Undantagstillstånd
lördag 28 mars 2020 - Phuket AirPort Hotell

HejsanDet var ett tag sen jag jag skrev men det beror på att jag inte kommit in på resdagboken. Här har det hänt massor sen sist. I tisdags meddelade premiärministern att beslutet om undantagstillstånd nu träder i kraft fr.o.m. 26 mars och en månad fram. Det innebär bl.a. att man inte

Utegångsförbud
fredag 27 mars 2020 - Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Karantän för hela befolkningen. Från och med idag har regeringen beslutat om karantän och utegångsförbud för hela befolkningen i Sydafrika i 21 dagar. Man får inte ens gå en promenad runt kvarteret. Dystert!Men solen skiner och jag har instalerat mitt kontor på en terass. Så med vinden

Anna Lickander
lickander i Journey of a lifetime
Senast aktiv - från Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika
Sjätte veckan i skolan
fredag 14 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Det har varit en späckad vecka med aktiviteter enligt barnen och lärarna. Sigge har varit lite krasslig och fick stå över veckans gympa.Malin skriver så här om vad Saga och Hajen har gjort"Denna veckan hände det mycket och den blev inte riktigt som vanligt eftersom jag var sjuk

Nu tar vi till högre makter. Sannas feber skall bort!
tisdag 11 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Daterat: Tisdag 11 FebruariNu tar vi till högre makter. Sannas feber skall bort!Penn har bestämt sig. Ipren och Alvedon kan bara få så många chanser. Nu är det munkarna och Buddha som tar över.Natten till måndagen var den åttonde natten med hög feber för Sanna. Hennes allmäntillstånd

En lyckad fiskedag i gott sällskap
torsdag 13 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Daterat: Februari 13Idag landade vi huvudingrediensen till fredagens barbecue på Lanta Complex.Ibland får man vara snabb att ändra planerna. Jeff frågade igår kväll om jag ville följa med och fiska. Efter snabb överläggning var det inte mycket att fundera på. Har alltid velat det på

Söndag, slappardag
söndag 22 mars 2020 -

HejsanIdag har vi inte gjort någonting "bara" varit hemma. Tina & jag intog var sin solsäng i skuggan. Hasse åkte ner till stranden för en promenad, lite senare tog han en tur till platsen där drivning rangen låg. Där har det förändrats mycket. Byggnationer mm.Vid lunchtid åkte vi

Great Ocean Road
söndag 22 mars 2020 - Apollo Bay, Victoria, Australien

Sön 22/3 Great ocean road till Apollo BayFrukost på rummet innan vi börjar resan längs Great Ocean Road. Första stoppet är i Port Fairy som herrarna i Bavarian tipsade om. Här var ett centrum för valfångst under 1830- och 1840-talen. Här finns en fin hamn i en kanal med fritidsbåtar.

Ingela Johansson
Droemmen i Australien
Senast aktiv - från Apollo Bay, Victoria, Australien
Åter i Sydafrika
söndag 22 mars 2020 - Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Det var inte en helt angenäm resa från Mumbai till Kapstaden. Helst vill ju ingen att man stannar i landet, inte är på flygplatsen, särskilt inte på något flygplan. Man behandlas som pestsmittad om man har ett svenskt pass. Det innebär nämligen att man är från ett infekterat land.Efter

Anna Lickander
lickander i Journey of a lifetime
Senast aktiv - från Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika
Thai Life
lördag 21 mars 2020 -

Hej igenHär kommer dagens (21/3) rapport. Vi bestämde redan igår att vi skulle till Thai Life Beach och lämnade huset vid 9-tiden. En halvtimme senare var vi framme, vägen dit är inte rolig just nu då man håller på att bredda vägen så att det blir 4-filig väg. Det dammar ganska mycket

Till Portland
lördag 21 mars 2020 - Portland, Portland, Victoria, Australien

Lör 21/3 PortlandFår frukost med ägg och bacon levererad till rummet. Sitter utanför i inglasade verandan. Promenerar ut på Kingston pir. Den har sött bättre dar. SIgnalmasten ör en kopia av den som fanns när Kingston var fartygscentrum. I en sten bredvid har man murat in en tidskapsel med

Ingela Johansson
Droemmen i Australien