Nicoyahalvön

Slut på lyxlivet, nu åker vi till Costa Rica
fredag 15 mars 2013 - Nicoyahalvön, Costa Rica

Vår trip till Isla de Ometepe blev inte som vi trodde.. Vi tog färja från San Jorge till Moyogalpa som är en av de två största byarna på ön Ometepe. Därifrån tog vi sedan en buss som skulle ta oss till Charco Verde där vi fått veta att det skulle vara vackert och fint att bo, vi blev

En glimt av Costa Rica
måndag 6 december 2010 - Nicoyahalvön, Costa Rica

Nu var det bra lange sen vi gjorde ett inlagg men har kommer ett for att bryta tystnaden. Efter manga aventyr runt om i Centralamerika har vi natt amerikanernas forlovade semesterort; Costa Rica. Vi tog oss snabbt till den lugna staden Montezuma pa Nicoyahalvon dar vi snabbt slog oss till ro pa ett

USA - KUBA - CENTRALAMERIKA

USA - KUBA - CENTRALAMERIKA

14 januari 2013 - 4 april 2013

Då var det dags igen, här kan ni läsa om ännu en av våra långresor :)

Robin och Bella I syd- och centralamerika

Robin och Bella I syd- och centralamerika

13 september 2010 - 21 december 2010

Vi börjar i Lima och sen ska vi ta oss ner längs kusten i Peru och in i Chile och kanske når vi Santiago de Chile. Annars så kommer vi snedda in till norra Argentina och sedan upp till La Paz i Bolivia. Därifrån ska vi bege oss tillbaka till Peru och gå inkaleden och upp till Machu Pichu. Därefter vet vi inte exakt vart vi ska eller vad vi ska göra men vi ska upp till Mexiko City. Sedan ska vi ner genom Guatemala,Honduras, Nicaragua och Costa Rica, och slutligen i Panama åker Bella hem så får vi se vart Robin tar vägen :)