El Banbú

Resten av resan i Costa rica
torsdag 5 december 2013 - El Banbú, Puntarenas, Costa Rica

Nu har jag rest runt som bara den i snart två veckor. Jag reste den 25 från Buena Vista beach, Samara mot Monteverde o Santa Elena. resan har varit mycket kul och givande. Det har varit toppen från start. I Monteverde har jag o Carro ( min reskompis från Volontärarbetet) åkt zipline och

Johan Ronnesjö
Ronnesjo i Äventyret
Senast aktiv - från Budapest, Ungern
regnskog
fredag 9 november 2012 - El Banbú, Puntarenas, Costa Rica

Vi är nu på värsta djungellodgen. Här är allt helt helt fantastiskt utom internetuppkopplingen, därför blir det inget mer meddelande på ett tag och inga bilder. Men vi har det sååå bra och vi är med om riktigt fina äventyrliga upplevelser. Vi hör av oss när en del blivit lite äldre

Puerto Jimenez
tisdag 6 november 2012 - El Banbú, Puntarenas, Costa Rica

Idag har vi färdats ca 30 mil i buss, och det tog 8,5 timmar. Vägen var krokig och det bar mycket upp och mycket ner ´, men största orsaken till att det tog så lång tid var dåliga vägar och utsliten buss. Vägmästardottern fick nästan krupp.......men vad gjorde det när vi sent om sider

Puerto Jimenez
söndag 15 januari 2012 - El Banbú, Puntarenas, Costa Rica

lyckades komma hela ner från luften. planet som tog 12pers va det minsta vi åkt med. sätt längst fram precs bakom kapten. praktiskt taget inne i cockpit. det va häftigt att se ut genom framrutan. tog oss ett rum på chosa del manglar. ett sjukt härligt ställe, som en oas. vi som trott att

Akt 3 - Osa-halvön
onsdag 29 december 2010 - El Banbú, Puntarenas, Costa Rica

Ridå. Entré från höger. Applåder. Hola på er! Det har blivit dags att sammanfatta dagarna på Osa-halvon. Dåliga internetförbindelser och lite tid har bidragit till få inlägg i resdagboken. Resan med det lilla flygplanet till Osa-halvön gick bra. Det var nästan som om planet var

Corcovado
måndag 11 oktober 2010 - El Banbú, Puntarenas, Costa Rica

Vi har tagit oss tillbaka till Costa Rica och befinner oss i den sodra byn Puerto Jimenez. Igar morse steg vi upp klockan fem for att ta oss till Corcovado, en av Costa Ricas storsta nationalparker sedan 1975. Parken ar en stor regnskog med bland annat odestrander, vattenfall, mangrovetrask, och en

Corcovado Nationalpark
onsdag 30 juni 2010 - El Banbú, Puntarenas, Costa Rica

Hej, hej, halla dagboken! Nu har vi kommit till Costa Rica och en liten by som heter Puerto Jimenez. Igar var vi och tva andra samt en guide och vandrade i regnskogen. Vi sag massa apor, narmare bestamt ekorr, spindel, capuchino och hollaapor (ja alla ar apor trots deras misstolkande namn). Vi fick

Karin Gahnstrom
PeterochKarin i centralamerika sommar 2010
Senast aktiv - från Belize City, Belize
Puerto Jimenez, Costa Rica
lördag 27 mars 2010 - El Banbú, Puntarenas, Costa Rica

We had been toying with walkin in the local National Park that was supposed to be beautiful but also with dangers of crossin rivers that had sharks in them and actually impassable at high tide. What we actually did was get up really early (went to be soo early last night that I was up for about

Antony Allan
Pallen on tour i Latin America
Senast aktiv - från San Juan del Sur, Rivas, Nicaragua
Jimenez (Costa Rica) – Pasao Canoa (Border town ) - David (Panama)
söndag 28 mars 2010 - El Banbú, Puntarenas, Costa Rica

Leaving Pto Jimenez could have been more of hassle than we envisaged as we had to get a ferry to leave; when we arrived down at the dock.. as per usual, a young’ish lad told us tat there were no more boats today as it was Sunday (fortunately he had a private boat that we could use for the

Antony Allan
Pallen on tour i Latin America
Senast aktiv - från San Juan del Sur, Rivas, Nicaragua
Äventyret

Äventyret

2 november 2013 - 8 december 2013

Då var det dags för en spännande resa till Costa rica och volontärarbete. Har tänkt och planerat länge o nu äntligen har jag allt klart. Jag kommer arbeta tre veckor och sen tänkte jag resa runt i Costa rica i två veckor. Är det någon som vill ansluta sig till resan så kan ni ju höra av er.

Ingrids 60-årsresa

Ingrids 60-årsresa

1 november 2012 - 24 november 2012

Vi ska i tre veckor njuta av värme, lata dagar och förhoppningsvis sol. Vi ska besöka San José, Puerto Jimenez, Penisula de Osa, Golfito och Tamarindo.

vår livs resa!

vår livs resa!

1 januari 2012 - 28 januari 2012

en må-bra resa som kommer bestå av äventyr i djungel, äventyr på havet, äventyr i bergen och en hel månads kvalitetstid med varandra! det pirrar lite.. vi vill åka!

The Costa Rica Experience

The Costa Rica Experience

21 december 2010 - 14 januari 2011

Den store mannen i lilla kroppen ger sig återigen ut på en episk resa kännetecknad av stor glädje, mer eller mindre ordnat kaos samt galenskaper värdig en inavlad rysk storfurste. Detta sker i vanlig ordning tillsammans med fantastiska människor! Dennis, Bruno, Frank och Henke gör Centralamerika till en osäker plats att befinna sig kring i *trumvirvel* - The Costa Rica Experience!

Hanna och Richard i Centralamerika

18 juni 2010 - 21 juli 2010

Latin America

Latin America

25 januari 2008 - 14 december 2010

No idea how long I'm gonna be away... will just have to see how the mood and journey takes me!

Johan Ronnesjö
Ronnesjo