Projektbesök
måndag 12 november 2018 - Ollantaytambo, Peru

Idag har vi besökt 2 Inkabyar som vårt resebolag stödjer. En by där kvinnorna arbetar med växtfärgning av alpackaull, som sen vävs till vackra sjalar, ponchos, filtar, löpare osv. Några stickade vantar och mössor. Männen jobbar uppe  i bergen med guidning. Därefter ett besök i en

Kerstin & Jonny Andersson
Kreja i Global Tour
Senast aktiv - från Arequipa, Mollendo, Peru
O dear, Åde'r is gone
måndag 12 november 2018 - Phuket, Thailand

Dagarna lunkar sakta på och vi gör mest ingenting. Äta, bada, slappa på rummet - repeat!Maten har tyvärr varit en riktig besvikelse här, inte ätit något gott över huvud taget. Minns hur vi dreglade över maten på Koh Lanta, tur att vi snart är där. Vi har beställt säng och barnstol nu

Ö-tur.
måndag 12 november 2018 - Funchal, Madeira, Portugal

Ö-tur.Efter ett par härliga soldagar på terrassen och vid poolen var det utfärdsdags. Ö-tur på västra och norra Madeira stod på programmet. Morgonen startade i vackert väder och på backiga vägar lämnade vi Funchal. Ribera Brava var första målet. Här väntade Europas näst högsta

Ewa Thulin
ewaleo i Madeirasemester
Senast aktiv - från Funchal, Madeira, Portugal
Dag 3 ölprovning
söndag 11 november 2018 - Prag, Tjeckien

Dag 3 inleddes med barnskrik kl 6.35 från rummet bredvid.. urka! Nåja pappan skall väl väckas ordentligt på farsdag så är det bara. Efter ännu en lyxfrukost tog vi oss ner mot gamla stan. Vi skulle gå förbi Havelské tržiště marknaden och kolla in en väska åt johan, och kanske en

Jenny Julin
Jenjul i Storfirande i Prag
Senast aktiv - från Prag, Tjeckien
Natttåget till Nha Trang
måndag 12 november 2018 - Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam

Vid midnatt rullade tåget äntligen in på stationen och vi kunde kliva ombord. Efter lite stök och bök med fyra personer och bagage i den väldigt lilla kupén var vi till slut på plats i vars en slaf. Jag fick uppeslaf, det var en både hård och väldigt smal galonmadrass med ett syntetiskt

Carina
wahlen i Upptäck Sydostasien
Senast aktiv - från Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam
Hoi An
lördag 10 november 2018 - Hội An, Quang Nam, Vietnam

Efter gårdagens regn och med prognos för idag att regnet skulle fortsätta var det härligt att vakna och se solen skina. Prognosen hade ändrats och bortsett från en liten skur på morgonen så skulle resten av dagen bli fri från nederbörd - och nog blev det så alltid. Solen sken och

Carina
wahlen i Upptäck Sydostasien
Senast aktiv - från Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam
Relalalalaxa.....del 13
måndag 12 november 2018 - Kep Province, Kambodja

Börjar dagen med fruk....Nåååå i alla fall.....Armbandet på stegräknaren börjar ge sig och vi har sökt reservdelar utan framgång. I morse reparerades det med kirurgtejp då vi inte har någon silvertejp med oss......Idag är vi bokade på en båt till Kaoh Tonsay eller Rabbit Island som

Niclas Jansson
Hemulen i Rundtur i Asien
Senast aktiv - från Krong Kaeb, Kep Province, Kambodja
10 november: Per reser till USA, Trampolinepark och show!
lördag 10 november 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På lördagsmorgonen tog vi alla lite sovmorgon, vilket var skönt. Vilma och Chiara ville förstås sova länge...Per passade på att ta en liten löparrunda på förmiddagen eftersom han sedan skulle få sitta mycket stilla på flyget... Jag försökte dammsuga lite, men dammsugaren var helt död

Back to back meetings
måndag 12 november 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Idag kör vi ”back to back meetings”. Vi kämpar på här trots semester! 😅Imorse vaknade vi till strålande solsken och åt frukost på verandan, lyssnandes till vågornas brus. Nästan som meditation. Efter det tog vi oss bort till en liten rese-byrå och bokade in en utflykt till imorgon.

Färden går vidare...
måndag 12 november 2018 -

Idag måndag - hittade jag mitt nirvana - en ullaffär 😄, bara ullgarner i alla former och färger. Köpte fyra härvor - ska bli en poncho så småningom 😄. Nåväl - Stefan försöker hitta ”kustvägen” till Dunedin - vi snurrar på och hamnar bland de fina villorna och sen tar vägen

Ingela Lundström
ViggeOnTour2018 i ViggeOnTour2018