Nedräkning
lördag 16 december 2017 - Avesta, Dalarnas län, Sverige

Nu är det snart dags för vår resa, tvätta , packa och planera.Lite småförkylt både här och där som vi försöker kurera, inte kul att sitta många timmar på ett plan med förkylning.Längtar till värme och sol, ska också bli spännade att åka hela familjen med vuxna döttrar.Vi

Förseningar och vänta vänta
lördag 16 december 2017 - Dubai, Förenade Arabemiraten

Resan började med förseningar på Arlanda då planet kom in sent  och det var dåliga väder förhållanden både i Sverige och Dubai. Vi har bara knappt 2 timmar i Dubai innan planet till Adelaide avgår så när de inte viste hur sent planet från Arlanda skulle bli kändes det ganska

Sara Adolfsson
saraochjesper i Stora Australienresan
Tre dagar kvar
lördag 16 december 2017 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Nu är det på g packning och kontroll av biljetter. Avundsjukan på Andreas och Amanda som åkte redan den 14/12 och är på Bahamas just nu

naslund24
Naslund24 i Florida 2017
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Vilken överraskning!
lördag 16 december 2017 - Rethimno, Kreta, Grekland

På morgonen fanns en avi från grekiska postverket inskjuten under vår dörr. All info på grekiska. Det enda ord vi kände igen var ordet  "tax". Vad var detta? Nya turistskatten som vi hört talas om och som skulle betalas kanske? Vi frågade tjejen i receptionen. "Ni har en försändelse att

Karin-Janne  Lindberg-Wedin
kaja17 i En må-bra-resa till Kreta!
Senast aktiv - från Rethimno, Kreta, Grekland
VGA-kabel
lördag 16 december 2017 - Faji Kunda, Västprovinsen, Gambia

Hade glömt VGA kabel till datorskärmen så jag åkte till Westfield/Pipeline för att köpa.Men det var inte så enkelt att hitta en VGA-VGA kabel. I en butik så undrade dom om inte jag hade HDMI på skärmen, kanske sa jag. Sådan jag köpte den (VGA-HDMI), och skulle den inte passa så var det

Jan Olophsson
Joppe66 i Gambia 2017/2018
Senast aktiv - från Faji Kunda, Västprovinsen, Gambia
Härligt väder!
fredag 15 december 2017 - Rethimno, Kreta, Grekland

Ännu en dag när det var härligt att ligga i solstolen på terassen! Finns inte så mycket mer att tillägga - utom att vi såklart tog våra vanliga långa promenader innan vi lade oss i solstolen.....

Karin-Janne  Lindberg-Wedin
kaja17 i En må-bra-resa till Kreta!
Senast aktiv - från Rethimno, Kreta, Grekland
2,5 timmar till take-off mot Singapore

Nu har vi (läs: Valle...) besökt Harry Potterbutiken i terminal 5 på Heathrow, käkat riktigt genuin flygplats-fish'n'chips och väntar på att få äntra planet mot Asien.

Janne L
gazzton i Australien 2017/18
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Musikens stad
fredag 15 december 2017 - New Orleans, Louisiana, USA

12/12-13/12. Flög från Arlanda till Fort Lauderdale. Landade sent, tog tid att ta sig igenom alla kontroller som vanligt. Taxi till hotellet för att få några timmars sömn. Hade bokat hotel i förväg Red Carpet In som inte skulle ligga så lågnt ifrån flygplatsen. Hotellet OK för en

Per Duveborn
Duve i New Orleans - Florida
Senast aktiv - från New Orleans, Louisiana, USA
Krokodil-safari
lördag 16 december 2017 - Port Douglas, Queensland, Australien

Idag har vi varit på krokodil-safari på Daintree river och efter att ha gjort två turer tidigare på floden (en för tio år sedan och en idag på förmiddagen) utan att se en enda krokodil började vi undra om inte det här som guiderna sa om att floden var full med krokodiler var en stor lögn

Klas_Maj
KlasMaj i Australien 2
Senast aktiv - från Port Douglas, Queensland, Australien
Första stoppet
lördag 16 december 2017 - Malmö, Skåne län, Sverige

Vårt första stopppå resan är hos Magnus och Vanja. De har så  julfint och det blir svårt att åka vidare. Idag ska vi bara mysa och rå om varandra❤️

Susanne Bjernalt
Piansus i Australien