7 smarta travel hacks för backpackers
lördag 19 januari 2019 - Löddeköpinge, Skåne län, Sverige

Om du vill få så mycket ut av din semester som möjligt så är backpacking ett perfekt sätt att resa. Att slippa släpa på en stor rullväska och känna sig helt fri är verkligen underbart! Om du är nybörjare så undrar du säkert om det finns några speciella saker du ska tänka på och

Måsten i Wollongong
lördag 19 januari 2019 - Towradgi, New South Wales, Australien

Hallå på ER!På två minuters gångavstånd finns km-vis av vita badstränder samt havspool,välordnat, bara att ta för sig.Puckey´s park ( 10 min gång) uppkalllad efter mannen som i början av 1900-talet kämpade med att utvinna salt ur havet. Ett orört skogsområde längs ån som gick till

Kerstin Gustafsson Birgitta Axelsson Villy Nielsen
australien2019 i Australienresa 2019
Senast aktiv - från Sydney, New South Wales, Australien
Picton hamnfest och färja till Wellington
lördag 19 januari 2019 - Wellington, Kiriwhakapapa, Wellington, Nya Zeeland

Lör 19/1Efter frukost packar vi ihop. Beställer förebiljett till 14,15. Dags att åka över till nordön och Wellington. Tar farväl av Carol på Picton House, hon var så glad att vi kom tillbaka. Låter bilen stå kvar och promenerar ner till centrum. Tittar på något att ta med hem till

Ingela Johansson
Droemmen i Nya Zeeland 2019
Senast aktiv - från Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland
Besök i Kampala o eftermiddag vid poolen
fredag 18 januari 2019 - Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda

Idag var det sen frukost, inte förrän 8.30, men jag var uppe tidigt o gick upp till receptionen redan runt 6 o försökte få iväg inläggen jag samlat på mig. Vi hade bara lagt på presenningen halvvägs igår för att det skulle vara mer luftigt men under natten blåste det upp o den blåste

12 januari: Museum and Bay of Islands!
lördag 12 januari 2019 - Paihia, Northland, Nya Zeeland

På lördagsmorgonen packade vi åter ihop prylarna och tälten, åt frukost och åkte sedan till ”Waitangi treaty grounds”, vilket är ett museum och platsen för landet Nya Zeelands födelse. Museet visar bla hur det var när britterna kom till Nya Zeeland och när britter och maurier kom bla

40 graders feber
lördag 19 januari 2019 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Fredag var ingen bra dag, Lawa vill inte äta någon mat varken på kvällen innan eller under hela fredagen och all vätska går bara rakt igenom. Vi skall väl vara glada för att vi klarat oss så länge utan några skavanker. Vi fick skippa både poolbad och strandhäng, till förmån för AC

Hos min faster.
lördag 12 januari 2019 - Puerto Plata, Dominikanska republiken

Den 12te körde pappa mig och min syster Esmeralda hem till min faster och sov över där,Där hade vi jätte kul med mina kusiner Yannabel och Kelvin. Vi lekte massor av Olika lekar, vattenkrig, vi lekte med dockor bland annat. Men innan dess var vi på en park där det fanns lossas renar med en

Havelock Marlborough Sounds Picton
fredag 18 januari 2019 - Picton, Marlborough, Nya Zeeland

Fre 18/1Idag har vi beställt frukost till kl 9. Ineke berättar om hur processen med bygglov och annat går till på NZ. Visar sig relativt likt här hemma även om de inte har krav på handikappanpassning. De lämnar huset till nya ägaren om tio veckor. Sen tar de sin husbil och åker på

Ingela Johansson
Droemmen i Nya Zeeland 2019
Senast aktiv - från Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland
Fri fart!
fredag 18 januari 2019 - Lübeck, Schleswig-Holstein, Tyskland

Äntligen Tyskland! Känns på något sätt bekant med naturen, en tysk atmosfär i luften som man kan känna även genom bilfönstret. Lite tysk radio hjälpte till att skapa atmosfär. Och minnen från tidigare äventyr. En stor cistern påminner om biogasbyrån i Göttingen. Att hitta tillbaks

Eva Westin
Evaaaaa i Föräldralediga tillsammans
Senast aktiv - från Tyskland
Kanottur
fredag 18 januari 2019 - Khao Sok river

Vi bestämde oss hastigt och lustigt för att boka en kanottur på em. Vi beställde den kl 14 så att jag skulle kunna äta lunch före. Strax efter 14 kom en song thaew och hämtade oss och körde oss ner till bron som på huvudgatan. Där väntade två yngre killar med gummikanoter. Jag och Pera