Parrita

20 minuter / 4 timmar
måndag 19 maj 2008 - Parrita, Puntarenas, Costa Rica

Halloj! Vi är nu inne på sista dagen här i Costa. En taxi kommer och hämtar upp oss om tre timmar för att köra oss till San Jose flygplats. Tiden här i Costa har varit lugn och skön, en trevlig kontrast till Havannas hets och spring. Vi har mestadels, som jag skrev i förra inlägget,

Kubanska ciggarer och softish i costish
tisdag 13 maj 2008 - Parrita, Puntarenas, Costa Rica

Halloj! Vi har bestämt oss för att försöka hålla igång regelbundna uppdateringar, så därför kommer nu nästa inlägg nästan exakt en vecka efter det förra! Ni behöver inte ge oss beröm, men det är uppskattat ;) Så, det senaste inlägget slutade med att vi precis skulle ge oss iväg

Regnskog o bad i vattenfall jippie sa rena o fina vi e nu hehe :)
torsdag 13 mars 2008 - Parrita, Puntarenas, Costa Rica

Vi har idag varit ute i regnskogen utanfor en liten by som heter parrita i costa rica nanstans var guide badade naken o ehh han va inte snygg men de funkade anda hihi :) super fin natur iaf o en riktigt fet groda! Men har nog aldrig varit me om nagot sa uppfriskande som att bada i ett vattenfall,

Stephanie Liljegren
partymyrorna i Da trip
Senast aktiv - från Karlskrona, Blekinge län, Sverige
Helt alone! Hur ska detta gå??
torsdag 27 december 2007 - Parrita, Puntarenas, Costa Rica

Efter Tulum drog vi vidare till Isla Mujeres utanför Cancun för att glassa det sista innan Lindas hemresa. Tanken var att ta några dagar där och sen åka till Mexico city innan vi skiljdes åt men att hitta biljetter för att få allt o stämma visade sig inte vara helt lätt... Istället fick

Timarai dag 1
fredag 23 februari 2007 - Parrita, Puntarenas, Costa Rica

hej ! Vårt bungalowhotell i bambu var kanske inte helt riktigt. Ett hyfsat stort rum med två sängar, thats it ! Fru Puma tar första diskussionen med hotellet och annars skickar vi fram farbror Kapten. En underbar strand med tre meter höga vågor och nästan helt öde. Strandbaren är en

Lars-Bertil Salomonson
lbs i Costa Rica 2007
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Suital Lodge
torsdag 22 februari 2007 - Parrita, Puntarenas, Costa Rica

Hej alla ! Så har vi gjort första etappen, regnskogsdelen, och är nu ute vid Stilla Havet och Parrita. Vi kom lyckligt fram, vår guide mötte upp på flygplatsen och vi anlände 22 timmar efter start till Hotel Alta i san Jose. Hyrbilskillen kom och vi inspekterade bilen," a lots of dots" sa

Lars-Bertil Salomonson
lbs i Costa Rica 2007
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
varldsvana
måndag 5 februari 2007 - Parrita, Puntarenas, Costa Rica

Fan va världsvana vi börjar bli nu. Kan spanska flytande nu och nästan franska flytande. Vi bor grannar med några snigel käkare och av dom har vi lärt oss ett och annat tex, piruett baguett suflett fläsk

Cerro Chirripo har bestigits!
torsdag 2 november 2006 - Parrita, Puntarenas, Costa Rica

Hej allihop! Nu ar vi tillbaka till civilisationen. Har checkat in pa hotell for att aterhamta oss och ata upp oss efter tre tuffa dagar uppe bland molnen. I tisdags klockan 05.00 paborjade vi var vandring upp mot Centralamerikas hogsta berg, Cerro Chirripo 3820 moh. Under forsta etappen upp mot

Henrik Björndahl
Keen i Costa Rica 2006
Senast aktiv - från Karlskoga, Örebro län, Sverige
En drom
torsdag 4 augusti 2005 - Parrita, Puntarenas, Costa Rica

For att fa lite mer omvaxling och aventyr bestamde vi oss for att dra soderut ett par dagar till en marin nationalpark. Delfiner och valar var det vi sokte... Bussen dit akte ungefar 30 km/h i snitt men det var det vart for nar vi kom fram mottes vi av en otroligt lugn och stillsam atmosfar (bade

Chill och spanskadrill
onsdag 27 juli 2005 - Parrita, Puntarenas, Costa Rica

Japp (Karin!) , vi har varit ratt bra pa att halla vara rutiner och tagit det lugnt med aventyren denna manad, sa darfor har vi inte varit sa skrivsamma har pa ett tag.. Vi kollar klockan vid de fa tillfallen vi tar bussen och veckodagarna lagger jag (Ida) marke till pa min p-pillerkarta ibland..

Fidel i regnskogen med en tequila i handen!

Fidel i regnskogen med en tequila i handen!

2 maj 2008 - 2 juni 2008

Kuba-Costa Rica-Mexico

Da trip

Da trip

3 mars 2008 - 19 juni 2008

Runt resa i diverse spännade länder, avslutas med jobbsök i australien.. Tanken va så, men hann ändras, sitter nu i Thailand å jobbar :)

flickorna nollkoll i centralamerika

flickorna nollkoll i centralamerika

7 oktober 2007 - 17 januari 2008

Hmm, jaaa. Vi vet ju inte så mycket mer än det som står i böckerna som vi inte har läst... Så vi tar dagarna som de kommer och hoppas på mycket sol, bad o softa dagar. Välkomna att utforska våran resa! (alla tips är välkomna)

Costa Rica 2007

Costa Rica 2007

18 februari 2007 - 2 mars 2007

En resa där vi skall bada, vandra och rida på hästar i regnskogen samt spela golf och vara tillsammans

costa rica och puerto rico

Semesterresa till Costa Rica

Surfing the waves of happiness - tales of Noah and Ida

Surfing the waves of happiness - tales of Noah and Ida

3 juli 2005 - 1 september 2005

Noah o Ida ska ut i den stora världen. Till ett land där det "rena livet" är vardag. Noah ska stilla sin längtan efter vågorna och Ida sin äventyrslustan. Drömmen om det harmoniska livet med yoga i soluppgången och surfvax på bröstet skall bli sanning. Eller a, surfvaxet får ju stanna kvar på brädan om det vill. Färsk mango, solhud, sand, sol, bohemian öl, spanska, saftigt kött, krokodiler, hajar, kärlek, vågor, vågor, vågor... Kramar från oss ps. Vi uppskattar inlägg mer än ni anar.