Sistaste etappen påbörjad...
torsdag 16 maj 2019 - Kyoto, Kyoto prefektur, Japan

Det är inte lätt med alla dessa hotell. Såsom nämnt, igår bodde vi på 5te våningen, men matsalen var på 13de. En evinnerlig väntan på hissen upp (och sen ner), VM i tålamodsprövning för morgontrött Fia....  I ren ilska ville jag ge upp hissväntande och ta de där 8 trapporna upp...

Nu är vi på väg
torsdag 16 maj 2019 - Simrishamn, Skåne län, Sverige

Efter många turer fram och tillbaka avgick White Lady på onsdagen den 15/5 kl 16.30.Vi tänkte oss att angöra Simrishamn, vilket vi också gjorde på torsdagen 1.00. Seglingen växlade mellan ingenv vind och skapligt med vind tyvärr i olika riktningar. När vi äntligen kom fram så blåste det

Karen & Stuart's Wedding
lördag 9 augusti 2008 - Edinburgh, Skottland, Storbritannien

Karen & Stuart's Castle Wedding! Lovely people and men in skirts! =)

UnescoVärldsarv x2, japansk crepes, pyjamasparty
onsdag 15 maj 2019 - Hiroshima, Hiroshima prefektur, Japan

Dagens förmiddagstågåkande med lokaltåg och shinkansen tog oss från Nagasaki till Hiroshima och hit anlände vi lagom till lunch.Efter käk styrde vi kosan mot Fredsmuseumet med flera relaterade stopp efter vägen. Vi passerade först minnesmärket för ground zero där världens första

Eastern Promises
onsdag 15 maj 2019 - Tallinn, Harju län, Estland

Efter att ha vilat en stund på rummet i måndags så begav vi oss sedan till det trendiga hipsterområdet väster om tågstationen för kvällsmat tillsammans med en släkting. Då jag inte träffat min släkting tidigare var jag lite nervös inför mötet men det blev en väldigt trevlig

Tr
Kakihara i Mare Nostrum
Senast aktiv - från Helsingfors, Nyland, Finland
Dag 5
onsdag 6 december 2006 - Douz, Kebili, Tunisien

Idag har vi åkt bil nästan hela dagen...det var jätte dåliga vägar så vi satt och skumpade i baksätet av bilen...vi såg iallafall en jätte stor hord med får och en flock med dromerader som var ute på betning..På kvällen kom vi fram till Ksar Gelin..där gick vi en bra bit i öknen för

Emma Cederlund
Ciderlund i Tunisien
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Surrealistiska historiska upplevelser
tisdag 14 maj 2019 - Nagasaki, Nagasaki prefektur, Japan

Jag blir alldeles dagavill av detta flängande, och åkande av tåg, mer tåg, annat tåg och att besöka olika platser och sova på ännu fler platser, allt med en guide som pratar i örat vart man ska gå och som har koll på allt för dagen och nästa dag. Allt man behöver göra är att lalla

Tubdykning!
måndag 13 maj 2019 - Puerto Lopez, Manabí, Ecuador

Resdagbok 190513Dykutflykt med alla tio familjemedlemmar!Det blev en toppendag på dykbåt. Barnen ägnade sig åt att träna dyk/plask (i timmar) från båtrelingen medan vi vuxna dök i omgångar. Lugne och trygge dive mastern Fabri guidade oss som ju inte dykt på flera år. Hans lika lugna,

Rökiga samuraj-piloter
måndag 13 maj 2019 - Kagoshima, Kagoshima prefektur, Japan

Trots att vi spendera större delen av morgonen/förmiddagen med att sitta på tåg, ett annat tåg, eller ytterligare ett annat tåg, så känns det som vi hunnit med en hel del under dagen ändå - jag har i alla fall kommit upp i 20 00nånting steg, that gotta mean something. Jag gillar

Are we gonna split hairs here?
måndag 13 maj 2019 - Tallinn, Harju län, Estland

Efter att ha sett om Solo: a Star Wars story och någon skräckfilm som hette Happy Death Day på under den fyra och en halv timmar långa resan från Riga till Tallinn var vi till sist framme vid halv fem. En kort resa med spårvagnen tog oss från bussterminalen till stoppet Linnahall och

Tr
Kakihara i Mare Nostrum