Golfito

bussresa igen
torsdag 15 november 2012 - Golfito, Puntarenas, Costa Rica

Nu är vi San José igen, efter att ha åkt buss i 8 timmar, men denna gång var bussen riktigt bra och värsta biten av vägen slapp vi. Resan kostade 13.000 colognes vilket är lika med 180 SKR, bara så ni förstår hur mycket matte vi håller på med hela dagarna, och ibland betalar vi med

födelsedag
torsdag 15 november 2012 - Golfito, Puntarenas, Costa Rica

Nu har vi kommit ut ur regnskogen...tyvärr. Vi har vistats 5 dygn på det mest fantastiska ställe man kan tänka sig. Där rådde ett sånt härligt lugn, inga teveapparater,ingen mobilmottagning och inget vidare internet. Egentligen är det nu regnperiod, men tur för oss och synd för Costa

Tull tull, tullverket lurar man inte i första taget...
lördag 6 mars 2010 - Golfito, Puntarenas, Costa Rica

Hej igen, Blir intensivt skrivande nu känner jag om jag ska hinna få ihop dagboken innan hemfärd. San Jose lämnades åt sitt öde och Bahia Drake blev ny plats för los amigos. Ja det kändes väl rätt från första stunden mellan Bahia Drake och oss. Vi fick vada iland likt Robinssonmanér

Niklas Ambrus
Ambrus i "We are the three Amigos"
bahia drake
söndag 21 februari 2010 - Golfito, Puntarenas, Costa Rica

Hejj! Jo det vart lite surfing i San juan...men det är ju så jäkla svårt! Det vart mest surfing på dom små´ svallen nära stranden. men ett par tappra försök vart det på några större.. man lär sig tydligen inte över en dag.. Annars var det trevligt i S j, även om jag vart lite

Tobias Magnusson
tobemang i centralamerika
Rolling with my shorty all the time :P
söndag 7 februari 2010 - Golfito, Puntarenas, Costa Rica

hallå hallå! Nu börjar resan närma sig slutet så det här blir nog sista inlägget. Vi njuter av sol och bad. Hotellet ligger helt avsides från resten av civilisationen precis vid stranden. Det är mysigt hotel och vi har leguaner som springer omkring bland oss =) Det är massor av fåglar

San Jose
lördag 9 januari 2010 - Golfito, Puntarenas, Costa Rica

HAben heute einen Orga Relaxtag gemacht...eigentlich wollten wir noch mehr organisieren...aber manchmal laeuft einem ganz flux die Seit davon...zumindest haben wir mal wieder Fotos gebrannt...zum reinstellen war aber keine Zeit mehr...koennt euch demnaechst aber schon mal freuen... Immerhin haben

Puerto Jiminez
onsdag 6 januari 2010 - Golfito, Puntarenas, Costa Rica

Nach unserem langen Bericht zum Corcovado Park fiel uns ein, dass wir noch gar nichts ueber unsere erste Stadt in Costa Rica und Ausgangspunkt zum Corcovado Park geschireben hatten...dabei lohnt es ich... Die Stadt bzw. das Dorf liegt ziemlich ab vom Schuss am Rande des Dschungels....nach unserer

Dschungel, Tiere und toller Strand
söndag 3 januari 2010 - Golfito, Puntarenas, Costa Rica

Hallo Leute, Neujahrsgruesse aus dem heissen Costa Rica...wir sind gerade dabei uns vom letzten Trip zu erholen. War super anstrengend aber auch extrem spannend. Wir waren fuer 4 Tage im Corcovado National Park. Der Start war erst einmal etwas konfus...nach erfolgreicher Grenzueberwindung von

AAAAHH!!!
tisdag 13 oktober 2009 - Golfito, Puntarenas, Costa Rica

Jag va nastan fardig med inlaget for TREDJE GANGEN och sa laggen daton av IGEN!!!! AAAAHHHHH!!!! Tyvarr va det lite mer an min hungriga mage och mitt talamod orkade med sa jag hanvisar senaste tidens handelser till Josefines dagbok; josefina.f. Valdigt ledsen for detta. BUhu.. jag va ju nastan

Logeren bij het operhoofd en nog veel meer!
tisdag 23 juni 2009 - Golfito, Puntarenas, Costa Rica

Zo jongens, dat werd tijd he? Ik hoorde via via dat een nieuw dagboek nu echt niet langer kon wachten en tja... zelf kon ik ook niet meer wachten tot ik jullie weer kon vertellen wat ik allemaal heb meegemaakt! Venezuela: Mijn maand bij de Pémon indianen in Venezuela zit er inmiddels al lang op.

Ingrids 60-årsresa

1 november 2012 - 24 november 2012

Vi ska i tre veckor njuta av värme, lata dagar och förhoppningsvis sol. Vi ska besöka San José, Puerto Jimenez, Penisula de Osa, Golfito och Tamarindo.

centralamerika

16 januari 2010 - 7 mars 2010

mexico, cuba, guatemala, belize, el salvador, honduras, nicaragua, costa rica och panama

"We are the three Amigos"

16 januari 2010 - 7 mars 2010

Resan startar i Mexico City, därefter Cuba, Mexico igen, och sedan ...? Flyger hem fran Panama

Costa Rica

28 december 2009 - 27 januari 2010

Der letzte Monat...das letzte Land erstmal...oh nein...

USA och Costa rica

21 januari 2010 - 14 februari 2010

[b]Resan startar i New York, där vi kommer stanna några dagar. Höjdpunkten blir NHL-hockey! Sen åker vi vidare till Costa ricas huvudstad San jose. Efter det blir det ytterligare två stopp, ett i Arenal och ett på västkusten.[/b]

Sydamerika och Australien

28 september 2009 - 15 januari 2010

Ja, då var det dags igen. Denna gången bär det av till Sydamerika med vännen Josefine för att uppleva nya smaker, människor och äventyr. Möter sedan upp ett härligt gäng vänner i Australien för att se landet down under och fira jul och nyår tillsammans. Tar en sväng förbi New York på vägen hem med. Ah vilken resa!!

Taco tour

15 april 2009 - 16 juli 2009

Victor och Niklas i New York och Central amerika

Nina och Ulle goes gringos

31 december 2008 - 31 januari 2009

Barndomsvannerna ska leva det skona latinolivet i en manad!

Centralamerika

30 december 2008 - 28 februari 2009

Ludwig (jag) och Jenny börjar vårat äventyr i Guatemala och tar oss hela vägen ner till Panama och sedan vidare till USA!

Jubileumsresa

16 januari 2009 - 8 februari 2009

Vi ska resa till Guatemala, Costa Rica och Panama. Där ska vi besöka vulkaner och indianmarknad i Guatemala, nationalparken Corcovado i Costa Rica, och kanalen i Panama. Sol och bad ingår också.....även lite shopping på marknader och kanske någon outlet är annat som vi ser fram emot. Vi fyller 205 år tillsammans så därav namnet på resan....