18 - 19 januari 2020
söndag 19 januari 2020 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

Lördag 18 – söndag 19Efter 6,5 timmars bussresa och 30 minuter med taxi kom vi fram till vårt hotell vid Copacabanastranden. Älskar när personalen kommer ut till taxin, välkomnar och tar hand om bagaget. Vid incheckningen berättade vi att vårt flyg går först 22.50 imorgon kväll. Vi

Eric Lund
sm0jsm i Sydamerika 2019-2020
Senast aktiv - från Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien
19 januari
söndag 19 januari 2020 - Napier, Hawke's Bay, Nya Zeeland

Idag har vi lämnat huvudstaden Wellington bakom oss och kört vidare nordost till Napier. Vägarna på nordön är bättre inte så krokiga och upp och ner. Vi har hamnat i vindistrikten. Napier är en mycket vacker stad, där vi bor var det jordbävning 1931 och det mesta blev raserat men en del

Eva Rubin
Evru54 i Australien/Nya Zeeland/Bali
Senast aktiv - från Rotorua, Bay of Plenty, Nya Zeeland
Surfpoint day 3
lördag 18 januari 2020 - Kalpitiya, Nordvästprovinsen, Sri Lanka

Vi vaknar och går hela 20 meter till hotellets  lilla restaurang och äter frukost länge. Pratar med de andra gästerna och dricker ännu en kopp kaffe. Tittar på fiskarna som kommer in med sina båtar, badar, läser och bara njuter. Här råder ett lugn och en mycket trevlig

Ö 3 - inte mycket att göra, men fullt upp :)
söndag 19 januari 2020 - Ko Kut District, Trat, Thailand

Hej därhemma!Jag försöker skriva lite var dag, men e drygt på mobilen som sagt, så det blir inte dagbok nu. Vill dock förmedla vad vi gjort sen vi kom till Koh Kut i tisdags, för fem dagar sen. Känns som vi varit iväg en evighet (20 dagar) och vi har 9 kvar, alla 9 på samma ställe! Blir

Mize Samuelsson
Mize i Återhämtning på tre öar
Senast aktiv - från Ko Chang, Trat, Thailand
The grande finaldag med firarmiddag med stil
söndag 19 januari 2020 - Chatuchakdistriktet, Bangkok, Thailand

Sista dagen... Som vanligt har allt gått i rasande fart, både med tid och aktiviteter. Denna sista dag åkte vi ut till Chatuchuk weekend marknad. Det är en jättemarknad med labyrinter av babiljarders små stånd med babiljarders grejer, mest kläder å krimskrams, men även skor, väskor, mat,

Sofia Henriksson
Bubbelfian i Mother's sweet sjuttio's
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Från Swasiland till Lesotho
onsdag 9 oktober 2019 - Durban, KwaZulu-Natal, Sydafrika

På väg från Swasiland åkte vi mot kusten. Hade en natt i St Lucia, the hippo town. Med varningsskyltar i staden att akta sig för flodhästar nattetid, dom äger staden. Och således båttur på floden för att ta en närmare titt på flodhästarna.Efter det åkte vi mot Durban med 1 timmes

Anna Lickander
lickander i Safari i Sydafrika
Senast aktiv - från Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika
Slutet är här🙃
lördag 18 januari 2020 - Bangkok, Thailand

Började vår sista dag med en härlig frukost på vårt härliga hotell. Plockade ihop oss och for iväg med taxi till flodbåtarna. Kändes helt fel när vi kom fram så vi gick därifrån för att söka upp hållplatsen för de båtar som går mellan de olika hållplatserna på floden. Med

Madelen Ekstrand
kentomadelen i Singapore, Bali och Bangkok
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Japp, då kör vi !
fredag 17 januari 2020 - Kalpitiya, Nordvästprovinsen, Sri Lanka

Frukosten är jättebra på det här stället, ett stort fat med färdigskuren frukt att pocka ifrån, omelett, bröd (och bacon om man vill ) men framförallt bryggkaffe! Asså dagen börjar efter ☕️☕️☕️koppar kaffe😁. Stämningen är väldigt trevlig här. Eftersom borden inte

Fredag 17 - lördag 18 januari 2020
lördag 18 januari 2020 - São Paulo, Sorocaba, Brasilien

Fredag 17 januari 2020På morgonen – jag vaknade vid 6-tiden – hade vi lämnat havet och det var skog på båda sidorna. Fortfarande många vilda bananträd. Mulet och stundtals regn. Ibland såg vi inte bergstopparna för molnen gick så lågt. Ingen bebyggelse alls. I området efter Curitiba

Eric Lund
sm0jsm i Sydamerika 2019-2020
Senast aktiv - från Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien
Ändrade planer
lördag 18 januari 2020 - Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Har varit i hermanus 4 dagar. Sköna promenader på stranden varje dag. Dock går det ju inte o bada när vattnet är 12 grader. Först hett på dagarna och blåsigt, sedan igår "kallt" och blåsigt om du 20 grader räknas som kallt. Åker till Kapstaden ikväll och bor på hotell skall med ett