Guadalupe

En dag med mycket känslor...
tisdag 1 november 2011 - Guadalupe, San José, Costa Rica

Idag var det inte så mycket att göra på "Asociación obras del espíritu santo" som skolan jag jobbar på heter. Eftersom det inte fanns så mycket att göra så fick vi en rundtur av en av kvinnorna som jobbade där. Det är ca 50st som jobbar där på ca 220 barn som kommer och går och det

Senast aktiv - från Guadalupe, San José, Costa Rica
VARFÖR KÄNNER JAG DENNA SENTIMENTALITET?
måndag 24 oktober 2011 - Guadalupe, San José, Costa Rica

"When I need you I just close my eyes and I'm with you And all that I so want to give you It's only a heart beat away When I need love I hold out my hands and I touch love I never knew there was so much love Keeping me warm night and day Miles and miles of empty space in between us A telephone

FÖRSTA DAGEN!
måndag 3 oktober 2011 - Guadalupe, San José, Costa Rica

FÖRSTA DEGEN I LANDET BÖRJADE MED FRUKOST SJÄLV EFTERSOM MIN VÄRDS MAMMA LILLIAM 65ÅR VAR PÅ SJUKHUSET. FRUKOSTEN BESTOD/BESTÅR AV: ÄGG EL KALKON SKIVOR, BRÖD8(VITT), JUICE, KAFFE MED MJÖLK OCH EN SKÅL MED OLIKA FRUKTER OFTAST: PAPAYA EL ANANAS EL EN BANAN. SEDAN SÅ KOM HENNES SON

PÅ VÄG TILL COSTA RICA!
söndag 2 oktober 2011 - Guadalupe, San José, Costa Rica

JAG BÖRJADE RESAN TILL COSTA RICA DEN 2:e OKTOBER KL 09.15 IFRÅN STOCKHOLM ARLANDA. IVAN VAR DÄR OCH VINKADE AV MIG OCH TÅRARNA KOM SOM VANLIGT NÄR DET ÄR DAGS ATT SKILJAS.. JAG SKULLE MÖTT MAJA H OCH HENNES KOMPIS DÄR, MEN DE SYNTES INTE TILL NÄR DET VAR DAGS ATT KLIVA PÅ PLANET SÅ JAG

Senast aktiv - från Guadalupe, San José, Costa Rica
hemma efter en hel i Puerto Viejo!
tisdag 18 oktober 2011 - Guadalupe, San José, Costa Rica

Jag ska lägga upp lite bilder över mina veckor här! ska börja lite lätt imorgon, för idag är jag allt för trött. Ska snart lägga mig. Men kan säga en sak, har levt en helg i en andras vardag som jag aldrig vill hamna i gen! så rädd som jag var stund vis denna helg vill jag aldrig bli

första dagen i skolan
måndag 4 juli 2011 - Guadalupe, San José, Costa Rica

4 jul -11 18.00 Costa Rica Idag har varit en bra dag, en riktigt bra dag. Janira väckte mig vid sju-tiden och vet ni vad? Den jobbiga magkänslan jag haft varenda morgon jag vaknat var borta. Igårkväll när jag kom tillbaka från internetcaféet satt det en tjej i köket. Det visade sig vara

3 juli
söndag 3 juli 2011 - Guadalupe, San José, Costa Rica

3 jul -11 19.00 Costa Rica Detta blev ett väldigt långt inlägg - jag tvingar ingen att läsa allt men det är så mycket nya intryck att ta in varje dag så detta är ett sätt för mig själv att sortera och bearbeta allt och samtidigt dela det med alla som vill där hemma. Hade varit

Janira Lázcartes
lördag 2 juli 2011 - Guadalupe, San José, Costa Rica

2 jul -11 14.30 Costa Rica time Nu är jag hos min första värdfamilj i Guadalupe, det är en by eller typ stad 15 minuter utanför San Josés centum. Jag bor hos Janira, hennes man Gerardo och hushållerskan Maggie. Maggie är från Panama och är här för att studera. I Utbyte mot boende och

Senast aktiv - från San José, San Pedro, Costa Rica
Panama och sista dagarna i Montezuma
onsdag 4 maj 2011 - Guadalupe, San José, Costa Rica

Nu var det ett tag sen! Sist jag skrev var ju nästa grej att vi skulle bestiga Costa Ricas högsta berg Chirripo. Dock kom vi på att Amanda måste lämna landet då hon bara hade 30-dagars visum. Så vi begav oss mot Bocas del Toro och Panama! Vet inte riktigt hur jag ska beskriva Bocas förutom

Santa Teresa och Dominical
torsdag 14 april 2011 - Guadalupe, San José, Costa Rica

Hej igen! Är tillbaka i San Jose igen efter c:a en veckas nya äventyr. Sist jag skrev var ju nästa anhalt Santa Teresa där jag skulle möta upp Tonje och några suecos. Visste dock inte om dom kommit dit ännu eller om dom var stuck i Montezuma. Men jag bestämde mig för att åka till Santa

Volontär

Volontär

2 oktober 2011 - 19 december 2011

Jag ska till Costa Rica och jobba på ett daghem i 12 veckor. På denna resan hoppas jag finna mitt framtida yrke och finna min inre styrka. Finna vem jag är med hjälp av att leva i andras verklighet. Detta är bara början på en mycket större resan!

Costa Rica 2011

Costa Rica 2011

30 juni 2011 - 23 juli 2011

Under juli-månad kommer jag befinna mig i Costa Rica för att under tre veckor läsa spanska på New Learning Academy och volontärarbeta på barnhemmet Cartago Orphanage. Jag kommer framförallt att befinna mig i huvudstaden San José och i staden Cartago öster om huvudstaden.

Volontärresan till Costa Rica!

Volontärresan till Costa Rica!

29 januari 2011 - 5 maj 2011

Åker till Costa Rica för att volontära med barn i San José i 8 veckor. Officiella hemresedatumet är 27e mars, men lär nog stanna i några extra veckor såvida jag har kosing kvar! Kommer bo hos en medelklassfamilj i San José under projekttiden och ha lektioner i spanska första veckan.

Nicaragua

En resa som ensam svensk med 8 amerikaner pa upptacktsfard i Centralamerika

Costa Rica

Costa Rica

2 oktober 2010 - 5 januari 2011

[i]Under tre månader skall jag bege mig till San José i Costa Rica för att arbeta i ett projekt med 90 barn i åldrarna 6 månader till 12 år. Följ mig i en volontärs vardag! [/i]

loca89
Sara Bühler