Autumn Sonata
fredag 2 oktober 2020 -

Är kanske inte direkt snabbast på morgnarna och då vi prioriterar återhämtning så blev det också på fredagen en kombinerad frukost-lunch. Denna intog vi på Fiket vid Österport precis utanför ringmuren. Rökt lax för Emelie medan jag valde raggmunk med fläsk. Fredagen var vigd till

Rauk 'n' roll
torsdag 1 oktober 2020 - Hoburg, Gotlands län, Sverige

Coronatider har gjort att hotellet inte serverar frukost, därav också ett förmånligt pris. Men mat behövs och vi köpte därför varsin smörgås på konditori Siesta utanför ringmuren innan vi begav oss iväg på onsdagens utflykt. Bilen förde oss genom Roma mot den östra kusten. Första

Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
Stranger in a strange land
tisdag 29 september 2020 - Visby, Gotlands län, Sverige

Måndagen och första egentliga semesterdagen (hade visserligen semester redan i fredags, men var då tvungen jobba lite) och efter lunch gjorde vi bilresan kust till kust. Från Halland, genom Finnveden och Värend för slutdestination Möre. M.a.o från Halmstad genom Småland till Kalmar för

Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
Längtar efter att åka ut och resa igen!
onsdag 5 augusti 2020 - Borås, Västra Götalands län, Sverige

I dessa tider är det svårt att inte göra annat än att längta efter att få åka ut och resa igen. Det springer onekligen i resebenen!Nu gäller det bara att boka in resan, dra åt svängremmen och börja spara. Men jag funderar på att använda lite nya medel för att finansiera nästa resa.

Fortfarande värt att resa till Camp Nou?
fredag 4 september 2020 - Malmö, Skåne län, Sverige

Jag är knappast själv om att älska en fotbollsresa, framförallt till ett varmt Spanien. Det kommer sent att lämna min minnesbank när jag såg Barcelona ta emot Osasuna på hemmaplan 2011 och pulverisera dem i en målkavalkad av David Villa, Cesc Fabregas och Lionel Messi. Nu, snart 10 år

Kan jag resa med olja?
tisdag 1 september 2020 - Halmstad, Hallands län, Sverige

Nuförtiden finns det många produkter som innehåller CBD. Inom hälsoindustrin har CBD snabbt blivit ett välanvänt slagord, och allt mer människor börjar använda produkter innehållande CBD. Många känner sig dock förvirrade när det kommer till att resa internationellt med CBD, och

Maria Jörgensson
nomadiclife i hemsemester
Senast aktiv - från Löddeköpinge, Skåne län, Sverige
Skoskav e gôtt!
torsdag 19 oktober 2006 - Shanghai, Kina

Då var det dags igen!Hemskt roligt att det är så många som plitar ner en liten kommentar till mina dagböcker. Uppskattas väldigt! Och när jag fick höra det där om macken blev jag nästan sugen på att åka hem på en gång och jobba av på det där framtida lånet...Jag får väl släppa

hajar och motorcykelgang
tisdag 2 januari 2007 - Margaret River, Western Australia, Australien

det var karlek vid forsta ogonkastet. helt plostligt stod han dar framfor oss - emil. 2750 dollar senare hade vi en ny familjemedlem. med tomma portmonaer, bultande endorfiner och en tysk laura i baksatet lamnade vi melbourne och begav oss mot sherwoodskogen.detta har hant:- tva och en halv timme