Jacó

Två veckor i det gröna Costa Rica
tisdag 21 februari 2017 - Jacó, Puntarenas, Costa Rica

Hej alla vänner!Det var mycket länge sedan jag skrev så jag får allt ta och skämmas lite. Just nu befinner vi oss på Pacifik-sidan av Costa Rica i en ort som heter Jaco. Vi har under två veckor tagit oss runt i landet och har mycket att berätta. Men vi tar det från Mexico.Efter vår sjuka

Hola senores y senoritas!
tisdag 28 januari 2014 - Jacó, Puntarenas, Costa Rica

Ja! Då va man på plats i jaco, Costa Rica. Kom i lördags och checkade in i vad jag trodde skulle vara ett dorm på en surfskola här nere. Men det visade sig att jag på något vänster lyckats boka ett rum hos en Costa ricansk familj. Som det kan gå! Men de verkar rätt sjyssta så jag tror

Svettigt värre i Costa Rica!
torsdag 23 januari 2014 - Jacó, Puntarenas, Costa Rica

Tjoflöjt! Vi har nu spenderat 3 dagar i staden Jacó och vi har bott på ett färgglatt ställe som heter Mangas Surf House Hostel. Det verkar inte som att grabbarna som jobbar/bor här är allt för vana vid besökare men vi har haft det ganska sweet ändå. Vi bor alla sex i ett minimalt rum

dag 11 Jaco
måndag 25 februari 2013 - Jacó, Puntarenas, Costa Rica

Idag var det dags för surflektion. Vi hade bokat hos en av alla surfbutiker längs huvudgatan och läraren som dök upp hette Erly och såg ut som en surflärare ska se ut : ) Alla tre tjejerna hade beslutat sig att vara med och först fick de en genomgång på land. Därefter bar det ut i

dag 10 Montezuma - Jaco
söndag 24 februari 2013 - Jacó, Puntarenas, Costa Rica

Upp tidigt för att ta morgonfärjan tillbaka till Puntarenas kl.9. Färjan går inte att förboka så det gäller att vara ute i tid när man har bil. Det var riktigt hett och knappt en krusning på havet. Så fort vi börjat köra söderut mot Jaco så blev det lite mindre torrt och lite mer

Sedan sist, efter nästan 6 veckor i Costa Rica
måndag 26 november 2012 - Jacó, Puntarenas, Costa Rica

Nu var det ett tag sedan jag skrev sist, och mycket har hänt sedan dess. Tisdag, dagen efter att jag anlänt till Jaco, visar min värdmamma, Claudia, mig till skolan. Väl där är det ingen som vetat att jag ska komma, men "inga problem. Nej, nej. Gå in i det här klassrummet du bara." Och det

Ebba Viden
Ebbareser i Costa Rica
Puerto Viejo, spanskkurs och lite Jaco.
onsdag 31 oktober 2012 - Jacó, Puntarenas, Costa Rica

Efter två veckors intensiv spanskkurs har jag begett mig till Jaco där ju nu ligger i min säng. Tre timmar intensiva privatlektioner har resulterat i att jag pratar lika bra spanska som franska. Min franska är i och för sig rätt usel, men jag vill ändå säga att det är rätt imponerande

Ebba Viden
Ebbareser i Costa Rica
Camping, NYC och Costa Rica.
söndag 12 augusti 2012 - Jacó, Puntarenas, Costa Rica

Hopp Costa Rica da ja. Sista stoppet innan hemfard. Hanger i byn Jaco 2 timmar cirkus fran huvudstaden San Jose dit jag kom for tva dagar sedan fran USA. I skrivande stund ar det 4 dagar (om man inte raknar med idag) innan jag star pa svensk mark igen, kanns lite konstigt. Men men nu knyter vi

Nicaragua & Costa Rica
fredag 23 mars 2012 - Jacó, Puntarenas, Costa Rica

Det var som sagt lite svårt att lämna Utila och när vi var på väg därifrån, hade checkat ut och var på väg mot båten så blev vi övertygade av det gänget med killar som vi umgicks med där att stanna ytterligare en dag. De skulle flytta in i ett hus samma dag eftersom de skulle stanna

Botilda Ekelund
botildas i Äventyr i Mexiko
Senast aktiv - från Taipei, Taipei, Taiwan
Jaco igen
torsdag 8 mars 2012 - Jacó, Puntarenas, Costa Rica

Hej allihopa Nu var det ett tagsen vi skrev sist. Förra fredagen så skulle vi bege oss till Samara, ett litet ställe efter västkusten norr om Santa teresa. Så vi stack iväg på fredags morgonen och letade oss uppåt. Vi har varit lite optimistiska när det gäller val av bil, vi har ju

Mitt i mellan i Americas

Mitt i mellan i Americas

3 januari 2017 - 3 april 2017

På tur i Mellanamerika. Vi är två journalister som är på jakt efter kulturkrockar, naturliv, trevliga människor, bad (Cissi) och lära sig några spanska ord eller två.

Centralamerika

Centralamerika

24 januari 2014 - 17 mars 2014

Här skriver jag lite om min resa i Centralamerika med start i Costa Rica. Enjoy!

Panama - Costa Rica - Mexico

Panama - Costa Rica - Mexico

2 januari 2014 - 19 februari 2014

Denna gången bär det av mot Panama, Costa Rica och en snabb visit i Mexico som avslut och mina medresenärer är fem av mina favorit b-rudar! Detta kan inte bli annat än en bra tripp, Central America here we come!

Costa Rica med hyrbil

Costa Rica med hyrbil

15 februari 2013 - 4 mars 2013

Familjeresa till Costa Rica med kort stopp i New York

10 oktober 2012 - 21 december 2012

I två månader kommer jag att resa och volontärarbeta Costa Rica. Jag börjar resa med en spanskakurs i San José och drar sedan vidare till Jacó för att jobba på en skola.

NYC&Costa Rica

NYC&Costa Rica

14 februari 2012 - 14 mars 2012

Jag, Katrin, Mikael och Jonas reser ner till Costa rica för sol och surf, med ett stop i New York City.

29 januari 2012 - 24 februari 2012

Vi kommer att resa runt under de här veckorna och njuta av vad det lilla landet Costa Rica har att bjuda på. Det blir sol & bad, regnskog, vulkaner, surfing, vilda djur och mycket mycket mer!

Peruansk praktik och Sydamerikansk backpacking

Peruansk praktik och Sydamerikansk backpacking

29 januari 2012 - 15 augusti 2012

En liten tripp till Sydamerika som inleds med praktik i Peru följt av backpacking under sommaren med avslutning i Costa Rica. Åker dit med det gamla vanliga tankesättet: Det kan inte går mer än åt helvete. Dessutom skall jag endast fokusera på min praktik, inga distraktioner. Har lite planer men har nästan aldrig följt några tidigare när jag har rest så vi får se vad som händer.

Our Psychedelic Prime Time

Our Psychedelic Prime Time

2 februari 2012 - 2 maj 2012

Resan genom det mysteriska Centralamerika och sen vidare till den salsagungande ön Kuba. Vårt mål och våra förhoppningar är att uppleva surfen och mañana mañana-kulturen på så nära håll som möjligt. //Johan & Viktor Stokebro samt Jorge Cortéz

6 januari 2012 - 25 mars 2012

Elina Lindholm