Puerto Limón

Bananskogar
måndag 19 januari 2015 - Puerto Limón, Costa Rica

Hola Vi har nu lämnat Panama och rullat in i Costa Rica. Att passera gränser är ett äventyr ibland, åtminstone tar det tid, byråkratins kvarnar mal .. men ibland så långsasmt. Om Bocas del Toro var litet är vi nu på väg till ödemarken, och värre blir det. Om du nyser när du skall

Costa Rica, Puerto Limon och åter fort Lauderdale
måndag 27 oktober 2014 - Puerto Limón, Costa Rica

Fortsättning 20 okt. Väl tillbaka till båten blev det mörkt och vi kunde se nattlivet starta med ljus i alla färger. Avgången skulle ske först kl 23, så vi hann äta en god middag innan, bl a ankbröst. Vår hytt ligger på BB-sidan så vi satt och njöt av avgången från vår hytt som

Rio Pacuare dag 2
onsdag 18 december 2013 - Puerto Limón, Costa Rica

De våta kläderna från gårdagagen var om möjligt ännu mer våta idag, så det var bara att bita i och sätta på sig dem. Tur nog så är det ju inte kallt i alla fall och blöta ska de ju ändå bli under dagen. Började dagen med att utforska området kring lodgen lite mer. Fanns till och

Maria Lindell
MiaFiaLotta i Costa Rica
Senast aktiv - från Jönköping, Jönköpings län, Sverige
Rio Pacuare
tisdag 17 december 2013 - Puerto Limón, Costa Rica

Lördag 17 december 2013 Tidig hämtning från hotellet. Klassisk Costa Rica-frukost med bönor och ris som avnjöts med utsikt över en dalgång. Vi fick sedan åka en skumpig traktorfärd i en bra stund innan vi kom ner till själva floden Rio Pacuare, som för övrigt är en av världens 10

Maria Lindell
MiaFiaLotta i Costa Rica
Senast aktiv - från Jönköping, Jönköpings län, Sverige
Magisk upplevelse.
fredag 18 november 2011 - Puerto Limón, Costa Rica

Tortuorego National Park, fre morgon Igår åkte vi båt på eftermiddagen in i skymningen. I regnskogen närmast havet finns otaliga kanaler fyllda av nästintill svart vatten p g a all humus som samlas. Stilla gled vi i en sådan kanal när skymningen föll, det svarta vattnet var en perfekt

Regnskogsgryning
torsdag 17 november 2011 - Puerto Limón, Costa Rica

Jag önskar att ni kunnat se, liksom vi,hur regnskogen vaknar. I gryningen ligger dimman runt de höga träden, enstaka fåglar flyger tysta eller sitter på ett ben och tar sovmorgon, vattnet är spegelblankt och då och då bryts tystnaden av vrålapornas lockrop.När de rör sig mellan

Lång dags färd mot natt
onsdag 16 november 2011 - Puerto Limón, Costa Rica

Klockan ringde 05.00 i Hornstull. 24 timmar och 30 minuter senare somnade jag rätt snabbt i San José, huvudstaden i Costa Rica. Resan gick helt enligt planerna, men det är låååångt. I morse var vi pigga som ärtor halv fem (7 timmar senare än Sverige) Vi har sedan åkt buss från

Kryssningen - dag 9
tisdag 22 februari 2011 - Puerto Limón, Costa Rica

Näst sista heldagen ute till havs. Som vanligt handlar havsdagarna om att koppla av och ta det lungt. Dagen hade samma rytm som vanligt: äta, vila sig (t ex slappa i vilostolen i solen/skuggan eller vara i poolen/jacuzzin), äta, vila sig, äta, se en show, äta och sist gå lägga sig. Det är

Kryssningen - dag 8 - Costa Rica
måndag 21 februari 2011 - Puerto Limón, Costa Rica

När Kristofer Kolumbus seglade i karibiska havet, kom han under en av sina resor till en speciellt vacker plats. När han betraktade kustlinjen, stränderna och kullarna/bergen med all växtlighet och skönhet, döpte han platsen till Costa Rica, som betyder den rika kusten. Han trodde att landet

Costa Rica Rainforest
måndag 10 januari 2011 - Puerto Limón, Costa Rica

Det började med en timmes bilfärd söderut, efter kusten, på en väg som fick vägen ut till stugan i Kärrbo att framstå som en mindre autostrada. Det fanns inte så många vägskyltar med övergångsställen för älgar som vi är vana vid hemifrån, vi såg faktiskt inte en enda. Däremot

Centralamerika med Rosa bussarna

Centralamerika med Rosa bussarna

12 januari 2015 - 16 februari 2015

Centralamerika 50+ Från Panama-Mexiko! Utforska Centralamerika och res med Rosa Bussarna från Panama City till vackra mexikanska Playa del Carmen. Njut av karibiska stränder, upptäck regnskogens alla fantastiska djur- och fågelarter och ta del av mayakulturens unika historia. Vi lovar dig en resa du sent kommer att glömma. Så låter den korta sammanfattningen av min nästa resa. Med Rosa bussarna men utan rosa buss. Vi bor inomhus varje natt och inte på bussen! Vi börjar i Panama och sen Costa Rica, Nicaragua, El Salvador, Guatemala, Honduras, Belize och slutar i Mexico. Hela resan tar en dryg månad och min förhandsinställning är VATTEN, i haven och i luften, inte minst i REGNskogen. Välkommen att kommentera om stort och smått ute eller hemma. www.rosabussarna.com/resa/centralamerika-50#travelinfo

Karibien, Panamakanalen och New York city

Karibien, Panamakanalen och New York city

15 oktober 2014 - 3 november 2014

15 okt flyg till Fort Lauderdale, Florida via Köpenhamn 17 okt - 27 okt kryssning till Bahamas, Aruba, Curacao, Panama, Costa Rica och åter Fort Lauderdale. 28 okt flyg till New York 3 nov åter Fågelbro efter flyg via Oslo

Costa Rica

Costa Rica

16 december 2013 - 30 december 2013

Äventyr och natur på rundresa i Costa Rica

Höst 2011

Höst 2011

1 september 2011 - 8 december 2011

Vi har en härligt fullbokad höst framför oss, och jag vill gärna ha er med på resan!

The "Sillarna" of the Caribbean

The "Sillarna" of the Caribbean

10 februari 2011 - 5 mars 2011

Kryssning i Carribien

Kryssning i Carribien

1 januari 2011 - 23 januari 2011

Varför man nu skall åka på en kryssning

Genom Panamakanalen

Genom Panamakanalen

5 november 2010 - 15 november 2010

Under 10 dgr är jag inte kontaktbar utan seglar: Ft Lauderdale - Aruba, Nedelänska Antillerna - Cartagena, Colombia - Panama Canal & Colon, Panama - Limon, Costa Rica - Ochos Rio, Jamacia - Ft Lauderdale! Yum, yum!

Sydamerika

Sydamerika

14 februari 2010 - 29 mars 2010

Jag och min pojkvän ska ut på en resa i sydamerika där vi ska besöka Argentina, Peru och Costarica. Vi ska vandra Inka-leden dansa tango och besöka regnskogen. 6 v av fantastiska upplevelser!

Karibienkryssning 2010

Karibienkryssning 2010

21 februari 2010 - 5 mars 2010

[b]Karibienkryssing[/b] Flyg till Miami via Köpenhamn och London. Hotell natt i Miami för att sedan påbörja kryssningen dagen efter. Två dagar och nätter till havs. Sedan följer en dag på Aruba, Colombia, Panama, Costa Rica och Grand Cayman. Avslutas med en dag till havs för sen hemresa igen.

Rosa bussarna i centralamerika

Rosa bussarna i centralamerika

16 januari 2010 - 19 februari 2010

Dan Korn:s resa med rosa bussarna i central-amerika.

Anneth Barbro Ingemar Ingmar
Perborje