Trinidad - beachen
måndag 15 juli 2019 - Trinidad

Efter frukost kom resans hittills sjabbigaste taxi o hämtade oss- enligt Henrik en Moskovic. Men vi kom fram även denna gång!Stranden, Playa Ancon, är 5 km lång och helt ljuvlig. Badade, snorklade o kastade boll mellan kl 10 o 15 med avbrott för kort lunch. Hände två högst ovanliga saker

Lång dag i regn.
tisdag 16 juli 2019 - Ramkvilla, Jönköpings län, Sverige

Dag 1, tis 16/7Efter osedvanligt kaos vid lastningen - var är mina remmar? min hoj måste ha starthjälp! - kom vi till slut på rull. Eftersom dagens etapp var låååång, nästan 8 åktim, ville vi snabbt komma ut ’i spåret’. Därför valde vi att tröska E4’an genom och förbi Sthlm ner

Inge Och Hans-Örjan
mc2017 i Danmark - Norge 2019
Senast aktiv - från Ramkvilla, Jönköpings län, Sverige
Stranden!
tisdag 16 juli 2019 - Rimini, Emilia-Romagna, Italien

Idag blev det en riktig sol och bad dag!Käkade frukost. Bytte om. Hyrde solstolar på stranden. Blåste fortfarande rätt bra utifrån havet så det var rödfärg. Men vad gör det när det är kul att hoppa i vågorna?? Linnea var mest entusiastisk. Pontus mer skeptisk. Ida tyckte det var kul.

Emma Skoog
emmamartin i Tågluff med barn i Europa
Senast aktiv - från Rimini, Emilia-Romagna, Italien
Europaresan
tisdag 16 juli 2019 - Kraków, Lillpolen, Polen

Vi gick upp i ottan för att hinna med vårt flyg från Landvetter till Krakow, Polen. Annelie lyckades somna en stund på flygplanet medan Tomas lyssnade på pod och tittade på serier. Efter en taxitur som var nära att sluta med överkörda fotgängare på ett övergångsställe, men som tack

Mixed feelings
tisdag 16 juli 2019 - Singapore

After jungle adventures with canopy walks, hot springs and river tours among the probosic monkeys and fireflies of Borneo, we landed in Singapore today. Though the city never seize to enthrall, our accomodation this time certainly did and does. A filthy, rundown serviced appartments place which

Ciccie Jisborg
Jisborg i Halfway around the world
Senast aktiv - från Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia
Dag 3 - Framme i Pula!
måndag 15 juli 2019 - Pula, Istrien, Kroatien

Jag vill börja dagens rapport med att be om ursäkt för felstavningar, syftningsfel och eventuella felaktigheter i enheter. Men jag litar på er intelligens och slutledningsförmåga att ni löser detta och fattar innebörden. 😊😉Tredje etappen kunde inte börja bättre än att få ta del av

Om Swastiastu
måndag 15 juli 2019 - Sanur

OM Swastiastu = En välkomst, hälsningsfras. Åter i Sanur, samma rum och samma dåliga säng. Jag som sover så gott på nätterna, ligger här och vrider mig typ hela natten. Madrassen är stenhård.Det är stor dubbelsäng så vi ligger alla 3 tillsammans. Peder lyxar med eget rum.Täcket är

Annika Bergström
Bubbel i Kalas på Bali 🎉💃🏼🥂
Senast aktiv - från Sanur, Bali, Indonesien
Trinidad - en pastellpärla
söndag 14 juli 2019 - Trinidad, Sancti Spíritus, Kuba

Som vanligt övervägande frukt till frukost. Idag också Guave, som vi bara provat på i den lokala Romen förut. Annars är det mest mango o ananas som gäller - mycket gott.Inledde dagen med en promenad tillbaka till Punta Gorda, som vi såg igår från tåget. Vi ville kolla in de maffiga husen

Regn och åska
måndag 15 juli 2019 - Rimini, Emilia-Romagna, Italien

Första hela dagen i Rimini. Och förhoppningsvis den enda regniga dagen. Det har regnat mest hela dagen och varit runt 20 grader. Vi trotsade vädret och tog först en promenad för att kolla in ett tivoli/lekland a la 80 tal.. kostade alldeles för mycket för att ens tänka tanken på att gå in

Emma Skoog
emmamartin i Tågluff med barn i Europa
Senast aktiv - från Rimini, Emilia-Romagna, Italien
I morgon!!
måndag 15 juli 2019 - Vallentuna, Stockholms län, Sverige

Äntligen!! I morgon rullar vi! Med förhoppningen att slippa regn sticker vi iväg, om inte i gryningen så i allafall tidigt.

Inge Och Hans-Örjan
mc2017 i Danmark - Norge 2019