Art Deco, Japanese Tea Garden, Painted Ladies och Baker Beach...
söndag 20 maj 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

Phuuu... en innehållsrik dag där ben och knän fick bekänna färg ännu en gång. Vi rivstartade direkt efter frukost med en liten vandring uppåt längs med Gough Street bort mot korsningen med California Street. En bit neröver California ligger det en ändhållplats för en av Cable

Jonas Erkgärds
ergjon i USA Stillahavskusten Maj-2018
Senast aktiv - från San Francisco, Kalifornien, USA
Sonoma Vine tasting och Fishermans Wharf...
lördag 19 maj 2018 - Sonoma, Kalifornien, USA

idag fick vi träffa Jan Olsson som Maria har haft kontakt med via Facebook. Jan, som ursprungligen kommer från Färnäs, har bott i Kalifornien sedan 1982. Han mötte upp oss på vårt hotell för en underbar dag i vindistriktet Sonoma, strax norr om San Fransisco. Vi började dagen med ett

Jonas Erkgärds
ergjon i USA Stillahavskusten Maj-2018
Senast aktiv - från San Francisco, Kalifornien, USA
Mot Jackson
söndag 20 maj 2018 - Jackson, Mississippi, USA

Vaknade till ännu en vacker dag.Begav oss iväg mot Tupelo, Elvis födelse stad.Fina vägar lagom trafik. Jättevarmt ute redan.Kom fram till Tupelo, en liten fin stad.Kom fram till det lilla gulliga hus Elvis föddes i.Temperaturen över 30 grader. Tog lite bilder innan vi för vidare.Stannade

Karin Göransson
nirak8 i Road trip USA
Senast aktiv - från Sundsvall
St Louis - Louisville
söndag 20 maj 2018 - Louisville, Kentucky, USA

Söndag 2018-05-20.Efter frukosten åkte vi ner till the River boats och åkte ut en sväng på Mississippi på en timmes båttur och sen åkte vi upp i en båge som var hög som bara den. Gateway Arch St Louis. 630 feet / 192 meter och tittade ut över St Louis. Det drog över ett stort mörkt

Tommy Carlsson
Hasslebro i Kim, Tommy och Eva i Usa 2018
Senast aktiv - från Louisville, Kentucky, USA
Regnig dag😕
måndag 21 maj 2018 - Bonita Springs, Florida, USA

Idag var vi och shoppade. Vi var på ett stort shoppingcenter med väldigt många affärer. Innan vi åkte hem tog vi en fika/lunch inne på starbucks.När vi kom hem var det snart dags att kolla på hockeyn såklart. Där satt vi alla framför tv:en lika närvösa allihopa tills de äntligen

basketmatch
söndag 20 maj 2018 - Bonita Springs, Florida, USA

Idag började vi dagen med att kolla på Seths basketmatch. Vi är inte riktigt vana vid att kolla på basket men det är ju en sport och det gillar vi ju😂 Efter matchen åkte vi till ett liten badland tillsammans med Lilly Seth och Barbra. Det var jättekul där. På kvällen åt vi tillsammans

Airboat-tur i träskmarken
fredag 18 maj 2018 - Bonita Springs, Florida, USA

Idag gjorde vi ett nytt försök och åkte till alligator stället redan klockan 7 på morgonen. Idag blev vädret bra och vi såg hundratals alligatorer. På eftermiddagen var vädret fortsatt bra och vi var på stranden heeeela eftermiddagen. Senare kom också Barbra och Seth dit och var med

Slappedag✨
torsdag 17 maj 2018 - Bonita Springs, Florida, USA

På morgonen åkte vi till ett Coolt ställe för att åka airboat och kolla på alligatorer men tyvärr blev vädret för dåligt och det blev inställt. Men på eftermiddagen blev vädret bättre och vi kunde va en stund på stranden.På kvällen kunde vi även ta jättefina bilder på stranden

No Sana No Life
måndag 21 maj 2018 - Pusan, Sydkorea

De sista två kvällarna blev det häng i Haeundae på restaurangerna och barerna. Vi åt en stak kall chilinudelrätt och några rejält tilltagna dumpligs på ett koreanskt ställe där vi bar enda västerlänningarna. Annars är det ganska många turister här i Haeundae. Dagarna i Korea har

Tomas Rydehed
Kakihara i Beast in the East
Senast aktiv - från Haeundae-gu, Pusan, Sydkorea
Ingen segling idag!
måndag 21 maj 2018 - Monroe, USA

Pga av dåligt väder (dimmigt med lite regn i luften) så hoppade vi över segelturen idag... Lite tråkigt förstås men vädret råder vi inte över... Det blev en tur till Alderwood Mall istället ca 30 min bort med bil. Vi är lite stolta över att vi hittade med bilen själva idag trots att

Marlene Bergqvist
Sweetie64 i Keeping Up With the Bratts