Njuter av livet i Sydafrika
onsdag 16 oktober 2019 - Sydafrika

Hej allesammans! Det blev en resa till slut. Nu är jag och lever livet i Sun City, som jag tänkte passa på att rekommendera.Sun City är en sydafrikansk semesterort som har ett världsberömt förflutet. Det hela började som en "syndig stad", där välmående gäster kunde spela och roa sig

Johan
JHenriksson i Ny sommar nya resplaner
Senast aktiv - från Sydafrika
Nugget Point lighthouse och Curio Bay
måndag 14 oktober 2019 - Curio Bay, Southland, Nya Zeeland

På måndagen lämnade vi Dunedin och besökte Fyren vid Nugget Point på resan söder ut. Vägen dit var krokig med massor av kurvor men otroligt vacker. Hela Nya Zeeland är helt enkelt "beautiful".  Fyren i sig är inte särskilt imponerande men läget och omgivningarna har gjort den till en

Ragnvald Eliasson
EvaRagnvald i RWC2019 Japan
Senast aktiv - från Te Anau, Southland, Nya Zeeland
Why Mercy Ships and How did I get this idea?
torsdag 10 oktober 2019 - Falkenberg, Hallands län, Sverige

For me it often starts with a note on a messageboard, in a paper, a flyer...if I hadn't found a flyer in a lunch restaurant in Oslo; Norway saying: Do you want to work with wild animals in Africa...I wouldn't have my lovely husband Everest and my children Nellie and Lucas...So this time I was just

Maria Lövander
Hoppeloppan i Swedish Nurse in Senegal
Senast aktiv - från Dakar, Dakar Region, Senegal
En härlig dag bland högar och stenar!
måndag 14 oktober 2019 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Tidig morgon påbörjade vi resan genom Blekinge och när alla kommit på bussen styrde vi norrut. Efter fikapaus utanför Lammhult och lunchpaus i Vadstena började vi närma oss äventyret! Vi rivstartade efter lunch med frågesport/slutprov på Mälardalskunskaper. När vi konstaterat att alla

Tågresa till Pukerangi
söndag 13 oktober 2019 - Dunedin, Otago, Nya Zeeland

Denna dag bestämde vi oss för att åka tåg igen, var ju några dagar sedan sist😉.Vi anlände till Dunedins järnvägsstation en halvtimme innan tåget avgick. Järnvägen var byggd under 1870-talet och gick högt uppe bergen. Numera är det bara till för turister och entusiaster av gamla

Ragnvald Eliasson
EvaRagnvald i RWC2019 Japan
Senast aktiv - från Te Anau, Southland, Nya Zeeland
Sista kvällen packning!
måndag 14 oktober 2019 - Falun, Dalarnas län, Sverige

Det här med packa väskan när man ska åka bort, varför är det så svårt? Ja, iallfall för mig. Det spelar ingen roll om vi bara ska hem till Funäsdalen över en helg eller som nu när vi ska vara borta 1 vecka. Sitter som vanligt såhär kvällen innan. Delar upp sakerna i olika väskor om

Framme i Tbilisi
måndag 14 oktober 2019 - Tbilisi, Georgia, USA

Tåg till Kastrup, flyg till Riga och klockan blev 23 och då var det dags för nästa flyg, till Tbilisi.Landade lokal tid 03.15, passformaliteterna gick väldigt fort och smidigt, bagaget likaså, och utanför ankomsthallen stod guiden Alex och väntade på Ewa, mig och de andra som valt att

Ewa Och Magnus Sten
esmj i Georgien och Armenien
Senast aktiv - från Tbilisi, Georgia, USA
Inte många dagar kvar...
måndag 14 oktober 2019 - Kyoto, Kyoto prefektur, Japan

Hej! Nu är det inte många dagar kvar tills det är dags att åka hem. Både jag och David har blandade känslor inför detta. Det ska bli skönt att komma hem och inte flänga runt och gå cirka 20000-25000 steg om dagarna men vi vill samtidigt inte åka hem ifrån Japan. Igår så var det

Så skönt med värme- utom när du bär tung väska
onsdag 9 oktober 2019 - Singapore

Vi landade efter en natt på flyg, en sov hela resan, en annan 4 timmar den tredje inte alls. Blir ett spännande dygn. Vi började vår dag på flygplatsen, här finns allt. Inte bara frukost. Hela övervåningen är en upplevelse i sig själv. ( inne i själva Jewel, typ stort shopping mall)

Malin Berggren
Ritazza i Jorden runt 2.0
Senast aktiv - från Singapore
Sista dagen
lördag 12 oktober 2019 - Bombay, Maharashtra, Indien

Denna resan blev så mycket mer än vad jag hade förväntat mig.Jag har fått spendera långa dagar tillsammans med nunnorna och lärt känna deras fantastiska arbete för de utsatta barnen. Vi har gjort utflykter djupt in i djungeln, besökt skolor, de har visat mig min födelseby och mycket

Andreas Jonsson
aandy i Indien 2019