Tarcoles

Merry Christmas!
onsdag 25 december 2013 - Tarcoles, Puntarenas, Costa Rica

Julaftonen 2013 firades i Gunillas hus tillsammans med granarna Nick och Line. Skinka, matjesill, rödkål, köttbular och lite till fanns på bordet. Det var bara granen och lite snö som fattades. Klimatet är underbart och vi förstår att man kan trivas här året om. Men om jag hade fått

Dagen före julafton.....
måndag 23 december 2013 - Tarcoles, Puntarenas, Costa Rica

Igår var vi i en stad som heter Quepos och besökte en national Park som heter Manuel Antonio. Mycket folk eftersom det var helg och alla var lediga. Här fanns apor, sömngångare, giftiga grodor, stora ödlor, djur som liknar tvättbjörnar m.m. Allt i vilt tillstånd. Det vara bara att snika

Senast aktiv - från Helsingborg S, Skåne län, Sverige
Nu är det snart jul......
måndag 23 december 2013 - Tarcoles, Puntarenas, Costa Rica

Oj, vad tiden går fort när man har roligt...Vi har nu varit hemma hos Gunillas vänner på en drink. Monicka och och hennes man från Filippinerna var fantastiskt trevliga människor. Hon pensionerad mäklare och han musiker. Deras ranch var fantastisk med massor av fåglar och apor i

Djur och natur....
fredag 20 december 2013 - Tarcoles, Puntarenas, Costa Rica

Det säges att Costa Rica har världens bästa klimat....och det är jag beredd att hålla med om. Naturen är fantastisk men en glömska som vi inte sett maken till och ett djurliv som saknar motsvarighet. Stora papegojor i trädgården, stora ödlor och apor o träden.(som vi inte ännu sett men

Senast aktiv - från Helsingborg S, Skåne län, Sverige
Rätt plats vid rätt tillfälle
torsdag 19 december 2013 - Tarcoles, Puntarenas, Costa Rica

Efter ett par dagar i Costa Rica förstår vi varför många människor trivs i detta klimat.Ibland sol och ibland regn men alltid varmt.Vi tyckte det kunde vara lämpligt att idag göra en utflykt till Costa Ricas största och fortfarande högst aktiva vulkan Arenal för att få lite svalka!?

Framme i Costa Rica
måndag 16 december 2013 - Tarcoles, Puntarenas, Costa Rica

Äntligen framme hos "Gunilla" i Taco. Flyget via Frankfurt och Condor Air var alldeles förträfflig. En lång flygresa med en mellan landnig i Santa Domingo, Dominikanska Replubliken Men med uppgradering som innebär lite större utrymme för benen bättre säten och gratis mat och dricka tills

Jorden Runt.....

Jorden Runt.....

15 december 2013 - 16 januari 2014

Resan börjar i Köpenhamn den 15 december och därifrån flyger vi till Frankfurt vidare till Dominikanska republiken för att senare landa i San José Costa Rica.