Australien
fredag 22 mars 2019 - Kristianstad, Skåne län, Sverige

Idag har vi varit inne på resebolaget och betalt handpenningen för vår resa.

Eva Rubin
Evru54 i Australien/Nya Zeeland
Senast aktiv - från Tollarp, Skåne län, Sverige
Australien
fredag 22 mars 2019 - Tollarp, Skåne län, Sverige

Idag har vi varit inne på Resia i Kristianstad och betalt handpenningen för resan.

Eva Rubin
Evru54 i Australien/Nya Zeeland
Senast aktiv - från Tollarp, Skåne län, Sverige
The Road To Hell
måndag 29 maj 2017 - Istanbul, Turkiet

29/5Måndag morgonfrukost nere i samlingsrummet och lite packning. Sen upp igen för att hämta resten och kolla att inget är glömt.Bernd har mejlat att han kommer förbi innan vi åker så jag sitter utanför och väntar.Strax före halv tio dyker min goa vänt från Österrike upp med sitt

Kustvägen mot Tirebolu
torsdag 8 juni 2017 - Terme District, Girne, Samsun, Turkiet

8/6När jag vaknar är Bernd redan på gång och säger...- You must take a bath at the sea, Lovely- OF Course, but first toilet.Jodå badet var skönt och svalkande så här på morgonen och efter avsköljning i Campingens ute dusch så blir det Yoghurt, müsli, te och mackor innan vi drar

Vilodag i Samsun ny mobiltelefon och däcket LEO
torsdag 7 juni 2018 - Samsun, Girne, Turkiet

7/6Idag gör jag och Bernd en rundvandring i Samsun. Skall leta efter ett nytt däck bak och sen ladda mobilen med mera pre-paid pengar.Vädret är riktigt varmt och vi går sakta intill stan och stannar vid en av många små trånga gränder då Bernd vill göra sig fin i ansiktet.En barberare är

Sveriges Nationaldag och mötet med Bernd igen
tisdag 6 juni 2017 - Samsun, Girne, Turkiet

6 JuniRegnet som öst ner under natten är borta. Solen är på väg att skina igenom de grå molnen så jag väntar i det längsta med att packa ner tältet.Äter frukost medan jag har ställt tältet lite på högkant mot en liten grushög så att det hinner torka upp helt och hållet. Det har

Ännu fler punkteringar, mött med två engelska långcyklister
tisdag 6 juni 2017 - Merzifon, Turkiet

4–6/6 Luften i däcket höll i cirka 65 km men fram till dess hade jag vacker cykling genom bergsskärningar och gränslösa dalgångar.Strax innan Osmanic känner jag att cykeln som glider i sidled på vägen och vet att nu är trycket för lågt.  Bryr mig inte om att byta slang utan tänker

Trevligt möte med ungdomar i Sakarya
tisdag 30 maj 2017 - Sakarya, Sakarya, Turkiet

30/5 Under natten har regnet kommit i skurar. Det hörs väldigt mycket inuti tältet, mer än vad det egentligen regnar, fast när jag vaknar är det uppehåll men det ser ut som om det skulle komma mer närsomhelst så jag snabbar på med mina morgonbestyr.Dagens Cykeltur är av en den enklare

Fler punkteringar och min första Ramadan middag
lördag 3 juni 2017 - Tosya, Turkiet

3/6 Efter mina sedvanliga rutiner drar jag iväg mot Tosya och Merzifon och klockan är bara 08:40. Dimman som jag vaknade till ärt borta och solen gör nu allt för att värma upp.När jag kommer ut på vägen ser jag till min stora besvikelse att det är lufttomt i bakdäcket. Bara att ta av

Düzce och tunga backar
onsdag 31 maj 2017 - Bakacaka

31/5Har sovit ovanligt gott och solen lyser in i mitt Allak tält. Idag blir rutten mot Düzce och lite till.Efter 12 km stannar jag till vid första bästa bensinmack för ytterligare avtvättning av  Cykeln. Leran i Turkiet är både smetig och svår att bli av med.Sen iväg mot Düzce där det