Dag2
lördag 21 april 2018 - Harrison, New Jersey, USA

Startade dagen med subway ner till South Ferry för båttur till Staten Island fram och tillbaks.Detta är gratis och tar 25 minuter enkel. Bra sätt att se Frihetsgudinnan på. Efter detta vandring upp mot World Trade Center. På vägen stannade vi till vid Charging Bull men där var massor av

Per Duveborn
Duve i New York
Senast aktiv - från Manhattan, New York, USA
Drakenzicht,
tisdag 13 februari 2018 - Paarl, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Det har varit lite problem med WIFI första veckan s därför kommer ett litet sammandrag från 1:a boendet.Resan med flyget gick bra förutom lite turbulens på natten. Väl framme var det dags att hämta ut hyrbilen som blev en liten uppgradering till en 8-sittsig Mercedecbuss som bara gått 2000

Lena Rehn
rehn47 i Sydafrika 2018
Senast aktiv - från George, Västra Kapprovinsen, Sydafrika
Det börjar dra ihop sig!
söndag 22 april 2018 - Åseda, Kronobergs län, Sverige

Packar husbilen och fira att semestern nu offeciellt börjat 😎 🕺🏾💃🏻🍾

Marcus
MacAndrea i Vin & Kiteresan
Senast aktiv - från Åseda, Kronobergs län, Sverige
Nu drar vi ut på landet
söndag 22 april 2018 - Utsunomiya, Tochigi prefektur, Japan

Start från hotellet med taxibilar till Tunnelbanan, vidare till Tokyo:s centralstation, snabb tåg en timme till Utsunomiya, här tog vi ett lokaltåg till Niko ( ca 580 möh), där väntade en buss.Vi disponerade bussen hela dagen.Först körde vi upp till Kegon Fallet med 98 m fallhöjd, vidare

Dag1
fredag 20 april 2018 - Manhattan, New York, USA

Vaknade tidigt idag. Lite frukost sedan ut och gå. Idag averkade vi Times Square, Central Park, Trump Tower och Top of the Rock. Detta tillsammans med lite shopping gjorde att vi var ute hela dagen endast genom att vandra runt. Lätt att hitta pga vägnätet på Manhattan.

Per Duveborn
Duve i New York
Senast aktiv - från Manhattan, New York, USA
Födelsdag, Imodium och sandstorm
söndag 22 april 2018 - Gurgaon, Haryana, Indien

Vi firade Tyras femtonårsdag i torsdags och jag och Lena firade lika många år som föräldrar, denna soliga påskafton som Tyra kom och satte så gott som allt i livet i helt nya perspektiv. Traditionsenligt firade vi henne med sång och presenter på sängen. Den skånska flaggan har vi burit

Sac Actun (Pet cemetery cenote)
söndag 15 april 2018 - Tulum, Quintana Roo, Mexiko

En helt fantastisk upplevelse, var besöket i en av Mexicos många cenotes. Sac Actun, även kallad Pet cemetery, efter alla upphittade djurskelett. Just denna skillde sig mot de andra cenotes vi hade besökt. Dos ojos och den som vi några dagar senare skulle bo brevid, var öppna cenotes. Denna

Linda Palm
Sniven i Mexico, Yucatanhalvön.
Senast aktiv - från Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko
Historiens vingslag
lördag 21 april 2018 - Kraków, Lillpolen, Polen

Denna morgon steg vi på bussen med blandade känslor...vi var på väg till Auschwitz. När lunchpåsarna var inpackade i bussen gav vi oss iväg på den drygt timlånga resan. Väl framme fick vi träffa våra guider för dagen...som till råga på allt pratade svenska...till allas

En dag i Chiclayo
torsdag 22 mars 2007 - Chiclayo, Lambayeque, Peru

Sa var jag här igen i Chiclayo. Jag kom fram tidigt pa morgonen for att resa vidare till Lima, men alla morgonbussar hade gatt redan sa det var bara att vanta till kvallen. Da passade jag pa att aka och besok Sipans gravplats som var en stor pyramid.

Ingela Simon
ingela1 i Peru
Senast aktiv - från Täby, Stockholms län, Sverige
Mellanlandning i Lima
fredag 23 mars 2007 - Breña, Lima Region, Peru

Nu ar jag tillbaka till Lima efter en massa resande norrut. Tiden gar sa fort nar man har roligt men Efter att ha checkat in pa mitt stamstalle i Miraflores och tagit en dusch efter tolv timmars resande pa en trang och supervarm buss (fick ta av mig nastan alla kladerna pga. varmen och fatt

Ingela Simon
ingela1 i Peru