Puntarenas

2 härliga veckor
tisdag 6 mars 2018 - Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

God Morgon Sverige,Sitter här ute i vår underbara trädgård och intar dagens morgon kaffe och kl är snart 07.00.    Om 2 timmar  ska vi bege oss mot San Jose och ikväll lämnar vi Melissa och Mattias på flygplatsen.  2 veckor som bara har sprungit förbi men dom har varit helt

Lyckade utflykter
lördag 3 mars 2018 - Monte Verde, Monteverde, Puntarenas, Costa Rica

Efter en stabil bilfärd som innebar en omväg pga att vägen ner från Monte Verde söderöver var avstängd för underhåll och en lyxig överfart med m/s Tambor III så var vi framme i Santa Teresa. Det blev en snabb middag på Restaurang Amici eftersom vi inte var i ST förrän vid 20 tiden och

We did it
fredag 2 mars 2018 - Monteverde, Puntarenas, Costa Rica

Idag har vi gjort något som vi aldrig trodde att vi skulle göra, zipline var aktiviteten mellan berg och dalar vilken tjusning 1.5 km var den längsta hängande i en wire 150 m över trädtopparna.vi fyra höjde medelåldern betydligt i gruppen 🤣Imorron kommer vi bege oss till kusten playa

Guppig transfer
torsdag 1 mars 2018 - Monteverde, Puntarenas, Costa Rica

Efter go frukost på hotellet i La Fortuna bar det iväg m fullastad buss m folk o packning.Först 30 min,sen 1tim m båt o buss igen. Vilken väg....sååå dålig.Landskapet likna Österrike så vackert m kullar,backar upp o ned,upp o ned m serpentinvägar men i uruselt skick....puh.Kände oss

Full fart
söndag 25 februari 2018 - Monteverde, Puntarenas, Costa Rica

San Jose, Monte Verde och Santa Teresa på ett par dagar!Efter det fantastiska beskedet vi fick i San Jose så begav i oss till Monte Verde för lite äventyr. Vägen dit var smidig fram till de sista 2 milen som består av extremt dålig grusväg och fascinerande stup, ett längre stop pga ett

Lite blandat
fredag 9 februari 2018 - Carmen Beach, Puntarenas, Costa Rica

Personen som äger området som vi bor på är en av de trevligaste och omtänksamma människa jag stött på (ej inräknat Micke, Bjarne, Anders J, Thom och Putte Hancock). Mot oss så är hon extremt generös men sakerna hon gör för folket som bor på området är enastående. Människorna här

Varmt varmt varmt
söndag 4 februari 2018 - Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

Varmt varmt varmt.Hola Sweden,    Här kommer några rader från oss i Santa Teresa.   Livet rullar på och vi försöker njuta så mycket vi kan.  Förra veckan hade vi svenskfrämmad 2 dagar och det var mycket trevligt, har även träffat Canadensarna en sväng här i ST förra veckan.

Vänner!
fredag 2 februari 2018 - Carmen Beach, Puntarenas, Costa Rica

2017-02-01 Det e verkligen torrsäsong nu, dagarna börjar med klarblå himmel och av slutar på samma sätt, inte ett moln så långt ögat kan nå och så har vi haft det sen vi kom tillbaks från San Jose. Många träd har tappat sina blad helt och hållet och andra till stora dela, det ser

Tiden rusar just nu!
lördag 27 januari 2018 - Carmen Beach, Puntarenas, Costa Rica

Man Kan konstatera att dagarna går fort nu, lite mer än 2 månader kvar. Efter att ha varit på ett tandläkarbesök i San Jose så kan jag konstatera att vi har mkt att lära inom den svenska vården i stort, tex service, information och effektivitet. Efter ett snabbt Subway besök så begav vi

Surfing, resa.....
fredag 12 januari 2018 - Quepos, Puntarenas, Costa Rica

Tisdagen den 9/1 Idag var dagen, dagen då vi ska lära oss att surfa. Vi tar en timmes turflektion för att lära oss grunderna. Det går faktiskt bra för mig jag kommer upp och tar flera vågor hela vägen in till stranden. Vi hyrde brädorna resten av dagen men då gick det inte lika bra för

Idamarta
IdaMarta i Familjen Kaos On Trip