Avfärd
torsdag 19 juli 2018 - Oskarshamn, Kalmar län, Sverige

Äntligen på väg!De senaste dagarna har bestått av en hel del packande, tvättande och planerande för att få med oss allting inför två veckor på resande fot och med diverse aktiviteter planerade.Vid 14-tiden rullade vi ut från Kalmar och har nu hunnit med ett snabbt stopp hos familjen

Victoria Joakim Selmer
Maanssons i Sverige-resa med husbil
Senast aktiv - från Oskarshamn, Kalmar län, Sverige
Magiskt landskap i Pitztal och Kaunertal
torsdag 19 juli 2018 - St. Leonhard im Pitztal, Tyrolen, Österrike

Igår eftermiddag landade vi den lilla byn S Leonhard några kilometer den Pitztal glaciär. På kvällen tog vi bilen till Gepatschstausse, en stor damm som samlar upp glaciärvatten från bäckar och vattenfall. Tanken var att käka där på Gepatschhaus, 1928 möh, men dessvärre tog dom inte

Första stegen mot fjällvandringen
torsdag 28 juli 2016 - Västerås, Västmanlands län, Sverige

Vandringen i Sarek började en tid innan själva resan, exempelvis genom att läsa om Sarek och vandring, planera, inköp och andra förberedelser.

Våra dagar i Barcelona
söndag 15 juli 2018 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Barcelona 11/7 – 15/7Vår lägenhet låg perfekt mitt i centrum i den gamla stadsdelen Barri Gotic. Små smala gränder med stenhus utsmyckade med smidesräcken för balkongerna. Tvätt hängde i linor mellan husen och många flaggade med den katalanska flaggan. Första kvällen var det en stor

Lena Haraldsson
BellaTuborg i Till Barcelona med cykel
Senast aktiv - från Barcelona, Katalonien, Spanien
Sista etappen innan Barcelona
söndag 15 juli 2018 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Lördagen den 7/7Nästa anhalt blev Fitou där vi ville vara framme till kl 16.00 eftersom Sverige skulle spela sin match och den ville vi inte missa.Cyklingen flöt på bra och vi var framme innan incheckningstid på det lilla hotellet i Fitou. I byn Fitou bor det ca 900 invånare. Byn är från

Lena Haraldsson
BellaTuborg i Till Barcelona med cykel
Senast aktiv - från Barcelona, Katalonien, Spanien
Hemma, utan stopp!
torsdag 19 juli 2018 - Båstad, Skåne län, Sverige

När vi kom till Köpenhamn igår, stod sista tåget mot Halmstad inne. Vi åkte uppför rulltrappan och ner på nästa spår och då stod tåget fortfarande inne... Drog väskan så fort det gick, mot de närmsta dörrarna, som var på väg att stängas. Konduktörerna stod och pratade en bit bort

Amanda Ingvarsson
Amanda_I i Danmark-Tyskland-Österrike-Italien
Senast aktiv - från Båstad, Skåne län, Sverige
Semestern kan börja

Igår kväll anlände Henrik, Theo, Anna o jag till Dubrovnik, efter ett flygbyte i Frankfurt. Efter att vi hämtat ut vår leasingbil, en Seat Ibiza, åkte vi till det lilla boendet där vi möttes av Anna som bjöd oss på lemonad o kaka. Det visade sig också glädjande nog att det fanns en

18 juli: Lek med kompisar och hundvalp!
onsdag 18 juli 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På onsdagen åkte jag för att handla mat efter frukost inför att våra vänner Natasha med barnen Lily och Cloe skulle komma. Jag mötte dem på affären när de var på väg för att cykla till oss. De var tidiga så de kom före mig hem... När jag kom hem var Ellen och Ludvig  därför i

Val och delfinsafari
tisdag 17 juli 2018 - San Juan Capistrano, Kalifornien, USA

Vi inledde dagen med frukost på hotellet. Himlen var grå och det kändes ganska så svalt så koftorna togs med på utflykten. Hamnen var jättemysig så efter att ha checkat in och fått våra biljetter till utflykten strosade vi runt och tittade på båtarna, människorna och djurlivet. Vi

En klar morgon
onsdag 18 juli 2018 - Nijmegen, Gelderland, Nederländerna

Denna dagen började lovande med ganska svalt, på gränsen till huttrigt. Sen kom ju värmen såklart  framåt nio-tiden. Ett fåtal ( 2-3 ) svenskar har hittils brutit. Jag pratade lite med den nye delegationschefen Hans Klingvall på en rastplats. Han hade ett högdjur från högkvarteret i

Lennart Jönsson
LennartJ i Nijmegenmarschen 2018