San José

det går inte alltid som man planerat
torsdag 22 mars 2018 - San José, Costa Rica

Hallå Sverige,  Då var det dags för avfärd.  Sammy har varit vaken större delen av natten men vid halv sex tiden på morgonen hoppar vi på transfern till flygplatsen.   Ja det var många som skulle åka och vägen till flygplatsen håller man på och bygger om men efter en stund var vi på

Christel Söderstjerna
Christelsoder i Costa Rica
Senast aktiv - från Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica
Santa teresa
måndag 1 augusti 2016 - Santa Teresa, Escazu, San José, Costa Rica

Nu har vi avancerat uppåt stranden till Griss lodge, vilket verkligen mötte våra förväntningar. Vi bor i en fin lägenhet med veranda ut mot poolen. Runt omkring är det mangoträd och spindelapor klättrar runt och vrålar högt. Jag tror jag såg en kolibri häromdagen. Hoppas det blir mer

Sebastian Sääf
Sebbedutt i Costa rica, colombia
Senast aktiv - från Bogotá, Colombia
St Carmen, Costa rica
söndag 24 juli 2016 - Santa Teresa, Escazu, San José, Costa Rica

Efter tre dagar med massa god mat i Bogota, Colombia, så var det nu dags för att bege sig till Costa rica. Flyget gick med Avianca och vi hade blygsamma 35 minuter transfer i Panama. Då planet taxade i vad som kändes som en evighet så var vi smått oroliga när vi närmade oss Panama och nu

Sebastian Sääf
Sebbedutt i Costa rica, colombia
Senast aktiv - från Bogotá, Colombia
Costa Rica del 2
torsdag 2 april 2015 - Santa Ana, San José, Costa Rica

Hola!! Nu närmar vi oss slutet på våra tre veckor i detta fina land. Oj vad mycket vi fått se och uppleva här, kan varmt rekommendera detta land som har så fin natur med även härliga stränder till förbannelse!! Sist jag skrev var vi på väg till vulkanstaden La Fortuna och Arenal. Vi

Hajar du?
tisdag 23 december 2014 - Santa Teresa, Escazu, San José, Costa Rica

Idag har Isac och jag varit iväg på egen hand. Vi har varit ute vid en ö som heter Tortuga island och gjort två dyk. Precis som de hotar med så är sikten halvtaskig från och till här i CR, men det beror mest på all plankton och vad äter fisk..? Det sägs vara dubbelt så mycket fisk på

Anders Lindblom
Travelinglindblom i Costa Rica
Senast aktiv - från Madrid, Spanien
Sol och bad
söndag 21 december 2014 - Santa Teresa, Escazu, San José, Costa Rica

Igår lämnade vi Central Valley och förflyttade oss ut till Stillahavs sidan av Costa Rica, till den sydliga delen av Niccoya halvön. Vi bor nära stranden på Blue Surf Sanctury, ett riktigt bra boende med cirka 100 meter på en stig ned till stranden. 36 grader i luften och 28 i vattnet

Anders Lindblom
Travelinglindblom i Costa Rica
Senast aktiv - från Madrid, Spanien
Åtta fattig som en kyrkråtta
onsdag 7 maj 2014 - Santa Teresa, Escazu, San José, Costa Rica

Åtta månaders snöret har brytits och vi har mindre än en månad kvar i Centralamerika. På kvarvarande tid ska jag och Robin om en veckas tid få nöjet att resa tillsammans med en mycket kär vän som kommer ned från landet vi flyger till 28:e maj (USA). Min vän flyger till Managua,

Cecilia Adolfsson
Cechile i SoCeNo-Americas
Senast aktiv - från Nevada, Iowa, USA
Life is a beach!
tisdag 28 januari 2014 - Santa Teresa, Escazu, San José, Costa Rica

Hola everybody! Nu är snart våra 5 dagar i Santa Teresa gjorda så nu ska jag skriva lite om vad vi har haft för oss här. Och här är fortfarande varmt, varmt, varmt! Vi åkte buss-taxi till färja-färja- buss och sen buss igen innan vi var framme i Santa Teresa vid kl 1 på dagen, lyckliga

Rån, ollningar och bonfires!
lördag 23 februari 2013 - Santa Teresa, Escazu, San José, Costa Rica

Hallå där hemma hoppas allt är gött! Jag har haft en go vecka själv. Jossan och hennes kompis Emelie har varit här så vi har hittat på massa roligt tillsammans. Vi har haft flera bonfires i solnedgången, jag har visat vattenfallen i Montezuma, jag har lärt Jossan surfa och mycket

Nu har vi fan gått över gränsen.
fredag 15 februari 2013 - Santa Teresa, Escazu, San José, Costa Rica

Nej men tjenare alla glada! Nu vart det ett tag sen jag hann med att skriva. Jag får nog försöka sammanfatta lite vad som har hänt! Nu har vi gått över gränsen. Till Panama. Där var det gött. Jag tog dykcert där och blev kallad ”mister Pole” av min instruktör i 3 dagar. Skön

24 oktober 2017 - 23 mars 2018

Ett långt äventyr

Costa rica, colombia

Costa rica, colombia

19 juli 2016 - 14 augusti 2016

Surf o turism.

12 december 2014 - 6 januari 2015

Vinterns äventyr går via New York till Costa Rica

Masken och Bokkahontas ute på äventyr!!!

Masken och Bokkahontas ute på äventyr!!!

30 november 2014 - 19 april 2015

Först ut är Afrika i två månader där vi bland annat kommer volontärarbeta med barn på förskola och barnhem i en månad. Vi kommer åka till Zanzibar i några dagar och götta oss. Vi kommer bege oss ut på safari såklart och också en sväng ner till Kapstaden. Efter det blir det en blixtvisit hem till Svearike för att hämta upp Fiiiii!!! Sen åker vi vidare mot USA och Highway 1 turen. I en månad bilar vi sedan från San Fransisco ner till Los Angeles vidare till Las Vegas:) Sen fortsätter jag och Tias mot Hawaii i några dagar för att dansa Hula-hula... Slutligen reser vi vidare mot Sydamerika och Costa Rica först i cirka 2,5 vecka och sist men inte minst Brasilien och Rio De Janiero, också det i cirka 2,5 vecka. Sen har vi troligtvis gjort vårt livs resa och är på väg hem mot kära Sverige och Jönköping igen! Sikket äventyr va!? :)

Panama - Costa Rica - Mexico

Panama - Costa Rica - Mexico

2 januari 2014 - 19 februari 2014

Denna gången bär det av mot Panama, Costa Rica och en snabb visit i Mexico som avslut och mina medresenärer är fem av mina favorit b-rudar! Detta kan inte bli annat än en bra tripp, Central America here we come!

SoCeNo-Americas

SoCeNo-Americas

2 september 2013 - 2 september 2014

Syd-, Central- och Nordamerika a:r siktet [email protected] [email protected] och [email protected] tid a:r i o:verva:gande ja:mfo:rt med pengar tas [email protected] dagar i sa:nder, little by little. Vi a:r [email protected] iva:g [email protected] denna resa och det a:r alltid fint att kunna dela, [email protected] det oerho:rt magnifika och det vardagliga inom resandets sfa:r och gra:nser samt de mindre roliga skeendena. Vi [email protected] se om vi [email protected] ut ett @r, det a:r planen i alla fall.

Den stora surf-, dyk-, upptäckts-, fest- och vulkanresan

Den stora surf-, dyk-, upptäckts-, fest- och vulkanresan

3 januari 2013 - 16 maj 2013

Niclas sa att det hade vart gött att dra iväg och surfa. Han såg trovärdig ut så jag sa ja. I Costa Rica kan man surfa och dessutom tydligen festa rätt bra med. Valet var självklart. När jag ändå är iväg passar jag på att ta några veckor i London och bila genom USA med.

Costa Rica!

Costa Rica!

30 december 2012 - 21 januari 2013

Jag och min kära åker till varmare breddgrader och möter upp Malin och Magnus i Costa Rica. Ett litet land som har 5% av alla jordens växt- och djurarter!

29 december 2012 - 12 januari 2013

Costa Rica på fjorton dagar med fokus på Stilla Havskusten och Högländerna.

Costa F*cking Rica

Costa F*cking Rica

6 december 2012 - 31 januari 2013

Ta pick och pack och dra iväg med grabbarna mot okända destinationer. Älsklingen kommer vid jul och livar upp stämningen tillsammans med ett annat otroligt härligt par.

Cloudbridge Nature Reserve, San Gerardo, San José Province, Costa Rica
310