Havelock Marlborough Sounds Picton
fredag 18 januari 2019 - Picton, Marlborough, Nya Zeeland

Fre 18/1Idag har vi beställt frukost till kl 9. Ineke berättar om hur processen med bygglov och annat går till på NZ. Visar sig relativt likt här hemma även om de inte har krav på handikappanpassning. De lämnar huset till nya ägaren om tio veckor. Sen tar de sin husbil och åker på

Ingela Johansson
Droemmen i Nya Zeeland 2019
Senast aktiv - från Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland
Fri fart!
fredag 18 januari 2019 - Lübeck, Schleswig-Holstein, Tyskland

Äntligen Tyskland! Känns på något sätt bekant med naturen, en tysk atmosfär i luften som man kan känna även genom bilfönstret. Lite tysk radio hjälpte till att skapa atmosfär. Och minnen från tidigare äventyr. En stor cistern påminner om biogasbyrån i Göttingen. Att hitta tillbaks

Eva Westin
Evaaaaa i Föräldralediga tillsammans
Senast aktiv - från Tyskland
Kanottur
fredag 18 januari 2019 - Khao Sok river

Vi bestämde oss hastigt och lustigt för att boka en kanottur på em. Vi beställde den kl 14 så att jag skulle kunna äta lunch före. Strax efter 14 kom en song thaew och hämtade oss och körde oss ner till bron som på huvudgatan. Där väntade två yngre killar med gummikanoter. Jag och Pera

Mera slapperier
fredag 18 januari 2019 - Rayong, Thailand

Hej alla! Nu har Tomas och Marina kommit hit och vi slappar tillsammans mest på stranden. Igår var vi på nattmarknad i Ban Phe och Molle fick tag i 2 Gucci T-shirt så han blev väldigt nöjd. (Undrar om dom är äkta). Åt sedan på Ò`Learys och riktigt god mat. Vi har beställt hotellrum på

Ulf Jansson
ulfochilona i Thailand med Molle
Senast aktiv - från Rayong, Thailand
Cape Farwell Golden Bay Nelson
torsdag 17 januari 2019 - Nelson, Nya Zeeland

Tors 17/1Uppe och äter frukost som Ineke dukat fram redan 7,30. Får sällskap av ett par från Schweiz. De reser vidare idag. Vi har bestämt oss för att stanna. Idag ska vi till öns nordspets som ligger västerut. Ineke förser oss med kartor och tips inför resan. Hon berättar de flyttade

Ingela Johansson
Droemmen i Nya Zeeland 2019
Senast aktiv - från Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland
Vår nuvarande boende nr 18 så klart
fredag 18 januari 2019 - tt. Dương Đông, Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Haft några dagar med soldis men nu  är svetsens låga på för fullt igenVi har knallat runt lite på bygatan precis ovanför där vi bor på kvällarna , men i kväll tänkte vi dra in till stan å gå på natt marknad å se vad den har å erbjuda.Önskar er alla en trevlig helg

Sofia Och Jocke Holmnordstrom
SofiaochJocke i Öliv i öst
Senast aktiv - från tt. Dương Đông, Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam
En nära döden upplevelse
fredag 18 januari 2019 - Khao Sok, Chon Buri, Thailand

Gårdagen tillbringades på resande fot. Bussturen hit tog ca 5 timmar istället för de 2 som de hade sagt. Dessutom i en minibuss körd av en fullkomlig galning. Han körde för fort och gjorde livsfarliga omkörningar och i ett tropiskt regn så jag var på väg att skicka sms till barnen att

Ekvatorn o sen Kampala
torsdag 17 januari 2019 - Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda

Jag vaknade tidigt o gick upp på toa. Satt sen uppe i drygt 1 timme innan det var frukost. Benny o Thomas var också uppe. Efter frukosten så skulle de flesta iväg på en safaritur med bussen. Jag, Anne-Marie, Benny, Malin, Thomas, Ulla o Svante stannade kvar. Vi hade tagit ner presenningen o

En händelserik dag!
onsdag 16 januari 2019 - Lake Mburo

Vi sov alltså med vilda djur runt omkring oss i natt. Hade en vakt nånstans men inte precis utanför bussen som vi väl hade tänkt oss. Det hade varit både flodhästar o hyenor runt oss. De som var uppe på toa hörde ljud o tänkte sig för 2 ggr innan de kutade dit.Frukosten lagades i

Safari
tisdag 15 januari 2019 - Queen Elisabeth Park, Uganda

Idag lämnade 3 st av våra kompisar oss för att åka hem igen. Vi åt frukost o tog ner taket o sen var det dags att åka vid 7.30. Stannade efter att vi åkt en liten stund o fick våra T-shirts som vi beställt. Fortsatte sen till Kabale där vi tankade o handlade lite vatten o snacks. Sen bar