Region Hovedstaden

Så blev det ett par sköna dagar i Danmark
söndag 22 juli 2018 - Bagsværd, Region Hovedstaden, Danmark

Efter en långkörning från Hannover landar vi hos Tina med familj och äntligen god hemlagad mat. Något man längtar efter när man varit på språng ett tag. Övriga danska släktingar var också där, Carl-Erik & Anne-Marie och Mia & Jesper med barnen. Så mysigt! På lördagen har vi

Anna Hammarin
Annahamma i Chrimmarins roadtrip 2018
Senast aktiv - från Backaryd, Blekinge län, Sverige
På väg hem
lördag 7 juli 2018 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

Nu är det Lova som skriver. Vi är på väg hem, fast just nu bor vi på Scandic i Köpenhamn. Vi har cyklat och promenerat en massa. nu ser vi på fotboll,  förut såg vi på Sverige  vs England England van med 2-0 det var tråkigt för det var kvarts final ! Nu ser vi på Ryssland vs

Äntligen på väg
fredag 29 juni 2018 - Kastrup, Region Hovedstaden, Danmark

Så då har resan startat och vi har tagit oss ända till Kastrup.  Började med att glömma telefonen i bilen så jag fick springa ifatt pappa. Därefter så skar jag mig i fingret i säkerhetskontrollen så nu kan det bara bli bättre😀10.15 drar ci mot London för byte av plan.

Jörgen Svensson
jorgenoanneli i Team 50 i Kalifornien
Senast aktiv - från Oakland, Kalifornien, USA
Take off
lördag 16 juni 2018 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

Obligatoriska tic-tac inskaffad! Allt med, tror vi, fast katten fick stanna hemma!

Therese Anckar
Lennartsson i Toscana & Ligurien
Senast aktiv - från Finale Ligure, Ligurien, Italien
Tivoli
onsdag 13 juni 2018 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

Nu har vi varit på tivoli och åkt så mycket vi orkade. Inte så mycket folk och nästan inga köer, helt perfekt. Noa blev modigare och modigare och till sist åkte vi Rutschkanan (bergochdalbanan med tunnlar) två gånger (se bild). Imorgon ska vi sova ut, äta frukost och sen ta tåget 11:35

Incheckade på hostel
onsdag 13 juni 2018 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

SP var vi incheckade i vårt 4-bäddsrum som jag trodde vi skulle dela med främlingar, men det visade sig att vi får ha det helt för oss själva! Nu ska vi ner och äta husets pasta pesto och sen blir det tivoli.😃

jonas o jag
torsdag 10 maj 2018 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

Sitte på hauptbahnhof i Köpenhamn och ser Jonas düka upp innan han ser mig. Blir sa glad och tacksam....han rullar lite pa hatten och sa ser han mig.Stora famnen.....Sen har vi en jättefin dag i KPH med prat o pizza o vandrande i fredriksdalsparken.Inte Cafe norden att förglömma (stamstället

Maria Tawhid
ilmaria i TÅGLUFF 2018
Senast aktiv - från Sollefteå, Västernorrlands län, Sverige
Laos & Kambodja
torsdag 1 mars 2018 - Kastrup, Region Hovedstaden, Danmark

Länkar till 2 inlägg på "Levande resor"http://ingridmarie.bloggo.nu/RESAN-2018-Laos--Kambodja-2/http://ingridmarie.bloggo.nu/RESAN-2018-Laos--Kambodja-3/KRAM

Ingrid Och Björn Eckefeldt
eckefeldt i LAOS och KAMBODJA
Senast aktiv - från Luang Prabang, Laos
Äntligen Semester
lördag 17 februari 2018 - Kastrup, Region Hovedstaden, Danmark

Min söta dotter Felicia som precis har fått sitt körkort är snäll och kör oss till Kastrup då vi är på väg till Bad Gadstein😀

Janet
Forssell i Bagdastein
Senast aktiv - från Beritta Gurrisgatan, Skåne län, Sverige
Då var det dags!
onsdag 17 januari 2018 - Kastrup, Region Hovedstaden, Danmark

Glada semesterfirare på flyget. Jocke blev ännu gladare efter det generösa glaset med konjak.

Nathalie Olsson
nattajocke i Sri Lanka
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Chrimmarins roadtrip 2018

8 juli 2018 - 8 juli 2018

Vi tar bilen mot Kroatien via Polen och Auschwitz, sen styr vi kosan dit vi känner för.

Danmark troligtvis

26 juni 2018 - 11 juli 2018

Vi åker till Danmark och campar men tar inte med oss det viktigaste (mitt Xbox)

Team 50 i Kalifornien

Noa och jag tågluffar.

TÅGLUFF 2018

9 maj 2018 - 25 maj 2018

NU HAR JAG JOBBAT 25 ÅR I SAMMA LANDSTING/REGION O FÅTT 5000KR VILKET BLEV 200KR/ÅR ;) DET BLEV INGEN KLOCKA AV ÄDEL METALL UTAN JAG VALDE ETT RESEKORT O NU ÄR JAG PÅ VÄG.... KÄNNS HELT RÄTT OCH VÄLDIGT SPÄNNANDE. VÄLKOMNA MED O HOPPAS NI OXÅ DELAR MED ER AV ER VARDAG...

Bagdastein

14 februari 2018 - 24 februari 2018

Skidresa med syster Marie svåger Per ,Min man Billy och sist min son James Vi kommer flyga från Kastrup och var borta i en vecka i Bagdastein 😄

LAOS och KAMBODJA

1 mars 2018 - 24 mars 2018

LAOS med bl.a. detta: "The Gibbon experience" och: "The Lusang Say cruises" KAMBODJA kommer att handla mycket om "Angkor Vat"

Sri Lanka

17 januari 2018 - 14 februari 2018

Positivefootsteps - Baobab School Guinea

17 januari 2018 - 24 januari 2018

Vi besöker skolan som vi under några år finansierat och sett hur vi som fått förmånen att tjäna pengar på vår kunskap kan ge andra möjligheten att bygga sitt liv (767 barn). Här talar vi verkligen om att påverka sitt liv. Och motivationen finns där uppenbart för annars hade inte 95%+ av avgångsklasserna klarat examensprovet. Ett prov som i Guinea har ett snitt på 10% som klarar det. Vill ni också bidra. Gå in på Positivefootsteps.se och skänk. Lite pengar gör stor skillnad.