San Pedro

Sista veckorna
torsdag 22 mars 2018 - San José, San Pedro, Costa Rica

Här e man nu mindre än 12h till flyget lyfter till Toronto, Sista tiden har gått extremt fort men vi har gjort väldigt mkt under den tiden.Melissa, Matte, Christel var på horseshoe tävling och jag lottades som vanligt med en halvdöd man, denna gången var det en som gick på syrgas och kunde

Vid vulkanens kant
tisdag 27 februari 2018 - La Fortuna, San Pedro, San José, Costa Rica

Strax ska vi ta oss till varma källor o bada.Kom hit igår fr Torteguero,spännande område med flodbåtstur,såg fåglar,apor,sengångare,kajmaner o stor krokodil.Vacker,frodig,fuktig natur.Igår åkte utmed massa odlingar av ananas,bananer.Hört om sträng vinter hemma,vi njuter av sol o

Anneth Barbro Ingemar Ingmar
Perborje i Costa Rica och Dominikanska Rep
Senast aktiv - från Monteverde, Puntarenas, Costa Rica
Dagen då dom kom
onsdag 21 februari 2018 - San José, San Pedro, Costa Rica

Jag hade tänkt skriva om Surfing, träning, välgörenhets evenemang för sköldpaddor och min mkt svåra sjukdom, men idag den 20 februari 2018 så har vi tagit emot Melissa och Mattias på flygplatsen i San Jose, Mattes väska var inte med, den är och far ute i världen men vem bryr sig för

Lite storstad
lördag 27 januari 2018 - San José, San Pedro, Costa Rica

San Jose 22/1-25/1 Man kan konstatera att det e intressant varje gång man kör bil med gps. Vår tripp till San Jose började lugnt och fint tidigt på morgonen men ca 5 minuter ifrån färjeläget så tar oss navigatorn helt fel och vi vet det men väljer ändå att följa den angivna vägen.

lite buss och båt
fredag 15 december 2017 - San José, San Pedro, Costa Rica

Lite buss och båt.Då har det blivit fredag och vi har nu kommit till San Jose.  De sista dagarna har vi mest tagit det lugnt och haft det gott.  Lite förberedelser men det får bli lite varje dag man vill ju inte ta ut sig helt.   I alla fall så steg vi upp med tuppen idag.  Klockan var

En lugn dag!
torsdag 26 oktober 2017 - San José, San Pedro, Costa Rica

2017-10-24 Resan har startat och just nu efter mer än 24h i vaket tillstånd så är det äntligen dags att lägga sig. Flyg och stop gick bra men när vi kom till imigrationen så blev det problem då de ifrågasatte våra 5 månader men det löste sig till sist. Vi kan prata om trafikstockning

Dags för implantat
onsdag 25 oktober 2017 - San José, San Pedro, Costa Rica

God Morgon Sverige,     Här kommer en första hälsning från oss i Costa Rica.   Resan hit flöt på bra och trots långflyget tog 11.5 timmar så kändes det helt ok.   Kändes så där när vi gick ner för landning i Costa Rica och det blixtrade runt oss, men förrutom blixten var det

Dag 30 - Uvita till San José
söndag 18 december 2016 - San José, San Pedro, Costa Rica

Puh, puh, puh!! Vilken dag det varit. Lång o jobbig! Vaknade m tuppen igen, dvs strax e 04 o låg sedan o grubblade över konstiga människor i världen. Efter frukost ägnade jag morgonen i telefon m Thomas o att försöka få till en lösning för mina kidnappade grejor som jag behöver. Sen

Tine Asplund
TineA i Från Kuba till USA
Poas Vulcano
torsdag 24 mars 2016 - San José, San Pedro, Costa Rica

Utflykt till Poas Vulcano,med buss ca 1 timmes resa dit, jättelång kö för att komma in. Vi var uppe på ca 2800 m höjd, och det var ändå jättevarmt. Tyvärr visade sig den stora kratern bara under en jättekort tid, men det var mäktigt. Gick sedan en 2 km runda för att komma tillbaka till

Anders Johannesson
Joha58Milo i Costa Rica 2916
Senast aktiv - från Ljungby, Kronobergs län, Sverige
Slutet nära
lördag 19 mars 2016 - San José, San Pedro, Costa Rica

Bocas del toro var ett trevligt besök. Massor av möjligheter till besöka av öar och sagolika stränder igen. Många resenärer här har en surfbräda under armen. Men finns alla typer av turister här. Jag stannade där i 3 nätter och fick med mig flera positiva saker därifrån. En bussresa

Per Björkman
Pellebeman i Sydamerikas luckor
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Costa Rica och Dominikanska Rep

Costa Rica och Dominikanska Rep

22 februari 2018 - 23 mars 2018

Snart är det dax för vår efterlängtade resa till Karibien.Stora förväntningar,packningsbestyr och resfeber känns väl nu.

24 oktober 2017 - 23 mars 2018

Ett långt äventyr

Från Kuba till USA

Från Kuba till USA

18 november 2016 - 7 januari 2017

Via London till Havanna med Therese, därifrån ensam till Panama för några dagar innan det bär av till Costa Rica där jag ska möta upp Tiina och vi ska resa ihop några dagar. Sen drar jag till LA och träffar Los tres bandidos, dvs. Thomas, Nemo och Joar och med dem ska vi bila i Kalifornien.

Costa Rica 2916

Costa Rica 2916

23 mars 2016 - 7 april 2016

Sydamerikas luckor

Sydamerikas luckor

14 januari 2016 - 25 mars 2016

Min resa kommer börja i Buenos Aires (Argentina) och avslutas i San Jose (Costa Rica). En strecka på 5662 km fågelvägen. Men jag kommer inte att flyga, så vägen mellan B.A och S.J blir bestämd ut med vägen. Jag återkommer med täta rapporter här på sidan för de som vill Ha det

18 december 2015 - 6 januari 2016

5års resa med bästa familjen

Central America Journey

Central America Journey

13 oktober 2015 - 25 november 2015

Äventyrsresa Mexico-Costa Rica. 32 dagars tur med G Adventures. Surf 8 dgr i Santa Teresa.

4 april 2015 - 18 maj 2015

12 december 2014 - 6 januari 2015

Vinterns äventyr går via New York till Costa Rica

Collect moments not things

Collect moments not things

1 oktober 2014 - 3 februari 2015

Två par från Eslöv beger sig ut i världen på sitt livs största äventyr.. Följ oss på vår resa genom 4 kontinenter på 4 månader!

Christelsoder
Johanna Thulén