Danmark

Dag -1/Trädgårdsdesign
fredag 21 februari 2020 - Uvelse, Danmark

Idag blev det lite trädgårdsarbete. Man får fördriva tiden med nå't.Till lunch blev det smörrebröd, frikadell och en öl. Man blev proppmätt. Till kvällsmat blev det rester från igår.Nu packas det färdigt och kollas upp att bokningar och biljetter är under kontroll.Vi ska upp klockan

haax i Thailand 2020
Dag -2/Uvelse
torsdag 20 februari 2020 - Uvelse, Danmark

Idag klockan 0900 startade vi resan till Thailand med att köra till våra medresenärer i Uvelse, Danmark.Efter en lite mindre guppig överfart än förväntat över Öresund, gör vi ett stopp i Helsingör för att panta flaskor och inköp av vin.DKK 249:-/6 flaskor. Dock inte att ta med till

haax i Thailand 2020
På väg!!!
onsdag 25 december 2019 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

Mellanlandat i Köpenhamn. Sitter på Aviator lounge och har det väldigt bra, med mat och dryck och, förstås, trevligt sällskap😁 15.35 går nästa plan och efter mellanlandning i Doha beräknas vi anlända Singapore 15.20 i morgon torsdag👍🏻

Madelen Ekstrand
kentomadelen i Singapore, Bali och Bangkok
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
En fantastisk dag med besök
söndag 28 juli 2019 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

Regn och åska var det första vi hörde när vi slog upp våra ögon när vi vaknade.Inte vad vi hade tänkt oss när vi skulle få besök i köpenhamn. Carolins kompis Rebecka med familj anslöt sig idag till resan.Vi möttes upp tidigt iförda regnkläder på Rådhustorget. Vi gick ner för

Turister i köpenhamn
lördag 27 juli 2019 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

Idag skulle det bli bra väder men ändå inte för varmt så nu bestämde vi oss för att ta oss runt på div turistmål och upptäckande.Vi började vår tur med att besöka östre anlaeg park, killarna ville se om det fanns någon lekplats, ja vi hittade först en som låg utanför konstmuseet,

Experimentarium
fredag 26 juli 2019 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

Idag hade vi satt vårt mål mot Experimentarium.Vi tog bilen ut mot Experimentarium och väl framme stormade vi in mot entrén för att utforska och experimentera. Det var en väldigt häftig arkitektur invändigt med en stor spiraltrappa klädd i kopparplåt som ledde upp alla fem våningar.Vi

En varm dag spenderas inne
torsdag 25 juli 2019 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

Idag skulle det bli varmt så vi konstaterade att vi hanterar nog inte en heldag utomhus.Så ett besök till den blå planeten stod på schemat.Brage som älskar akvarium var full av förväntan och vi som har varit där innan såg fram emot att få besöka det igen.När vi kom dit blev Brages

Älskade väldigt varma stad
onsdag 24 juli 2019 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

Det är ingen hemlighet att Köpenhamn är en av våra favoritstäder och vi har längtat efter att få ta med våra barn hit. Hade Carolin inte frusit till is varje gång en dansk försökte prata med henne så hade det inte varit helt omöjligt att det skulle kunna bli en flytt hit.Som vi har

Resdag mot Köpenhamn
tisdag 23 juli 2019 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

Då var det dags för en resdag. Efter frukost packade vi in oss i bilen och begav oss mot Köpenhamn. Vi hade två killar som var mer än nöjda över de dagar vi haft i Billund. Resan mellan Billund och Köpenhamn skulle ta tre timmar utan stopp. Vi lämnade stugan vid tio så det blev perfekt

Legoland dag 2
måndag 22 juli 2019 - Billund, Region Syddanmark, Danmark

Idag var det dags igen, vi var laddades efter gårdagens ”paus”.Vi hade läst sedan tidigare att det skulle bli regn och klädde oss därför efter vädret, regnkläder på.Vi begav oss ner mot Legoland med två glada och pigga gossar, trodde vi, August somnade i vagnen på väg mot entrén. Ja

Thailand 2020

Thailand 2020

22 februari 2020 - 14 mars 2020

Kultur, storstad, ö-luff, sol o bad.

Singapore, Bali och Bangkok

Singapore, Bali och Bangkok

25 december 2019 - 25 december 2019

Mot Asien! 191225 bär det av mot Singapore, efter det vidare till Bali för att sedan avsluta det hela i Bangkok. Landar hemma på Arlanda igen 200119, om allt går som planerat😄

Legoland-land o Köpenhamn +Malmö

Legoland-land o Köpenhamn +Malmö

19 juli 2019 - 30 juli 2019

En typisk typisk svensk småbarnsfamiljs resa till Danmark.

Danmark - Norge 2019

Danmark - Norge 2019

15 juli 2019 - 31 juli 2019

Då vi inte fick ihop tillräckligt med tid för att som planerat åka till Nordkap i år får vi 'nöja oss' med att göra en lite kortare tripp. Vi åker ner genom Sverige för att via Öresundsbron ta oss an Danmark, och fortsätta norrut. Häääääng med!

Drömsemestern

Segling

Föräldralediga tillsammans

Föräldralediga tillsammans

9 januari 2019 - 31 juli 2019

Jag, Johan och Svante ska på äventyr till Kempten i södra Tyskland. Vi ska mest vara föräldralediga tillsammans och leka i berg. Jag ska även smyg-jobba lite på ett reningsverk. De på reningsverket och jag ser det som en gemensam utmaning att vi inte riktigt har ett helt gemensamt språk, men vi tar det på tyska!

Asien Tour 2018/2019

Hus vid danska kusten Av PsYteAk,
1011
1018
Inga svar
søker folk i danmark Av kurojaki,
1172

anjajohanna