Montezuma

Alla vi som älskar kollektivt.
fredag 17 november 2017 - Montezuma, Puntarenas, Costa Rica

2017-11-16 Idag provade vi scootern och vi började med att bege oss norrut, jag kunde ganska snart konstatera att stora gropar i vägen och små hjul på ett fordon funkar sådär. Efter ett par km så står polisen där och jag som glömt både hjälm och körkort, vi vänder och kör söderut

Christel Söderstjerna
Christelsoder i Costa Rica
Senast aktiv - från Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica
Pura vida en las peninsulas
onsdag 9 april 2014 - Montezuma, Puntarenas, Costa Rica

Det här med att skiva resdagbok är inte helt enkelt. Det är klart att det är roligt att dela med sig av sina upplevelser till omvärlden, men i ärlighetens namn så är det roligare att suga ut det bästa ur varje soldränkt ögonblick i paradiset. Det är något som vi säger att vi ska ta

Elin Och Jonatan Westin
ElinochJonatan i Centralamerika
Senast aktiv - från San José, San Pedro, Costa Rica
Isla tortuga
fredag 10 januari 2014 - Montezuma, Puntarenas, Costa Rica

Tre saker har jag lärt mig om Jessica efter en dryg vecka. 1. Hon är sjukt rädd för vatten. 2. Hon är modig 3. Hon har narkolepsi. Även fast hon satt och krampade i relingen på båten på väg till ön Isla tortuga så lyckades hon somna sittandes i en speedboat med meter höga vågor!

Lata dagar
lördag 28 december 2013 - Montezuma, Puntarenas, Costa Rica

Lata dagar Sedan sist har vi lämnat bergen och dimman. Avfärdsdagen regnade det hinkvis, så det var inte så tråkigt att åka. Vi har med hjälp av amerikanerna tagit oss ned till kusten och Costa Ricas torraste provins, Guanacaste. Här är klimatet och det mesta mer likt Kanarieöarna,

caran048
caran048 i Costa Rica
Senast aktiv - från Katmandu, Central Development Region, Nepal
Dag 9 Montezuma
lördag 23 februari 2013 - Montezuma, Puntarenas, Costa Rica

Efter en god brunch på strandrestaruangen så blev det poolen i ett par timmar. På eftermiddag tog vi bilen till byarna väster om Montezuma, Mal Pais och Santa Theresa. I LP stod det att här skulle det finnas gott om surfare och en skön yogastämning. Men stranden var flera kilometer lång och

Dag 8 montezuma
fredag 22 februari 2013 - Montezuma, Puntarenas, Costa Rica

Jag tog en morgonpromenad för att reka om det fanns något vatten i det vattendrag som har ett vattenfall lite högre upp. Fint skyltat och en av de få asfalterade sträckorna här. Men efter 1km i tung uppförsbacke fanns en skylt som sa waterfall 1,5km. Då vände jag. Döttrarna hade dock sett

Dag 7 Montezuma
torsdag 21 februari 2013 - Montezuma, Puntarenas, Costa Rica

Ägarna på Casacolores var jätteschyssta och vi slapp betala för de bokade nätterna trots att det enligt avtalet skulle göras även vid avbokning. Stället hade varit perfekt om vi hade haft lite yngre barn utan intresse av butiker och nattliv. Istället checkade vi in på Los Mangos som

torsdag 27 december 2012 - Montezuma, Puntarenas, Costa Rica

Den 23:e lamnade vi La Fortuna och akte till Montezuma, som ligger pa en halvo i nordvastra Costa Rica. Det ar en valdigt liten ort och ganska lugnt. Vi traffade amerikanen Mike pa bussresan och fick en del bra tips. Bl.a. fick vi tag pa ett litet rum med altan som ligger precis vid vattnet. Pa

söndag 2 september 2012 - Montezuma, Puntarenas, Costa Rica

Bytte östkust mot västkust i förrgår, en omtumlande resa på 12 timmar med buss och båt, som avslutades med Montezuma, men än har vi inte fått se dess hämnd. Maten är fantastiskt god och människorna likaså, det hejas och det vinkas dagarna i ändå, trevligare folkslag får man leta

Lotta Petersson
BosseLotta i Latinamerika
Senast aktiv - från Cascais, Portugal
fredag 2 mars 2012 - Montezuma, Puntarenas, Costa Rica

Är i montezuma, tillbaka i värmen och vid kusten. Här är alger i vattnet dock så kan inte bada, jobbigt! Supermysig chill by där det enda man gör är att ta det lugnt. Vi besökte några jättestora vattenfall igår, gött! Bor på ett hostel som liknar en herrgård med jättestor balkong,

Elisabet Claesson
elisabetc i Caribbean
Senast aktiv - från Ölandsgatan, Kalmar, Kalmar län, Sverige

24 oktober 2017 - 23 mars 2018

Ett långt äventyr

Centralamerika

Centralamerika

17 mars 2014 - 29 april 2014

Rundresa med ryggsäck i Costa Rica, Panama och Nicaragua.

centralamerica

Familjeresa till Costa Rica med kort stopp i New York

Costa Rica 2012

Costa Rica 2012

18 december 2012 - 15 januari 2013

Nästan fyra veckors backpackande till Costa Rica. Hoppas på sol, bad, snorkling, äventyr i regnskogen, vulkaner, bad i varma källor och annat kul.

Latinamerika

Latinamerika

27 augusti 2012 - 25 september 2012

Efter en regning sommar utan semester bär det nu av till.........mera regn, centralamerika i regnperiod, men underbart med semester. Vi hörs!

Caribbean

Caribbean

18 januari 2012 - 26 april 2012

Costa Rica - for att vi ar varda det!

Costa Rica - for att vi ar varda det!

1 januari 2012 - 22 januari 2012

vår livs resa!

vår livs resa!

1 januari 2012 - 28 januari 2012

en må-bra resa som kommer bestå av äventyr i djungel, äventyr på havet, äventyr i bergen och en hel månads kvalitetstid med varandra! det pirrar lite.. vi vill åka!