Santa Teresa Beach

många steg och ändlösa stränder.
söndag 26 november 2017 - Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

Ändlösa steg på stranden.Idag har vi varit i Santa Teresa i 1 månad och vi trivs fortfarande och njuter så mycket vi bara kan.   Den sista veckan har vi mest chilat.  Det har blivit  någon träningsrunda och lite Yoga så klart men vi har hålt oss här hemma omkring.  Det blir en hel

mat m.m
onsdag 22 november 2017 - Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

Livet i Santa Teresa rullar på.  Sammy var ute och dök här om dagen.   Själv avvaktade jag.  Efter Eriks beskrivning av dykningen när han var här så kändes det bäst för mig att låta Sammy reka först.  Jag har ju lite hjärnspöke och gillar inte när det är för strömt och dålig

Poolparty och solnedgång
söndag 19 november 2017 - Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

Poolparty å solnedgångNu har vi snart varit på resande fot i 4v men det känns som betydligt mer.  Solen lyser på oss för det mesta å det e riktigt varmt här, men varmare blir det här en lokalbefolkningen.  Som min kära make berättade så var vår tur till Montezuma ett äventyr.

Jakten på myten!
torsdag 16 november 2017 - Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

2017-11-14 En dag som tillägnades träning och att slappa. Jag sprang en runda på morgonen, då det hade regnat under natten så var det inte lika varmt men tillräckligt för att man blir helt matt efter ett träningspass. Vi tog en kortare promenad på eftermiddagen och tog en kaffe på The

Lite av varje
tisdag 14 november 2017 - Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

2017-11-11 Vi börjar vår dag med att ta en taxi 06:45 till en golfbana där vi ska spela Med Eric och Julie från Toronto i Kanada. Vi är där 07:30 där möter E och J upp vi börjar spela ganska snart och känner rätt omgående att det kommer att bli mkt varmt. Jag spelar ganska bra när E

Jordbävning!!!
måndag 13 november 2017 - Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

Jordbävning!!!God Morgon Sverige,   Här kommer några rader från Costa Rica.  Livet rullar på och vi har det väldigt lugnt.  Har mest tagit långa promenader på stranden, tittat på fotboll och träna Yoga.   Vår scooter har vi inte hunnit ut och prova.  Tiden liksom bara går utan

Dag, datum och tid ????
lördag 11 november 2017 - Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

Dag datum tid ???Dagarna bara rullar på här.  Om det inte var för att man har datum i sin klocka hade vi nog tappat bort vilken veckodag det är.   Idag har vi spelat golf med Erik och Julie.  Ett trevligt par från Canada som vi träffade på igår när vi hejade fram Sverige.  Dom har

yoga och Nativo bar
lördag 11 november 2017 - Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

2017-11-10 Efter en lugn och fin morgon med gott Costaricanskt kaffe så var det dags att prova på yoga, känner mig RIKTIGT laddad inför detta test. Vi går rakt över gatan och upp på yogadäcket där man har den mest fantastiska utsikt. Det börjar med att personen som för övrigt e från

I latmaskens täcken.
fredag 10 november 2017 - Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

2017-11-07 Denna dagen avslutar vi med att gå en promenad på stranden och ett besök på Habanero, en restaurang som ligger nere vid stranden, Deras specialitet när det gäller dryck är margaritas och där slank det ner vars 2, vi tog även ngt lätt att äta. Det är ett fräscht ställe som

Senast aktiv - från Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica
Surfing, apor, träning och mys
måndag 6 november 2017 - Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

Poolhäng och chill Dagarna bara rullar på här.  Dom sista dagarna har vi mest chillat vid poolen och haft det skönt.  Surfingen var en upplevelse men för min del har jag konstaterat att  jag för gammal för att börja surfa.  Träningen började på land och det var inga problem.