På flygplatsen

Nu sitter jag här förväntasfull vid Gate 21B på Landvetter flygplats. Känns fortfarande inte som jag är påväg. Precis ätit frukost och kl är 05:56. Lite trött men inte sömning. Allt har gått bra, incheckning gick fort. Har allt med och är allmänt ganska lugn...just nu.

Jasmine
Mormorsgraddkanna i USA
Senast aktiv - från Landvetter, Västra Götalands län, Sverige
27 blinda barn
tisdag 28 mars 2017 - Cotonou, Littoral Department, Benin

Mina dagar de senaste dagarna har varit mycket speciell. Jag sa till en vän att jag har haft en normal dag, men när jag tänker efter så är det en mycket ovanlig dag. Tänk att få möta 27 blinda små barn mellan 4 månader - 10 år under två veckor och hjälp dem att att förbereda sig för

Anneli Persson
Mercyships-anneli i Benin 2017
Senast aktiv - från Cotonou, Littoral Department, Benin
Stadspromenad

Måndagen bjöd på soligt väder och det första vi gjorde var att lämna in vår hyrbil. Vi missbedömde helt gångavstånd tillbaka till hotellet plus att vi inte hade täckning på mobilen så inga kartor vi kunde använda med GPS. Det tog oss 1,5 timme att gå tillbaka! När vi kom fram åt

Anja Persson
anjajohanna i Islandsresan
Senast aktiv - från Snæfellsbær, Island
Snart bär det av!

Hej på er! Efter önskemål från släktingar och vänner som inte har tillgång till facebook och instagram skapade jag denna resdagbok istället :)Packning och framförallt tvätt av alla kläder är i full gång och resfebern börjar komma smygande. På fredag morgon bär det av till Kastrup

regn 😱
tisdag 28 mars 2017 - Isla Verde, Carolina, Puerto Rico

hola! tyvärr så regnar det idag, en skur i kvarten och då blir man blöt.Så jag tänkte jag skulle testa dagboken. här har jag bra wifi men på kryssningen kanske det inte blir så bra. badat och solat en dag men vattnet är inte så fint massor med tång och sand i, en liten besvikelse.igår

Annica Bosson
mrsbosson i karibien
Senast aktiv - från Puerto Rico
MACHU PICCHU
tisdag 28 mars 2017 - Aguas Calientes, Peru

Inka Leden och Machu PicchuMachu Picchu Går det ens att beskriva? Nej inte riktigt, men jag kan säga att det antagligen var en av de tuffaste grejerna vi gjort men även det absolut vackraste och häftigaste. Vi gick den äkta inkaleden på 45 km genom hjärtat av de vackra Anderna i Peru. "5

Isabella Carlman Sanne Hall Isa Sundholm
tripletroubleontour i Triple trouble on tour
Senast aktiv - från Panama City, Panama
Avresa
tisdag 28 mars 2017 - Bijilo, Serrekunda, Banjul, Gambia

Dagen startade som vanligt med utsökt frukost och sedan fm solstol innan packning å lunch. Flyget går 16.50 å bussen hämtar 13.35.ca 30 min till Banjul airport. Nästa gång egen transport.Bifogar utsikten från herrmuggen när Julbrew trycker på, Nice.

Ann-Louise Blomberg
Sixtensvassaklor i Gambia Tour
Senast aktiv - från Bijilo, Serrekunda, Banjul, Gambia
Glaciäräventyr, dag 2
tisdag 28 mars 2017 - Snæfellsbær, Island

Efter en god frukost på Kast guesthouse styrde vi bilen mot glaciären Snæfellsjökull. Det tunna snötäcket smälte snabbt bort och gav inga större problem. Personalen på kast hade tipsat oss om flera fina platser längs med vägen runt den 1446 meter höga glaciären. Vi bestämde oss

Anja Persson
anjajohanna i Islandsresan
Senast aktiv - från Snæfellsbær, Island
Sista arbetsdagen

Idag jobbar jag mitt sista pass. Varit uppe sen 03:20 imorse. När jag kommer hem så blir det packning för hela slanten. För jag har inte packat ett enda plagg. Men det är ingen fara, jag hinner.

Jasmine
Mormorsgraddkanna i USA
Senast aktiv - från Landvetter, Västra Götalands län, Sverige
Kväll tolfte och sista dagen
tisdag 28 mars 2017 - Shanghai, Kina

Den här dagen var ganska fri från planering. Jag hade egentligen bara ett önskemål och det var att gå tillbaks till den där skoaffären där jag hittade skorna till Heli. När vi var där förra gången stod jag och höll i annat par skor till henne men satte tillbaks dem i hyllan. Sedan dess

Annika Faström
AnnFas i Shanghai