Region Själland

Tankar
onsdag 22 maj 2019 - Klintholm Havn, Region Själland, Danmark

Livet tog en ändring vi kom iväg jag tänkte till på tillvaron hur mycket som ändrats sen 2006 med seglingen, lever fortfarande kvar i max 100 kr /natt en illusion som numera rättats till men trots den ökade kostnadsbilden står vi på ett snitt ca 150/natt.Men glädjen att sitta i en båt

VäderAppar
tisdag 21 maj 2019 - Klintholm Havn, Region Själland, Danmark

Skepparns väderApp hetter Windy och min heter Nils dvs SMHI. Innan vi lämnade Ystad var Windy och Nils helt överens om att det skulle bli en god och stadig vind för att föra oss till Danmark, dock lite dis och dimma. Så efter besöket på Skeppshandeln la vi ut från bryggan och tog kurs på

Med tåget på färjan
torsdag 14 juni 2018 - Rødby, Region Själland, Danmark

Nu är vi i Rødby och tåget ska snart köra på färjan som går till Puttgarden. Klockan är kvart i två.

Mysiga äventyr på Sjælland med barnen
måndag 28 maj 2018 - Region Själland, Danmark

Familjen hyrde en stuga i utkanten av Köpenhamn, i närheten av Själland. Platsen gjorde att vi kunde njuta av havet som låg cirka 500 meter från stugan. Inte nog med att platsen var så bra i sig så hade vi också attraktioner i Köpenhamn och Själland väldigt nära.  Något som både vi

The halls of Valhalla
måndag 6 juni 2016 - Roskilde, Region Själland, Danmark

Hoppade ur sängen imorse i Rom efter 3-4 timmars sömn och tog sedan bussen till flygplatsen kl 05. Flygresan som jag hoppades skulle ägnats åt lite sömn blev istället läsning av en bok. På vandrarhemmet hade någon lämnat en Haruki Murakamibok jag inte läst och därför lade beslag på.

Tr
Kakihara i Vae Victis
Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
Mycket köer i DK
lördag 25 juli 2015 - Korsør, Region Själland, Danmark

Ett enormt åskväder parkerade över oss inatt och det har regnat hela natten. På morgonen så lättade det och vi tog oss de 5 kilometrarna till Citti Park för shopping av diverse dryckjom. Det är helt klart rätt taktik att åka hit tidigt om man skall hitta passande parkeringsplats,

Staffan O Marita Svensson
Fozzie i Gibraltar 2015
Senast aktiv - från Hyltebruk, Hallands län, Sverige
Vägen
torsdag 12 mars 2015 - Bandholm, Region Själland, Danmark

Solig resa ner mot Danmark!

Dag 1 & 2
söndag 4 januari 2015 - Vordingborg, Region Själland, Danmark

Flygturen från Köpenhamn till Singapore gick riktigt bra. Vid ett fåtal stunder upplevde jag att det blev lite jobbigt men då tog jag till mig de redskap och metoder som Edita har berättat för mig och det hjälpte :) Flygningen från Singapore till Adelaide var mindre bra. Turen tog cirka

Väntan på flygplatsen
söndag 13 juli 2014 - Vordingborg, Region Själland, Danmark

Så hamnade man då på Café København. En bar ute på Kastrup i väntan på flyget. Jag är här i alldeles för god tid. Planet lyfter om ca 3 timmar. Men det kan ju alltid ett glas Carl Special avhjälpa. Packväskan var ju förstås lite för tung ( max 23 kg ), men det verkade inte som om

Lennart Jönsson
LennartJ i Nijmegenmarschen 2014
Senast aktiv - från Nijmegen, Gelderland, Nederländerna
Västerås till Bandholm.
fredag 20 juni 2014 - Bandholm, Region Själland, Danmark

Då var det dags, vår första gemensamma bilsemester. Bilen är efter inte allt för mycket stök under gårdagkvällen packad och vi är utvilade för att påbörja vår resa. Tanken med dagen är en lång etapp i bilen för att ta oss ner i Europa, eller i alla fall ta oss till Danmark. Resan

Mikael Edström

Rom på 2 dagar

Gibraltar 2015

Gibraltar 2015

26 juni 2015 - 26 juli 2015

Årets resa med husbilen går till Gibraltar och vi skall vara ute i fyra hela veckor. Länderna redovisas löpande.

Drömresan till Alperna 2015

Drömresan till Alperna 2015

12 mars 2015 - 14 april 2015

Drömresan går från Obergurgl i Österrike och vidare till Italien och Livigno, Courmayer och avslutas i Cervinia.

Den stora resan till Australien och Nya Zeeland

Den stora resan till Australien och Nya Zeeland

4 januari 2015 - 6 februari 2015

Vår stora resa till Australien och Nya Zeeland som kommer vara fylld av upplevelser och äventyr! Resan tar sin början i Adelaide, följt av Kangaroo Island. Sedan reser vi till Nya Zeeland, närmare bestämt Queenstown. Resan avslutas i Sydney!

Bilsemester i Europa

Bilsemester i Europa

20 juni 2014 - 5 juli 2014

Bilsemester genom Danmark, Tyskland, Holland, Belgien och lite norra Frankrike.

Nijmegenmarschen 2014

Nijmegenmarschen 2014

13 juli 2014 - 19 juli 2014

Min 23:a 4-dagarsmarsch i Nederländerna. Via flyg den här gången.

Hello Africa, tell me how you're doing!

Hello Africa, tell me how you're doing!

11 januari 2014 - 24 april 2014

Min resa med Rosa bussarna genom Afrika.

Gunilla Gustafsson
GunLei