Jaco Beach

Isla Tortuga
onsdag 2 mars 2011 - Jaco Beach, Puntarenas, Costa Rica

I söndags åkte 8 av oss till en ö, Isla Tortuga, för att snorkla och sola på en vit strand med turkost vatten. vi lämnade Jaco kl 8 på morgonen för att åka till en annan liten stad i närheten eftersom båten gick därifrån. vi var runt 25 pers som trängdes i båten, det var en liten

Födelsedag och surfing!
tisdag 22 februari 2011 - Jaco Beach, Puntarenas, Costa Rica

jajjemän nu är äntligen skolan slut! den 18 februari tog det slut! det har varit kul men samtidigt väldigt svårt. de sista två veckorna hade vi en väldigt konstig lärare, hon pratade skit snabbt och så fattade ghon inte engelska och när vi inte förstod sa hon samma sak (tror jag) en

Parque national Manuel Antonio
tisdag 15 februari 2011 - Jaco Beach, Puntarenas, Costa Rica

Nu är det bara en vecka kvar här i Jaco, bara 4 dagar kvar i skolan vilket känns gött! usch idag ska jag prata om två riktigt svenska saker, det fick bli falggan och pengarna! mer svenskt än så går det väl inte att få! jaja... får se hur det går! :) iaf i helgen åkte vi till en

canopy tour mm
fredag 11 februari 2011 - Jaco Beach, Puntarenas, Costa Rica

ja nu har jag inte skrivit på ett tag! har ju inte trådlöst internet hos familjen så det är inte lika lätt då! det går fortfarande sådär med spanskan, jag kan förstå mer nu än vad jag gjorde första veckan vilket är roligt! men tycker fortfarande det är väldigt svårt att sätta

¿Habla español???????
måndag 31 januari 2011 - Jaco Beach, Puntarenas, Costa Rica

ja javlar! jag akte fran san jose igar med buss, jatte biligt! det tog 2,5 timmar och kostade 25 kr. kom fram till Jaco och det var skit hett! men gott, sjalvklart! :) ringde till familjen som jag bor hos sa de kunde hamta mej! de pratar BARA spanska, jag fattar verkligen ingenting! och det lilla

God Jul från Costa Rica
fredag 24 december 2010 - Jaco Beach, Puntarenas, Costa Rica

Vi har det toppen här i Jaco. Soligt och 25-30 grader. Bor i ett jättestort fint hus med egen pol och havsutsikt. Idag har vi surfat. Har alltid sagt att jag aldrig kommer att göra det men det gick riktigt bra. Kom upp på brädan varje gång. Lite läskigt och ont i hela kroppen men det var det

Linda Engström
engstrompa i America
Senast aktiv - från Pipa Beach, Rio Grande do Norte, Brasilien
Mitt i veckan
torsdag 2 december 2010 - Jaco Beach, Puntarenas, Costa Rica

Hola! Tredje dagen och allt som vi vill göra försöker vi planera. Det har varit lite sol ett par dagar, men sen igår har det regnat lite mest hela dagen. Vi har iallfall prickat av solning, Kicki satsar på solskyddsfaktor 50, jag satsar på naturlig look! Vår lunch äter vi på

Veronica Sandberg Söderholm
vesan i Byta liv - helt enkelt?
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Lyxresan

Lyxresan

27 december 2010 - 15 juni 2011

Nu gör ja en lyxresa eftersom jag förlora jobbet!

Byta liv - helt enkelt?

Byta liv - helt enkelt?

31 augusti 2010 - 15 april 2011

Nu byter jag liv ett tag, ca 8 mån (tror jag), jag gör som luffaren, kommer hem när pengarna är slut. Tar mig ner till Costa Rica för att arbeta som volontär i 4 mån, NU är egna barnen i "trygga händer" då åker jag en stund på jorden. Jag börjar i Costa Rica, sen ner till Bahamas en månad bara mysa med Sara o barnen. Efter det är flyget bokat till Bangkok, sen blir det Kambodja, nu har jag bestämt att det blir Malaysia, det blir det inte, stannar i Kambodja 1 mån och efter Kambodja till Thailand igen..jag kommer inte hem senare än den 15 april 2011. DET vet jag ;) Allt kan hända men en plan har "Sickan"..Häng med!

America

America