Puerto Plata

Monkey jungle med mera
lördag 9 februari 2019 - Puerto Plata, Dominikanska republiken

Den 9/2 åkte vi och hälsade på aporna och åkte zipline.När vi åkte zipline fick ha gard med oss då Esmeralda och jag var för små för att åka själv. Personlig tyckte jag att det var en bra idé då när vi började åka kände jag mig nervö medan Esmeralda skrattade åt mig och va jette

Inte mycket att göra när det regnar.
fredag 8 februari 2019 - Puerto Plata, Dominikanska republiken

Hej det har hänt inte så mycket det senaste då min pappa varit borta över helgen  med sin systers man.Förra helgen var pappa borta som sagt men vi hade mycket roligt ändå, då Esmeralda och jag var hemma hos min faster. Där fick vi åter igen göra roliga saker, vi fick gå på kyrkan med

Himmelrike!

Det här är utan tvekan den bästa semester jag har haft!Inte nog med att klimatet var underbart, att hotellet var suveränt och att stranden var magisk. Vi hade dessutom bokat hela tre veckor på detta all inclusivehotell. Lyx! Dessutom var det ett barnfritt hotell, och det är nog den bästa

En roligt vecka
lördag 26 januari 2019 - Puerto Plata, Dominikanska republiken

Lardagen den 19de åkte jag och min syster hem till min farbror, men när vi kom fram  var han inte hemma  då han var och jobbade. Efter pappa lemnade oss där då började det roliga med min far ros sambo, vi lekte, vi badade i en liten baljan, vi var uppe på taket, När farbror kom hem då

Hos min faster.
lördag 12 januari 2019 - Puerto Plata, Dominikanska republiken

Den 12te körde pappa mig och min syster Esmeralda hem till min faster och sov över där,Där hade vi jätte kul med mina kusiner Yannabel och Kelvin. Vi lekte massor av Olika lekar, vattenkrig, vi lekte med dockor bland annat. Men innan dess var vi på en park där det fanns lossas renar med en

Puerto Plata (Silverhamnen)

Det var en äventyrlig resa att ta sig från Samaná till Puerto Plata, det fanns inga turistbussar utan en vanlig minibuss med 24 säten, allt eftersom vi lämnade stationen och mer folk utmed vägen ville åka med så vart vi i slutänden 37 personer plus allt bagage som folk hade, en del

Grattis farmor

Grattis farmor Marianne på din födelsedag 💐 🎂. Hoppas du  haft en bra dag😀Hälsningar från oss i Dominikanska

Moln och lite regn

Idag har det regnat på fm men klarnade upp på em. Dock mycket moln men varmt. Ungdomarna var på casino häromkvällen men kom hem strax efter 12.Imorgon ska gubbarna iväg på rom provning . Jag och Fille ska simma med delfiner . Linnéa och Emma ska följa med och va i parken där det är

Firande

Igår blev det  dubbelt firande. Markku vann pris som årets eldsjäl på idrottsgalan i Blekinge. Sen kom nästa överraskning att Filip och Emma förlovat sig. Det blev en jätte trevlig kväll 😍😍

Lite mer bilder

Försöker lägga upp lite fler bilder. Får ta några i taget

Dominikanska republiken, Playa Dorada

Dominikanska republiken, Playa Dorada

24 mars 2016 - 14 april 2016

Tre veckor med all inclusicve i Playa Dorada i Dominikanska republiken tillsammans med mamma.

Dominikanska 2018/2019

Dominikanska 2018/2019

11 december 2018 - 4 mars 2019

Åker med min familj och ska bo hos min farmor tillsammans med min lillasyster Esmeralda och vår pappa i nästan 3 månader. Min mamma och storasyster Thalia kommer vara med i början men måste åka hem efter en månad.

Karibien med Dominikanska Republiken som bas

Karibien med Dominikanska Republiken som bas

12 december 2018 - 17 januari 2019

Årets vintersemester blir Karibien. Flyger till Dominikanska Republiken och sen får vi se vart det bär av, beroende på båt- och flygförbindelser.

26 januari 2018 - 10 februari 2018

14 dagar i Dominikanska ihop med härliga vänner!

Jul på Dominikanska

Jul på Dominikanska

15 december 2016 - 29 december 2016

Dax för dominikanska igen. Denna gång firar vi jul på ön, lite utflykter annars mest slappa!

18 januari 2015 - 3 februari 2015

Till underbara Karibien, Dominikanska republiken

Till underbara Karibien, Dominikanska republiken

18 januari 2015 - 3 februari 2015

Vi åker eftersom allt är så tufft just nu och värme och glädje och dans och sol gör susen.

Bröllopsresa

Bröllopsresa