Bulli och Wollongong Head
tisdag 31 mars 2020 - Bulli, New South Wales, Australien

Tis 31/3 Southview Guest House, BulliFrukost på balkongen. Surfarna igång sedan tidigt. Dags att lämna Kiama. Vi kör norrut på Princes Highway. Björn har sett ett boende Southview Boutique Guest House i Bulli. Takvåning med stor balkong runt lägenheten och havsutsikt. Vi tittar på

Kiama
måndag 30 mars 2020 - Kiama, Kiama, New South Wales, Australien

Mån 30/3 KiamaSitter med att uppdatera resedagboken som inte funkat på en vecka. Halv ett kommer ett meddelande från Therese om en billigare resa med Qatar. Ringer upp på FaceTime och lyckas boka flighten som går 30 minuter tidigare 2/4 och är framme samtidigt. 14 000kr billigare. Puh! När

Jervis Bay - Kiama
söndag 29 mars 2020 - Kiama, Kiama, New South Wales, Australien

Sön 29/3 Jarvis Bay - KiamaFår sällskap av kokaburror till frukosten. En fräck en tar Björns ostsmörgås från hans tallrik. Vi får fortsätta frukosten inne. Åker via hamnen och sen till Hyams Beach en lång vit sandstrand. Härifrån ser vi inloppet till Jervis Bay. Runt Hyams Beach

Huskisson i Jarvis Bay
lördag 28 mars 2020 - Huskisson, New South Wales, Australien

Lör 28/3 Batehaven - Huskisson i Jarvis BayFrukost på rummet, har regnat inatt. Fortsätter norrut. Stannar vid Dohlpin Point och tittar på surfare. Fortsätter till Ulladulla Harbor. Här ligger fritidsbåtar på boj och vid kajen ligger fiskebåtar. Vid stranden finns en stor

Batehaven - Batemans Bay

Fre 27/3 Batehaven - Batemans BayRegnar på förmiddagen. Frukost på rummet. Björn har fått mejl från Amextravel. De kunde ordna en flight med Qatar 29/3 men bara till Stockholm till ungefär samma pris som vår bokning 2/4. Blir för tufft att bila 50 mil hem efter ett dygns flygning. Tar en

Dag 14 - Slutet närmar sig
söndag 15 mars 2020 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Idag är det söndag och imorgon åker vi alltså hem :( Vi har haft 2 härliga veckor iaf och hunnit med mycket. Jag har sovit mycket bättre denna natten och sängarna är riktigt sköna. Vi pratade om det och det här är nog bästa stället vi bott på denna resa med tanke på det vackra

Tillbaka till östkusten - Batehaven i Batemans Bay

Tors 26/3 Tillbaka till östkusten - Batehaven Batemans BayFin frukost med roomservice. Sunnyside up, bacon och spröda hashbrown mm mm. Björn har fått mejl från ambassaden om att Thai flyger igen mars ut och att det räcker med ett Fit to fly certifikat. Ser att bokningarna över Bangkok ligger

Dag 13 - Härliga Lördag
lördag 14 mars 2020 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Hade svårt att sova då jag var orolig att nån skulle slå upp dörren eller komma in via toalettfönstret :D Alltså man får så konstiga tankar ibland, ser nog på för mycket våldsfilmer tror jag :) Iaf på så började jag tidigt igen och då som först visade Norwegian att det var fullt

Över bergen till Canberra

Ons 25/3 Över bergen till Canberra.Efter frukost åker vi till läkarmottagningen med våra ifyllda hälsodeklarationer. Kollar vår temperatur och sedan träffar läkaren Björn. För säkerhets skull skriver han ut recept på Björns sprutor. Vi får våra friskintyg men behöver bara betala

Dag 12 - Dagen D som inte blev
fredag 13 mars 2020 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Detta kommer bli ett långt inlägg. Varit hemma nu i snart 2 veckor men har inte tagit mig tid att skriva men kände jag att det var dags innan jag helt glömmer vad som faktiskt hände. Har fått skriva om det 3 gånger då jag inte hunnit spara det jag skrivit innan resdagboken helt plötsligt