Cabuya

Volontararbete pa Rainsong
onsdag 27 oktober 2010 - Cabuya, Puntarenas, Costa Rica

Nu har vi volontararbetat pa Rainsong i elva dagar, och imorgon aker vi vidare. Vi kom hit sent en lordagkvall,vi tog lokalbuss och hade ingen aning om vart vi skulle hoppa av. Men med en egenritadkarta, kom vi slutligen fram till Rainsong. Vi mottes av Mary, som har agt Rainsong i over tjugo ar,

Inga skoldpaddor, men en armadillo och valar!
fredag 10 september 2010 - Cabuya, Puntarenas, Costa Rica

Jag ar sa fascinerad av djurlivet har! Igar kvall var vi nere i Cabuyas "centrum", vilket egentligen ar en grusvag, och minglade pa en restaurang. Nar vi skulle ga hem var det beckmorkt, och en del strackor saknar belysning sa man ser inte ens handen framfor sig. Men ute pa falten och i traden

life goes on
söndag 18 april 2010 - Cabuya, Puntarenas, Costa Rica

halla! Dagarna rullar på, vi stiger upp vid 6-tiden. Äter frukost och går den långa promenaden till jobbet. Den brukar vara ganska skön på morgonen för solen inte riktigt har börjat steka än, men idag var det inte en trevlig upplevelse. Vi har haft regn idag och det startade när vi gick

que pasa?
lördag 17 april 2010 - Cabuya, Puntarenas, Costa Rica

Hejsan. Idag har vi vaknat,ätit,gått till jobbet. hejdå. nejdåm bara skojade .Vi gick väll till jobbet som vanligt hos Mary, jätte varmt vart det,såg en död orm, och massvis utav överkörda paddor på vägen. Jag tyckte dock att det var väldigt långtråkigt på jobbet idag då.Dagen

Andra dagen gror
fredag 16 april 2010 - Cabuya, Puntarenas, Costa Rica

Andra dagen gror. Jag (Felix) vaknade först idag igen, strax innan kl 6. Igår och idag har jag gått ut och ställt mig hukad mot balkongräcket och kollat ut över havet. Och efter nån minut har George, en kille som jobbar/bor här kommit gåendes under mig. Vilket fick mig och tänka på att

ödemarken
torsdag 15 april 2010 - Cabuya, Puntarenas, Costa Rica

Hejsan! vi har internet på rummet, otroligt nog. det känns missplacerat för vi är mitt ute i ingenstans. närmaste affär och restaurant ligger ca 2 km bort och jobbet ca 3 km. det är långt att gå i denna värme. resan gick bra, eller ja... bra och bra. vi fick reda på att flighten var

Hanna och Richard i Centralamerika

Hanna och Richard i Centralamerika

29 september 2010 - 10 januari 2011

Volontärarbete i Central- och Sydamerika

Volontärarbete i Central- och Sydamerika

1 september 2010 - 20 december 2010

Efter flertalet år på universitetet med kemi, ekologi, fysik och annat (icke alltid) miljörelaterat, är det nu dags att lämna skolbäckerna och stiga in i verkligheten för ett par månader.

Costa Rica and the seaturtles

Costa Rica and the seaturtles