligen är. Men idag var i alla fall

La cucaracha.
tisdag 20 december 2011 - Heredia, Heredia, Costa Rica

Är tillbaka i hemmet i San José för att vila ut i väntan på att Magdalena (och min nästa grupp!) ska komma. Men tro inte att jag har det tråkigt för det, mitt egenskapande drama är nämligen på 24/7. Jag och Magdalena har en stor kackelacka boende i vår bestickslåda som jag i brist på

Breaking dawn
fredag 25 november 2011 - Heredia, Heredia, Costa Rica

Breaking Dawn!!! Wow så glad!!! Idag har Linda Oscar och jag varit och sett denna underbara fantastiska film. Jag är totalt kär i Jacob och även klänningen Bella hade på sig på sitt bröllop! Jag är en Twilight geek och jag älskar filmerna och denna gjorde mig inte de minsta besviken.

USA & Centralamerika 2012/2013

USA & Centralamerika 2012/2013

1 december 2012 - 20 januari 2013

Vi började vår vistelse I USA med att besöka Orlando. Vi beskte 3st Disney parker, Blizzard beach ett vattenland med hur mycket roliga vattenrutschkanor som helst och allt annat kul man kan tänka sig som har med vatten att göra. Magic Kingdom vilket är Disneys orginalpark, denna uppfyllde tyvärr inte riktigt våra förväntningar. Animal Kingdom däremot var riktigt bra, häftigt att åka på ”Afrikasafari” i parken med mycket bra naturtrogna områden för djuren. Utöver detta så fanns det många bra åkatraktioner och Melvin älskade alla seriefigurer som gick runt i området. Vi var även på en musikal, Hitta Nemo, denna var superbra gjord med fin rekvisita, bra sång och skådespeleri.

Jurassic Park

Jurassic Park

25 oktober 2011 - 15 april 2012

Ännu äldre Linda. Samma förvirring. Nytt äventyr. (Costa Rica edition)

Costa Rica & Mexico

Costa Rica & Mexico

24 oktober 2011 - 3 mars 2012

Latinamerika vad underbart! Salsa, nachos, tropiska frukter, spanska, färger, människor. Jag har en kännsla av att dessa 6 månader kommer att bli toppen. Alegria!

Costa Rica, en vild chansning!?

Costa Rica, en vild chansning!?

23 december 2010 - 14 januari 2011

Efter att ha sett ett fiskeprogram under påsken 2010 bestämde vi oss för att vinterresan 2010/11 skulle gå till detta Centralamerikanska land. Om vi väl lyckas ta oss dit (via USA:s BARRIÄR) ska det bli spännande att se om landet infriar mina förväntningar. Slutliga deltagare på denna trip blev förutom undertecknad: Brun7, Hallon och Gramse.

Costa Rica och Latinamerika

Costa Rica och Latinamerika

10 oktober 2010 - 24 mars 2011

Ja nu bör det av ut på nya äventyr. Denna gång kommer jag att mestadels befinna mig i Costa Rica och där kommer jag att bo i huvudstaden San Jose men troligen kommer jag att åka runt en hel del. SPÄNANDE Undrar vad världen har att erbjuda mig denna gång?

En snabb tripp runt Central o Sydamerika

En snabb tripp runt Central o Sydamerika

2 april 2009 - 6 juli 2009

Jag o min polare reser igenom Cental o Sydamerika. Vi borjar pa Kuba och fotrsatter sedan till Guatemala och genom Central Amerika till Panama. Fran Panama flyger vi till Peru dar vi drar runt och besoker Macchu Picchu. Vi fortsatter genom Chile via Bolivia till Argentina och Brasilien, som ar vart slutmal. Jag forlitar mig pa en kass spansk vokabular, men forsoker kompensera det skrivblock, gester samt ett asgarv. En annan viktig sak som ar vard att ta upp ar att vi couchsurfar och bor hos andra, for att fa en inblick i kulturen och for att fa ut mer av resan

Josefin i Costa Rica!

Josefin i Costa Rica!

20 juni 2009 - 1 augusti 2009

Läsa spanska, dansa salsa, surfa, upptäcka den latinamerikanska kulturen osv :D

Praktik - Costa Rica / Widecast

Praktik - Costa Rica / Widecast

28 februari 2009 - 7 april 2009

Min forskningspraktik som ska utföras i Costa Rica - Cahuita hos Widecast där vi ska volontära med havssköldpaddor. Med mig har jag Issa, Alina och Lotta (:

Costa rica here we come!!!

Costa rica here we come!!!

16 februari 2009 - 30 mars 2009

[b]Girly trip[/b] till [b]Costa rica[/b] och lite [b]NY[/b] för att äventyra o njuta av livet :)

Costa Rica, Heredia

Costa Rica, Heredia

4 januari 2009 - 30 mars 2009

Språkresa och volontärarbete i Costa Rica, Heredia.

Lisa Persson
LisaMathilda