Køge

Stevns
lördag 27 juli 2013 - Køge, Region Själland, Danmark

Idag hade vi bestämt oss för att åka till en plats som heter Stevns Klint som troligtvis är den bästa platsen på jorden att se spår efter den stora massdöd som blev efter att jorden blev rammad av en jättestor asteroid så att hela ekosystemet kollapsade och hela jorden blev inhöljd i

Senast aktiv - från Hyltebruk, Hallands län, Sverige
Lättjedag (inte för alla)
fredag 26 juli 2013 - Køge, Region Själland, Danmark

Dagen har gått i lättjans tecken för mig men inte Marita som sprungit med Eddie och senare trimmat honom i ett antal timmar. Idag har det diskuterats husbilar (surprise?) och diverse reseskildringar m.m. med lunch, fika och avsmakande av fatlagrad Guatemala rom. Den fungerade alldeles

Släktträff i Köge
torsdag 25 juli 2013 - Køge, Region Själland, Danmark

I natt har det regnat och det gjorde det i princip hela vägen till Koge. Vi lämnade Guldborg efter att ha ätit frukost och mitt på dagen var vi framme. Det var bara 8 mil att åka så det blev en kort bilresa. Vi bokade plats åt oss, Stig och Kerstin, Marita och Staffan. Det fanns tre platser

Marie Olausson
650KFU i Sommaren 2013
Återförening
torsdag 25 juli 2013 - Køge, Region Själland, Danmark

I natt så vaknade jag av att det regnade, första gången på ett bra tag. Detta regn fortsatte framåt lunch och det var mulet ända fram till Slagelse där vi stannade till på Bilka och handlade. Vi synkade resan med Inge o Marie och kom fram till att dom kom fram till Köge före oss, och vi

Semester 2013-Danmark

Semester 2013-Danmark

29 juni 2013 - 29 juli 2013

Så var det dags igen för årets semester, denna gång bär det iväg till vårt rödvita grannland Danmark. Planen är att vara borta i utlandet i fyra veckor (beroende på vädret) och köra Jyllands östkust upp till Skagen för att sedan följa västkusten så sakteliga ner till Tysklands gräns. En snabb visit in i Germanska riket för lite uppiggande shopping innan hemfärd över öarna och kanske? en sammanstrålning med hemvändande Kroatien-resenärer på en dansk ö? Vi tar även med oss våra husdjur, Eddie samt Stig o Kerstin.

Sommaren 2013

Sommaren 2013

23 juni 2013 - 28 juli 2013

Dags för semester 2013. I år har vi båda 5 veckors semester och dessa ska vi till största delen tillbringa i Kroatien. Vi hade planerat att börja med några dagar i Prag, men pga dåligt väder där så har vi bestämt oss för att vänta med Prag. Vi tar det på vägen hem istället och hoppas att det är bättre väder där då. Det här blir första riktiga resan med husbilen som vi köpte i höstas.

Marie Olausson
650KFU