Ögongodis...
lördag 24 juni 2017 - Sonoma, Kalifornien, USA

Så var det dags att packa resväskan och styra kosan mot nya äventyr! Efter frukost tog vi en Uber-bil (så galet smidigt!!!) ut till flygplatsen! Snabbt och smidigt fick vi ut "Arnold", sicken bjässe! Vi åker som kungar/drottningar i den!Innan vi lämnade SFO hade vi ett par saker att pricka

På plats i Malmö hos Camilla och Jens
lördag 24 juni 2017 - Västra hamnen, Malmö, Skåne län, Sverige

3 glada grannar styrde kosan mot Malmö för första stoppet mot Champagne. Vi kom hem till Camilla och Jens som vi övernattade hos. När vi kom blev vi kom steg vi in i ett fantastiskt hem. Så snyggt inrett.  Blev bjudna på ett gott mousserande vin, Charles de fe're från Frankrike.  Ett

Inka dag 3
onsdag 21 juni 2017 - Dead Woman's Pass, Urubamba, Cusco, Peru

DAG 3Tent service i vanlig ordning 05:00 (tidigare da vandringen ar langre idag)Vi bagge har sovit som klubbade salar och trots gardagens "promenad" kanns det helt ok i benen.Vara saker packas ihop och vi satter oss och kakar en fantastisk frukost som tidigare mornar.Idag skall vi plocka med oss

Awgawg
awgawg i inka mm.
Senast aktiv - från Cusco, Urubamba, Peru
Inka dag 2
tisdag 20 juni 2017 - Wayllabamba Camp, Urubamba, Cusco, Peru

Dag 2Idag galler det att jobba och se om all traning hjalpt.Vackning kl 05:30 "tent service" med coca te vid taltoppningen.Darefter har vi en halvtimme pa oss att fa ordning pa varan utrustning. Nar detta ar klart ar det dags for frukost i mat taltet.Innan vi ger oss ivag samlas samtliga i en stor

Awgawg
awgawg i inka mm.
Senast aktiv - från Cusco, Urubamba, Peru
Att komma hem från en missionsresa, är en resan som förändrar
lördag 24 juni 2017 - Robertsfors, Västerbottens län, Sverige

Att lämna en missionsplatsAtt lämna fartyget innebär en övergångstid för dig med många avsked och tid av förändring. Vi säger "-Välkommen hem", men ibland är det så att man inte riktigt vet var hemma är eller att man inte ens vill komma hem. Du kanske kände dig hemma på skeppet

Anneli Persson
Mercyships-anneli i Benin 2017
Senast aktiv - från Cotonou, Littoral Department, Benin
På resande fot igen
lördag 24 juni 2017 - Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam

Nu sitter vi på tågstationen i Nha Trang och väntar på 0320 tåget till Danang för att sedan åka vidare mot Hoi An där vi tänkte stanna ett tag.Vi har bara sovit någon timme. Men vi har haft härligt lata dagar på stranden i Nha Trang så vi är ändå ganska utvilade vår snälla värd

Torun, pepparkakornas stad
lördag 24 juni 2017 - Toru, Kujavien-Pommerns vojvodskap, Polen

Idag har vi fört en 32 mil lång kamp med den Polska trafiken som ofta består av bilförare som hatar att bli omkörda och älskar att köra om! Med den bemanningen blir trafiken ett vågspel ca 15 km/tim snabbare än gällande hastighetsgränser och där heldragna linjer på vägen bara upplevs

Lugn dag idag... galen i chocklad..
lördag 24 juni 2017 - Norge

Idag var jag nära på att resa till en stad och sova på vandrarhem men jag bestämde mig för att inte göra det och resa längre fram och bara slappa... Jag har tvättat  kläder och fixat lite och sedan har jag varit ute på promenad men då var solen borta men jag tog en promenad lite

Eneri
summerinNorway i Arbeta i Norge
Senast aktiv - från Norge
Tempel, elefanter och spräckt toastol
lördag 24 juni 2017 - Polonnaruwa, Norra centralprovinsen, Sri Lanka

Hej! Sista natten i Habarana och dags att packa grejerna för Kandy!Idag inleddes dagen med ytterligare lite tempelvandringar, denna gång i Polonnaruwa! Även idag en hel del besök inne på heliga platser vilket innebär barfota :) idag var det skolutflykter i massor och väldigt många glada

Therese Erik
ThereseErik i Sri Lanka
Nu har det hänt
lördag 24 juni 2017 - Burgos, Kastilien och León, Spanien

Sträckan till Burgos gick bra, tills jag skulle ta mig igenom  staden  samt hitta mitt hotell. Det stod ingenstans att pilarna var utsatta som en  ketchupeffekt. Naturligtvis irrade jag bort mig. Till slut frågade jag en man som kom med sin lilla dotter i handen. Han tog mig i andra handen och