Köpenhamn

En fantastisk dag med besök
söndag 28 juli 2019 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

Regn och åska var det första vi hörde när vi slog upp våra ögon när vi vaknade.Inte vad vi hade tänkt oss när vi skulle få besök i köpenhamn. Carolins kompis Rebecka med familj anslöt sig idag till resan.Vi möttes upp tidigt iförda regnkläder på Rådhustorget. Vi gick ner för

Turister i köpenhamn
lördag 27 juli 2019 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

Idag skulle det bli bra väder men ändå inte för varmt så nu bestämde vi oss för att ta oss runt på div turistmål och upptäckande.Vi började vår tur med att besöka östre anlaeg park, killarna ville se om det fanns någon lekplats, ja vi hittade först en som låg utanför konstmuseet,

Experimentarium
fredag 26 juli 2019 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

Idag hade vi satt vårt mål mot Experimentarium.Vi tog bilen ut mot Experimentarium och väl framme stormade vi in mot entrén för att utforska och experimentera. Det var en väldigt häftig arkitektur invändigt med en stor spiraltrappa klädd i kopparplåt som ledde upp alla fem våningar.Vi

En varm dag spenderas inne
torsdag 25 juli 2019 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

Idag skulle det bli varmt så vi konstaterade att vi hanterar nog inte en heldag utomhus.Så ett besök till den blå planeten stod på schemat.Brage som älskar akvarium var full av förväntan och vi som har varit där innan såg fram emot att få besöka det igen.När vi kom dit blev Brages

Älskade väldigt varma stad
onsdag 24 juli 2019 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

Det är ingen hemlighet att Köpenhamn är en av våra favoritstäder och vi har längtat efter att få ta med våra barn hit. Hade Carolin inte frusit till is varje gång en dansk försökte prata med henne så hade det inte varit helt omöjligt att det skulle kunna bli en flytt hit.Som vi har

Resdag mot Köpenhamn
tisdag 23 juli 2019 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

Då var det dags för en resdag. Efter frukost packade vi in oss i bilen och begav oss mot Köpenhamn. Vi hade två killar som var mer än nöjda över de dagar vi haft i Billund. Resan mellan Billund och Köpenhamn skulle ta tre timmar utan stopp. Vi lämnade stugan vid tio så det blev perfekt

På väg
måndag 17 juni 2019 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

Hej allihopa,Det har gått som smort från boulevard Norregatan till gate C39 på Kastrup.Stannade i shoppinghallen en stund och försökte övertyga mig själv om att jag är värd en Gucci väska.......det var jag inte😕 (eller så har jag blivit förståndig på gamla dar - dubbelsuck).Åh,

Lisbeth
Plagman i Drömsemestern
Senast aktiv - från Pemba, Tanzania
Etapp 2
söndag 24 februari 2019 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

HejNu startar etapp 2. Cph till Doha. Vi väntar på att boarda.Etapp 1 startade igår klockan 10.40 då vi körde till våra medresenärer i Uvelse, Danmark. En kväll med smörrebröd, snaps, öl och rödvin. Idag åt vi brunsch på Dalle Valle i Hilleröd.Nu väntar drygt 6 timmar i luften till

Hans Axelsson
haax i MALAYSIA 2019
Senast aktiv - från Apelviken, Hallands län, Sverige
Kastrup
fredag 14 december 2018 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

Nu är vi snart i luften efter några timmar på Kastrup i SAS Lounge med mat och dryck. Barnen är så laddade och förväntansfulla!

Brev 12
fredag 21 september 2018 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

Brev 12.Resan från Bremen, tämligen tråkig. En av höjdpunkterna var att vi hamnade i en poliskontroll. Allt var i ordning, så det vara bara att åka vidare. Nästa höjdpunkt var maten vi åt Heiligenhafen. Fisk, två sorters torskfisk tror jag, med en väl kryddad sås, en av kryddorna var

Östen Gustafsson
Familjen G:sson i Vin och kulturstudie
Senast aktiv - från Mönsterås, Kalmar län, Sverige
Legoland-land o Köpenhamn +Malmö

19 juli 2019 - 30 juli 2019

En typisk typisk svensk småbarnsfamiljs resa till Danmark.

Drömsemestern

Snorkelturer med mera...

Vin och kulturstudie

9 september 2018 - 22 september 2018

En resa i vinets och kulturens tecken. Start i Madrid och upp genom Spanien, Frankrike samt Tyskland.

Danmark troligtvis

26 juni 2018 - 11 juli 2018

Vi åker till Danmark och campar men tar inte med oss det viktigaste (mitt Xbox)

Toscana & Ligurien

16 juni 2018 - 30 juni 2018

Tågluff 2018 med Noa

13 juni 2018 - 28 juni 2018

Noa och jag tågluffar.

TÅGLUFF 2018

9 maj 2018 - 25 maj 2018

NU HAR JAG JOBBAT 25 ÅR I SAMMA LANDSTING/REGION O FÅTT 5000KR VILKET BLEV 200KR/ÅR ;) DET BLEV INGEN KLOCKA AV ÄDEL METALL UTAN JAG VALDE ETT RESEKORT O NU ÄR JAG PÅ VÄG.... KÄNNS HELT RÄTT OCH VÄLDIGT SPÄNNANDE. VÄLKOMNA MED O HOPPAS NI OXÅ DELAR MED ER AV ER VARDAG...

Positivefootsteps - Baobab School Guinea

17 januari 2018 - 24 januari 2018

Vi besöker skolan som vi under några år finansierat och sett hur vi som fått förmånen att tjäna pengar på vår kunskap kan ge andra möjligheten att bygga sitt liv (767 barn). Här talar vi verkligen om att påverka sitt liv. Och motivationen finns där uppenbart för annars hade inte 95%+ av avgångsklasserna klarat examensprovet. Ett prov som i Guinea har ett snitt på 10% som klarar det. Vill ni också bidra. Gå in på Positivefootsteps.se och skänk. Lite pengar gör stor skillnad.