Santa Bárbara de Samaná

Valar

Den hittills konstigaste resan jag gjort... Ensam, mötte många människor, stärkte självförtroende i vad jag klarar, ledsen för att jag var ensam.... Blev sjuk, svårt att göra saker när en inte orkar.  Reste med lätt packning. Resans  höjdpunkt var  att se valarna! Vill gärna göra

Petra Hurtig Halvarson
PetraHH i Dominikanska Republiken
Senast aktiv - från Leksand, Dalarnas län, Sverige
Nyår

Gott nytt år på er alla!Nyårsafton.Har spenderat en riktigt skön dag på sjön, åkte över viken, ca 1 timma till nationalparken, där utforskade vi lite olika grottor som det visade sig hade historisk innebörd.När ursprungsbefolkningen bodde här så bosatte de sig i grottorna under de 4-5

Tredje etappen

Julafton var en konstig dag, alla butiker hade öppet som vanligt men på kvällen var i stort sett alla restauranger stängda, misstänker att det är den dagen då alla äter middag med familjen.Jag hittade så småning om en öppen restaurang på på huvudtorget, naturligtvis en av de dyraste i

Deluxe

Hej!! Måndag eftermiddag, solen skiner å ölen är kall... Ahhhh :) Kom till vårt andra hotell i torsdags och här är d fan deluxe! Maten är världsklass!! Vi bor på ett berg med utsikt ner över två stränder, klagrönt vatten, tre olika pooler... Vi är sååå nöjda!! Skulle kunna

Bento, Millan, Malle, Marhten, Miis ******
trasdockorna i The BIG 3 0
Vylet taxikem do Las Terenas

Vylet taxikem do Las Terenas, aneb jak jsme nastvali taxikare. V hotelu jsme si objednali taxi a vyrazili do Las Terenas. Mestecko ca 5 km vzdalene od naseho hotelu Bahia Principe. Ja sedela vpredu jako vedouci vypravy, Jara vzadu a kochali jsme se vyhlidkou na na okoli. Taxikar kupodivu nic

Cesta do Dominikanske republiky

Dominikanska republika - prilet Humorna prihoda c 1 Po ca 11 hodinach letu ( o pulnoci mistniho casu) jsme byli usazeni do autobusu a bylo nam sdeleno, ze uz pojedeme pouhe 3,5 hodinky :-( Ja, coby zkusena cestovatelka, jsem v autobuse hbite zabrala posledni sedacku a vcelku pohodlne jsme se na ni

Östra delen av Dominikanska republiken.

Direkt efter festivalen, när vi hade sagt hejdå till alla, åkte jag och min nyfunna respartner Kaisu med buss norrut, till Samaná. Yrvakna fann vi oss i en pytteliten stad där mängder av "hotellinkastare" och mototaxis ville ha vår uppmärksamhet när vi klev av bussen. Vi hade inte bokat

Lovisa Sandin
Lia83 i Dansar mig genom Latinamerika
Senast aktiv - från San Juan, Puerto Rico
Feta cigarrer och coola bilar!

Hola Amigos! De blev en lång färd från kalla Sverige till Karibien. På Miamis fygplats frågade tullarna om jag smugglade surströmming, yeah right ;) Vidare till Puerto Rico så busa väskan till det genom att den tog ett senare flyg ner, tillsammans flög vi vidare 7 timmar senare till Santo

Madde Karlsson
FNM i Karibien
Senast aktiv - från Falkenberg, Hallands län, Sverige
Strandhugg på Dominikanska Republiken

Idag ankrade vi upp utanför Samana i Republikanska Republiken. Stan är så liten att det inte finns möjlighet att lägga till vid kajen. Istället fick alla som önskade gå iland hämta biljetter för att åka iland med livräddningsbåtarna som gick i skytteltrafik fram och tillbaka hela

Per-Kerstin-Sofia Lindholm
PerKerstin i Kryssning - Karibien
Senast aktiv - från Fort Lauderdale, Florida, USA
Aventyrlig resa...

Äntligen Samaná. Det har varit en minst sagt äventyrlig resa. Gårdagen började med avlivande av råtta som vi hittade utanför grinden. Den hade nog fått i sig gift, men inte tillräckligt... Därefter började vi mopedturen som skulle ta oss till Samaná. Efter ungefär 25 min på vägen

Karibien med Dominikanska Republiken som bas

Karibien med Dominikanska Republiken som bas

12 december 2018 - 17 januari 2019

Årets vintersemester blir Karibien. Flyger till Dominikanska Republiken och sen får vi se vart det bär av, beroende på båt- och flygförbindelser.

26 februari 2017 - 6 mars 2017

Ensamresa på sportlovet. Utmana mig själv...

The BIG 3 0

6 februari 2012 - 30 april 2012

Kryssning - Karibien

Kryssning - Karibien

30 oktober 2011 - 13 november 2011

Så har Sara äntligen fått flygtillstånd så nu bär det iväg på kryssing i Karibien igen. Vi inleder med lite shopping och tidsaklimatisering innan själva kryssningen startat dem 2 november. Denna gången åker vi med Dawn. Turen blir som följer: Miami, Florida - Samaná, Dominican Republic - Tortola, British Virgin Islands - Philipsburg, St. Maarten - St. John`s, Antigua - Roseau, Dominica - Bridgetown, Barbados - Basseterre, St. Kitts - Miami, Florida Totalt 11 dagar med några dagar till havs också.

11 oktober 2011 - 11 januari 2012

Återigen Karibien! Studerar musikvetenskap på distans och passar på att spendera lite tid i DR samtidigt. Närmare bestämt 3 månader. Ser fram emot sol, bad, surf, mat, dryck, dans och en massa annat som hör livet till :)

Karibien

Karibien

28 januari 2012 - 28 februari 2012

9 i DR

9 i DR

16 december 2010 - 31 december 2010

Semesterresa till Santa Barara de Samana. Researrangör Fritidsresor, flyg med Thomson Airways boende på Gran Bahia Principe Cayacoa.

Christopher Såthén
ChrisFlen