La Altagracia

Resa och bröllop
fredag 28 december 2018 - Bayahibe, La Altagracia, Dominikanska republiken

Efter att vi hade öppnat våra julklappar, lekt lite och ätit frukost packade vi bilen och åkte på en resa till södra sidan av Dominikanska till ett ställe som heter Bayahibe. Där träffade vi våra vänner som också har kommit hit. När vi var framme gjorde vi oss iordning för att gå

Äventyret har börjat
torsdag 13 december 2018 - Punta Cana, La Altagracia, Dominikanska republiken

Så har äventyret börjat. Och det började lite dramatiskt, tisdag kväll käkade jag middag med Agneta vid Centralen och vi vart lite senare än jag tänkt mig, så efter att ha tagit pendeln till Märsta och buss till hotellet var jag framme vid 01.00. Satte klockan på 04.00 men snoozade lite

Dominkanska Republiken
söndag 26 februari 2017 - Bávaro, La Altagracia, Dominikanska republiken

Efter en förbättring av hackigt internet i vår lägenhet kan vi nu äntligen ge oss tillkänna att vi fortfarande lever. I onsdags flög vi från Cancun, via Panama City, till Punta Cana. Det hela gick relativt smärtfritt förutom en väldigt trött Saga som smågnällde så fort vi satt

Back again!
lördag 26 december 2015 - Punta Cana, La Altagracia, Dominikanska republiken

Det har gått 10 år sedan vi besökte den Dominikanska Republiken första gången och denna gång befinner vi oss i Punta Cana, på den karibiska delen av ön. Redan då, 2005 på nordsidan i Bahia de Maimon, längtade jag hit. Till södern. Nu är jag här! Flygplatsen ger ett gott intryck med

Carina Nordström Fd Söderqvist
Carina41 i Returning to Dominican Island! Resa nr 106!
Senast aktiv - från Sundsvall
Dominikanska Republiken
söndag 6 december 2015 - Punta Cana, La Altagracia, Dominikanska republiken

Sådär lagom till att resan börjar lida mot sitt slut börjar Resdagboken att fungera igen... ?? För er som missat det har vi skrivit på en blogg under tiden som denna sida har strulat, ni hittar den på tvagnetar.blogg.se Där finner ni en del av vad vi har haft för oss från mitt förra

Mikael Söderberg
MikalS i Äh, nu fer ma
Senast aktiv - från Sörby, Gävle, Gävleborgs län, Sverige
Living the life
fredag 21 februari 2014 - Punta Cana, La Altagracia, Dominikanska republiken

Hej! Lite över en vecka av semestern har gått å det kan bara sammanfattas med, living the life! Fy fan så skönt vi har det! Som vanligt startade strulet redan på Arlanda, vi kunde inte checka in själva för d funkar ju inte om man inte har ett svennebanan efternamn.. Kom igenom alla

Bento, Millan, Malle, Marhten, Miis ******
trasdockorna i The BIG 3 0
Jeepsafari
måndag 17 februari 2014 - Punta Cana, La Altagracia, Dominikanska republiken

Idag är det utflyktsdag!!!! Vår buss skulle hämta upp oss 07.15 så det blev att gå upp tidigt. Eftersom vi  trodde att frukosten började vid 07.00 tog vi med oss bröd upp till rummet igår kväll så att Gotte skulle hinna äta innan viskulle åka. Christopher gick ner och hämtade lite

Underbar middag på stan!
lördag 15 februari 2014 - Punta Cana, La Altagracia, Dominikanska republiken

Denna dagen började betydligt bättre än gårdagen. Alla i familjen var på bra humör när vi begav oss till restaurangen för att äta frukost. Idag började vi på stranden. Där haffade jag en kille som gick och sålde utflykter. Vi har kollat lite på utflykter och kommit fram till att vi

Ingen bra dag!
fredag 14 februari 2014 - Punta Cana, La Altagracia, Dominikanska republiken

Idag är det alla hjärtans dag!!! Denna dag började väldigt konstigt och fortsatte sedan så. Vi hade tänkt att gå upp tidigt och äta en snabb frukost för att ta en gratis buss från hotellet till ett shoppingcenter. Av många olika anledningar kom vi inte med denna bussen utan fick ta

Shopping på stranden!
torsdag 13 februari 2014 - Punta Cana, La Altagracia, Dominikanska republiken

Idag var första dagen på resan som det var växlande molnighet så vi bestämde oss för att lägga oss vid havet efter frukosten. När vi gick ner dit träffade vi en kille som sålde utflykter. Han visade oss en massa roliga turer, tror att vi kommer åka på en örundtur nästa vecka. Hela

Dominikanska 2018/2019

Dominikanska 2018/2019

11 december 2018 - 4 mars 2019

Åker med min familj och ska bo hos min farmor tillsammans med min lillasyster Esmeralda och vår pappa i nästan 3 månader. Min mamma och storasyster Thalia kommer vara med i början men måste åka hem efter en månad.

Karibien med Dominikanska Republiken som bas

Karibien med Dominikanska Republiken som bas

12 december 2018 - 17 januari 2019

Årets vintersemester blir Karibien. Flyger till Dominikanska Republiken och sen får vi se vart det bär av, beroende på båt- och flygförbindelser.

Lövgren Kjelgums of the Caribbean

Lövgren Kjelgums of the Caribbean

25 januari 2017 - 11 mars 2017

Vi tar vårt pick och pack, med varsin kid på ryggen, och utforskar världen. Denna gång riktas våra näsor mot Cuba, Mexico och Dominikanska Republiken där vi hoppas att kunna fylla sju veckor med äventyr och lek.

Äh, nu fer ma

Äh, nu fer ma

8 november 2015 - 13 december 2015

Miami - Bahamas - Jamaica - Dominikanska Republiken - Puerto Rico

Returning to Dominican Island! Resa nr 106!

Returning to Dominican Island! Resa nr 106!

24 december 2015 - 7 januari 2016

För 10 år sedan besökte vi Atlantkusten, den norra delen av ön och nu blir det ett nytt besök på den östra karibiska delen av ön, "Punta Cana". Vi har endast goda minnen av DR och naturen var storslaget vacker. Vuxenhotell förståss, all inclusive, lyx och flärd. Bara vara, varva ner och koppla av, det känns bara fint! God Jul blir det!

The BIG 3 0

5 februari 2014 - 5 mars 2014

Smekmånad i Karibien

Smekmånad i Karibien

3 juni 2013 - 16 juni 2013

Nu är vi äntligen herr och fru Braun! Efter ett fantastiskt bröllop så smiter vi iväg ett tag till varmare breddgrader!

Costa Rica, Dominikanska Rep och Las Vegas

Costa Rica, Dominikanska Rep och Las Vegas

25 februari 2013 - 25 mars 2013

Den mest efterlängtade resan är snart kommen. Denna gång bär det av mot Costa Rica, där vi ska spendera 10 dagar i djungeln och resa runt med SweTours. Det är två bröder från Sverige som startat rundresor i Costa Rica. De kör oss överallt och de har fixat alla våra boende. Sen tar vi flyget till Dominikanska Republiken. Här har vi hyrt bil utan GPS... Ska bli spännande! Vi kommer förhoppningsvis komma fram till våra bokade motell och hotell. Vi lämnar Dominikanska för Las Vegas. Amerika luft!!! Grand Canyon, cityliv, hyrbil, shopping, lyxhotell.

dominikanska republiken

dominikanska republiken

15 mars 2012 - 30 mars 2012

potatismjölsstränder under böjda cocospalmer vid turkost stilla vatten med salsa i luften o rom i gommen.

Macao Beach, Punta Cana, La Altagracia, Dominikanska republiken
Macao Beach, Punta Cana, La Altagracia, Dominikanska republiken