Rio San Juan

Hemåt igen

Då var det dags att åka hem 😔. Dagarna har varit fyllda av sol och bad,  god mat och läskande drinkar. Vi har träffat många trevliga människor från Dominikanska, Sverige och Kanada. Vi har dansat merengue och lyssnat på medryckande musik. Vi har blivit bitna av strandloppor,  hälsat

Jeepsafari

Sol,  bad,  dans, drinkar och god mat är förstås huvudtemat här men vi blev lite äventyrslystna och hoppade en morgon på en jeep. Det bar iväg upp i bergen på de mest bedrövliga vägar, det gällde att hålla i sig så man inte skumpade av. Ibland stannade chauffören så vi fick njuta

Rio San Juan

Det är inte mycket variation på aktiviteterna här men det är mycket promenader i alla fall. Men ibland räcker det att man ligger på stranden så är man plötsligt publik till ett bröllop ❤ Riktigt romantiskt. På kvällarna är det musik och dans och känner man sig osäker på rytmerna

All inclusive-livet

Ett stort område någonstans på Dominikanska Republiken där man glömmer bort att det finns en värld utanför.... där är vi. Fint rum i ett hus med åtta hotellrum, finns en mängd sådana hus och det är uppbyggt som små byar med gator där man kan bli skjutsade med små tåg ifall man inte

Framme i paradiset.

Efter en härlig flygresa så är vi framme i paradiset.  Att betala extra för lite lyx var det bästa vi gjort på länge,  sköna säten,  mycket gott benutrymme,  massor av god mat och dricka,  presenter och supertrevlig personal. Efter all mat så är det skönt att komma till paradiset

Sol bad och skurar

En vecka har nu gått på vår semester. Summa summarum har det varit kanon. Varmt och skönt är det och vi längtar inte hem. DR är, har vi insett, Canadensarnas Mallis och det finns en hel drös av dem. De utnyttjar all inclusiven till fullo där de springer runt med sina Bubba Kegs var de än

Sista hela dagen

Hej på Er! Idag har vi legat vid den 'lilla' poolen och haft den nästan helt för oss själva. Underbart! Pressat in i det sista för att maxa brännan till hemkomsten.... ;-) Och utnyttjat poolen till max: badat, plaskat, lekt kull, snopp-hoppat (Samuels specialite), spelat volleyboll och en

miblo69 i Domnikanska republiken
Två inlägg & Internet fungerar. i typ 3 sekunder...

2011-03-04 En stormig dag! Ännu en dag lider mot sitt slut. Alla är duschade o klara och vi softar på rummet innan middagen. Det skymmer vid 19-tiden här och lugnet lägrar sig över hotellet. Innan dunka-dunkat börjar i barerna... Idag har vi tillbringat hela dan på stranden. Och surfat

miblo69 i Domnikanska republiken
Vardag. Men ändå inte... ;-)

Idag har vi haft en helt underbar dag! Igen. Det är iofs nästan samma visa varje dag. Men ändå inte. Frukost vid 8.30, sol & bad. Lunch vid 13-14 ca. Sedan mer sol & bad. Framåt 16-17 tiden en drink på balkongen, duscha bort salt & sand. Och så middag vid kl 20 ca. Men vi har varit på olika

Internet, var är du?

Äntligen har vi lyckats publicera våra inlägg. Internet är minst sagt instabilt här. Men det som verkar funka är att sitta i Lobbyn efter frukost och publicera inläggen. Och det passar bra just idag då det regnar. Vi såg minst tre regndroppar. Och ni skiner solen igen. Dags för

Dominikanska Republiken 2017

Dominikanska Republiken 2017

22 januari 2017 - 7 februari 2017

Sol, bad och avkoppling och kanske lite äventyr.

Vinterresa till Dominikanska republiken

Vinterresa till Dominikanska republiken

24 januari 2013 - 15 februari 2013

Ja, då var det dags att packa väskorna och se sig om i världen igen. Ni kanske vill följa med? I vilket fall så tänkte vi erbjuda er att följa med via resdagboken. På torsdag förmiddag åker vi väster ut till Dominikanska republiken. Det känns som om det kommer bli en ovanligt bekväm resa då vi ska bo på "all-inclusive" hotell. Är vi sugna på mat så kan vi få det oavsett tid på dygnet ;) Kanske sista gången ni ser oss så här "vältränade". Liv ser fram emot att åka på semester. Hon ska packa badkläder, badboll och vantar (!). Oklart vad hon ska använda vantarna till, men kanske svårt att tänka sig att det är varmt och man kan vara utan när det är så kallt ute just nu. Vi hörs! Hoppas som sagt att ni är med!

Dominkanska Republiken-Karibien

Dominkanska Republiken-Karibien

10 februari 2011 - 25 februari 2011

Hallo! Time to leave this melting snow and gray days! Caribbean rhythm and warm weather! Swimming with dolphins and whales (well maybe not swimming with whales...)! Here I come! I think I don't want to come back to Sweden...

Domnikanska republiken

Domnikanska republiken

24 februari 2011 - 11 mars 2011

Resa till Domnikanska republiken med Mike, Nicklas, Robert, Julia och Samuel. Vi skulle egentligen åkt en vecka till Egypten under sportlovet men pga oroligheterna där just nu så ombokade vi resan häromdagen och nu blir det 15 dagar i Domnikanska republiken. All inclusive, bad, sol, äventyr och förhoppningar om härliga dagar med hela familjen <3

Dominikanska republiken

Dominikanska republiken

29 december 2010 - 15 januari 2011

Nu börjar planeringen och packningen inför resan. Mikaela har packat i flera veckor redan..Några arbetsdagar till sen tar vi SJ till Stockholm..tror vi:-)

Senaste aktivitet
Senaste svar