Protaras

Första dagen...
tisdag 21 november 2017 - Famagusta, Protaras, Cypern

Dag 1Mobilen var ställd på 06.00, 08.45 skulle Kaj hämta oss...så jag ändrade snabbt mobilen till 07.30...men jag var klarvaken 😀 Steg upp och fixade frulle som intogs framför nyheterna på tv 4 och någon timme senare kom Lotta ner.Det sista packades och efter att ha kompromissat med

Fantastiskt skönt!
måndag 24 april 2017 - Protaras, Cypern

Tidig vår på Cypern levererade verkligen denna gång. Ett helt nyrenoverat jättefräscht hotell med FANTASTISKT trevlig personal och toppläge tog emot oss sent på måndagskvällen den 17:e april. Maten var väldigt bra (AI) och goda drinkar, frappe och bra bordsvin var av överraskande

Carina Nordström Fd Söderqvist
Carina41 i Nr 112 till Afrodithes ö ~ Cypern!
Senast aktiv - från Sundsvall
måndag 20 maj 2013 - Ithakis, Protaras, Famagusta, Cypern

Cypern 1 v.

Niklas, Malin, Ebbe, Elis & Irma Wingren
NiklasMalin i Cypern
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
Semester i semestern med barn och barnbarn på Cypern
lördag 5 november 2016 - Protaras, Cypern

Cypernresan med familjen Haures och familjen Rohdins 25/10 till 1/11  2016.Jag hade själv åkt till Alanya den 18 okt och startade min resa till Cypern från Alanya 23 okt. Jag åkte flyg via Istanbul och Nicosia. I Nicosia gick jag över gränsen till Greksidan och tog in på hotell Nicosia City

Jonny Persson
Malte i En ny höst i Alanya och Cypern
Senast aktiv - från Kristianstad, Skåne län, Sverige
En veckas sol!
tisdag 30 juni 2015 - Protaras, Cypern

Vi var skapligt trötta på denna kalla svenska sommarn och bestämde oss för en sista minuten. Det fanns inte så mycket kvar att välja på om man ville åka charter från Örebro flygplats. Ca 10-talet hotell, samtliga på Cypern, fanns för ganska höga priser. Vi fastnade för det finaste

Therese Murstam
EnjoyingLife i Cypern
Senast aktiv - från Örebro, Örebro län, Sverige
Allt i ett!
fredag 13 juli 2012 - Cape Greco Peninsula, Protaras, Famagusta, Cypern

Då ska vi se om det inte kan levereras en liten summering av en veckas firande i och med att gymnasiet har avslutats. Visserligen avslutades det för sex år sedan men har man sagt att man ska åka iväg när man tar studenten då måste det självklart också göras  Ett riktigt bra sätt att

Utflykt till Farmagusta
söndag 2 oktober 2011 - Famagusta, Protaras, Cypern

Hej igen! Nu har det gått 2 dagar sedan sist jag skrev. Vi har spelat en lagtävling för damer igår och det blev en 3:dje plats för Team Sweden (bild finns på prisutdelning) Igår hade vi en gala middag med invigning av restaurangen där dom bjöd på allt, klockan blev lite sent, men vi var

Lena Rehn
rehn47 i Istanbul Turkiet- Cypern
Senast aktiv - från Sölvesborg, Blekinge län, Sverige
Då var de gifta!
söndag 18 juli 2010 - Protaras, Cypern

Igår var det alltså grekiskt/cypriotiskt bröllop! Det började i sann grekisk anda med att alla gäster som åkte buss från Protaras (bla vi) var försenade. Strax efter oss kom brudgummen och därefter bruden (som för dagen hade valt en designad klänning i vitt). Precis som i Sverige är ju

Thomas Renlund
thsred i Bröllop på Cypern
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Det blir ibland bättre än man tänkt sig...
måndag 12 juli 2010 - Protaras, Cypern

Nu har vi landat på Cypern... Eller, ja, egentligen så var det ju för ett tag sedan, för vi har både hunnit sola, bada och äta middag... Efter ett litet irritationsmoment efter landningen (hittade ingen buss som kunde ta oss till Protaras - så det fick bli taxi) var vi på väg mot Protaras

Thomas Renlund
thsred i Bröllop på Cypern
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Snart dax
tisdag 25 maj 2010 - Protaras, Cypern

Snart är det dax att åka till cypern ännu en gång! Detta blir vår 4e gång vi besöker detta underbara land! vår 3e tillsammans och theodors 2a! Det ska bli mycket trevligt, och vi ser verkligen fram emot att få tillbringa 2 sköna veckor tillsammans borta sverige!

Rundresa på Cypern för att fira något alldeles speciellt 😜

Rundresa på Cypern för att fira något alldeles speciellt 😜

21 november 2017 - 28 november 2017

En rundresa på Cypern för att fira något mycket speciellt som vi väntat på ett tag 😜

Nr 112 till Afrodithes ö ~ Cypern!

Nr 112 till Afrodithes ö ~ Cypern!

17 april 2017 - 17 april 2017

Mamma och jag skippar Blåkulla i år och far till Cypern!

En ny höst i Alanya och Cypern

En ny höst i Alanya och Cypern

18 oktober 2016 - 30 november 2016

The Show Must Go On! Vi har ju haft en fantastisk sommarperiod här i Sverige i år. Men nu kommer mörkret och kylan. Då drar jag till Alanya och bor på My Home med solig balkong i söderläge. Jag åker dock till Protara på Cypern och leker med 50% av mina barnbarn under en veckas tid. Sen åker jag tillbaka till Alanya och stannar där tills 30 november. Välkomna och följa min resa om Ni vill! "Malte"

22 juni 2015 - 30 juni 2015

En allt annan än backpackingresa.

20 maj 2013 - 28 maj 2013

För jag har tagit studenten!

För jag har tagit studenten!

6 juli 2012 - 13 juli 2012

Då var det dags! Efter sex års lång väntan är det nu hög tid att fira min studentexamen från GTG. Löftet om en resa vid en studentexamen gavs för snart åtta år sedan och idag sex år efter examen kändes som ett bra tillfälle att få löftet infriat. Det tog mig tydligen lite tid att smälta mitt avklarande av gymnasiestudierna... Men det är ju bra för under den låååånga väntan hann jag klara av mina universitetsstudier. Nu bär det av mot firandet! För jag har tagit studenten, fy f*n va jag är bra! *Och passet är med pappa... det är nästan så att man undrar hur många länder som ska besökas innan jag får förtroende nog att lyckas med min packning. Kanske när jag tar mig förbi 30 (länder eller ålder)...

Istanbul Turkiet- Cypern

Istanbul Turkiet- Cypern

26 september 2011 - 5 oktober 2011

Den 26 september åker vi Lena, Göran, Nettan och Roland till Istanbul för att sedan förenas med Maria, Hanna Björk och Ninni på Cypern.

Cypern/Protaras

Cypern/Protaras

2 augusti 2010 - 16 augusti 2010

Johan fyller 30 :)

22 april 2010 - 1 juni 2010

Fig Tree Bay - Cypern

Fig Tree Bay - Cypern

20 mars 2010 - 31 oktober 2010

Äntligen, ett nytt jobb inom en bransch jag aldrig jobbat i tidigare! Blir på en svensk/cypriotisk ägd restaurang på Fig Tree Bay. Jag ska från skratch lära mig hur man serverar vin, hur man dukar ett bord, hur man viker servetter - U name it! [b]En riktigt utmaning![/b]

Carina Nordström Fd Söderqvist
Carina41