Uvita

Dag 29 - Dominical till Uvita
lördag 17 december 2016 - Uvita, Puntarenas, Costa Rica

Det är ju tur att tidiga morgnar inte är ett problem, upp m tuppen innan klockan ens hann ringa vid 05.. Hoppas dessa tidiga vanor kan hålla i sig hemma sen.. Hann både skumma tidningen o packa det sista innan min pick-up kom vid 06 f att hämta mig o packningen. I morgonens tidiga timme under

Tine Asplund
TineA i Från Kuba till USA
Senast aktiv - från Manilla, Metro Manila, Filippinerna
Inte den här gången heller...
tisdag 31 december 2013 - Uvita, Puntarenas, Costa Rica

Senast vi försökte se valar i Monterey förra året gick det-sådär. Nu är vi på plats i Uvita, en magiskt vacker plats på södra Stilla Havskusten för att göra ett nytt försök och fira nyår. Därför var vi imorse laddade för ett nytt försök på valsafari. Men vi tar det från

caran048
caran048 i Costa Rica
Senast aktiv - från Katmandu, Central Development Region, Nepal
Flutterby House
fredag 3 februari 2012 - Uvita, Puntarenas, Costa Rica

Antligen far jag kontakt med resdagboken. Har nu akt annu ett steg soderut till Uvita. Sjalva byn ar inte sa mysig i sig, den ligger en bit ifran vattnet. Jag fick nys om ett supercoolt hostel som heter Flutterby House. Det ar en amerikansk tjej som borjade bygga upp detta hostel for tva ar sedan.

Elisabet Claesson
elisabetc i Caribbean
Senast aktiv - från Ölandsgatan, Kalmar, Kalmar län, Sverige
bye bye
söndag 1 maj 2011 - Uvita, Puntarenas, Costa Rica

So its time to say goodbye. The Flutterby house has been the home away from home and now we are leaving it to go back to our other favorite hostel. Firday was a good goodbye-birthday party, good music, good people. Couldnt be much better. Even saw glowing plankton in the sea at night. some

Anna
ginaballerina i Costa Rica å här å där..
Senast aktiv - från Barcelona, Katalonien, Spanien
Sa var det bara Lill-Bettan kvar..
torsdag 28 april 2011 - Uvita, Puntarenas, Costa Rica

Nu har det paskats fardigt! Vi spenderade nagra dagar i Dominical med Lisa och Marie innan vi akte vidare till Uvita som ligger 15 km soderut. Har hade vi fatt tips som ett bra vandrarhem, The Flutterby House. Har har vi traffat manga trevliga manniskor, vissa jobbar har som volontarer och vissa

Jenny Carlsson
Jenca i Costa Rica & New York
back in Uvita
torsdag 28 april 2011 - Uvita, Puntarenas, Costa Rica

(Realized it can be very dangerous to stand or walk under a tree. Never know when a coconut or a mango will fall on your head.) In Uvita we got to know alot of nice people. Among them, Jake from Georgia who works as a volunteer up in a small commuity in the mountains. He was going back to his

Anna
ginaballerina i Costa Rica å här å där..
Senast aktiv - från Barcelona, Katalonien, Spanien
Apor, Leguaner och annat skoj i Manuel Antonio
torsdag 21 april 2011 - Uvita, Puntarenas, Costa Rica

Hejhej! Jag kanner att jag ligger lite efter med uppdateringen, sa har kommer forra helgen: Pa fredagen akte jag och Marie till Manuel Antonio, som ar en nationalpark. Valdigt vackert! Vi gick en stund pa lordagen, men det var sa himla varmt sa vi sokte oss ganska snabbt till en av stranderna i

Lisa Caiman
LisaCaiman i Costa Rica
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
En "liten" sammanfattning
måndag 28 februari 2011 - Uvita, Puntarenas, Costa Rica

Long time no see, Det var valdigt lange sedan vi skrev nu, och det har hunnit handa en hel del men tankte forsoka ta allt fran borjan for att inte missa for mycket. Efter varan skracknatt i Dominical akte vi till Uvita (15 kilometer och 1,5 timme med buss). Val framme dar letade vi oss fram till

Vattenfallet med naturliga rutchkanan
lördag 20 mars 2010 - Uvita, Puntarenas, Costa Rica

Har nu varit här i Uvita i lite mer en två veckor. En stor paradisisk strand. Visst, det låter klyshigt och sliskigt men det är faktiskt lite så som det här stället är. En fälla svår att ta sig ur. En dag tog jag en tur till ett vattenfall i närheten. Det var ca 5 meter högt och mynnade

Jakob Ljungh
Jake.the.snake i Centralamerika
Från Kuba till USA

Från Kuba till USA

18 november 2016 - 7 januari 2017

Via London till Havanna med Therese, därifrån ensam till Panama för några dagar innan det bär av till Costa Rica där jag ska möta upp Tiina och vi ska resa ihop några dagar. Sen drar jag till LA och träffar Los tres bandidos, dvs. Thomas, Nemo och Joar och med dem ska vi bila i Kalifornien.

17 december 2013 - 9 januari 2014

Caribbean

Caribbean

18 januari 2012 - 26 april 2012

12 mars 2011 - 23 maj 2011

Jag ska åka som volontär till Costa Rica. Där ska jag arbeta på ett daghem och i en skola. Jag bor hos en värdfamilj i San José. I slutet på min resa kommer min syster och vi ska då åka runt tillsammans och se oss omkring. Jag är borta 10 veckor sammanlagt.

Costa Rica - Brasilien

Costa Rica - Brasilien

9 februari 2011 - 31 mars 2011

Costa Rica å här å där..

Costa Rica å här å där..

26 februari 2011 - 31 maj 2011

Äntligen! hej då Europa! ska se vart vinden tar mig. blir att åka runt i Costa Rica, inga direkta planer,stannar några dagar i New York på vägen tillbaka... mer än så har jag väl inte planerat...men det löser sig! :D

Costa Rica & New York

Costa Rica & New York

2 mars 2011 - 24 maj 2011

Efter studier och arbete så är det äntligen dags att återvända till Costa Rica! Passar på att stanna till i New York en vecka på hemvägen. Planen är att resa runt och tillbringa så mycket tid jag bara kan i närheten av stranden. Hoppas på fint väder, trevliga människor, sol och bad, äventyr, surf och lite salsa. Längtar något otroligt!

Centralamerika

Centralamerika