Quepos

Surfing, resa.....
fredag 12 januari 2018 - Quepos, Puntarenas, Costa Rica

Tisdagen den 9/1 Idag var dagen, dagen då vi ska lära oss att surfa. Vi tar en timmes turflektion för att lära oss grunderna. Det går faktiskt bra för mig jag kommer upp och tar flera vågor hela vägen in till stranden. Vi hyrde brädorna resten av dagen men då gick det inte lika bra för

Idamarta
IdaMarta i Familjen Kaos On Trip
Pura Vida
måndag 20 januari 2014 - Manuel Antonio, Quepos, Puntarenas, Costa Rica

Hola amigos! Nu har vi spenderat tre dagar i Manuel Antonio. Vi hade lite problem med magsjuka för flera av resenärerna på vägen hit men det gick med tanke på omständigheterna bra men värre gick det för Elin som blev dålig dagen vi kom hit och blev inte bättre. Men efter ett besök hos

Sista dagen i Costa Rica
torsdag 16 januari 2014 - Manuel Antonio, Quepos, Puntarenas, Costa Rica

Torsdag kl 09.30 Idag är sisa dagen i Costa Rica. Ingen av oss vill hem, men om 3 timmar kommer vår transport till flygplatsen och planet lyfter 17.45. Imorgon sent på kvällen/natten är vi hemma igen. Idag tog vi ett sista morgondopp i Stilla havets vågor. Igår var John ute på en

Canopy tour och bad
tisdag 14 januari 2014 - Manuel Antonio, Quepos, Puntarenas, Costa Rica

Tsdag morgon kl 8.00 Igår var Viveka och barnen och badade samt på en canopy tour där man gick på broar uppe bland trädkronorna, medan John tillbringade dagen i sängen efter förra nattens magsjuka. Som tur är har ingen annan i familjen blivit sjuk och idag mår John bättre. Vi ska nu gå

Usch och fy vilken natt
måndag 13 januari 2014 - Manuel Antonio, Quepos, Puntarenas, Costa Rica

Måndag morgon kl 7.30. Jaha, då har jag (John) fåt en grundlig demonstration av kroppens förmåga till reversibel peristaltik och dynamiskt-kontraktila muskelsammandragningar. Kort sagt; jag tillbringade natten med rejäl magsjuka! Toaletterna här i Costa Rica är som de är på vissa

manuel antonio!
söndag 12 januari 2014 - Manuel Antonio, Quepos, Puntarenas, Costa Rica

Hej hej ! Igår va vi på playa Grande Montezuma och surfade.. (om man kan kalla det surfa ) jätte fin strand 6 km från stan. Vi va nästan själva förutom Rikard som va en local tico. Han tröttnade tillslut på att se oss plaska i vita skummet , så han paddla fram och sa. - follow me! Så

Manuel Antonio - Herr Nilsson hälsar på
måndag 13 januari 2014 - Manuel Antonio, Quepos, Puntarenas, Costa Rica

Nu (söndag) är vi i Manuel Antonio. Det är verkligen helt skiljt från övriga Costa Rica vi sett. Det är som en blandning av Copacabana och en medehalvsresort, med långa sandstränder alldeles invid nationalparken och mycket kommers med folk som säljer kokosnötter, glass, dricka, och

Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
dag 16 manuel antonio
lördag 2 mars 2013 - Manuel Antonio, Quepos, Puntarenas, Costa Rica

En regnig dag. Vi spelade kort på mysiga balkongen och badade i poolen.

Dag 15 Manuel Antonio nationalpark
fredag 1 mars 2013 - Manuel Antonio, Quepos, Puntarenas, Costa Rica

Nationalparken öppnar kl.7 och har ett maxinsläpp på 600 personer. Vi var där vid 8-tiden och det var inga problem. "Parkeringsvakter" försökte stoppa oss en bra bit från parken men vi körde förbi dem, och mycket riktigt fanns det gott om platser precis vid entrén (2000 col. Avgiften till

Dag 14 Manuel Antonio
torsdag 28 februari 2013 - Manuel Antonio, Quepos, Puntarenas, Costa Rica

Livet blir inte bättre. Vi bara myser och njuter av den vackra omgivningen. Jag gick en promenad kl.6 i morse på vandringsleden i djungeln runt hotellet. Såg en sengångare, en agouti, kolibrier och lite andra fåglar. Vi bestämde oss för att bara slappa och inte göra några utflykter. Den

Familjen Kaos On Trip

30 november 2017 - 10 februari 2018

Hola! Jag ska åka med min familj på resa. Vi ska åka till Kalifornien, Honduras, Costa Rica och New York.

centralamerica

5 januari 2014 - 29 mars 2014

Strand i Costa Rica

27 december 2013 - 17 januari 2014

Panama - Costa Rica - Mexico

2 januari 2014 - 19 februari 2014

Denna gången bär det av mot Panama, Costa Rica och en snabb visit i Mexico som avslut och mina medresenärer är fem av mina favorit b-rudar! Detta kan inte bli annat än en bra tripp, Central America here we come!

Costa Rica med hyrbil

15 februari 2013 - 4 mars 2013

Familjeresa till Costa Rica med kort stopp i New York

Costa Rica 2012

18 december 2012 - 15 januari 2013

Nästan fyra veckors backpackande till Costa Rica. Hoppas på sol, bad, snorkling, äventyr i regnskogen, vulkaner, bad i varma källor och annat kul.

Vi vet inte vart vi ska men vi ska komma dit

15 oktober 2012 - 6 mars 2013

Resan börjar med Moa, Lydia och Felicia på det spännande landet Kuba. En månad där sen blir det ett återseende av det vackra landet Costa Rica som ligger nära mitt hjärta. Därefter vet jag inte vart det bär riktigt, men siktet är mot den sydliga kontinenten Sydamerika. Blir förmodligen Panama och Colombia i alla fall. Så slutdatumet är ganska ungefärligt...

Costas Rica

24 november 2012 - 19 februari 2013

Costa Rica

12 juli 2012 - 27 juli 2012

NYC&Costa Rica

14 februari 2012 - 14 mars 2012

Jag, Katrin, Mikael och Jonas reser ner till Costa rica för sol och surf, med ett stop i New York City.