Punta Arenas

Golf och och ett magiskt djurliv
tisdag 31 oktober 2017 - Tambor Airport, Punta Arenas, Puntarenas, Costa Rica

Golf och naturliv.I denna resedagboken samlar vi våra upplevelser och vi upplever ju saker olika därför blir det ibland 2 inlägg på samma dag, men när vi sitter hemma i Sverige igen är det härligt att ge sin in i sin dagbok och sina upplevelser.    Våran dag på golfbanan igår var

Christel Söderstjerna
Christelsoder i Costa Rica
Senast aktiv - från Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica
GOD JUL!
måndag 24 december 2012 - Punta Arenas, Puntarenas, Costa Rica

Hallihallå! Först och främst vill jag varna känsliga läsare. Materialet som ni kommer att ta del av kan orsaka grav avundsjuka och en önskan av att göra mig illa… När vi lämnade Martinique och torrdockan tog vi oss västerut och stannade till vid fantastiska öar i Karibien. Vår rutt

Victor Engvall
engvallvictor i 7 månader till havs!
Senast aktiv - från Cádiz, Andalusien, Spanien
fredag 21 januari 2011 - Punta Arenas, Puntarenas, Costa Rica

Uppe innan tuppen for forsta gangen pa on, aven om just de kanske inte kandes som nagonting som direkt forgyller morgonen fick hjalpa lena att snabbpacka for hon kande sig inte helt hundra nar hon vaknade men klockan sju satt vi iaf i samlad trupp i hostel koket och at frukost med packade vaskor

Rikard Holmgren
RikardHolmgren i Sydamerikaresan
Senast aktiv - från Cancún, Quintana Roo, Mexiko
Isla Tortuga / Puntarenas
måndag 1 mars 2010 - Punta Arenas, Puntarenas, Costa Rica

Hej allihop dar hemma. Jag ju borja med att tala om att jag lever och mar bra. Sag pa nyheterna att det hade varit tsunami i Chile och forstod da inte att vi ocksa var i farozonen ett tag dar. Ingenting har ar dock drabbat, kaos i chile dock men det visar det val kanske pa nyheterna i Sverige

Malin Fredriksson
malin.fredriksson i Costa Rica
Senast aktiv - från Prag, Tjeckien
Lov!
torsdag 18 februari 2010 - Punta Arenas, Puntarenas, Costa Rica

Hej!! Torsdag idag, halv fem pa eftermiddagen vilket betyder att jag precis haft min sista lektion innan lovet - Skont! Vi spelade upp dialoger fran en bok vi laser i kursen ('Pantalones Largos'). Men det kanns extremt konstigt att det redan ar mitten av februari och att halva tiden snart har gatt

En inblick i la Vida Tica
onsdag 10 februari 2010 - Punta Arenas, Puntarenas, Costa Rica

Buenas! Var ett tag sedan sist, men nu har jag kommit in i en ny vardag med nya rutiner och har lite spilltid att lagga pa dagboken..och forsoka mig pa att reflektera lite over vad som hant de senaste veckorna. Mina sista dagar i San José var lyckade! En dag nar jag var pavag till en omtalad

Costa Rica - here i am!
tisdag 9 februari 2010 - Punta Arenas, Puntarenas, Costa Rica

Hejhej! Nu ar det nya aventyret i full gang. I losdags flog jag till Panama City men tog mig direkt till bussstationen och kopte mig en bijett till San José, Costa Rica. Jag spenderade hela dagen i det storsta kopcentret jag sett i hela mitt liv innan jag hoppade pa bussen till Costa Rica. Det

Zapotal.
tisdag 26 januari 2010 - Punta Arenas, Puntarenas, Costa Rica

Nu ar jag i Zapotal, med korna, grisarna, honsen och alla andra djur. Det ar vackert har, bergen och skog och gammalt och fint. Idag mjolkade jag en ko, pa gammalt satt. Mest pa skoj, for dom har en maskin som dom anvander annars. Maten vi ater nu ar mycket fran deras egna tillgangar, som gronsaker

Liselott Ek
LiselottMariEk i Costa Rica
Senast aktiv - från Västerås, Västmanlands län, Sverige
söndag 27 december 2009 - Punta Arenas, Puntarenas, Costa Rica

Dagens program innehöll besök i Costa Rica. Ett land som man vet väldigt lite om och egentligen inte vet vart det ligger. Men, nu har vi varit där och varit i regnskogen, sett kaffe-plantager, sockerplantager m.m. Huvudstaden heter San Jose och landet har 4,5 miljoner innevånare. De har en

Arja Leppänen
a-liisa i Julen 2009
Senast aktiv - från Eskilstuna, Södermanlands län, Sverige
SOOOOOL
torsdag 17 december 2009 - Punta Arenas, Puntarenas, Costa Rica

TACK GUD! Fortsa gangen pa nastan fyra veckor jag ser solen! De kanns helt underbart, en sak som inte kanns sa underbart ar att om en vecka ar jag hemma i sverige igen. Eller de kanns underbart att fa fira jul, saknar allt julpynt, men har de sa himlans bra har sa vill liksom inte hem! Men, vi har

24 oktober 2017 - 23 mars 2018

Ett långt äventyr

7 månader till havs!

7 månader till havs!

25 augusti 2012 - 2 april 2013

Här följer ni mig ombord på skeppet Star Flyer! Jag kommer att jobba som sports attendant på ett segelfartyg och fara omkring i Spanien och Marocko för att sedan korsa atlanten till Karibien och Costa Rica. Ska försöka lägga ut texter och bilder så ofta jag kan.

Sydamerikaresan

Sydamerikaresan

4 oktober 2010 - 4 april 2011

6 februari 2010 - 24 mars 2010

Bestamde mig en dag for att aka utomlands. Sagt och gjort... Costa Rica och volontararbete blev det... Forsta gangen i Central Amerika, forsta gangen jag volontararbetar och forsta gangen sjalv.

Utbytestermin i Costa Rica & lite backpacking i Centralamerika

Utbytestermin i Costa Rica & lite backpacking i Centralamerika

6 januari 2010 - 23 juni 2010

Nu ska spanskan forbattras ar det tankt! Under januari-maj kommer jag plugga via USAC i Puntarenas, en liten slumrig kuststad i Costa Rica. Sedan ar planen att passa pa att skaffa dykarcert och kanske surfa lite dar emellan med, sa att jag efter terminen kan agna mig at detta och annat sant pa en backpackingtrip genom centralamerika - Pura Vida!

Julen 2009

Two DINKIs in Costa Rica

Costa rica-runt

Costa rica-runt

1 december 2009 - 17 december 2009

Vi startar från Landvetter, tidigt på morgonen, åker vidare till Amsterdam där vi väntar ett par timmar innan planet tar oss till Panama. Från Panama flyger vi vidare till San Jose´som är Costa rica´s huvudstad. Sen väntar en spännande rundresa.....

Dags att upptäcka världen igen!

Dags att upptäcka världen igen!

2 november 2009 - 23 december 2009

Jag och Lina ger oss ut på äventyr i sydamerika.

Around the world

Around the world

14 oktober 2009 - 16 maj 2010

Vi börjar med sex veckor i [b]Costa Rica[/b] där vi ska volontärarbeta de första fyra veckorna med bland annat havssköldpaddor, sedan följer två veckor av ovisshet då vi får se vart vindarna vänder.. Därefter följer två äventyrsveckor på [b]Nya Zeelands sydö[/b] där det förhoppningsvis blir fallskärmshopp, forsränning bungy jump mm. Vårt längsta stopp blir fyra månader i [b]Australien[/b] där vi ska resa längs östkusten, från Sydney till Cairns. Jul och nyår firas i Sydney, därefter är planen att vi ska arbeta oss fram. Vi avslutar med en månads semester i Asien med start på [b]Bali[/b], vi ska även resa runt i [b]Thailand[/b] och ta en tripp till [b]Laos[/b] för att prova på tubing.

Madeleine Karlsson
tov