Sierpe

Flygfisk, delfiner och en av världens giftigaste spindlar
lördag 11 januari 2014 - Sierpe, Puntarenas, Costa Rica

Igår var en lång dag. Först var vi på en snorklingstur vid en ö som ligger 45 min med båt ut i Stilla havet utanför kusten där vi bor. På vägen ut såg vi massor av delfiner, flygfiskar och rödfotade sulor. Väl framme vid snorklingsplatsen satte vi på oss fenor, mask och snorkel och

John Strand
Strandfamiljen i Strand i Costa Rica
Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
Corcovado - vildmark på riktigt
torsdag 9 januari 2014 - Sierpe, Puntarenas, Costa Rica

Idag har vi varit i Corcovado, det område i Costa Rica som har högst biologisk mångfald och de riktigt orörda regnskogarna. Fantastiskt ställe! Igår kom vi ner till Stilla Havskusten och blev avsläppta vid Siepe-floden för 1.5 timmes båttransport först på floden och sedan i havet längs

John Strand
Strandfamiljen i Strand i Costa Rica
Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
From the Rumble to the Jungle
söndag 18 december 2011 - Sierpe, Puntarenas, Costa Rica

Så breder stilla havet ut sig för våra fötter. Cikadorna spelar och Eira badar sig russinskrynklig. Vi är i djungeln. Men vägen hit var inte direkt den enklaste. Vi tog först adjö av Miami, hängde i Art Deco-kvarteren och kunde konstatera att Miami Beach börjar bli lite nedgånget.

Guidemesen, har vi sett den än?
lördag 29 oktober 2011 - Sierpe, Puntarenas, Costa Rica

Då var det äntligen igång! Jag har idag lämnat hemmets trygga vrå för att bege mig ut i Costa Rica för att lära mig rundresan ”Naturens mångfald”. Med mig har jag guiden Walter som är mycket snäll och fundersam men som till och med slår mig i att sirapssnacka. Idag tog det honom

Drake bay
fredag 29 april 2011 - Sierpe, Puntarenas, Costa Rica

Sa har vi kommit till Drake bay. Har varit har i en och en halv dag nu. Igar gick vi mest runt rekade stallet och badade i havet som vi ju har kommit till igen. Idag var vi pa snorkeltur till Isla del Cano, en o som ligger lite utanfor. Jamfort med Malaysia var inte snorklingen mkt vart men det som

Pa vag mot Corcovado..
onsdag 27 april 2011 - Sierpe, Puntarenas, Costa Rica

Hej, Vi kom ivag senare an planerat fran San Jose. Laura var ju tvungen att fixa sin kamera och jag vantade pa henne. Kunde ha akt i forvag men hostellet hade en harlig pool som jag kunde valtra mig i sa lange. Det var skont att bara ta det lugnt. Ar ganska hogt tempo annars pa den har resan :)

lite langre ner
lördag 20 november 2010 - Sierpe, Puntarenas, Costa Rica

matt och glad i sierpe. vi har farit och flangt sen sista uppdateringen. forst aper i manuel antonio som bjod pa sol i massor samt en stangd nationalpark. lika bra va de tyckte vi och degade vidare. Men obs for hostel costa linda som bjod pa herrnilssonaper pa taket, en forsynt agare som ville

Aventura
tisdag 16 november 2010 - Sierpe, Puntarenas, Costa Rica

Jag befinner mig just nu mitt ute i djungeln vid Corcovado i Drake bay. Gruppen är helt underbar och väldigt liten endast 9 personer. Det är både för och nackdelar med det hela men jag trivs i alla fall. I måndags gjorde vi San Jose. Vi var på guldmus'eet och det är egentligen det enda man

Primadonna
lördag 20 mars 2010 - Sierpe, Puntarenas, Costa Rica

Hej, Nu blir det bara en snabb uppdatering for tiden ar knapp. Sedan senast sa har vi gatt delade vagar med kanadensarna, men det sista vi gjorde tillsammans var att gora en sa kallad canopy tour. Det innebar i princip att man spans fast i linor uppe i traden sedan aker. Finns en kort video av

Maria Strandberg

27 december 2013 - 17 januari 2014

Svenningsen Björk goes latino

Svenningsen Björk goes latino

12 december 2011 - 7 januari 2012

Anna, Martin och Eira på äventyr i Costa Ricas djungler!

Jurassic Park

Jurassic Park

25 oktober 2011 - 15 april 2012

Ännu äldre Linda. Samma förvirring. Nytt äventyr. (Costa Rica edition)

Semester i Costa Rica följt av jobb i Nicaragua

Semester i Costa Rica följt av jobb i Nicaragua

18 april 2011 - 11 maj 2011

Efter en lååång och kall vinter ska det bli mer än lovligt skönt att komma ner till tropikerna. Börjar med att lapa sol på Stilla havskusten i Montezuma, följt av lite djungelupptäckter i Monteverde och St Elena, innan jag tar mig vidare till Managua, det huvudsakliga syftet för resan, där jag ska undervisa ett gäng läkarstudenter.

Soffan&Walle

Soffan&Walle

1 november 2010 - 14 januari 2011

Costa Rica och Latinamerika

Costa Rica och Latinamerika

10 oktober 2010 - 24 mars 2011

Ja nu bör det av ut på nya äventyr. Denna gång kommer jag att mestadels befinna mig i Costa Rica och där kommer jag att bo i huvudstaden San Jose men troligen kommer jag att åka runt en hel del. SPÄNANDE Undrar vad världen har att erbjuda mig denna gång?

Un viaje - Strampstyle

Un viaje - Strampstyle