Malpais

Kul grej!!!!!
tisdag 5 december 2017 - Malpais, Puntarenas, Costa Rica

2017-12-05 Jag och min fru har lovat varandra att inte skriva ut namn när det sker roliga incidenter eller annat som kan vara förlöjligande så där. Tänk er en blond kvinna som ser sig själv i undre överklassen liggande på en solstol vid poolen tidigt på morgonen, förmodligen

Christel Söderstjerna
Christelsoder i Costa Rica
Senast aktiv - från Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica
onsdag?!
torsdag 9 januari 2014 - Malpais, Puntarenas, Costa Rica

Igår skulle vi ( jag Jessica och Katie plus 2andra kanadensare och en tysk) åka till en nationalpark men det var lite längre än vi trodde så vi hyrde en surfbräda igen och övade lite men det var väldigt stora vågor och vi va lite halv ömma i kroppen från dagen innan så det vart inte

första surf lektionen !!
tisdag 7 januari 2014 - Malpais, Puntarenas, Costa Rica

Idag vaknade vi kl 7 , åt frukost som vi lagade i vårat "utekök" sen var det dags för första lektionen. Det va superkul och svårt såklart. Men vi lyckades stå på brädan båda 2 ganska snart. Instruktören va imponerad ! ( sa han iaf ) haha det svåra va att hoppa upp och stå, tyckte

santa teresa
tisdag 7 januari 2014 - Malpais, Puntarenas, Costa Rica

Hej nu fick det bli en resedagbok iaf. Den där bloggen va ju sjukt jobbig! Igår kom vi till san José kl 21 . Somnade som klubbade sälar och vaknade kl 0430 och åkte buss och båt hit till kusten. Nu sitter vi och försöker hålla ögonen öppna. Går sådär. Imorgon Har vi bokat första

Surf sörf surf
tisdag 26 februari 2013 - Malpais, Puntarenas, Costa Rica

Tjena! Tänkte de va dags att uppdatera vad som händer i min vardag. För några dagar sen gav jag å Johan oss iväg på varsin cykel in till människobyn för att leta bräda åt mig, resultatet blev en 5´10 shortboard. Är supernöjd med den! Har surfat morgonpassen vid klockan 06 och

Joakim Järleklint
plasmajocke i Pura Vida
Senast aktiv - från Varberg, Hallands län, Sverige
Resan hit + dom första dagarna
fredag 22 februari 2013 - Malpais, Puntarenas, Costa Rica

Tja! Resan hit gick som planerat, smidigt och bra. Tack Daniel för skjutsen till Landvetter! Jag kom fram till San Jose 22:20 på kvällen där en förbokad shuttle bus väntade på att köra mig till hostelet som Klara rekommenderat. Fick inte erfara så mycket utav stället då jag skulle upp

Joakim Järleklint
plasmajocke i Pura Vida
Senast aktiv - från Varberg, Hallands län, Sverige
Infinitypool...
söndag 11 mars 2012 - Malpais, Puntarenas, Costa Rica

Åkte upp till hotel Vista de olas med mina rumskamrater Brat, Andrew, kyle, benjamin och saskia för att avnjuta sista kvällen och solnedgången i mal pais från hotellets infinitypool med drinkar och grillning! Helt fantastiskt!

Surftävling o Solnedgångar.
torsdag 8 mars 2012 - Malpais, Puntarenas, Costa Rica

Hyrde en bräda för en vecka och var ute varje dag ibland i soluppgången och ibland i solnedgången, eftersom att solen var alldeles för stark för att ens vistas på stranden dagtid. Tog massa surfbilder och solnedgångar, och en o annan leguan eller dyl.

Costa Ricas Västkusten och Stilla havet
måndag 5 mars 2012 - Malpais, Puntarenas, Costa Rica

Efter att jag hälsat adjö till E o A så bestämde jag mig för att åka till Västkusten för att lära mig surfa. Resan tog en halv dag med buss och färja.

Från bergen till Surfstränderna
onsdag 28 mars 2012 - Malpais, Puntarenas, Costa Rica

Jag tyckte verkligen om Monteverde! Canopy Line turen var det bästa. Det var jag och amerikanska Marissa, som jag mötte i Puerto Viejo, och en grupp på ca 20 pers som tog oss igenom regnskogen på två timmar högt uppe bland trädtopparna. Grymt häftigt! Det var lite Avatar och Tarzan vibbar

24 oktober 2017 - 23 mars 2018

12 januari 2012 - 12 mars 2012

Centralamerika 2012

Centralamerika 2012

14 januari 2012 - 24 februari 2012

En lång weekend till Centralamerika där vi ska besöka länderna Mexico, Belize, Guatemala och Costa Rica.

5 november 2011 - 19 december 2011

äh hörs då

125dagar

125dagar

19 september 2011 - 28 januari 2012

På 125dagar kommer vi att resa från Stockholm, till New York och sedan vidare genom Central Amerika. wiho

Karibien med Alfred & Max

Karibien med Alfred & Max

20 september 2011 - 12 december 2011

Hej vänner! Nu har jag skaffat en resedagbok så ni kan följa vår trip genom Västindien! Vi får se hur det är med tillgång till internet men vi kommer att försöka uppdatera och visa bilder när vi får möjlighet. Hur som helst börjar resan i London där vi mellanlandar och byter flygplats. Därefter flyger vi över ett hav som är något större än Bodasjön... Vi ankommer på sena eftermiddagen till Havanna där vi kommer att vara några dagar. Därefter bär det av österut och olika intressanta kubanska städer. Vi har inte alls planerat något, vi vet att vi stannar på Kuba i en månad, tills visumet går ut. Efter Kuba är det dax för Cayman-öarna och George Town där Alfred har bekanta som bor. Planen är mycket sol, bad och dykning. Jamaica står som den planerade slutdestinationen och det ska bli riktigt häftigt. Men som sagt, vi får se vart resan tar oss någonstans, mycket kan hända på vägen (mycket positivt alltså, hehe)