måndag 30 juni 2014 - Skovvej 2, Skagen, Danmark

21/6 Lämnade Oban strax före 10. Både segling o motorgång på vår väg till Fort William i början av Caledonian Canal. Till lunch blev det fläskkotletter, sallad och pastaris. Som vanligt avslutat med kaffe o kaka. På eftermiddagen i Fort William gick vi till puben, tog en öl och kollade

Lars Gisaeus
Segling i Atlantis
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Byen Skagen
måndag 8 juli 2013 - Skovvej 2, Skagen, Danmark

Fortfarande kvar på Skagen! Vi valde att stanna en natt till då vi tyckte att vi ville in till byn för att uppleva den lite. Där vi ligger har vi tågbanan precis bakom oss, men det ha vi vant oss vid så man tänker inte på det något nämnvärt, dessutom så är vi ju lite halvljumna så det

Skagen, o Grenen
söndag 7 juli 2013 - Skovvej 2, Skagen, Danmark

Idag ha vi tagit det riktigt lugnt på förmiddagen eftersom grannarna skulle lämna sina platser och det är ganska trångt där vi ligger. När det väl blev dags för dom att lämna så har dom installerade hjälpmotorer för att kunna köra vagnen med fjärrkontroll! Fusk tycker jag! Dessutom

lördag 6 juli 2013 - Skovvej 2, Skagen, Danmark

Idag har vi tagit oss till Skagen efter den enorma färden på ca: 13 mil norrut. Vi stannade till och lunchade på en parkeringsplats efter Fredrikshamn där Stig o Kerstin pausat flera gånger vid tidigare resor. Vi handlade även jättefin dansk färskpotatis av en gubbe som hade sitt stånd

Dag 6 - Regnigt Jylland
onsdag 3 juli 2013 - Skovvej 2, Skagen, Danmark

Vi lämnade ett mulet Bönnerup och tog småvägar längs Jyllands ostkust. Det blev även en kort färjetur mellan Egense och Hals. Fortsatte upp till Skagen och tog en kortare promenad trots regnet. Vi passade även på att få i oss lite mat. Det blev en härlig räksmörgås på en liten mysig

Bengt Och Elisabeth Johansson
Tandy650 i Sommaren 2013
Senast aktiv - från Huddinge, Stockholms län, Sverige
"Det kanske man ska bli. Dansk slang-lots"
tisdag 8 mars 2011 - Skovvej 2, Skagen, Danmark

Sen sist har vi hunnit med en resa helsingborg - Bremen och har nu lastat i kalundborg i danmark för att åka till Glasgow. För tillfället är vi dock på väg till Skagen däär vi ska ankra för bunkring i några timmar. Tydligen behöver vi lots bara för att få ankra vilket ju känns lite

Ändrad lossningshamn
fredag 18 februari 2011 - Skovvej 2, Skagen, Danmark

Då har resans slutmål blivit ändrad. Blir inget Rotterdam utan vi far till La Pallice, Frankrike istället. Blir troligtvis ankomst på tisdag, så några sjödagar till helt enkelt. Veckan har bestått av mycket båtkörning. Först blev det handstyrning genom isen i Finska viken & sen i

lördag 11 september 2010 - Skovvej 2, Skagen, Danmark

Idag har vi ägnat oss åt en del inköp. Först fick Slaktare Munck ett besök där vi köpte ost och leverpastej. Vin- och spritbutiken fick ett besök naturligtvis. Ett par nya jeans till oss var krönte denna shoppingrunda. Så var det dags att duscha. Och då hade vi glömt att vi närmade

Kristiansand - Skagen
fredag 10 september 2010 - Skovvej 2, Skagen, Danmark

Strax efter midnatt angjorde vi Skagen. På kajen väntade oss överraskande Peter och Anne-Mette. Vi kände oss verkligen välkomnade till Skagen. Och en bra kajplats visade dom oss dessutom. Det blev en trevlig timma tillsammans i sittbrunnen med .... Ja, Gammeldansk såklart. Vi hade startat

måndag 12 juli 2010 - Skovvej 2, Skagen, Danmark

Förtöjde 15:30 i Skagen. Just nu blir det regn och jag sitter ute för internet fungerar bara där, jä sk.. Det är otroligt mycket båtar 80% norrmän. Vi funderar att gå till Farsund imorgon bitti om vädret tillåter. Det verkar vara lite ostadigt i veckan så får se hur vi gör

Semester 2013-Danmark

Semester 2013-Danmark

29 juni 2013 - 29 juli 2013

Så var det dags igen för årets semester, denna gång bär det iväg till vårt rödvita grannland Danmark. Planen är att vara borta i utlandet i fyra veckor (beroende på vädret) och köra Jyllands östkust upp till Skagen för att sedan följa västkusten så sakteliga ner till Tysklands gräns. En snabb visit in i Germanska riket för lite uppiggande shopping innan hemfärd över öarna och kanske? en sammanstrålning med hemvändande Kroatien-resenärer på en dansk ö? Vi tar även med oss våra husdjur, Eddie samt Stig o Kerstin.

Sommaren 2013

Sommaren 2013

28 juni 2013 - 14 juli 2013

Årets husbilssemester blir som vanligt en resa där vi har bestämt vilken del av Europa vi ska se men detaljerna bestäms dag för dag. Årets resa ska gå genom Danmark och och västra Tyskland. Beroende på väder och vind så kanske vi även tar en tur i Holland. Vi mjukstartar med Digiloo konsert i Lidköping

Atlantis

Atlantis

14 maj 2013 - 15 juni 2014

Skepp ohoj! Vår resa startar först den 6 juli men samtidigt har den redan startat för det är så mycket förberedelser som skall göras. Idag skall jag köra från Lindholmen till Nya Varvet för att ta av masten för reparation ev. byta mast. Får se hur det går forts. följer.

Äventyret på M/T Prospero

11 januari 2011 - 8 juni 2011

Barcelona - Göteborg

Barcelona - Göteborg

29 juni 2010 - 29 september 2010

Nu seglar vi hem S/Y Elina till sin hemmahamn i Göteborg.

Ett äventyr till whiskyn's hemland.

Ett äventyr till whiskyn's hemland.

27 juni 2010 - 11 augusti 2010

mot skagen och damnarks "slut"

mot skagen och damnarks "slut"

13 maj 2010 - 15 maj 2010

Danmark; Skagen juli -09