Sanna är sjuk
tisdag 4 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Idag har vi inte gjort många knop. Eller det kanske bara känns så eftersom vi faktiskt inte varit på stranden över huvud taget. Anledningen är att Sanna åkt på influensa och hade sin andra natt med hög feber. Det var en jobbig natt för henne och Hanna och jag sov därför inte heller

Fjärde veckan. Livet utanför skolan
måndag 3 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Veckorna går snabbt nu tycker vi...Vår fjärde vecka provade barnen på thaiboxning direkt efter skolan på onsdagen. Det var kul att se. I början var Sigge och Saga väldigt försiktiga och hängde inte riktigt med i svängarna på hur man skulle röra sig och vilken hand eller fot de skulle

En lång, märklig söndag med poolhäng, Mello och Muay Thai
söndag 2 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Igår var en märklig och händelserik söndag ....En långsam startSanna sov lite längre än vanligt, ingen behövde gå upp förrän strax före åtta. Hanna och Sanna gick iväg och inhandlade kompletterande saker till frukosten medan jag skrev dagbok. Det har väl märkts att inläggen kommer

Sanna's gang - Mio Min Mio. Living La Vidar Loca. Och Tompa.
fredag 31 januari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

"När alla vännerna gått hemoch festen är slut för länge senoch man ligger ensam i sin sängNär alla vännerna gått hemNär alla vännerna gått hemoch dörren har stängts igenoch mörkret det skrämmer igenNär alla vännerna gått hemDå börjar man tveka att ta nya tagEnsam i värmen,

Fjärde veckan i skolan
fredag 31 januari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Stina skriver följande om Mangon's vecka"Vi har haft Ää som veckan bokstav. Vi började leta ord som har bokstaven Ää i sig. Sedan har vi arbetat med bokstäverna på olika sätt. Denna gång gjorde vi bokstaven i modellera och en del hann till och med skriva sitt namn med lera.På matten har

En typisk dag för oss här på Koh Lanta
onsdag 29 januari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Rutiner blir en självklarhet när barnen går i skolan. En typisk dag ser ut ungefär så här. Klockan ringer 07.30. Väckningen pågår fram till ca 08.00, samtidigt som Hanna har börjat ställa fram frukost. Frukosten består normalt av youghurt, musli, juice, rostat bröd och ägg. Och

Tredje veckan. Livet utanför skolan
måndag 27 januari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Tredje veckan. Vad hände utanför skolan, fotbollen och besöket på Svenska Kyrkan som vi inte redan skrivit om? Inte så ofta jag skriver om otrevligheter, men låt oss diska av det. Vår vän Ramtin krockade med motorcykel i veckan, med sin mor på fordonet också. Det gick förhållandevis

Kristi Frid
söndag 26 januari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Men alltså det här blev ju lite pinsamt  ...Igår var vi på högmässa på Svenska Kyrkan som ligger en bit bort på gatan och upp på höjden  mot djungeln. Vi gick upp ganska sent på morgonen, fick i oss lite frukost och traskade sedan iväg. Solen var riktigt stark och Sigge och jag gick

Match med English Soccer School International
lördag 25 januari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Varje tisdag och fredag morgon är det tidig uppstigning vid 06.30...för att bli upphämtad av skolbussen för transport till fotbollsplanen som ligger cirka 20 minuters bussresa bort. Där väntar tränaren Tom Hawkins och hans fru Nin som är assistent till Tom. De driver International English

Tredje veckan i skolan
fredag 24 januari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

En vecka går snabbt när man har roligt, och det verkar både Sigge och Saga ha just nuMalin skriver följande om vad Saga och de andra Hajarna har gjort:"Det har varit en händelserik vecka med två nya projekt. Vi har startat upp veckan med ett skrivprojekt. Barnen fick varsitt boardingpass och