Tambor Beach

Santa Teresa & Tambor
onsdag 1 november 2017 - Tambor Beach, Puntarenas, Costa Rica

2017-10-30 Vår jakt på Iguana divers går vidare, vi har hittills varit vid deras shop 3 ggr och skickat meddelande på messenger, det känns som om de försöker säga något genom att ignorerar oss. Våra dagliga långa promenader böjar bli ett litet problem då det börjar bli torrt här och

Christel Söderstjerna
Christelsoder i Costa Rica
Senast aktiv - från Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica
Ridtur och hemresedags
lördag 12 januari 2013 - Tambor Beach, Puntarenas, Costa Rica

Igår var det dags för våra sista aktiviteter i det här underbara landet. Jag skulle ut på ridtur och Pelle skulle åka fyrhjuling var det tänkt. Efter en av våra tidigare frukostar under tiden på vårt slappar-hotell (redan kl 7, precis när de öppnade) stod vi klara i receptionen, rustade

Torrsnorkling
torsdag 10 januari 2013 - Tambor Beach, Puntarenas, Costa Rica

Så har snart två av tre hela dagar gått på vårt stora turisthotell. Det är som sagt ett all inclusive hotell där allt ingår. Mat, dryck, sprit och en hel del därtill. Ett ganska stort poolområde med en wetbar där de pumpar alla hits från 90-talet i en ljudnivå där man måste skrika

Kaffe och höga höjder
tisdag 8 januari 2013 - Tambor Beach, Puntarenas, Costa Rica

Vi lämnade vulkanen Arenal bakom oss och beger oss upp bland bergen och molnregnskogen i Monteverde. Väl där checkade vi in på ett fantastiskt fint hotell med utsikt ända till stilla havet! På eftermiddagen gjorde vi ett besök på ett kaffeplantage där vi fick följa hela processen från

Tambor beach
onsdag 9 mars 2011 - Tambor Beach, Puntarenas, Costa Rica

Hejsan po er. Hur har ni det hemma har voren kommi an. Vi har det hur bra som helst, lite doligt polast var jag for det hotelet vi bor po nu i 3 natter var all inklused. So det ar bara att ata och dricka hur mycket man vill, det blir ju nogon paraplydrink emallanot till damerna. Nar vi herrar

Allan Andersson

Costa Rica - Rundresa

Costa Rica - Rundresa

30 december 2012 - 13 januari 2013

27 februari 2011 - 12 mars 2011

Japp då var det dags igen. Denna gång till Costa Rica. Det skall vara fantastiskt både med djurliv och stränder Vi skall åka med Solresor igen. Mycket spännande land som skall vara samma klimat som Thailand. Bengt och Catrina skall vi följa med det brukar ju alltid vara trevligt.

Per Ohlsson
challepelle