Danmark

En fantastisk dag med besök
söndag 28 juli 2019 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

Regn och åska var det första vi hörde när vi slog upp våra ögon när vi vaknade.Inte vad vi hade tänkt oss när vi skulle få besök i köpenhamn. Carolins kompis Rebecka med familj anslöt sig idag till resan.Vi möttes upp tidigt iförda regnkläder på Rådhustorget. Vi gick ner för

Turister i köpenhamn
lördag 27 juli 2019 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

Idag skulle det bli bra väder men ändå inte för varmt så nu bestämde vi oss för att ta oss runt på div turistmål och upptäckande.Vi började vår tur med att besöka östre anlaeg park, killarna ville se om det fanns någon lekplats, ja vi hittade först en som låg utanför konstmuseet,

Experimentarium
fredag 26 juli 2019 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

Idag hade vi satt vårt mål mot Experimentarium.Vi tog bilen ut mot Experimentarium och väl framme stormade vi in mot entrén för att utforska och experimentera. Det var en väldigt häftig arkitektur invändigt med en stor spiraltrappa klädd i kopparplåt som ledde upp alla fem våningar.Vi

En varm dag spenderas inne
torsdag 25 juli 2019 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

Idag skulle det bli varmt så vi konstaterade att vi hanterar nog inte en heldag utomhus.Så ett besök till den blå planeten stod på schemat.Brage som älskar akvarium var full av förväntan och vi som har varit där innan såg fram emot att få besöka det igen.När vi kom dit blev Brages

Älskade väldigt varma stad
onsdag 24 juli 2019 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

Det är ingen hemlighet att Köpenhamn är en av våra favoritstäder och vi har längtat efter att få ta med våra barn hit. Hade Carolin inte frusit till is varje gång en dansk försökte prata med henne så hade det inte varit helt omöjligt att det skulle kunna bli en flytt hit.Som vi har

Resdag mot Köpenhamn
tisdag 23 juli 2019 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

Då var det dags för en resdag. Efter frukost packade vi in oss i bilen och begav oss mot Köpenhamn. Vi hade två killar som var mer än nöjda över de dagar vi haft i Billund. Resan mellan Billund och Köpenhamn skulle ta tre timmar utan stopp. Vi lämnade stugan vid tio så det blev perfekt

Legoland dag 2
måndag 22 juli 2019 - Billund, Region Syddanmark, Danmark

Idag var det dags igen, vi var laddades efter gårdagens ”paus”.Vi hade läst sedan tidigare att det skulle bli regn och klädde oss därför efter vädret, regnkläder på.Vi begav oss ner mot Legoland med två glada och pigga gossar, trodde vi, August somnade i vagnen på väg mot entrén. Ja

Lala-landia
söndag 21 juli 2019 - Billund, Region Syddanmark, Danmark

Idag är det bestämt att det blir en heldag på lalandia eller som vi säger i föräldrar-tönt-världen lala-Landia.Vi bestämde oss för att den lille-lille August skulle få sova hemma. Så Carolin och Brage drog till det ökända monky-tonky landet själva.Ja det är ungefär som det låter,

Legoland dag 1
lördag 20 juli 2019 - Billund, Region Syddanmark, Danmark

Halv nio...asså halv nio då vaknar våra små trollDet har aldrig skett tidigare. Våra barn vaknar runt 06.00 och vi har en känd klubb med kusin Einar som heter frukostklubben, så att vakna halv nio är en händelse som inte kommer att ske innan barnen är runt 15 igen.Vi gör en god robust

Rättning i ledet!
måndag 22 juli 2019 - Hirtshals, Region Nordjylland, Danmark

Måndag 22 juli  (Hans-Örjan)  Upp och iväg. Måndag morron. I Hirtshals tyckte tröttmössan Hans-Örjan att det var smart att välja incheckningsgaten längts tll vänster, eftersom det var kortarst kö där. Ehh,, du.... protesterade Igne försynt, den här gaten är till

Inge Och Hans-Örjan
mc2017 i Danmark - Norge 2019
Senast aktiv - från Vallentuna, Stockholms län, Sverige
Legoland-land o Köpenhamn +Malmö

Legoland-land o Köpenhamn +Malmö

19 juli 2019 - 30 juli 2019

En typisk typisk svensk småbarnsfamiljs resa till Danmark.

Danmark - Norge 2019

Danmark - Norge 2019

15 juli 2019 - 31 juli 2019

Då vi inte fick ihop tillräckligt med tid för att som planerat åka till Nordkap i år får vi 'nöja oss' med att göra en lite kortare tripp. Vi åker ner genom Sverige för att via Öresundsbron ta oss an Danmark, och fortsätta norrut. Häääääng med!

Drömsemestern

Vår resa till Thailand når snart vår start 🤗

Upptäck Sydostasien

Upptäck Sydostasien

31 oktober 2018 - 28 december 2018

En mångårig dröm går i uppfyllelse. Dags att upptäcka 5 länder i Sydostasien.

Vin och kulturstudie

Vin och kulturstudie

9 september 2018 - 22 september 2018

En resa i vinets och kulturens tecken. Start i Madrid och upp genom Spanien, Frankrike samt Tyskland.

Semester 2018

Semester 2018

20 juli 2018 - 12 augusti 2018

Familjen Lundgren, två vuxna och fem barn, siktar på att komma till Kroatien. Var vi sen hamnar är en helt annan sak..

Inge Och Hans-Örjan

Hus vid danska kusten Av PsYteAk,
912
942
Inga svar
søker folk i danmark Av kurojaki,
1101

anjajohanna