Regn
torsdag 21 september 2017 - 8 Xin Xu Jiang Dong Lu, Nanning, Guangxi, Kina

2017-09-20God Morgon!Dagen liknar den förra men med den skillnaden att det blev ett ordentligt regn vid lunchtid, tur man var inne. Det behövs en skvätt så att dammet lägger sig från trafiken, de slipper vattna på några timmar. Annars går det mycket vattenbilar som vattnar asfalten och

Dan
Laowaj i Hötturné 2017
Senast aktiv - från Nanning, Guangxi, Kina
Skottlands minsta destilleri
onsdag 20 september 2017 - Edinburgh, Skottland, Storbritannien

På den femte dagen tröttnade vädergudarna. Regnet kom till oss. Trots tandläkarväder och lätt nederbörd hade vi onsdagsleendet på läpparna. Klockan 10:00 gick vi in genom grindarna till Edradour som är Skottlands minsta destilleri. Vi tog en guidad tur där vi fick veta hur

Sara Carreman
micke_sara i Skottland hösten 17
Senast aktiv - från Kungälv, Västra Götalands län, Sverige
Skytrain
onsdag 20 september 2017 - Vancouver, British Columbia, Kanada

Vår första frukost. Vi har åkt skytrain in till city, förarlöst tåg. Varit gigantisk sportaffär, Intersport är stor som deras skoavd. Det finns möjlighet med mountainbike, inget vi ska pröva.

Hemma igen.
onsdag 20 september 2017 - Jönköping, Jönköpings län, Sverige

Hemkomen sedan några dagar. Helt oförglömlig resa! Allt gått bra. Nu börjar skrivandet. Vet inte riktigt hur många inlägg det blir, men något per vecka i några veckor kommer det att bli. Passar redan nu på att göra reklam för att det kommer ett program i Korrespondenterna, på SVT, i

Kvikkjokk- Hemavan
onsdag 20 september 2017 - Hemavan, Västerbottens län, Sverige

Med adrenalinet på topp efter springtur och efterföljande kolhydratsladdning tar jag mig an den överväldigande uppgiften att sammanfatta det som varit den blötaste, eländigaste, tyngsta, men också bitvis härligaste, delen av vandringen hittills.. Jag delar som vanligt in det efter

Singapore
onsdag 20 september 2017 - Singapore, Singapore

Så var man framme i Singapore, eller rättare sagt jag kom ju fram igår redan. Efter en natt i Berlin. Alltså flygplatsen i Berlin, Tegel. Är ju ett stort skämt nästan. Tog ju en evighet även denna gång och få väskan. Närmare 30 min tror jag att jag fick vänta. Suck... Nåväl, hade ju

Sightseeing
onsdag 20 september 2017 - Seoul, Sydkorea

En lugn dag med tempelbesök o rundvabdring i de gamla delarna. Varmt, c:a25 grader. Tillbringat mycket tid på uteserveringar. Packat inför Japan.

Ove Höglund
OveH i Transsibiriska till Japan
Senast aktiv - från Seoul, Sydkorea
20 sept
onsdag 20 september 2017 - Vancouver, British Columbia, Kanada

Efter en god natts sömn är vi nu redo för hämta husbilen o börja äventyret. Lokal tid just nu 05.40. Vi får inte riktigt till det med bilderna när vi lägger upp dem, verkar som om nya bilden hamnar som omslagsbild o att inte kommentaren alltid kommit med. Vi får se hur det går framöver.

Nu drar vi!
onsdag 20 september 2017 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Försov oss, Hade helt glömt bort att man va tvungen att ha en utresa från USA bokad för att få checka in men snabbt som attan sprang vi och bokade ett par flygbiljetter (som vi dock  kommer att avboka) så nu är vi ready for takeoff!

Snorkeltur
onsdag 20 september 2017 - Gili Trawangan, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Nu är rekordet slaget igen! 9 (nio!) utombordare på en och samma båt.Det vimlar av "resbyråer" här på gatan. Vi har fått en ny vän i Mr Ulum, på Sea Star. Han fixar allt åt oss.En snorkeltur på 4 1/2 timma för 70:-. Då ingår utrustning och allt vatten man kan dricka.Första stoppet

Hans Axelsson
haax i INDONESIEN 2017