Avresa...typ
fredag 19 juli 2019 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

God morgon el god tidig morgonVi vaknar upp hos mormor i Göteborg väldigt tidigt. Det är ju resdag och vi ska bege oss till Varberg för att ta Stena (ej Stena bulk) till Grenå.Vi är på plats i Grenå kl 07.00 helt enligt plan, resan ner gick bra hälsar föraren Tobias, övriga i familjen

Från platt land till berg och dal
måndag 22 juli 2019 -

Måndag 22 juli  (Inge)  Med tanke på att vi skulle ta morgonfärjan från Hirtshals gjorde vi en grovpackning kvällen innan samt ställde väckningen på 06.00. I mitt fall fungerade det medan kollegan hade gjort allt utom startat funktionen. Men jag kunde väcka honom med ett glatt "kaffet

Inge Och Hans-Örjan
mc2017 i Danmark - Norge 2019
Senast aktiv - från Hirtshals, Region Nordjylland, Danmark
Rättning i ledet!
måndag 22 juli 2019 - Hirtshals, Region Nordjylland, Danmark

Måndag 22 juli  (Hans-Örjan)  Upp och iväg. Måndag morron. I Hirtshals tyckte tröttmössan Hans-Örjan att det var smart att välja incheckningsgaten längts tll vänster, eftersom det var kortarst kö där. Ehh,, du.... protesterade Igne försynt, den här gaten är till

Inge Och Hans-Örjan
mc2017 i Danmark - Norge 2019
Senast aktiv - från Hirtshals, Region Nordjylland, Danmark
Sista Balidagen
måndag 22 juli 2019 - Sanur

Sista dagen på Bali. Nästan 3 veckor har vi varit ute. Vi 4, Amalia Tom och Peder och jag såklart. Härligt att ha hela dagen till bad och kanske en Bintang 😃Ta dom sista bilderna, snurra de sista dragen i Pokémon och sitta en sista gång på en restaurang vid havet.En fantastisk baddag

Sprängd anka och kinesiska muren
söndag 21 juli 2019 -

Efter 7826 km järnväg var vi framme på vår slutdestination på denna resa, Peking. I ett myller av folk träffade vi vår guide och åkte till vårt hotell, ett jättefräsch ställe. Vi var ganska trötta efter en natt med lite sömn. 4 timmar satt vi nämligen och väntade mellan mongoliska

Marie Gunér
Marrre i Transmongoliska järnvägen
Senast aktiv - från Kalmar, Kalmar län, Sverige
Stadspromenad
lördag 20 juli 2019 -

Mycket snack och lite verkstad. Alltså ang snorkeltur till slutet av korallerna. Otroligt varmt idag, 34 grader maxade vi på. Stora vågor. Jag menar så stora vågor att det bubblade när dom åkte över mitt huvud. Vi hade stora problem att simma och mer eller mindre bara go with the flow.

Mot bali
söndag 21 juli 2019 - Sanur

Vaknar till en dunk i dörren. Peder var visst pigg idag. Vi brukar stiga upp kl 8:45 och gå till frukost 9:05. Peder kom 9:03 och jag låg fortfarande på min kudde. Fick visa mitt rätta jag.Efter frukost tog vi vårt pick och pack och stod ute på lilla gatan och väntade på en åsnetransport

Cenote o leguaner
söndag 21 juli 2019 -

Idag struntade vi i stranden och åkte till en Cenote, El Eden, som låg ca 25 min härifrån.En Cenote är ett djupt hål eller slukhål som skapats då kalksten rasat samman så att grundvattnet kommit fram. Dessa är vanliga där vi är och vi kommer sannolikt åka till fler. Glasklart vatten

Resdag!!! Innsbruck som visade sig sluta i Axams..
söndag 21 juli 2019 - Axams, Tyrolen, Österrike

En lång dag blev det. Började dagen i Rimini. Tog det lugnt. Packade ihop det sista. Knatade till slut till busstationen. När väl bussen kom visade det sig snabbt att det var några stycken till som tänkt åka buss😬🤪 Trångt. Vi underlättade inte det riktigt med två stoooora

Emma Skoog
emmamartin i Tågluff med barn i Europa
Senast aktiv - från Axams, Tyrolen, Österrike
Sista dagen i Berlin
söndag 21 juli 2019 - Berlin, Tyskland

Annelie startade dagen med migrän, så om gårdagen gick i långsamt tempo har denna knappt rört sig. Tomas åt brunch med Sophia medans Annelie låg nedbäddad och försökte kurera det värsta. När migränen gett med sig en aning så tog vi farväl av Sophia och tog en taxi till nattens