Äntligen hemma
onsdag 14 november 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Lawa slocknade fint efter badet igår morse så vi fick över två timmar egentid. Spenderades med öl i barnpoolen så att vi skulle ha fin utsikt över henne, inte helt PK, jag vet😀Sedan shoppades kläder med fin prutning, vilket betyder att vi bara blev liiite blåsta 🤣Idag var det

13 november: Mamma och pappa på besök från Sverige!!
tisdag 13 november 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På tisdagen var det skönt väder! Ellen hade varit så hostig igår kväll och nu på morgonen att vi bestämde att hon skulle få hoppa över dagens simning i skolan. Vilma tog med sig strösocker och måttsats inför dagens lemonadtillverkning i skolan. Efter att barnen börjat skolan röjde

En liten bit av paradiset...
onsdag 14 november 2018 - Akaroa, Canterbury, Nya Zeeland

I morse körde vi från Twizel till Lake Tekapo, där skulle vi titta på en liten kyrka - "vallhundens kyrka" - en fin liten stenkyrka - tyvärr så var det bröllop på gång - så vi kunde inte gå in i den. Vi åker vidare och tar oss till Geraldine. Där stannar vi för att gå på ett museum

Ingela Lundström
ViggeOnTour2018 i ViggeOnTour2018
Senast aktiv - från Invercargill, Southland, Nya Zeeland
Biff med röd curry
onsdag 14 november 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Jag måste bara berätta om dagens lunch. Vi åt en lite senare lunch efter sightseeing på förmiddagen. Det blev hos en av våra favoriter ”Mr Klea”. Maten är som vanligt otroligt god men idag tror jag att vi åt den godaste röda curry vi någonsin ätit! Det var så galet gott och jag

Det börjar spåra ur
onsdag 14 november 2018 -

Ja, vad kan jag säga? När man redan kl 10.50 har gjort klart dagens sightseeing (besök i tempel) och man sitter med en läskande drink intill havet och spelar spel är det något som inte stämmer, men vad?Har man utvecklat osunda dryckesvanor? Har man gått upp alldeles för tidigt med tanke

Måndag 12/tisdag 13 november
tisdag 13 november 2018 - Charlottesville, Virginia, USA

B: Måndag morgon startade vi i Forest City, North Carolina. Regnet stod som spön i backen när vi startade på morgonen och det var kallt. Dock inte minusgrader. Eric fick köra och han hade ändrat resplanen så att vi inte skulle åka upp i bergen utan började med breda fyrfiliga vägar. Efter

Eric Lund
sm0jsm i USA 2018
Senast aktiv - från Charlottesville, Virginia, USA
Musen/råttan är död!
tisdag 13 november 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Det är mitt fel att musen/råttan nu är död. Den dog diskmaskinsdöden. Jag är så ledsen att den dog en plågsam död men jag såg den inte när jag startade diskmaskinen igår. Imorse hittades den av Magnus. Om den ändå hade nappat på vaktmästarens kanelbulle-bete i låd-fällan. Då

Terrance and Phillip
tisdag 13 november 2018 - Fès, Fès-Boulemane, Marocko

Våran riad i Fès hade lika oanspråkligt yttre som det hade ett dekorerat inre. Första kvällen i Fès hann vi inte med mer än att checka in på Riad Verus och ta oss en kort promenad till porten till medinan där vi åt marockanskt. För första gången var maten kryddad och betydligt godare

Tomas Rydehed
Kakihara i This time for Africa
Senast aktiv - från Meknès, Meknès-Tafilalet, Marocko
Gyttja I Nha Trang
tisdag 13 november 2018 - Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam

Ok, så efter gårdagens besvikelse på denna stad skulle den få en ny chans idag. Började sådär, S vaknade helt täppt och hostig och trodde hon var förkyld... tills hon vände sig om för att dra undan gardinen från balkongdörren och upptäckte att hörnet, mot vilket hon legat var

Carina
wahlen i Upptäck Sydostasien
Senast aktiv - från Ho Chi Minh-staden, Vietnam
Relalalalaxa.....del 14
tisdag 13 november 2018 - Kep Province, Kambodja

Hittar en ny restaurang för frukost som......,ä va f-n, vi blev mätta......Kör brutalt poolhäng på förmiddagen med läsning varvat med svalkande dopp i poolen som förmodligen håller ca 30 grader. Några apor håller på i trädet bredvid och med jämna mellanrum ramlar det ner någon frukt

Niclas Jansson
Hemulen i Rundtur i Asien