I favoritviken
tisdag 18 augusti 2020 - Ingarö, Stockholms län, Sverige

I förrgår på Fjärdlång skulle vi gå en liten tur ut på den nordöstra udden. Det slutade med att vi hamnade på en Naturstig, som ledde oss runt en stor del av ön. Den tog aldrig slut. Skönt med dopp och en GT innan middag. Sedan igår eftermiddag ligger vi i vår favorithamn på

Hemfärd
söndag 16 augusti 2020 - Grisslehamn, Stockholms län, Sverige

Vi klev upp strax efter 8 och åt frukost i solskenet. Sedan packade vi ihop allt i bilen och gav oss iväg hemåt för att Elin och Per skulle hinna hem innan det var dags för avfärd mot Hudiksvall och fotbollsmatch. Alla var nöjda efter en skön och solig långhelg i ett mysigt Grisslehamn.Vi

Härlig sommardag
lördag 15 augusti 2020 - Grisslehamn, Stockholms län, Sverige

Vi vaknade och möttes av ett varmt och soligt väder. Barnen badade efter frukost och Per tog en löprunda. Sedan var det Jennys tur och då blev det bad för barnen och Per. Jenny badade också när den varma löpturen var avklarad. Vi promenerade sedan iväg till Café Kalaset på samma gård

Båttur och padel
fredag 14 augusti 2020 - Grisslehamn, Stockholms län, Sverige

Vi vaknade ca kl 8 och klev upp för att äta frukost. Det var lite molnigt men skönt ute. Elin och Jenny diskade och sedan gick vi iväg mot Eckerölinjen för att gå på färjan kl 10. Det var lugnt med folk och vi valde att inte sätta oss på soldäck. Vi började resan med en brunchtallrik i

I väntan på att vikarna töms
söndag 16 augusti 2020 - Fjärdlång, Stockholms län, Sverige

Vi ligger kvar på Fjärdlång, i härligt väder. Nu blåser den svaga vinden in i aktern och svalkar. I går gick vi till campingen på öns södra ände, där vi fikade i kiosken, kikade på Thielska villan, som är vandrarhem, mm. Detta är sista veckan som kiosken är öppen. Nu börjar ju

Fortsatt strul med ankarspelet
fredag 14 augusti 2020 - Fjärdlång, Stockholms län, Sverige

Först en rättelse av gårdagens inlägg. Vid Utö gick vi givetvis in på bryggans läsida. Vi gick upp lovart mot bryggan. Nu har vi kommit till Fjärdlång och smugit längst in i sydvästra hörnet i perfekt lä, men utan kvällssol. Nu vägrar ankarspelet helt, har låst sig. Tur att vi har

Resdag till Grisslehamn
torsdag 13 augusti 2020 - Grisslehamn, Stockholms län, Sverige

Vi åkte iväg kring 13 när vi ätit lunch och packat. Jenny jobbade på förmiddagen, Per var ledig hela dagen. Vi kom på att några saker blev kvar hemma men inget som var livsviktigt.Jenny körde hela vägen och vi kom fram till Grisslehamns camping och marina efter 2 timmar. Vi fick plats 53

Vandring med utsikt mot fri horisont
torsdag 13 augusti 2020 - Utö, Stockholms län, Sverige

I går kom vi till Stora Paradiset på Utö. Efter fyra försök lyckades vi få ankarspelet att förstå att det skulle mata ut. Till slut lyckades vi komma in på lovartsidan av gästbryggan nära gräsmattan. Perfekt läge! Sedan promenad upp till kvarnen och utsikten. Till bageriet och färskt

Promenad till krogen
tisdag 11 augusti 2020 - Rånö, Stockholms län, Sverige

Vi ligger kvar på Rånö. En rundslinga på ön, ca 6km, med lunch på Rånö källan. Härlig fisksoppa med besk och mustig Brändö Brown ale. Rekommenderas! Tillbaka svettiga på båten, svalkande dopp i 18-19 gradigt vatten. Dags för sol,, sudoku och vila!

Ändrad taktik
måndag 10 augusti 2020 - Rånö, Stockholms län, Sverige

Vår planering att gå söderut utan plan och mål, har ändrats. Vi vill hellre köra korta etapper och ta det riktigt lugnt. Vi stannar därför i Stockholmss skärgård! Efter en härlig solskensmorgon tog vi en sväng ner på södra Mysingen och vände sedan snett tillbaka och in till Rånö.