Valar

Den hittills konstigaste resan jag gjort... Ensam, mötte många människor, stärkte självförtroende i vad jag klarar, ledsen för att jag var ensam.... Blev sjuk, svårt att göra saker när en inte orkar.  Reste med lätt packning. Resans  höjdpunkt var  att se valarna! Vill gärna göra

Petra Hurtig Halvarson
PetraHH i Dominikanska Republiken
Senast aktiv - från Leksand, Dalarnas län, Sverige
Monkey jungle med mera
lördag 9 februari 2019 - Puerto Plata, Dominikanska republiken

Den 9/2 åkte vi och hälsade på aporna och åkte zipline.När vi åkte zipline fick ha gard med oss då Esmeralda och jag var för små för att åka själv. Personlig tyckte jag att det var en bra idé då när vi började åka kände jag mig nervö medan Esmeralda skrattade åt mig och va jette

Inte mycket att göra när det regnar.
fredag 8 februari 2019 - Puerto Plata, Dominikanska republiken

Hej det har hänt inte så mycket det senaste då min pappa varit borta över helgen  med sin systers man.Förra helgen var pappa borta som sagt men vi hade mycket roligt ändå, då Esmeralda och jag var hemma hos min faster. Där fick vi åter igen göra roliga saker, vi fick gå på kyrkan med

Himmelrike!

Det här är utan tvekan den bästa semester jag har haft!Inte nog med att klimatet var underbart, att hotellet var suveränt och att stranden var magisk. Vi hade dessutom bokat hela tre veckor på detta all inclusivehotell. Lyx! Dessutom var det ett barnfritt hotell, och det är nog den bästa

En roligt vecka
lördag 26 januari 2019 - Puerto Plata, Dominikanska republiken

Lardagen den 19de åkte jag och min syster hem till min farbror, men när vi kom fram  var han inte hemma  då han var och jobbade. Efter pappa lemnade oss där då började det roliga med min far ros sambo, vi lekte, vi badade i en liten baljan, vi var uppe på taket, När farbror kom hem då

Hos min faster.
lördag 12 januari 2019 - Puerto Plata, Dominikanska republiken

Den 12te körde pappa mig och min syster Esmeralda hem till min faster och sov över där,Där hade vi jätte kul med mina kusiner Yannabel och Kelvin. Vi lekte massor av Olika lekar, vattenkrig, vi lekte med dockor bland annat. Men innan dess var vi på en park där det fanns lossas renar med en

Puerto Plata (Silverhamnen)

Det var en äventyrlig resa att ta sig från Samaná till Puerto Plata, det fanns inga turistbussar utan en vanlig minibuss med 24 säten, allt eftersom vi lämnade stationen och mer folk utmed vägen ville åka med så vart vi i slutänden 37 personer plus allt bagage som folk hade, en del

Nyår

Gott nytt år på er alla!Nyårsafton.Har spenderat en riktigt skön dag på sjön, åkte över viken, ca 1 timma till nationalparken, där utforskade vi lite olika grottor som det visade sig hade historisk innebörd.När ursprungsbefolkningen bodde här så bosatte de sig i grottorna under de 4-5

Resa och bröllop
fredag 28 december 2018 - Bayahibe, La Altagracia, Dominikanska republiken

Efter att vi hade öppnat våra julklappar, lekt lite och ätit frukost packade vi bilen och åkte på en resa till södra sidan av Dominikanska till ett ställe som heter Bayahibe. Där träffade vi våra vänner som också har kommit hit. När vi var framme gjorde vi oss iordning för att gå

Jul
måndag 24 december 2018 - Sosúa, Puerto Plata, Dominikanska republiken

Nu var det längesedan jag skrev något. Här i Dominikanska öppnar man inga paket på julafton men man äter en stor festmåltid och en massa familj kommer. Maten är inte som hemma med köttbullar och Jansson. Man äter en massa olika rätter men det som är mest speciellt är den hela grisen

Dominikanska republiken, Playa Dorada

Dominikanska republiken, Playa Dorada

24 mars 2016 - 14 april 2016

Tre veckor med all inclusicve i Playa Dorada i Dominikanska republiken tillsammans med mamma.

Dominikanska 2018/2019

Dominikanska 2018/2019

11 december 2018 - 4 mars 2019

Åker med min familj och ska bo hos min farmor tillsammans med min lillasyster Esmeralda och vår pappa i nästan 3 månader. Min mamma och storasyster Thalia kommer vara med i början men måste åka hem efter en månad.

Karibien med Dominikanska Republiken som bas

Karibien med Dominikanska Republiken som bas

12 december 2018 - 17 januari 2019

Årets vintersemester blir Karibien. Flyger till Dominikanska Republiken och sen får vi se vart det bär av, beroende på båt- och flygförbindelser.

26 januari 2018 - 10 februari 2018

14 dagar i Dominikanska ihop med härliga vänner!

26 februari 2017 - 6 mars 2017

Ensamresa på sportlovet. Utmana mig själv...

Karibien

Karibien

16 februari 2017 - 9 mars 2017

Sverige - Puerto Rico - Dominikanska republiken - Kuba - Sverige (via Moskva)

Lövgren Kjelgums of the Caribbean

Lövgren Kjelgums of the Caribbean

25 januari 2017 - 11 mars 2017

Vi tar vårt pick och pack, med varsin kid på ryggen, och utforskar världen. Denna gång riktas våra näsor mot Cuba, Mexico och Dominikanska Republiken där vi hoppas att kunna fylla sju veckor med äventyr och lek.

Dominikanska Republiken 2017

Dominikanska Republiken 2017

22 januari 2017 - 7 februari 2017

Sol, bad och avkoppling och kanske lite äventyr.

18 januari 2016 - 18 februari 2016

Lite bilder från Dominikanska Republiken

Jul på Dominikanska

Jul på Dominikanska

15 december 2016 - 29 december 2016

Dax för dominikanska igen. Denna gång firar vi jul på ön, lite utflykter annars mest slappa!

Christopher Såthén
ChrisFlen