Sista vandringen med Famtours
måndag 18 november 2019 - Alanya, Turkiet

I Taurusbergen i närheten av Guzelbag vandrade vi ca 14 km i strålande väder. Det är underbart denna fina hösten. Vädret är bland det bästa på 13 år!

Dagens bio blir "Le Mans 66" på Gröna Ladan
tisdag 19 november 2019 - Sigtuna, Stockholms län, Sverige

Varför blir det en bil film?Historien är som följer, år 2011 körde jag tvärs över USA, Los Angeles till Fortlauderdal, många mil blev det.Hyrde en Mita cab (lite billigare än en Mustis), halvvägs, i Texas protesterade Mitan, så jag åkte in Hertz och fick byt den mot en Mustis "Shelby",

Leif Jonsson
lionkungen i 43. Resa på hemma plan
Senast aktiv - från Sigtuna, Stockholms län, Sverige
Valsafari och lata sälar
måndag 18 november 2019 - Kaikoura, Canterbury, Nya Zeeland

Nu har vi tagit oss ner till södra New Zealand. Här är lite kallare klimat än den norra men sägs  vara den ännu vackrare och vildare ön.Vi började med vinprovning uppe i vindistrikten. Sen åkte vi ner till min favoritstad Kaikoura. Här kan man se valar, delfiner och det bor pälssälar

Helena Köhler
Travelophy i New Zealand
Senast aktiv - från Coromandel, Waikato, Nya Zeeland
Skulle inte ni till Mauritius? Missräkning.
måndag 18 november 2019 - Dubai, Förenade Arabemiraten

Två par i avbokade flygningar. Hoppas inte på triss. En gång hände det på väg hem från Miami och nu hände det alltså igen.I lördags stod vi peppade, incheckade och i boardingkön till Austrian Airlines för mellanlandning i Wien.Kön växer och markpersonalen ersätts  av erfaren

Ann-Louise Blomberg
Sixtensvassaklor i Mauritius T&R
Senast aktiv - från Mauritius
Eftermiddag i solstol. Missräkning nr 2
måndag 18 november 2019 - Belle Mare, Quatre Cocos, Flacq, Mauritius

På eftermiddagen bytte vi flygstol mot solstol på Boutique-hotellet på stranden. Riktigt Nice detta!Trasslet fortsatte dock idag, måndag. Det rum som bokades för flera månader sedan hade nu omvandlats från Ocean View till Titta Hög Vägg View. Efter 24 h resa var vi väl inte helt

Ann-Louise Blomberg
Sixtensvassaklor i Mauritius T&R
Senast aktiv - från Mauritius
Dag 27, Utmana sig själv, avsluta en bucketlist och en gummisnodd, Queenstown
torsdag 14 november 2019 - Nevis, Otago, Nya Zeeland

Genom hela livet så är vi vana vid att ta beslut. Ibland så kan de kännas självklara, ibland så kan det vara ett måste, ibland så kan det vara både bra och dåliga och sedan finns det några beslut som aldrig borde ha fattats.Dagens utmaning var en sammanslagning av alla dessa varianter.

Christoffer Andersson
Calvinand i Äventyr´19 Jubileum
Senast aktiv - från Auckland, Nya Zeeland
Riktigt bra tågtur och fantastiska dagar hos Familjen Gedda i Inverness
söndag 17 november 2019 - Chicago, Illinois, USA

Efter några härliga dagar i Flagstaffområdet tog jag mitt pick och pack och gitt till stationen i Flagstaff mycket tidig morgon den 11 november. På stationen møtte jag Julie som faktiskt skrivit en bok om att resa med med Amtrak "Adventures on Amtrak: Traveling on the Soutwest Chief Los

Idag blir det bio. (Testar vidare)
lördag 16 november 2019 - Årsta, Stockholm, Stockholms län, Sverige

Idag bio på biografen Söder på Medborgarplatsen. Vi skall se Roy Anderssons nya film "OM DET OÄNDLIGA "Jag gillar hans filmer. Testar i dag Resdagboken på min telefon å Tiinas Wifi, jäkligt seg i starten sedan blev  det mer fart på.Tog fotot under pågående uppdatering av

Leif Jonsson
lionkungen i 43. Resa på hemma plan
Senast aktiv - från Sigtuna, Stockholms län, Sverige
Dag 25, 15 000 fötter, Queenstown
tisdag 12 november 2019 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Uppe med tuppen för idag var det fyra år sedan sist. Inte att jag var uppe med tuppen utan den utmaning som jag skulle genomföra idag. För fyra år sedan körde jag en rostig Range Rover till på andra sidan ön av Kaui (en av öarna inom Hawaii). Jag hade tidsbrist med att hinna till deadline

Christoffer Andersson
Calvinand i Äventyr´19 Jubileum
Senast aktiv - från Auckland, Nya Zeeland
Trailer trash, men ändå inte.
fredag 15 november 2019 - Bishop, Kalifornien, USA

Hej!Ursäkta att det dröjt med inlägg, jag har varit på jordens vackraste plats - och där finns ingen mottagning.Med den oblyga cliffhangern avklarad kommer äntligen ett inlägg.Vi kom fram till San Francisco efter ordning den femte november. Det enda som krånglade var naturligtvis SJ. De

Rikard Stensson
Rikardreser i USA-CANADA-MADNESS