Grand Canyon!
fredag 8 mars 2019 - Grand Canyon Village, Arizona, USA

Klockan ringde 05:50. Jag och Johan gjorde oss klara och möte upp Patric och Lotta i lobbyn 06:30, när hotellets biluthyrning öppnade. Maria valde att ha en egen dag för sig själv, eftersom hon redan gjort denna utflykt vid en tidigare resa och fortfarande är jätteförkyld. Tyvärr fanns det

Helena Rosenqvist
HumlanR i USA roadtrip 2019
Senast aktiv - från Upplands Väsby, Stockholms län, Sverige
Påsklov i Allgäu ("Allgoj")
lördag 20 april 2019 - Kempten, Bayern, Tyskland

Påsklov!April har delvis haft aprilväder med lite regn och snö. Men hela påsklovet ska det va typ 20 plusgrader och sol.Vi gick på promenad längs en cool bäck häromdan. Blev nästan lite förvånade när det fortfarande låg fält med snö på skuggsidorna här och var.Med min tyska går

Eva Westin
Evaaaaa i Föräldralediga tillsammans
Senast aktiv - från Tyskland
Glad Påsk
lördag 20 april 2019 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Glad Påsk!Vi har just ätit middag och, som vanligt, fått utmärkt service av Merlin. Sedan några veckor tillbaka är vi hennes Mama och Papa så när hon ber Ming-Ming om att servera vin eller annat så är det Mama och Papa som ska ha rödvin eller något annat.Sedan några veckor tillbaka har

Christer
Chrisbi i Trieste till Tokyo över havet
Senast aktiv - från Ho Chi Minh-staden, Vietnam
Paradisö!
lördag 20 april 2019 - Mantanani island

Nu har vi lämnat Kota Kinabalu bakom oss och tagit bussen norrut till Kota Belud och vidare med båt ut till Mantanani Island. Vilken paradisö! Kritvita stränder och tomt på folk, åtminstone där vi var.   Vi bor i hyddor, tyvärr utan AC, elen sätts på kl 7 på kvällen och då går

Tomas Larsson Och Johanna Fyrk
fyrklarsson i Borneo 2019
Senast aktiv - från Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia
Bananrundan.
lördag 20 april 2019 - Alanya, Turkiet

Bananrundan är en härlig vardagsrunda i naturskön trakt med fin utsikt. Ca 2,5tim och ca 15000 steg.

Jonny Persson
Malte i 2019 våren i Alanya, 44 dagar med Inger
Senast aktiv - från Alanya, Turkiet
Invasess till Glasgow
fredag 19 april 2019 - Glasgow, Skottland, Storbritannien

Idag vaknade jag dessvärre med halsont, inte så konstigt när Albin haft det ett par dagar. Bara hoppas att det ger sig snabbt.Idag har vi åkt typ 5 timmar i bil totalt. Först åkte vi till Glenfinnan viaduct alltså Harry Potter bron. På vägen dit stannade vi vid loch ness på ett ställe å

Veronica Ohde
FamiljenOhde i Skottland 2019
Senast aktiv - från Sandviken, Gävleborgs län, Sverige
Långfredag 19/4 sista heldagen i Benalmádena
fredag 19 april 2019 - Benalmádena, Andalusien, Spanien

Långfredag 19 april, sista hela dagen här.Idag har det minsann varit soligare hemmavid än här. Det var högst 19 på eftermiddagen och mer molnigt än soligt, men lite poolhäng blev det och även en stund på stranden. Favorit i repris alltså.Ikväll äter vi i lägenheten men imorgon blir

Frukost och FM promenad
söndag 17 mars 2019 - Hua Yang Xiang, Dongxing Qu, Neijiang Shi, Sichuan Sheng, Kina

Har ätit kina frukost och tagit en lång promenad mellan ett par av broarna en promenad på knappt 8km,Några bilder från vad jag såg under min promenad

Geir Jöraas
tellas i Kina semestern 2019
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
Glad påsk från Africa Mercy
fredag 19 april 2019 - Conakry, Conakry, Guinea

En liten PåskhälsningTiden går fort och nu jag har bara en vecka kvar ombord innan jag åker hemåt. Idag är det långfredag och vi tänker extra mycket på Jesu sista måltid med sina lärjungar och hur han fick offra sitt liv på ett kors. Påsken här på skeppet brukar vara mycket fin. Vår

Anneli Persson
Mercyships-anneli i Guinea 2019
Senast aktiv - från Conakry, Conakry, Guinea
Sunny Thursday
fredag 19 april 2019 -

TorsdagKonstaterar igen att sängen Tomas o jag sover i är en katastrof.  Somnade 23.30 ca. Vaknar varje gång någon av oss vänder sig.  Tomas mäter med jämna mellanrum hur långt jag har kvar till kanten eller låt mig säga stupet på min sida. Jag hamnar tydligen för nära honom.Men