Romarrikets viktigaste stad i Spanien.
lördag 22 september 2018 - Tarragona, Katalonien, Spanien

Fick ett tips av en familjemedlem, nämligen min far att även besöka Tarragona, vilket vi efter ha studera lite bilder på nätet bestämde oss för att göra. Det roligaste med att resa är just att åka till platser, spontant utan egentligen några förväntningar, oftast genom andras

Vanessa Öhrström
nessaliten i En minisemester i september
Senast aktiv - från Tarragona, Katalonien, Spanien
Lyxigaste boenden i Florida
onsdag 19 september 2018 - Florida, USA

När vintern är lång och mörk är det en bra idé att packa väskorna och åka till The Sunshine State i USA - Florida!Det är precis vad många amerikaner själva gör för att få roliga, prisvärda och minnesvärda reseupplevelser. Det finns oändligt många riktigt lyxiga ställen att bo

Amanda Björkhagen
amandabjorkhagen i Florida
Senast aktiv - från USA
Sista dagen!
lördag 22 september 2018 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Allra sista dagen har vi ägnats åt att åka en sightseeing runt Beverly Hills och Hollywood! Nu väntar flygplatsen pâ oss!😥

Wildhogs
WildHogs i Californien 2018
Senast aktiv - från San Simon, Centrala Luzon, Filippinerna
Måste bo här!
fredag 21 september 2018 - San Diego, Kalifornien, USA

Igår hade jag lagt ned massor av  tid på att skriva dagbok. Så pajade fotouppladdningrn och vips var allt borta.. kul! Jag har blivit lite kär faktiskt. I San Diego. 😍Vi kom inkörandes i en rasande fart på highway från bergen. Vi körde fel rakt in i ett villa kvarter. Eller ja, fel o

Christina Svärd
Chris68 i The American Dream - Coast to Coast
Senast aktiv - från South Miami, Florida, USA
Dag 1. Magiska vyer.
fredag 21 september 2018 - Pasai Donibane, Baskien, Spanien

Det blev tidig väckning kl 04:00 i Barcelona. Redan kl 8 var vi på plats i norra Spanien och vid 9-tiden fick vi vår första stämpel i pilgrimspasset i alberguet i Irun och vandringen kunde börja. Vädret 20-25 grader, oftast lite disigt, mot eftermiddagen full sol. Vandringen gick uppåt,

Anne-Marie Rudnäs
PilgriMinna i Camino del Norte
Senast aktiv - från Barcelona, Katalonien, Spanien
Brev 12
fredag 21 september 2018 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

Brev 12.Resan från Bremen, tämligen tråkig. En av höjdpunkterna var att vi hamnade i en poliskontroll. Allt var i ordning, så det vara bara att åka vidare. Nästa höjdpunkt var maten vi åt Heiligenhafen. Fisk, två sorters torskfisk tror jag, med en väl kryddad sås, en av kryddorna var

Östen Gustafsson
Familjen G:sson i Vin och kulturstudie
Senast aktiv - från Bremen, Tyskland
Rottnest Island
fredag 21 september 2018 - Perth, Perth, Western Australia, Australien

Idag har jag varit ute på Rottnest Island, dom är en liten ö utanför Perth. På ön bor söta söta små djur, Quakkas. Var lite därför jag åkte hit till Perth, för att se dem. Kände mig ändå rätt pigg när klockan ringde på morgonen vid 7. Fast kroppen tror att det är mitt i natten.

Lars Eriksson
Lukas2 i Perth
Senast aktiv - från Perth, Perth, Western Australia, Australien
Lagomdag
torsdag 20 september 2018 - Varanasi, Uttar Pradesh, Indien

Båttur på Ganges idag 😍 Här kan man bada 😑åka båt och och många lever som för 100 årsen i de gamla byggnaderna. Hostel kan kosta runt 25-50 kr här. Stadens trafik verkar uppdelad och ibland får man byta fordon eller gå. För att underlätta så tog jag ett boende centralt där alla

Frida Breideby
Lankalady i Frida Breideby - Indien 2018
Senast aktiv - från Darjeeling, Västbengalen, Indien
Brev 11.
fredag 21 september 2018 - Lübeck, Schleswig-Holstein, Tyskland

Brev 11.Andra kvällen i Rydesheim vandrade vi runt för att finna en lugn plats att käka på. Vid restaurang och dans gatan var det högt tryck i dubbel bemärkelse. Vi valde ett lugnare ställe på en sidogata. Det var fam. Petersson, Elmlid och vi. Maten var helt ok. Tyskarna är lite rädda

Östen Gustafsson
Familjen G:sson i Vin och kulturstudie
Senast aktiv - från Bremen, Tyskland
Hemresedag, fast först på kvällen.
fredag 21 september 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Frukost som igår.Såg att det fanns våfflor men det kändes "too much".Klara med frukost och packning strax efter 10.00.Bestämmer oss för en tur till Västar Frölunda och gallerian Frölunda Torg.Vill se om prickiga klänningen finns kvar hos Lindex.Tar spårvagnen dit, från

Elisabet Trigwell
chortipvilla i Höstresa till Göteborg.
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige