The day before...
söndag 26 februari 2017 - Skövde, Västra Götalands län, Sverige

To pack, or not to pack...The majority of things I'm thinking about now has to do with our upcoming trip and what to bring.5 weeks4 countries3 climates2 continentes 1 luggage

Sophie Nohlberg
Nohlbergsresor
Senast aktiv - från Skövde, Västra Götalands län, Sverige
Hemresan
söndag 26 februari 2017 - London, England, Storbritannien

Klockan ringde 04,20, trötta!! Packade ner i bilen & checkade ut. Skulle kunnat stanna lite längre, känner oss inte riktigt klara med Hawaii. Mot flygplatsen, lämnade bilen & tog shuttlebussen till airporten. 100$ för en extraväska, lite dyrare än sist. Planet från Hawaii tog 5,5

Camilla Mårtensson
camillaopiggen
Senast aktiv - från London, England, Storbritannien
King of the road...Busschaffören...
söndag 26 februari 2017 - Ambalangoda, Sydprovinsen, Sri Lanka

Busschauffören/föraren och biljettförsäljaren.Busschauffören är en aktad person. Han kommer till sin ”cokpit” 3-4 minuter före avgång. Ibland har hans biljettförsäljare startat bussens motor. Föraren sätter sig och trampar några gånger på gaspedalen för att höja tempen på

Jonny Persson
Malte
Senast aktiv - från Tangalle, Sydprovinsen, Sri Lanka
Många nya intryck i ett något förvirrat tillstånd
söndag 26 februari 2017 - Rangoon, Myanmar (a)

Kl 05.10 landade vi så äntligen i Yangon, f d Rangoon, som var landets huvudstad efter engelsmännens erövring av norra Burma år 1885 och fram till 2005. Då flyttade militärregimen hela statsadministrationen till staden Nay Pyi Taw, cirka 400 kilometer norr om Yangon. Det var fortfarande

Kerstin Hjelm-Karlsson
Faludalkullan
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Chez Carole. Phu Quoc
söndag 26 februari 2017 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Phu Quoc, Chez Carole.Vi lämnade Saigon och den livliga trafiken med taxi till flygplatsen. Chauffören imponerade med sin förmåga att ta sig fram. Flyget gick i rätt tid och efter en knapp timmes flygtur, till stor del över Mekongflodens deltaområde och ut över havet landade vi på Phu

Ewa Thulin
ewaleo
Senast aktiv - från Ko Kut District, Trat, Thailand
Åh det regnar och regnar...

...himlen är grå...🎶 osv. Lasse Stefanz fick tydligen sätta tonerna till denna gråa dag haha! Fy 17, idag har solen lyst med sin frånvaro, regnet har strilat konstant hela dagen. Dagen då vår fulfina Jucy Condo skulle återlämnas, när gråvattnet skulle tömmas på nytt efter 380 mil

ingenting och så en fotbollsmatch på Ko Lanta
söndag 26 februari 2017 - Phangan, Surat Thani, Thailand

Ingenting och så en fotbollsmatch på Ko LantaDagarna på Ko Lanta bara rann iväg utan att vi gjorde någonting alls. Vi badade, åt och läste (läxor bl.a). Vi träffade samma pensionärspar som vi delade taxi till Krabi med för några år sedan och de var väldigt pratglada i år också. Vi

Eva Jonsson
aoe
Senast aktiv - från Phangan, Surat Thani, Thailand
Framme i Guatemala
söndag 26 februari 2017 - Flores, Flores, Petén, Guatemala

Färjan är sen precis som all annan trafik här i Centralamerika. När färjan väl anlänt blir den så överbelastad så att motorerna håller på att säcka ihop påväg till Belize city. Gör läxan väl. När ni reser i Centralamerika ha alltid 2 timmar extra till godo utöver den vanliga

Sara Carreman
micke_sara
Senast aktiv - från Kungälv, Västra Götalands län, Sverige
Snabbvisit på Koh Lanta
tisdag 21 februari 2017 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Jag är inte så bra på att uppdatera denna dagbok i tid, det var ungefär 5 dagar sedan jag lämnade Koh Lanta. Var där i endast 2 dagar, mest som en mellanlandning. Ön är rätt stor och det blev en stor skillnad med tanke på att ön jag var på innan var väldigt liten. Jag gjorde inte så

Linn Bostedt
linnbos
Senast aktiv - från Boracay, Malay, Västra Visayas, Filippinerna
Framme i Cusco
söndag 26 februari 2017 - Cusco, Urubamba, Peru

Lincoln, chaffören som kört oss de två sista dagarna väntade på oss 6.00, för avfärd mot Cusco med flyg. Byte av plan i Lima och allt flöt på, taxi till hotellet. Det ligger perfekt i den gamla stadskärnan. Ett riktigt fint hotell inrymt i vad som verkar vara en före detta

Monica Håkansson
MonicaoJan
Senast aktiv - från Cusco, Urubamba, Peru

Välkommen till
nya resdagboken.se

Vi håller på att bygga om för fullt, därför kanske allt fungerar precis som det ska.

Hittar du några fel, eller kanske har du önskemål om ny funktionalitet? Skriv i forumet så svarar vi så snabbt vi kan! Börja surfa!