Senaste nytt är inga muntra besked
tisdag 19 maj 2020 - Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Här går dagarna sin gilla gång. Morgonpromenad.... och sen får man försöka sysselsätta sig så gott det går.Senaste talet från presidenten innehöll mest information om att denna lockdown nivå 4 kommer hålla i sig minst 2 månader till. I samband med det lät han meddelat att alla

Min 11 årsdag
tisdag 21 april 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

HejIdag kom mamma, pappa, Sigge och Sanna in till mig på morgonen och sjöng och gav mig presenter. Av Sigge fick jag en rosa solfjäder och av Sanna fick jag korsstygn. Av mamma och pappa fick jag en surfbrädda, en bikini och när allt öppnar upp så kommer jag att få ta

Påskveckan
måndag 13 april 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Veckans Corona uppdateringEtt antal hotell och hostels har under veckan stängt ned och gästerna har flyttat till två av myndigheterna utsedda karantänhotell.Bron till ön stängs: Enligt beslut av guvernören i Krabi stängs bron från fastlandet till Lanta från långfredag till den 30/4.

Att vara i lockdown på Lanta
onsdag 22 april 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Vi älskar stranden, och den är fortfarande öppen! Men, det är ju mycket som blivit märkligt här på Lanta, precis som det blivit på de flesta ställen i världen...Kim (Journalist och vår guide i verkligheten här på Koh Lanta) skrev också ett inlägg på vår Facebook-grupp som summerar

Inga nyheter att rapportera
måndag 11 maj 2020 - Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Här händer inte mycket. Står ännu startklar 7.30 varje morgon för den obligatoriska promenaden. Är vädret fint är det ibland så mycket folk på gatorna att man kan tro att det är marknad i byn. Vet inte om det är så klok att bunta ihop alla utomhuslängtande människor på samma lilla

Resan inställd
lördag 2 maj 2020 - Bondersbyn, Norrbottens län, Sverige

Jag måste tyvärr meddela att vår resa till Pamir är inställd. Orsaken kan var och en gissa sig till. Vi gör ett nytt försök nästa år om kroppen håller!Vi ses!

Lars-Erik Holmberg
Potasvirja i Pamir Highway 2020
Senast aktiv - från Kalix, Norrbottens län, Sverige
Lockdown nivå 4
torsdag 30 april 2020 - Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Imorgon 1/5 övergår ett totalt stängt Sydafrika till lockdown nivå 4. Egentligen är skillnaden inte så stor. Det mesta kommer fortsatt att hålla stängt. Man får inte ses eller socialisera sig på något sätt i grupp. MEN från kl 06-09 hela 3 timmar på morgonen får man röra sig fritt

Svettkörtlar - bättre begagnade, till salu
måndag 20 april 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Annandag Påsk började med ett besök till klinikenEn annan titel på detta inlägg skulle kunna vara.."Fan vad kul det här blev då...."Jag började i påskhelgen känna två svullnader på baksidan av vänster ben, den ena satt mitt på hamstring och den andra precis under skinkan. Ömheten

Hemma igen.
lördag 25 april 2020 - Karlshamn, Blekinge län, Sverige

Efter ca 110 km t o r Karlshamn-Urshult och ca 9 timmar på våra sadlar är vi nu nyduschade. Vi sov gott på Urshults hotell och så fick vi en bra frukost oxå.Köpte grillad kyckling i Ryd och tog med den till strandkanten av natursköna Mörrumsån. Hela hemvägen hade vi svagt

Jonny Persson
Malte i Coronacykling Karlshamn-Urshult
Senast aktiv - från Kristianstad, Skåne län, Sverige
En alldeles vanligt vecka..... nu för tiden
måndag 20 april 2020 - Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Påskhelgen avlöpte utan minsta teckan på påsk. Mer än att jag nu förstått innebörden av långfredag. På torsdagskvällen meddelade presidenten i Sydafrika att husarresten blir förlängd ytterligar 2 veckor. Så fredagen var dystrare än vanligt och kändes väldigt låååång. Det var