Johannesburg!
tisdag 24 januari 2017 - O.R. Tambo, Kempton Park, Gauteng, Sydafrika

Trötta och slitna efter en lång flight! Jag är säker på att alla som bygger flygplan har en komité där de forskar på sätt att producera maximalt okomfortabla stolar. Möjligen är de även allierade med tillverkare av bussar! ​​​​​Värt att notera, folk erbjuder sig inte att

Tillbaka mot Lanta
söndag 22 januari 2017 - 45 Airport Blvd, Singapore

Idag var det dags att lämna Singpore för denna gången och åka tillbaka till Lanta. Eftersom flyget gick först efter lunch så hade vi tid med sovmorgon och frukost i lugn och ro innan det var dags att ta tunnelbanan ut till Changi flygplats.För att summera vår vistelse i Singapore kan man

Snart hemma
tisdag 24 januari 2017 - E18, Selangor, Malaysia

Vilka underbara veckor vi har haft!Tänk att våren lilla kille som älskar att gräva i sanden och ösa med vatten har blivit en poolkille och simmar massor :)Men nu är vi snart hemma. Ska bli skönt. Är väldigt sugen på semlor ;)kram

Emma Eklund
kinder84
Senast aktiv - från Arlanda, Stockholms län, Sverige
Elins födelsedag!
måndag 23 januari 2017 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Idag fyller världens bästa Elin år, hipp hipp hurra! Hoppas du blir ordentligt firad. För oss här nere är det ny vecka och nya möjligheter. Jag fick med Emrik bort till slow down på ett rörelse och styrkepass, inte dåligt. Tufft men skönt efteråt. Vi träffade Michael och Carina och

Ordningen återställd!
söndag 22 januari 2017 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Underbart! Emrik är redan på benen igen. nu känns det som vi varit sjuka för den här gången. Vi åt en go frukost tillsammans för att sedan lägga oss på stranden. Nu är det bättre väder igen men fortfarande inte helt stabilt. På eftermiddagen körde Emrik Ida till fotbollsträningen

Som vanligt!
lördag 21 januari 2017 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Ja då var det som vanligt igen och som det alltid brukar vara. Emrik ligger i feber och har gjort det hela dagen, så tråkigt. Han följde ändå med till frukosten. Då kom Elisabeth, Gert och Amelia förbi. Vi satt och tog en kaffe tillsammans. Ida & Amelia gick ner till stranden. Jag

Fredag 20/1
fredag 20 januari 2017 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Mysigt och vakna och veta att alla är samlade igen. Tyvärr är vädret ingen höjdare, grått, dimmigt och duggregn. Vi åt frukost allihop tillsammans innan Jonathan & Ida gick till skolan.Emrik hade köpt med kaffe och lite annat som vi levererade till de som "beställt". Det blev ett extra

Transsibiriska järnvägen
lördag 21 januari 2017 - Ryssland

7 dygns tågresa genom Ryssland o Kina ner till Peking.Vi hade sådan tur att vi bara var vi i vår kupé hela resan till Peking! Väldigt skönt o bra med plats! Vi hade mycket mat med oss så en vanligt dag kunde se ut så här:frukost - te, rullemacka med pressost o korvlunch - varmakoppen o ett

Isla holbox
tisdag 24 januari 2017 - Isla Holbox, Quintana Roo, Mexiko

Förutom att Sanne har blivit av med sin mobil och isa formaterat om sitt minneskort så alla bilder försvann på kameran så har dem senaste 48 h varit bra ;) idag hyrde vi en golfbil på vår lilla ö som vi kommit till. Isla holbox är en stillsam ö med endast golfbilar och små mopeder som

Boardrider Backpackers
tisdag 24 januari 2017 - Manly, New South Wales, Australien

Manly manly manly... Du som skulle bli så bra, men ack så fel jag hade. Torsdag förmiddag 19.01.17 checkade jag in på Boardrider Backpakers hostel. Personalen verkade trevlig fast det kanske var för att det var en typisk Australiensare bakom disken, långt blont lockigt hår och surfade... Jag

Matilda Aderhjelm
MatildaAderhjelm
Senast aktiv - från Australien

Välkommen till
nya resdagboken.se

Vi håller på att bygga om för fullt, därför kanske allt fungerar precis som det ska.

Hittar du några fel, eller kanske har du önskemål om ny funktionalitet? Skriv i forumet så svarar vi så snabbt vi kan! Börja surfa!