Santa Teresa Beach

Poolhäng å surfing
fredag 14 februari 2020 - Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

Holla sweden,  Några rader från oss.  Vi njuter i fulla drag ca 34 grader varm å inte ett moln på himlen.  Igår var det dags för grabbarna å Jennifer att surfa.  Jesus som Sammy med flera haft lektion med tidigare skulle lära dessa nybörjare också.  Vi hoppa alla in i vår minibuss

Zipline m.m.
tisdag 11 februari 2020 - Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

Hallå från oss. Här kommer lite om vårt äventyr i Arenal.   Efter en mindre god frukost packade vi in oss i vår minibuss å körde mot skyadventure som arrangerade vår dag. Det var samling nio då vår guide mötte upp oss sen var det dags för en djungeltur å lite hängbroar. Vi

Santa Theresa
onsdag 27 februari 2019 - Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

Santa Theresa Resan från Monteverde till Santa Theresa tog ca 9h totalt..😄 vi lömnade Monteverde kl 06 och första bussen gick i ca 20-30km/h de första 2h på slingriga grusvägar med en buss som kanske hade sett sina bästa dagar ändå! Men vi kom fram till Puntarenas vid 9, men där va

Marie Hermansson
marie.hermansson i Costa Rica
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
ont om tid
onsdag 14 mars 2018 - Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

Hola Sweden,   Här kommer några rader från oss.  Idag har vi 5 dagar kvar i Santa Teresa och helt plötsligt känns det som om vi har ont om tid här.  Men det e väl lite så det är.  I måndags körde vi till Eric och Julie i Tambor och spenderade eftermiddagen i deras trädgård.  På

dykning
fredag 9 mars 2018 - Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

God morgon Sverige,Dagarna rusar fram just nu    Snart e det 1 v sedan vi vinkade av Melissa och Matte på flygplatsen helt sjukt att det snart redan gått en vecka.  Det har varit underbart att ha dom här och det gjortde ont i mamma hjärtat när vi vinkade av dom.  Men vi har inte mycket tid

2 härliga veckor
tisdag 6 mars 2018 - Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

God Morgon Sverige,Sitter här ute i vår underbara trädgård och intar dagens morgon kaffe och kl är snart 07.00.    Om 2 timmar  ska vi bege oss mot San Jose och ikväll lämnar vi Melissa och Mattias på flygplatsen.  2 veckor som bara har sprungit förbi men dom har varit helt

Varmt varmt varmt
söndag 4 februari 2018 - Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

Varmt varmt varmt.Hola Sweden,    Här kommer några rader från oss i Santa Teresa.   Livet rullar på och vi försöker njuta så mycket vi kan.  Förra veckan hade vi svenskfrämmad 2 dagar och det var mycket trevligt, har även träffat Canadensarna en sväng här i ST förra veckan.

lite av varje
torsdag 7 december 2017 - Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

Tidig morgon i Santa Teresa och jag har i 2 dagar blivit väckt av vrålaporna som hänger runt huset.  Har inte sett dom på ett tag vid oss men nu e dom tillbaka å när dom vrålar sidan om huset e det omöjligt att sova.  Men vad gör det man kan ju vakna på sämre sätt.  Helgen som

December utan julkänsla
fredag 1 december 2017 - Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

December utan julkänsla.Då har vi kommit in i julmånaden.  Om det inte vore för att man håller sig uppdaterade på sociala medier, noterar julkalendrar och julfester m.m. hade man nog inte tänkt på att det snart e jul.  Här finns inget som påminner oss om att det snart e jul.  Såg här

Senast aktiv - från Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica
många steg och ändlösa stränder.
söndag 26 november 2017 - Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

Ändlösa steg på stranden.Idag har vi varit i Santa Teresa i 1 månad och vi trivs fortfarande och njuter så mycket vi bara kan.   Den sista veckan har vi mest chilat.  Det har blivit  någon träningsrunda och lite Yoga så klart men vi har hålt oss här hemma omkring.  Det blir en hel

Costa Rica med familj och vänner

Costa Rica med familj och vänner

7 februari 2020 - 29 februari 2020

7 förväntansfulla resenärer denna gången. För 3:e gången får vi möjlighet att åka till detta underbara land som man inte kan få tillräckligt av. Vi ska dela denna resa med familj och vänner och det ska bli så fantastiskt.

17 februari 2019 - 4 mars 2019

Dansken och svensken drar ut på äventyr igen.

24 oktober 2017 - 23 mars 2018

Ett långt äventyr