Ecuador

Galapagos!
måndag 20 maj 2019 - Puerto Ayora, Galápagosöarna, Ecuador

Nu är vi på Galapagosöarna! Här hinner man se sjölejon, krabbor och leguaner på vägen mellan flygplatsen och hotellet. Puerto Ayora på ön Santa Cruz bor vi i nu. Det är huvudsamhället på Galapagos och är lite större samhälle än vi trodde. Det gör att det är enklare att komma

Dags att lämna Puerto Lopez
fredag 17 maj 2019 - Puerto Ayora, Galápagosöarna, Ecuador

Det här skrevs av Maria när vi åkte från vårt boende i Puerto Lopez. Internet är lite skakig hör på Galapagos, så vi har inte lyckats lägga upp det förrän nu och tyvärr har jag bara lyckats ladda upp 2 av 4 klassfoton:Dags att lämna hosteria Mandala. Vi skickar med lite foton för att

Tubdykning!
måndag 13 maj 2019 - Puerto Lopez, Manabí, Ecuador

Resdagbok 190513Dykutflykt med alla tio familjemedlemmar!Det blev en toppendag på dykbåt. Barnen ägnade sig åt att träna dyk/plask (i timmar) från båtrelingen medan vi vuxna dök i omgångar. Lugne och trygge dive mastern Fabri guidade oss som ju inte dykt på flera år. Hans lika lugna,

Födelsedagsfirande på bästa boendet
söndag 12 maj 2019 - Puerto Lopez, Manabí, Ecuador

Först ett tips till den som ska resa: Om man köper en extra burk medicin så att det ska räcka hela resan, ta med den. När man inte har gjort det uppskattas däremot servicen i att man inte behöver ett recept för att hämta ut receptbelagda läkemedel :)Igår firade vi Marias födelsedag!

Framme i Ecuador
onsdag 8 maj 2019 - Puerto Lopez, Manabí, Ecuador

Igår kväll skrev Maria det här på vår transport från flygplatsen hit till Puerto Lopez i Ecuador:En tidig start på dagen med väckning av hela familjen kl 04.00 inledde vårt Sydamerika-äventyr. Från Linköpings lilla flygplats flög vi till stora Schiphol i Amsterdam. Där hittade vi en

Del 2 - Ecuador
söndag 9 december 2018 - Ecuador

Dag 11 – Idag har vi lämnat Quito för att åka vidare mot Otavalo. Första dagen i bussen kändes li t e speciell och vi fick höra våra morgonlåtar för första gången. Det kändes skönt att lämna trafikkaoset och den dåliga luften i Quito och dra iväg till en ny stad. På vägen hade

Del 1 - Quito och Galapagos
lördag 1 december 2018 - Galápagosöarna, Ecuador

Dag 1 – En vääääldigt lång resa. Dagen började med uppstigning klockan 03.45 i lägenheten i Göteborg. Efter en taxifärd genom stan kom vi fram till Landvetter. Incheckning och boarding gick smidigt och snart var jag på väg mot mellanlandning i Amsterdam, där jag mötte upp en del av

Efter 6 månader, the return!
måndag 25 december 2017 - San Cristobal, Ecuador

Vad nu, är vi tillbaka på Galapagos? Vi var ju där i vintras? Nej, men jag hann aldrig ladda upp de sista dagboksinläggen från resan och har inte haft tid förrän nu. Inläggen är dock skrivna offline samma dag som de skedde tillsammans med alla bilder. Jag skriver för att komma ihåg, som

God jul och gott nytt år!
torsdag 28 december 2017 - Unnamed Road, Galápagosöarna, Ecuador

Saint Christopher 24/12 2017 God jul! En lång dag går mot sin ända och detta var den sista dagen på Galapagosöarna, eller islas de Christopher Columbus som de tydligen heter officiellt. I sann julanda vaknade hela familjen upp vid 06.45 för att mötas av 23 grader och solsken. Efter frukost

Fågelön
torsdag 28 december 2017 - Galápagosöarna, Ecuador

Espanyola 23/12 2017 Galapagos dag 6Ytterligare a day in paradise. Det märks att detta är en aktiv semester för nu börjar energin tryta hos de flesta. Jag och pappa sov en timme efter lunch och har nu gått och lagt oss före klockan nio, något som inte hänt på flera år. Dagen spenderades

Familjesemester i Sydamerika

Familjesemester i Sydamerika

6 maj 2019 - 2 juli 2019

Vi åker till Ecuador, Galapagosöarna och Peru!

Rosa bussarna i Sydamerika 18/19

Rosa bussarna i Sydamerika 18/19

21 november 2018 - 24 januari 2019

Sydamerika med Rosa bussarna. Vi betar av Galapagos, Ecuador, Peru, Bolivia, Argentina, Paraguay och Brasilien. Det blir amazing!

Ecuador och Peru

Ecuador och Peru

14 december 2017 - 3 januari 2018

18 oktober 2017 - 18 oktober 2017

Arlanda-amsterdam snart

Sydamerika 2017

Sydamerika 2017

22 oktober 2017 - 22 oktober 2017

Avresa från Arlanda den 22/10. Mellanlandning i Amsterdam och sen vidare till Quito i Ecuador. Sedan vidare med buss och kanoter på Rio Verde, en biflod till Amazonfloden. I djungeln bör vi ett par nätter på en lodge. Efter det flyger vi till Galapagos och stannar fyra dygn där. Därefter bär det iväg till Lima i Peru och vidare med buss till Cusco för att ta tåget upp på Macchu Pichu. Resan avslutas vid Titicacasjön med besök på vassöarna. Flyg från Lima till Arlanda den 10/11.

Dit och tillbaka igen

Dit och tillbaka igen

29 mars 2017 - 3 juni 2017

31 januari 2017 - 16 mars 2017

Ecuador, Galapagos, Peru o Bolivia

Ecuador, Galapagos, Peru o Bolivia

22 oktober 2016 - 16 november 2016

Resegruppen från Contour Air med ett gäng landsköldpaddor på Galapagos!

Sydamerika - 2017

Sydamerika - 2017

1 januari 2017 - 3 juni 2017

Från Havanna till Rio. Genom hela Sydamerika på 5 månader ( 150 dagar) och allt som allt 13 länder. Varje plats har sitt smultronställe, något som är förundrande och häpnandeväckande. Har besökt underverk, och värdsarven Machu picchu, La Santísima Trinidad de Paraná, monumento Cristo Redentor, Salar de Uyuni, chizhe itza och som bilden visar nedan; Foz du iguacu.

Latinamerika höst 2016

Latinamerika höst 2016

30 juli 2016 - 12 november 2016

Jaaa då var det äntligen dags att åka ut på äventyr igen, 15 veckor resande. Totalt 6 veckor med Corre. Resplan: [b]-30 juli[/b], flyg till Panama [b]-v31-32[/b], Spanskakurs på Bocas del toro [b]-13 augusti[/b], Corre reser till Quito Ecuador och påbörjar 11 veckors arbete. [b]-v33-34[/b], reser runt själv i Panama, bla. besök hos släktingar i Boquete. [b]-v35[/b], flyger till Corre i Quito och är där 1 vecka. [b]-v36-40[/b], 35 dagars gruppresa "Quito to La Paz Adventure" Mer kan läsas här: [link url=https://www.gadventures.com/trips/quito-to-la-paz-adventure/1168/itinerary/]https://www.gadventures.com/trips/quito-to-la-paz-adventure/1168/itinerary/[/link] [b]-v41-42[/b], reser runt i Bolivia [b]-21 aug [/b], flyger till Corre och är där en vecka. -[b]v44-45[/b], reser med Corre. Börjar med flyg till Galapagos 5 november. Mer info finns här: [link url=https://www.gadventures.com/trips/galapagos-express-camping-adventure/3314/itinerary/]https://www.gadventures.com/trips/galap

Bengt Hellman
benganb