Costa Rica

Resan börjar i Köpenhamn
måndag 18 februari 2019 - San José, San Pedro, Costa Rica

Vi smygstartade semestern med ett dygn i Köpenhamn tänkte vi. Främsta anledningen till att vi gör detta är inte för att slippa gå upp ap-tidigt för att hinna till flyget utan för att gå på museum tro det eller ej! Men inte vilket museum som helst utan en utställning som jag förstått

Marie Hermansson
marie.hermansson i Costa Rica
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
det går inte alltid som man planerat
torsdag 22 mars 2018 - San José, Costa Rica

Hallå Sverige,  Då var det dags för avfärd.  Sammy har varit vaken större delen av natten men vid halv sex tiden på morgonen hoppar vi på transfern till flygplatsen.   Ja det var många som skulle åka och vägen till flygplatsen håller man på och bygger om men efter en stund var vi på

Sista veckorna
torsdag 22 mars 2018 - San José, San Pedro, Costa Rica

Här e man nu mindre än 12h till flyget lyfter till Toronto, Sista tiden har gått extremt fort men vi har gjort väldigt mkt under den tiden.Melissa, Matte, Christel var på horseshoe tävling och jag lottades som vanligt med en halvdöd man, denna gången var det en som gick på syrgas och kunde

Sista dagen i Santa Teresa
söndag 18 mars 2018 - Carmen Beach, Puntarenas, Costa Rica

Hola Sveden,  Då har vår sista dag i Santa Teresa kommit och vi suger ut det sista ur detta underbara lilla ställe.  De sista dagarna har varit instensiva men ack så trevliga.  Igår var Sammy ute och dök en sista gång och jag var och körde Yoga på morgonen.   Sammy hade åter igen en

ont om tid
onsdag 14 mars 2018 - Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

Hola Sweden,   Här kommer några rader från oss.  Idag har vi 5 dagar kvar i Santa Teresa och helt plötsligt känns det som om vi har ont om tid här.  Men det e väl lite så det är.  I måndags körde vi till Eric och Julie i Tambor och spenderade eftermiddagen i deras trädgård.  På

dykning
fredag 9 mars 2018 - Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

God morgon Sverige,Dagarna rusar fram just nu    Snart e det 1 v sedan vi vinkade av Melissa och Matte på flygplatsen helt sjukt att det snart redan gått en vecka.  Det har varit underbart att ha dom här och det gjortde ont i mamma hjärtat när vi vinkade av dom.  Men vi har inte mycket tid

surf
lördag 10 mars 2018 - Unnamed Road, Puntarenas, Costa Rica

Surfing Äntligen blev det av. Dagen med det stora S:et skulle inträffa och det var kvinnornas våta dröm, mannens våta dröm enligt Mikey, Jesus uppenbarade sig i motljuset som den uppenbara surfgud han är, Mattias står och funderar över om han verkligen valt rätt lag, jag gav honom en

2 härliga veckor
tisdag 6 mars 2018 - Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

God Morgon Sverige,Sitter här ute i vår underbara trädgård och intar dagens morgon kaffe och kl är snart 07.00.    Om 2 timmar  ska vi bege oss mot San Jose och ikväll lämnar vi Melissa och Mattias på flygplatsen.  2 veckor som bara har sprungit förbi men dom har varit helt

Lyckade utflykter
lördag 3 mars 2018 - Monte Verde, Monteverde, Puntarenas, Costa Rica

Efter en stabil bilfärd som innebar en omväg pga att vägen ner från Monte Verde söderöver var avstängd för underhåll och en lyxig överfart med m/s Tambor III så var vi framme i Santa Teresa. Det blev en snabb middag på Restaurang Amici eftersom vi inte var i ST förrän vid 20 tiden och

We did it
fredag 2 mars 2018 - Monteverde, Puntarenas, Costa Rica

Idag har vi gjort något som vi aldrig trodde att vi skulle göra, zipline var aktiviteten mellan berg och dalar vilken tjusning 1.5 km var den längsta hängande i en wire 150 m över trädtopparna.vi fyra höjde medelåldern betydligt i gruppen 🤣Imorron kommer vi bege oss till kusten playa