Sprängd anka och kinesiska muren
söndag 21 juli 2019 - Peking

Efter 7826 km järnväg var vi framme på vår slutdestination på denna resa, Peking. I ett myller av folk träffade vi vår guide och åkte till vårt hotell, ett jättefräsch ställe. Vi var ganska trötta efter en natt med lite sömn. 4 timmar satt vi nämligen och väntade mellan mongoliska

Marie Gunér
Marrre i Transmongoliska järnvägen
Senast aktiv - från Kalmar, Kalmar län, Sverige
Stadspromenad
lördag 20 juli 2019 - Gili Trawanga

Mycket snack och lite verkstad. Alltså ang snorkeltur till slutet av korallerna. Otroligt varmt idag, 34 grader maxade vi på. Stora vågor. Jag menar så stora vågor att det bubblade när dom åkte över mitt huvud. Vi hade stora problem att simma och mer eller mindre bara go with the flow.

Annika Bergström
Bubbel i Kalas på Bali 🎉💃🏼🥂
Senast aktiv - från Sanur
Mot bali
söndag 21 juli 2019 - Sanur

Vaknar till en dunk i dörren. Peder var visst pigg idag. Vi brukar stiga upp kl 8:45 och gå till frukost 9:05. Peder kom 9:03 och jag låg fortfarande på min kudde. Fick visa mitt rätta jag.Efter frukost tog vi vårt pick och pack och stod ute på lilla gatan och väntade på en åsnetransport

Annika Bergström
Bubbel i Kalas på Bali 🎉💃🏼🥂
Senast aktiv - från Sanur
Cenote o leguaner
söndag 21 juli 2019 - El Edén, Yucatán, Mexiko

Idag struntade vi i stranden och åkte till en Cenote, El Eden, som låg ca 25 min härifrån.En Cenote är ett djupt hål eller slukhål som skapats då kalksten rasat samman så att grundvattnet kommit fram. Dessa är vanliga där vi är och vi kommer sannolikt åka till fler. Glasklart vatten

Resdag!!! Innsbruck som visade sig sluta i Axams..
söndag 21 juli 2019 - Axams, Tyrolen, Österrike

En lång dag blev det. Började dagen i Rimini. Tog det lugnt. Packade ihop det sista. Knatade till slut till busstationen. När väl bussen kom visade det sig snabbt att det var några stycken till som tänkt åka buss😬🤪 Trångt. Vi underlättade inte det riktigt med två stoooora

Emma Skoog
emmamartin i Tågluff med barn i Europa
Senast aktiv - från Rimini, Emilia-Romagna, Italien
Sista dagen i Berlin
söndag 21 juli 2019 - Berlin, Tyskland

Annelie startade dagen med migrän, så om gårdagen gick i långsamt tempo har denna knappt rört sig. Tomas åt brunch med Sophia medans Annelie låg nedbäddad och försökte kurera det värsta. När migränen gett med sig en aning så tog vi farväl av Sophia och tog en taxi till nattens

Annelie Jönsson
Annelie_och_Tomas i Dag 3 Heldag i Warszawa
Senast aktiv - från Berlin, Tyskland
Det spritter i Grenen!
söndag 21 juli 2019 - Nordstrandsvej, Skagen, Danmark

Söndag 21 juli  (Hans-Örjan)Ahhh... sönda' !!!!Och.. det regnar bara LITE!!! Planen höll; sovmorgon och långsam frukost gjorde att det lilla som skulle regna på efternatten hann dra undan.Hmmm... idag ska vi inte åka så långt. Måste vi dra på hela skyddsstassen? Vi 'ska ju bara åka en

Inge Och Hans-Örjan
mc2017 i Danmark - Norge 2019
Senast aktiv - från Ålbæk, Danmark
Lugn dag i Berlin
lördag 20 juli 2019 - Berlin, Tyskland

En något långsammare dag idag. Efter en strålande frukost så passade Annelie på att vila ut ordentligt medans Tomas tog en promenad i värmen. Ramen stod på kvällens middagsmeny, riktigt mumsigt! Efter middagen blev det först utomhusfest på en bro innan först polisen och sedan en

Annelie Jönsson
Annelie_och_Tomas i Dag 3 Heldag i Warszawa
Senast aktiv - från Berlin, Tyskland
Bad med besvikelse
lördag 20 juli 2019 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Detta var en dag som inte finns så mycket att berätta om. Och så måste ju också semestern vara ibland!Eftersom vi har ett fint kök till vår bungalow började Henrik o jag dagen med en promenad till en stor supermarket där vi handlade in lite frukost. Efter frukost tillbringade vi en stund

Sista dagen.. i Rimini
lördag 20 juli 2019 - Rimini, Emilia-Romagna, Italien

Då var vår Italien tripp över.Blev en dag på stranden. Värmen ökar på så mycket tid i vattnet var skönt. Men det är ju också ljummet.. vilka problem vi har..🤣😂⛱Vi började tyvärr dagen med att se en man medvetslös på gatan cykeln låg bredvid..😱😨 en polis och massa folk

Emma Skoog
emmamartin i Tågluff med barn i Europa