Santo Domingo

Jul

Har mest promenerat runt i stan och kollat på sevärdheter, den äldsta katedralen i “nya världen”, det äldsta klostret i “nya världen”, sån´t där som förmodligen bara jag tycker är intressant.Går ut vid 9-snåret och promenerar några timmar, hem vid 13-snåret och tar en liten

Eskort av MC-polis i intensiv huvudstad

Hejsan hoppsan!Idag skriver jag ifran ett internetcafe sa nu blir det inga prickar eller ringar over bokstaverna, nagot som ar forvanansvart enkelt att vanja sig vid nar man skriver.Mitt sista dygn i Las terrenas var ett dygn dar jag i princip slog mig konstant. Helt galet och mycket irriterande.

Anders Severson
Severson i Karibien
Senast aktiv - från Södertälje, Stockholms län, Sverige
Kulturdag
tisdag 16 februari 2016 - Santo Domingo, Dominikanska republiken

Tisdag 16 Februari Idag anlände vi till Santo Domingo på Dominikanska Republiken. Vi tog shuttel bussen in till stan, vet latmasken i ryggen övertalade oss att ta bussen. Väl framme blev vi erbjudna en guidad tur, naturligtvis mot en viss ersättning, det visade sig att det var värt pengarna.

Görel Hagermark
Jorel i Karibien 2
Senast aktiv - från Baie-Mahault, Guadeloupe
En lugn period, men inte mindre bra för det
torsdag 16 oktober 2014 - Santo Domingo, Dominikanska republiken

Hola Suecia! Nu går dagarna fort och jag har snart bara en vecka kvar i Santo Domingo innan det är dags att flytta vidare norr ut till Sosúa och stränderna. Well, sedan jag skrev sist har det väl inte hänt super mycket, har varit ute och ätit, varit på museum spenderat en helg till i Punta

Musik är nyttigt för stjälen
söndag 5 oktober 2014 - Santo Domingo, Dominikanska republiken

Hejsan! Här är det varmt, väldigt varmt. Eftersom jag har bott själv hela veckan har jag passat på att leva ungkarlsliv, alltså sova när jag vill, äta när jag vill och lyssna på hur hög musik jag vill. Väldigt skönt faktiskt. Nu är Celine tillbaka och en ny tjej som heter Caroline kom

en bra vecka
torsdag 2 oktober 2014 - Santo Domingo, Dominikanska republiken

Hej alla där hemma! Här är det bra, som vanligt, det rullar på, spanskan, vänner, livet. Förra veckan var bra, pluggade, umgicks med klasskamraterna och framförallt träffade jag Rachael efter sex år. Skolan går fortfarande bra, min lärarinna är jättebra och jag lär mig massor. Det

En annan del av ön
torsdag 25 september 2014 - Santo Domingo, Dominikanska republiken

Hej hej, lite försenad veckouppdatering, men allt är bra här. Förra veckan var ganska aktiv med en Bbq på skolan tisdag kväll med grillning och dans som vanligt, onsdagen ett besök till Farao de Colon, museum om Christoffer Columbus och hans upptäckt av Dominikanska republiken samt andra

Empati, lokaltrafik och strand
måndag 15 september 2014 - Santo Domingo, Dominikanska republiken

Hola y buenas tarde/ noche i Sverige! Nu har ytterligare en veka gått och jag är inne på min tredje. I veckan som varit har jag stiftat nya bekantskaper, några stannar ett tag till andra har eller ska resa hem under veckan. Jag fick bland annat klasskamrater, vilket jag inte hade först då jag

Första veckan
måndag 8 september 2014 - Santo Domingo, Dominikanska republiken

Hej igen, nu har det gått en vecka sedan jag kom hit. En vecka som har varit lite fram och tillbaka, ena stunden lite skeptisk och undrat vad jag gett mig in på andra och känt mig super nöjd. Nu är jag enbart supernöjd. Spanskan börjar lossna och jag lär mig massor varje dag. Så vad har

Dag 1
måndag 1 september 2014 - Santo Domingo, Dominikanska republiken

Hej! Här kommer den första uppdateringen från ett varmt och fuktigt Dominikanska. Landade i Santo Domingo igår vid midnatt efter 26 timmar på resande fot istället för dom 17 som var planerade. Anledningen till detta var att planet till Amsterdam blev inställt p.g.a tekniskt fel, en dålig

Karibien med Dominikanska Republiken som bas

Karibien med Dominikanska Republiken som bas

12 december 2018 - 17 januari 2019

Årets vintersemester blir Karibien. Flyger till Dominikanska Republiken och sen får vi se vart det bär av, beroende på båt- och flygförbindelser.

Karibien

Karibien

16 februari 2017 - 9 mars 2017

Sverige - Puerto Rico - Dominikanska republiken - Kuba - Sverige (via Moskva)

Karibien 2

Karibien 2

5 februari 2016 - 24 februari 2016

Dominikanska Republiken- nytta förenat med nöje

Dominikanska Republiken- nytta förenat med nöje

31 augusti 2014 - 20 december 2014

Nu var det dags igen, dagboken ska dammas av, jag ska iväg på en långtur igen. Den här gången är det destination Karibien och Dominikanska Republiken. Planen är fyra månaders intensiv språkkurs i spanska med start i Santo Domingo och sedan Sosua. Lite (läs mycket) dans samt att se så mycket som möjligt är planen i övrigt. På med läsglasögon så får jag önska trevlig resa!

Dom Rep

Dom Rep

22 februari 2012 - 15 mars 2012

Drei Wochen meine Schwester besuchen, mit ihr das Land erkunden und die Sonne genießen =)

Dansar mig genom Latinamerika

Dansar mig genom Latinamerika

6 februari 2012 - 30 april 2012

Costa Rica 2012

Costa Rica 2012

25 januari 2012 - 10 februari 2012

En rundresa med avslutande sol och bad

T/S Gunilla

T/S Gunilla

4 december 2011 - 17 februari 2012

i morgon den 4 december drar jag ut på en långresa i 2,5 månader. Jag kommer att segla från Spanien till Marocko vidare till Kap Verde och över Atlanten mot Dominikanska Republiken över till Grenada och sen slut destinationen Miami. jag kommer segla med en tvåmastad bark med min skola, öckerögymnasieskola. Vi kommer göra en resa varje år. så nu börjar äventyret! låter det spännande då är det bara att följa mig!:)

Plan i Dominikanska Republiken

Plan i Dominikanska Republiken

2 november 2011 - 17 november 2011

Jag och min mamma ska tillsammans med medlemmar från Plan (en hjälporganisation) resa till Dominikanska Republiken. Under resans gång kommer vi besöka huvudstaden, Santo Domingo och kuststaden Barahona. Vi ska också åka till mindre områden som Azua, där vi ska få träffa våra fadderbarn. Resans mål är att vi ska få se hur Plan arbetar i de behövande områdena och då får vi också tillfälle att träffa våra fadderbarn.

Dominikanska Republiken

Dominikanska Republiken

11 oktober 2011 - 11 januari 2012

Återigen Karibien! Studerar musikvetenskap på distans och passar på att spendera lite tid i DR samtidigt. Närmare bestämt 3 månader. Ser fram emot sol, bad, surf, mat, dryck, dans och en massa annat som hör livet till :)

Nannie Svensson
NannieS