Fältstudie dag 2: General surgery department + resterande avdelningar i byggnaden
onsdag 16 augusti 2017 - Shanghai, Kina

Nu är klockan runt 11 och denna dagen har med varit fullspäckad med nya erfarenheter, sevärdheter och information om de olika kinesiska vårdsätten. För att "passa" in mer på avdelningen så skulle jag få personalkläder med då man både är längre och större än de flesta av

Dykningen
onsdag 16 augusti 2017 - Gili Trawangan, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Hej hej 🌴☀️herregud vad vi njuter här borta, man vet att man har semester när man äter glass och dricker öl varje dag! Igår gjorde vi vårt första dyk här på Gili, med Manta Dive. Ett väldigt stort men proffesionellt dykcenter. Det blev ett morgondyk men temperaturen är då redan

Amanda Israelsson Och Eric Eklöf
Amandaocheric i Indonesien
Senast aktiv - från Gili Trawangan, Nusa Tenggara Barat, Indonesien
Gallup
tisdag 15 augusti 2017 - Gallup, New Mexico, USA

15 augusti. Varit en rätt lugn dag idag. Förutom två random händelser, mer om det längre ner. Vi har kört från Santa Fe till Gallup och vägen hit var sådär fantastiskt fin som den vi åkte igår. Har kört en hel del på Route 66, bland annat dead mans curve and we survived. Nä men det

Amanda Och Påhl
Kakdegsresan i Route 66 augusti 2017
Senast aktiv - från Gallup, New Mexico, USA
En dag i New York State
tisdag 15 augusti 2017 - Highland, USA

Kl. 20.00Inte så lätt att hitta på en ny rubrik varje dag, fantasin tryter och utan rubrik går det inte publicera.En gråmulen dag med prognos på regn på eftermiddagen  men dagens resa behövde inte vara så tidskrävande. Tog det lugnt på morgonen - tyckte att nio tiden kunde räcka. Hade

Fältstudie dag 1: General surgery department
tisdag 15 augusti 2017 - Shanghai, Kina

Dagen började med att gå upp tidigt för att äta em icke så nämnvärd frukost på hotellet då visa kinesisk mat definitivt inte föll en i smaken 😅 Klockan 8 mötte min handledare, Lisa mig för dagen vid stationen vid sjukhuset. Något som inte var alltför svårt att hitta, tur att man

När resan inte är målet...
tisdag 15 augusti 2017 - Kiruna, Norrbottens län, Sverige

Nu sitter vi och väntar på bussen som ska ta oss från Kiruna till Karesuando. En liten tur på sådär 3 timmar. Efter det ska jag och Kajsa hänga med en taxichaufför som eventuellt kommer dyka upp när och där jag anser att vi bestämt och som eventuellt pratar bred norrländska alternativt

Camilla Hiding
LillHiding i Camilla och Kajsa på promenad
Senast aktiv - från Örebro, Örebro län, Sverige
Tisdag vilken härlig dag. 🇹🇭
tisdag 15 augusti 2017 - Pattaya, Chon Buri, Thailand

Vaknade tidigt, iväg och gymmade med mannen. Varmt och svettigt, men skönt. Efteråt gick vi till Big C för mat och handla provianter. För mig blev det wokade grönsaker och räkor, ej starkt då magen lever sitt eget liv. Mannen min åt papaya sallad, hot och syrlig med torkade räkor. Luft

Jag smälter in.
tisdag 15 augusti 2017 - Pattaya, Chon Buri, Thailand

Resan gått bra, många blickar och leenden. Vilken värme, som slår en. 27 grader och sol tidigt på morgonen i Bangkok. Som sedermera höjdes till 32 grader. Träffat vänner, marknader, åkt motorcykel, ätit insekter, som jag gillade mycket. Proteiner. Kan leva på färsk frukt, insekter och

Rhode Island och Connecticutt igen
måndag 14 augusti 2017 - Albany, USA

Kl. 20.30Fast "Albany" är ettt vidsträckt begrepp, ungefär att Södertälje är "Stockholm". Nå väl. Dagen började med en överraskning, motellet som inte skulle ha frukost bjöd ändå på flingor, rostat bröd, kaffe och apelsinjuice. Det gjordes mera resande i Rhode Island än väntat då

Santa Fe
måndag 14 augusti 2017 - Santa Fe, New Mexico, USA

14 augusti.Idag har vi kört från Tucumcari till Santa Fe. Ingen lång sträcka idag heller, strax under 30 mil. Vägen blev sådär idyllisk som jag föreställt mig. Mil efter mil med fint landskap åt alla håll och väldigt lite trafik. Så jäla fint! Vi checkade in redan vid 13.00 och tog

Amanda Och Påhl
Kakdegsresan i Route 66 augusti 2017