Las Vegas
tisdag 17 oktober 2017 - Las Vegas, Nevada, USA

Hej boken!Vi befinner oss på hotellet New York-New Yorks 26:e våning med utsikt över the strip. Inne på hotellet finns det en gågåta där det ligger en massa restauranger, butiker och såklart ett stort kasino. Det går även en bergodalbana runt om hela hotellet och som startar inomhus på

Marcus Robin
Macke_Robin i Roadtrip USA 2017
Senast aktiv - från Las Vegas, Nevada, USA
Resan till Thailand/Bangkok
tisdag 17 oktober 2017 - Bangkok, Thailand

Vi är framme i Bangkok på hotellet.Här får ni läsa om resan till Thailand....MåndagÄter frukost lite tidigare idag.Som igår blev det havregrynsgröt för Titti.Vid 11.00 lämnar vi rummet.Hämtar ut pengar/thailändska baht som vi beställt.Shoppar bodylotion på Victorias secret, "Love

Första dagen med bilen!
tisdag 17 oktober 2017 - Palm Springs, Kalifornien, USA

Idag tog vi oss från LA till Palm Springs i vår svarta pärla, den gick som en dröm! Men trafiken i LA är galen och vägarna här är jättedåliga, det är inte överallt det är ren asfalt utan det ser ut som räfflad cement. Ju längre ut från LA vi kom så blev det mer berg och en kargare

Elvis hemstad.
måndag 16 oktober 2017 - Memphis, Tennessee, USA

Vaknar upp i Fort Smith på ett mysigt hotell. Vi hade denna natt fått 160 cm sängar så vi sov kanon. Vi är ju 3 i dubbelrum. Vi har nu lärt oss be om extra lakan och filt.. någon av oss två säger inte vem tar alltid mer. Kan bara säga tack wifi så man kan höra av sig hem via fb. I dag

Erica Åhström
Levalivetsresa i Åhströms resa till USA
Senast aktiv - från Memphis, Tennessee, USA
Första jobbdagen
måndag 16 oktober 2017 - São Bernardo do Campo, Brasilien

Jag kom till Brasilien i onsdags, sen dess har jag försökt göra mig hemastadd och kommit iordning i min nya lägenhet, vilat upp mig från flygresan (som var den bekvämaste resan jag gjort någonsin då jag fick möjligheten att åka business class) shoppat lite förnödenheter, kollat runt

Tobias Nilsson
TobbeTaz i Äventyr i Brasilien
Senast aktiv - från São Bernardo do Campo, Brasilien
Relaxing day
måndag 16 oktober 2017 - Tulum, Quintana Roo, Mexiko

Today we made a new friend! We will catch up later on the trip in Australia

Det är nära nu
måndag 16 oktober 2017 - Solna, Stockholms län, Sverige

I morgon (tisdag) startar vårt äventyr !!!!Kl 07:30 kommer taxin och hämtar oss.Första stoppet blir Singapore där vi stannar i 14 timmar innan vi flyger vidare.I Singapore ska vi åka till Raffles Hotel och ta oss en Singapore sling och äta jordnötter :-)På torsdag förmiddag, lokal tid,

En heldag med upplevelser
måndag 16 oktober 2017 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Dagen började vi med en "Grand tour Los Angeles. Vi fick åka runt i LA och stannade på flera ställen för fotografering och så. Vi stannade först på Venice Beach. På kartan ser det ut som att det ligger några gator bort, typ en promenad på 20 minuter men ALLT är så mycket större här,

Rundtur i Bangkok
måndag 16 oktober 2017 - Bangkok, Thailand

Välkommen framme i Bangkok blev jag hämtad av MR Ko. En tur till China Town och blomstermarknaden innan vi begav oss till templet med den 46 meter långa liggande Buddha. Ett väldigt vackert tempel med otroliga utsmyckade byggnader. Väl värt ett besök även om det var 35 grader.

Lars Erik
lekan i Asien i höst
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Nästa inlägg dröjer kanske någon dag eller så...
måndag 16 oktober 2017 - Melbourne, Melbourne, Victoria, Australien

Vi har varit på heldagsutflykt till kl 21 på Great Ocean Road väster om Melbourne. Dagens upplevelser och dess bildskörd har varit fantastiska, men vi beskriver detta litet senare, när vi imorgon flugit till Adelaide och sedan kört till staden Clare norr därom. Blir völ tom onsdag svensk

Ita Ljunge
Grebo i Down under