El Oro

Ecuador sista dygnet.
måndag 18 november 2013 - Machala, El Oro, Ecuador

Väckaklockan ringer 05.30 med avresa klockan 06. Idag ska vi vidare till Peru. Yoghurtfrukost på bussen under gång. Vägarna är breda och bra i Ecuador men det är en förfärlig massa uppför och nedför i Anderna. Buss-lunch kort stopp med god potatissallad och skinka. Resan går bra men är

Ecuador, staden och staten.
fredag 17 februari 2012 - Machala, El Oro, Ecuador

Jag gillar Ecuador pà mànga sätt. Människorna är fina; omtänksamma, ödmjuka och generösa. Klart man kan bli lurad att betala mer när man köper nàgot, men över lag är det ganska ärligt. Man betalar det som stàr pà menyn, inte en massa andra avgifter/dricks etc. Jag gillar att strosa

Lovisa Sandin
Lia83 i Dansar mig genom Latinamerika
Senast aktiv - från San Juan, Puerto Rico
Första dagarna i Ecuador
lördag 11 februari 2012 - Machala, El Oro, Ecuador

En vit grund med röda fläckar av värmeutslag, soleksem och myggbett, så ser mina ben ut! Lite danskt sådär... När jag landade i Guayaquil fanns inte ett enda bekant ansikte att skàda. Jag var rätt lugn och försökte fà tag pà en telefon, men människor som sàg mig blev oroliga att jag

Lovisa Sandin
Lia83 i Dansar mig genom Latinamerika
Senast aktiv - från San Juan, Puerto Rico
Molnregnskog och Fundacion Cambugan
onsdag 26 januari 2011 - San Jose, El Oro, Ecuador

Molnregnskog och Fundacion Cambugan Vi åkte från Guallope via Ibarra och vidare till Otavalo. (Det börjar bli många orter att hålla koll på nu) Vi stanna en natt för att dagen efter återigen sätta oss, vissa låg ner, på ett bilflak som den här gången skulle ta oss upp i

Ecuador Klassen
Ecuadorklassen i Skarpnäck goes bananas en Ecuador
Senast aktiv - från Quito, Pichincha, Ecuador
Ecuador
torsdag 9 september 2010 - El Cambio, El Oro, Ecuador

Ärade Stretch! Jag är nu i Ecuador, sydamerikas svar på regnskog. Jag har ridit på ett lamt djur, tror hon hette lamadjur. Dom kan beskrivas som rökare: står stilla när man rider, spottar och dör mycket tidigare än andra djur! Wet willy i Öörat /Barbie

Trip nr 4.
fredag 7 maj 2010 - Puerto Bolívar, Machala, El Oro, Ecuador

Hej alla. Återigen har vi tagit oss till Puerto Bolivar utan de stora problemen. Sedan vi var här sist har vi varit i Caldere og i Puerto Quetzal, Guatatemale på vägen mot Port Hueneme. Jeg har bestämmt mig att inte bli officer i handelsflåttan, men istället bli tunfiskare i Guatemala. Här

Puerto Bolivar
fredag 16 april 2010 - Puerto Bolívar, Machala, El Oro, Ecuador

Ân en gång en liten hälsning från Puerto Bolivar och mig. Som vanligt är det 26 grader på natten och jag vill inte veta hur mycket på dagen. Därtill kan tilläggas arbete och 200 – nånting i luftfuktighet.... En av de roligaste sakerna jag gjort på vägen ner var att agera brandledare

Hej alla igen / Hej alle igen
torsdag 25 mars 2010 - Puerto Bolívar, Machala, El Oro, Ecuador

Hej alla igen En liten snabb uppdatering bara. Ligger kvar i Puerto Bolivar och har idag varit på sightseeing bl.a. bananodlingar, räkodlingar, kollat och smakat på färska peanuts och set kakaobönnor ( kolla in bilderna). På bananodlingen fick jag själv lov att klätra upp i ett träd och

Hej alla
torsdag 25 mars 2010 - Puerto Bolívar, Machala, El Oro, Ecuador

Hej alla Idag, 24 marts, ankom vi Puerto Bolivar igen. Resan från Port Hueneme har gått lungt och stilla och det har inte hänt de store äventyren. Jag har jobbat mycket, fixar rädningsbåten (igen), varit på säkerhetsrunda i maskinrummet och tittat på om allt var som det borde. Det som fik

Galapagos, Ecuador-Brasilien med Rosa bussarna

Galapagos, Ecuador-Brasilien med Rosa bussarna

3 november 2013 - 5 januari 2014

Sedan jag var 10 år har jag drömt om att åka till Galapagos. Ungefär lika länge har drömmen om att resa till Sydamerika funnits. 1978 arbetade jag en kille som åkt runt i Indien med en buss de gjort ordning och bodde i och min tredje dröm vaknade. Nu ca 40 år senare ska alla tre drömmarna gå i uppfyllelse i en resa!

Dansar mig genom Latinamerika

Dansar mig genom Latinamerika

6 februari 2012 - 30 april 2012

Skarpnäck goes bananas en Ecuador

Skarpnäck goes bananas en Ecuador

6 januari 2011 - 6 april 2011

Ecuadorklassen på Skarpnäcks Folkhögskola reser till Ecuador för att lära av syd genom rundresa och praktik.

Charterresa 2010

Charterresa 2010

25 augusti 2010 - 12 september 2010

Charterresa =)

1:a praktikperiod

1:a praktikperiod

22 februari 2010 - 8 juni 2010

"The Pacific Ocean - - - - the Final Frontier. These are the voyages of the reefership, Ditlev Lauritzen. Its on-going mission: to freight strange fruit, to seek out the same waters and the same ports, to boldly go where it where 3 weeks before” Min första praktikperiod på Ditlev Lauritzen. Seglar mellan Port Hueneme, USA; Puerto Bolivar, Ecuador; Caldera, Costa Rica; Puerto Chiapas, Mexico eller Puerto Quetzal; Guatamala och tillbaka till Port Hueneme.

Peru-Ecuador 50+

Peru-Ecuador 50+

10 oktober 2009 - 16 november 2009

Resa med Rosa Bussarna

peru till kuba på 4 månader

peru till kuba på 4 månader

1 september 2009 - 27 december 2009

jag och my ska resa genom peru, ecuador, colombia, panama, costa rica och jamaica på vår väg till kuba. vi ska vandra, äta kött och grönsaker, lära oss spanska och röka cigarr.

På rosa hjul genom Sydamerika

På rosa hjul genom Sydamerika

26 januari 2009 - 20 maj 2009

På vårt äventyr genom det Sydamerikanska landskapet ska vi med rysligt begränsad spanska finna oss själva, lära oss uppskatta det lilla i vardagen och bli obegripligt intellektuella.

lost in translation i fotbollens förlovade land

lost in translation i fotbollens förlovade land

15 september 2008 - 16 december 2008

Upplevelser i form av natur, sport, sol och bad mm.