Düzce och tunga backar
onsdag 31 maj 2017 - Bakacaka

31/5Har sovit ovanligt gott och solen lyser in i mitt Allak tält. Idag blir rutten mot Düzce och lite till.Efter 12 km stannar jag till vid första bästa bensinmack för ytterligare avtvättning av  Cykeln. Leran i Turkiet är både smetig och svår att bli av med.Sen iväg mot Düzce där det

1 Juni
torsdag 1 juni 2017 - Gerede, Bolu, Turkiet

1 Juni Har sovit gott och det behövdes och dessutom hade Jag valt en tältplats som var tyst från trafik, fast långtradarnas tunga dån sliper man ju förstås inte.Luften är ljummen men mulet på gränsen till regn så nerpackning och frukost går fort. Första 3 km hisklig utförskörning

Ändra ej invanda rutiner
söndag 2 september 2018 - Ilgaz, Çankırı, Turkiet

2 JuniDimman ligger tät över min tältplats men några sprickor i dimman berättar att det inte är omöjligt att solen kommer fram innan jag sticker iväg mot Illgaz.Trafiken dånar ute på D100 vägen och lastbilarna dånar som vanligt.Efter frukost och nerpackning styr jag cykeln över ängen

Nu är det så nära att det darrar i luften
fredag 22 mars 2019 - Frankfurt am Main, Hessen, Tyskland

Sitter nu i Frankfurt. Sista anhalten innan jag får krama och pussa på mina älsklingar. Hade jag vart en hund hade jag inte kunnat slita vifta på svansen. Det har gått bra på de olika flygen. Det från Kolkata till Mumbai var på 3 timmar. Denna gång hade jag förberett mig med vatten för

Jizzakh, kanalbad och cykelstrul
lördag 12 augusti 2017 -

12/8 Vaknar av att några hundar skäller och klockan är halv 8. Det kommer att bli varmt även idag för det finns inte tillstymmelse till moln.Cyklingen inga problem, endast små backar och de är korta. I Jizzakh måste jag leta upp en  Cykel-verkstad för två av mina ekrar har det upp.

Mot Samarkand
fredag 11 augusti 2017 - Tasjkent, Uzbekistan

11/8Vaknar innan väckaren ringer och går in i duschen, sen ner till det lilla köket där tre bord står och väntar på frukostgästerna.Strax efter halv tio drar jag iväg ut ur Tasjkent och Samarkand. Att hitta ut inga problem det gäller bara att ha ögon i nacken.Vägen är spikrak, inte en

Slö dag på hotellet
torsdag 10 augusti 2017 - Tasjkent, Uzbekistan

10/8 Denna dag sover jag till halv nio och sen gör jag mestadels inte mycket annat än googla min resväg, fixa  Cykeln och se över packningen. Det är mest väntan till i morgon då jag skall ut ur TasjkentHela eftermiddagen och kvällen bara slappa och kommer nog att behöva det för värmen

Besök hos Tadjikistanska ambassaden och E-Visa
fredag 22 mars 2019 - Tasjkent, Uzbekistan

09/8Vaknar klockan 8 och går ner till en frukost bestående av sex trekantskurna brödskivor, stekt ägg, två kokta korvar, kaffe och en mjuk kaka.Har beställt en taxi som väntar när jag kommer ut. Tio minuter senare går jag in till ambassaden via en vaktad grind.Här inne sitter tre VISA

Tasjkent och ansökan om utökad Visum för Uzbekistan
tisdag 8 augusti 2017 - Tasjkent, Uzbekistan

8/8Vaknar tidigt och sovit oroligt, tankar har snurrat i mitt huvud vad jag gör om jag inte får förlängning av UZB visum och om inte det Tajikistanska E-Visa problemet går att lösa.Klockan halv 10 har jag °Checkat in mot Tasjkent och sitter mest och väntar på Bording.Planet avgår

Flyget till Tasjkent via Almaty
tisdag 7 mars 2017 - Almaty, Almaty (provins), Kazakstan

7/8Vaknar tidigt och packar ner alla grejor och tar sen cykeln ner till gårdsplanen som är öster om  huset.Hittar en taxi som kan ta mig och cykeln till flygplatsen och anländer vid halv nio tiden.Det första jag gör är att ta mig två våningar upp till ett avskilt Café där jag äter en