Hereford - Oakham och där emellan
måndag 16 september 2019 - Oakham, Storbritannien

The Admiral Hornblower Hotel, Oakham, 21.31 lokal tid Tänkte ju att man kanske kunde sova hur länge som helst med tanke på hur trött jag var igår.Men prick 6 imorse vaknade jag och drygt två timmar senare satt vi alla tre i en kyrka och åt frukost (scrambled eggs, bacon och korv med rostat

Dag 30
måndag 16 september 2019 - Fisterra, Galicien, Spanien

Vilken härlig dag idag. Vi tog sovmorgon. Hade sedan frukostbuffé på hotellet intill vår lägenhet. Efter en lång frukost började vi vandringen mot fyren. Vid affären träffade vi killen från Schweiz som vi åt middag tillsammans med för ett antal dagar sedan. Vandringen upp till fyren

Nu är vi på väg igen!
måndag 16 september 2019 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

I år har det blivit något annorlunda resor, St Helena och Sydafrika i våras, Kanada över midsommar och nu en resa till Uzbekistan (eller långbortistan som en av Eva-Helens kollegor sa). Vi bokade resan via Albatros resor som ordnar gruppresor runt om i  världen. Uzbekistan är troligen

Gatwick - Hereford och där emellan
söndag 15 september 2019 - Hereford, England, Storbritannien

The Green Dragon Hotel, Hereford, kl 20.23 lokal tid.04.20 ringde min klocka i morse, en halvtimme senare blev jag upplockad av Mike och Stefan och i den forna elitdomarens bil var vi i ett jäkla skitväder uppe på Landvetter flygplats klockan 6.Norwegians plan till Gatwick lyfte i tid och

Dag 29
söndag 15 september 2019 - Fisterra, Galicien, Spanien

Idag har vi förflyttat oss ca 9 mil, men med buss. Någon gång vill jag gå hit men då passa in det med en kortare vandring innan (kanske Camino Ingles). Jag har inte haft ont i benen under de dagar vi vandrat men idag på bussen var det som myror i vaderna. Benen ville gå, inte åka buss. Vi

Punkt för 2019
tisdag 10 september 2019 - Harlingen, Friesland, Nederländerna

Vi har varit en tur i Harlingen igen, med bil, för att ordna med övervintring för Ladyn. Alltså bestämde vi oss för att låta båten stanna kvar i Nederländerna. Under den gångna veckan har vi sorterat allt som skulle med hem kontra de som kunde stanna kvar. En avvägningsfråga i mångt

Dag 28
lördag 14 september 2019 - Santiago de Compostela, Galicien, Spanien

Sista natten på härbärge var skaplig. Man har vant sig så vid alla ljud så man bryr sig inte längre. Det kommer kanske att bli för tyst i fortsättningen. Vi startade strax efter sju och stannade för frukost som vanligt efter ca en timme. Vi har vant oss vid den spanska frukosten så idag

Importlicens
fredag 13 september 2019 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Nu har inportlicensen för mina mediciner kommit från hälsodepartimentet så nu kan vi åka utan att riskera livet.Japan tillåter ingen att ta med sig mediciner om man inte fått de godkända först.Bara det var ett äventyr isig.Så nu är det bara att packa, den 20/9 åker vi.

evaragnvald
EvaRagnvald i RWC2019 Japan
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Dag 27
fredag 13 september 2019 - O Pedrouzo, Galicien, Spanien

Dagen startade inte riktigt som vi tänkt oss. Igår då Bengt tog ut pengar i en bankomat fick han inte tillbaka kortet. Allt var rätt gjort och han fick kvitto på uttaget men inget kort. Banken hade stängt, det satt en kvinna kvar där men hon kunde inget göra utan sa att vi skulle komma

Chateauneuf-du-Pape

Nu ska vi spendera några dagar i Chateauneuf du pape där bland de godaste vinerna kommer ifrån enligt vår smak. Bor 1-2km från centrum en mycket trevlig cykeltur genom vinfälten där det skördas för fullt. Har idag smakat många varianter, finns ju lita att välja mellan, eftersom det finns