Bergsklättring och vandring!
söndag 8 juli 2018 - Neustift im Stubaital, Tyrolen, Österrike

Söndag, 8 juliÄtit en god frukost. Fyllde sen vår termos med vatten och körde in i dalen (västerut) för att kolla vattenfall.Det fanns två utsiktsplattformar, men leden fortsatte vidare, så vi fortsatte gå, likt några före oss och några efter. Snart kom vi till en vägg, vilken var

Senast aktiv - från Båstad, Skåne län, Sverige
Vandring igår och nu morgondopp, skönt!

Hejhej!Igår tog vi bussen till nästa by och gick där en runda. Byn, Seis am Schlern, har ca 6000 invånare och jag kan nog tycka att den i utbudet påminner om Båstad, men med skillnaden i att här ligger allt mer samlat och inte utdraget. Vi gick in och tittade i en butik full med täljda

Lago di Caldonazzo

Hej igen!Efter att ha lämnat hotellet i Völs, åkte vi via Cavalese till Calceranica. Väl framme sken solen vackert över den turkosa sjön och det var runt 30 grader. Vi var lite slöa och passade på att vila lite och äta lite lunch på rummet, innan vi gick ut.Lite kul att bo här igen, 6

Bozen/Bolzano

Tisdag, 10 juliKl är 17.30 och vi är tillbaka på hotellet efter en dag i Bolzano. Här pratas mest tyska, men på en servering i Bozen, var det helt klart italienska gubben tyckte att man skulle prata... Vi tog bussen dit, efter en god frukost. Det var helt klart många som skulle dit idag, så

Dag 35 och 36 - Jobb, jobb, jobb
onsdag 18 juli 2018 - Fujimino, Saitama prefektur, Japan

Dagarna tisdag och onsdag har dedikerats åt jobbet. Jobb, jobb, jobb. Projektet är inne i ett (för mig) väldigt svårt skede och med bara två veckor kvar känns det ganska läskigt att inte veta alls var det kommer sluta. Men jag har bestämt mig för att be Chaima om hjälp, så mycket jag

Elin Carlsson
ElinCarlsson i [email protected]
Senast aktiv - från Fujimino, Saitama prefektur, Japan
Mot alperna
onsdag 18 juli 2018 - Brennero, Trentino-Alto Adige, Italien

Resa norrut och hemåt påbörjad. Första stoppet blir i Sölden. Vyerna här är som vykort var du än kollar.I går kväll hamnade vi på en lokal pizzeria i Sirmione med lokalbefolkningen och ett lokalt band som var riktigt skönt.

Stad och bad, nu påväg norrut...
tisdag 17 juli 2018 - Innsbruck, Tyrolen, Österrike

Lördag 14/7Vid frukost fick vi våra busskort och de utnyttjade vi direkt. Turen gick till Trento. Gick en runda på stan och i butiker. Det var även loppis i staden och jag köpte mig en klänning. Åt lunch på en restaurang intill domen, vilken vi också besökte. Det var soligt och varmt,

Senast aktiv - från Båstad, Skåne län, Sverige
Tåg, smidigt sätt att resa!
onsdag 18 juli 2018 - Unterwegs

Sitter på tåget från München till Hamburg. Sträckan tar ca 6h och är den längsta delsträckan. Det är himla smidigt och inte särskilt mycket folk, iaf inte än så länge. Vi sitter som tidigare, mitt emot varandra vid fönstret och har gott om plats, då ingen sitter bredvid oss. I

Dag 3 i Las Vegas
tisdag 17 juli 2018 - Las Vegas, Nevada, USA

Fortsätter att vara över 40 grader här så vi gick direkt ner till poolen en stund innan det blev en Starbucksfrukost. Blev kvar vid poolen hela dagen då det kändes ännu varmare idag. Tog oss ut en runda på kvällen för att se vulkanutbrottet på Mirage och därefter blev det middag inne

Jörgen Svensson
jorgenoanneli i Team 50 i Kalifornien
Senast aktiv - från Las Vegas, Nevada, USA
Kosta
tisdag 17 juli 2018 - Kosta, Kronobergs län, Sverige

Efter en härlig frukost med utsikt över Vättern for vi in till Gränna och kollade in hur de gör polkagrisar. Vi missade det igå eftersom vi lom fram så sent. Sedan åkte vi till Äppelvikens äventyrspark. Tanken var att vi skulle göra äventyrsparken igår och Boda Borg i Sävsjö idag men

Malin Andersson
Malande i Roadtrip Sverige 2017