Min resa till Malta
lördag 19 oktober 2019 - Valletta, Malta

Jag åkte till Malta för att se Sveriges EM-kvalmatch. Sverige vann med 0-4 och Markus Berg var jättebra. Berg sa innan matchen att han ville starta.Avsparkstid för Sverige - Malta var klockan 20:45.

Sportresor
sportresor i Resan till Malta
Sjukdom men mycket bra också
fredag 18 oktober 2019 - Jerevan, Armenien

Idag har Ewa varit sjuk så vi blev kvar på hotellet istället för att följa med de andra (minus Roger från Dalsland som också kände att 8 timmar på buss var att utmana ödet). Hon vaknade imorse och mådde illa och var yr, men tyckte jag kunde åka själv. Tror inte det. Hon har legat

Ewa Och Magnus Sten
esmj i Georgien och Armenien
Senast aktiv - från Jerevan, Armenien
Skatter och skatter
tisdag 15 oktober 2019 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

En dag fylld av historiska skatter!En del av dem upplevde vi i skattkammare, och domkyrka, andra på bibliotek/utställning och några ute i vår omgivning!Morgonens första besök var i Uppsala domkyrka. Halva gruppen började i skattkammaren i norra tornet. Där fanns något så otroligt som

Soliga dagar på Bahamas
torsdag 17 oktober 2019 - Bahamas

När solen stiger över Bahamas vaknar huvudstaden Nassau. Den vackra staden som ligger på ön New Providence är omgiven av turkost vatten och exotiska vyer. Nassau är känt för sina lyxiga stränder och fina korallrev till havs. Strax utanför New Providence ligger Paradise Island, som är en

Te Anau och Millford sound
onsdag 16 oktober 2019 - Te Anau, Southland, Nya Zeeland

När vi lämnade Curios bay, nästan sista utposten till Antarktis, så drog vi norr över för att ta oss till Fiordlands. Efter några timmar genom sagolik natur parkerade vi bilen på en jättefin camping i Te Anau. Morgonen dagen efter tog vi en guidad busstur till Millford sound.  Det var

Ragnvald Eliasson
EvaRagnvald i RWC2019 Japan
Senast aktiv - från Westport, West Coast, Nya Zeeland
Nugget Point lighthouse och Curio Bay
måndag 14 oktober 2019 - Curio Bay, Southland, Nya Zeeland

På måndagen lämnade vi Dunedin och besökte Fyren vid Nugget Point på resan söder ut. Vägen dit var krokig med massor av kurvor men otroligt vacker. Hela Nya Zeeland är helt enkelt "beautiful".  Fyren i sig är inte särskilt imponerande men läget och omgivningarna har gjort den till en

Ragnvald Eliasson
EvaRagnvald i RWC2019 Japan
Senast aktiv - från Westport, West Coast, Nya Zeeland
Armeniens huvudstad
onsdag 16 oktober 2019 - Jerevan, Armenien

Onsdag eftermiddag i Jerevan, Armeniens huvudstad. Vi är tillbaka på vårt rum på fina Ani Plaza Hotel. Dagen har varit varm (det är runt 25 grader varmt) och vi har en guide som får en att allvarligt fundera på meningen med livet. Jerevan är en trevlig stad, här finns nytt och modernt,

Ewa Och Magnus Sten
esmj i Georgien och Armenien
Senast aktiv - från Jerevan, Armenien
I've survived the first day on board Mercy!
tisdag 15 oktober 2019 - Dakar, Dakar Region, Senegal

My brain can't take any more! At least not for today! 400 staff and 250 local crew, 8 floors, luckily a pool at 8th...31 degrees and a very busy harbour! 5 bunkmates from Australia, Switersland and the States. Just told we are over 30 nationalities...it's a Wow-feeling I tell you! Got a full day

Maria Lövander
Hoppeloppan i Swedish Nurse in Senegal
Senast aktiv - från Dakar, Dakar Region, Senegal
Om min resa till Costa Rica
tisdag 15 oktober 2019 -

Alla resenärer där ute, idag tänkte jag tipsa lite om Costa Rica, som jag nyligen har kommit hem från och varit mycket nöjd med min vistelse i.Costa Rica är beläget i Centralamerika, mellan Nicaragua och Panama, och här finns mängder av perfekta semestermål. Det finns många anledningar

David Gustavsson
DavidGustavsson i Semester under hösten?
Senast aktiv - från Sverige
Njuter av livet i Sydafrika
onsdag 16 oktober 2019 - Sydafrika

Hej allesammans! Det blev en resa till slut. Nu är jag och lever livet i Sun City, som jag tänkte passa på att rekommendera.Sun City är en sydafrikansk semesterort som har ett världsberömt förflutet. Det hela började som en "syndig stad", där välmående gäster kunde spela och roa sig

Johan
JHenriksson i Ny sommar nya resplaner
Senast aktiv - från Sydafrika