Limón

Flodbåt
söndag 25 februari 2018 - Tortuguero, Limón, Costa Rica

Sovit en natt på lodge m enkel standard men rent.Befinner oss vid Karibiska sidan.Hit åkte vi m flodbåt ca 1 tim.Lungt,skönt inte mycket o göra efter middag igår,somna vid 21.30.Klockan ringde 5.30,dax för ännu en tur m flodbåt för se fågel o djurlivet i regnskogen.Senare idag ska vi på

Lång transfer
söndag 25 februari 2018 - Tortuguero, Limón, Costa Rica

Hej å hånu är vi i torteguero nationalpark dit vi kom via en flodbåt på ca 1 timma, dess för utom en bussfärd på ca 4 rim på allt annat än bra vägar usch å fynu klarar vi inte mer dessa jää myggor nu måste vi lägga oss, ska upp kl 6 i morrn bitti på en äventyrsdag ha det

Puerto viejo!
torsdag 23 februari 2017 - Puerto Viejo de Talamanca, Limón, Costa Rica

Nästa anhalt ! Puerto viejo på den karibiska sidan av costa rica! Vi kom fram på eftermiddagen, killen från Peru som hjälpe till som vår volunteer guide från the lodge följe med! Han heter Stefano och vill så småningom jobba som mountainbike instruktör för ex turister i Cusco Peru när

Isabella Carlman Sanne Hall Isa Sundholm
tripletroubleontour i Triple trouble on tour
Senast aktiv - från Panama City, Panama
Wo bitte gehts zur Schildkröte? - Tortuguero
tisdag 31 januari 2017 - Tortuguero, Limón, Costa Rica

Hola Chicas y Chicos,da ich oft gefragt werde, wie es mir denn hier geht und ob ich nicht einen Blog über meine Reise schreibe, gibt es jetzt für alle die es interessiert einen kleinen Einblick.Inzwischen liegen 2 Wochen Spanischkurs in San Jose - Coronado hinter mir.Am ersten Wochenende bevor

Katja B.
chaosschaf i Costa Rica
Senast aktiv - från Tortuguero, Limón, Costa Rica
Tortuguero
torsdag 31 december 2015 - Tortuguero, Limón, Costa Rica

Nu har vi kommit till djungeln och karibiska sidan an Costa Rica. Färden hit gick över berg och genom väldigt stora Ciquita banan plantage. Vi parkerade bilen i La pavona och tog en båt ut till Tortuguero. Här checkade vi in på Aracarigarden, ett enkelt men trevligt hostel. Idag har vi haft

Sol o bad
onsdag 14 januari 2015 - Tortuguero, Limón, Costa Rica

Dagen började 07.00 med 2 km strandpromenad. Stranden I härlig skugga så dags. Såg Apor i träden och Pelikaner som fiskade. Ekorrar med enorma svansar. Sen åt vi frukost i 1,5 time. Badade i havet, höga roliga vågor, o poolen. Samma temp typ drygt 25 grader. Strax innan frukosten stängde

Monteverde Cloud Forrest
söndag 11 januari 2015 - Tortuguero, Limón, Costa Rica

Båtresa på Arenalsjön sedan buss till Monteverde St Helena. Ännu en skumpig resa. Jätte fint rum men ack så kallt. Träffat ett svenskt par som är trevliga. Åkte vidare till en kaffe plantage, fick lära oss om kaffe bönan och dess olika rostningar. Inte bra att använda socker eller

Hangbroar och Vulkanvandring samt bad i Hot Springs
lördag 10 januari 2015 - Tortuguero, Limón, Costa Rica

7.20 hämtades vi för hiking i nationalparken Arenal. De regnade och därför såg vi inte så många djur. En Tarantella satt i sitt hål. Vi gick över 6 hängbroar som korsade skogen högre och högre upp. Spännande och lärorik tur tack vare bra guide. Tillbaka till hotellet för en piazza o

Nationalparken tortuguero
fredag 9 januari 2015 - Tortuguero, Limón, Costa Rica

Båttur innan frukost kl 05.30. Rakt in i regnskogen på en flatbottnad båt. Fort gick det i början. Fick se leguaner, olika sorters fåglar bl à små tukaner, hägrar av olika sorter o många andra. Såg också apor, men det hade vi massor utanför lodgen när vi kom tillbaka. Efter frukost

Lite bilder
måndag 29 september 2014 - Puerto Viejo de Talamanca, Limón, Costa Rica

Här kommer lite bilder från sista dagarna i paradiset. Mitt hjärta gör ont!

Costa Rica och Dominikanska Rep

22 februari 2018 - 23 mars 2018

Snart är det dax för vår efterlängtade resa till Karibien.Stora förväntningar,packningsbestyr och resfeber känns väl nu.

Triple trouble on tour

10 januari 2017 - 18 maj 2017

De tre trubbelmakarna åker till Amerikat på upptäcksfärd! Följ med oss från Cuba till Brazil och allt däremellan

Costa Rica

18 december 2015 - 6 januari 2016

5års resa med bästa familjen

Costa Rica

6 januari 2015 - 21 januari 2015

Vi åker från Köpenhamn via New York till San José där sedan äventyret börjar.

Costa Rica - puerto viejo 2014

12 september 2014 - 30 september 2014

Ensam drar jag iväg på vad jag vill kalla ett äventyr för livet. Längtan efter att bemästra en resa ensam har länge försökt göra sig hörd och äntligen blir det av! Två veckor av spanska, yoga, djur och natur kommer göra under för min själ och mitt törstande av äventyr! Costa Rica vi ses :-)

Smekmånad Costa Rica

6 juli 2014 - 2 augusti 2014

Efter att ha haft en perfekt bröllopsdag i Frösåker väntar nu en månad med sol, bad, regnskog och spännande utflykter!

Centralamerika

17 mars 2014 - 29 april 2014

Rundresa med ryggsäck i Costa Rica, Panama och Nicaragua.

Central- och sydamerika 2014

11 mars 2014 - 27 maj 2014

Det är dags! för nya äventyr, nya länder och nya ställen. Spännande!

Central Amerika

21 februari 2014 - 28 mars 2014

En ny tur till en ny världsdel med Rosa bussarna.

Centralamerika-Panama till Mexico 2014

15 januari 2014 - 19 februari 2014

Med Rosa Bussarna 50+ resa med buss från Panama City till Playa del Carmen i Mexico.