Esmeraldas Province

Ecuador
tisdag 5 november 2013 - Mompiche, Esmeraldas Province, Ecuador

Nu har vi passerat gränsen till Ecuador, vilket gick smidigt. Från Ipiales (Colombia) tog vi en taxi till immigrationscentrum där vi stämplade ut oss, sen gick vi 200 m till Ecuadors immigrationscentrum och stämplade in oss. Vi får nu stanna i 90 dagar om vi vill. Ipiales vårt sista stopp i

Michael Johansson
leahcim i Sydamerika
Senast aktiv - från Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien
Canoa
torsdag 3 januari 2013 - Mompiche, Esmeraldas Province, Ecuador

Nu har jag spenderat cirka en vecka har i Canoa. Det ar ett ganska litet stalle som inte ar sa expalterat men fortfarande finns det en hel del hostels och de lever pa turismen, dock inga stora hotell osv. Tyvarr har surfen inte varit jattebra, idag var forsta morgongen med relativit bra

Jocke Dreimanis
Joadre i endless winter 12/13
Senast aktiv - från Pacasmayo District, La Libertad, Peru
Kusten och den glada kocken Jonathan
onsdag 14 december 2011 - Atacames Canton, Esmeraldas Province, Ecuador

Omtöcknade av de många timmarna i bilen och av hjärtesorg för Brian kom vi slutligen fram till Tonsupa, en liten by brevid den populära bad- och festorten Atacames. Dagarna som följde fylldes som sig bör av skratt, bad och sol, men kanske med lite mindre av den sista varan än vi hade

Mia Engström
Nyponrosor i Resan till Melonia
Senast aktiv - från Ibarra, Imbabura, Ecuador
Ibland ar man trott!

Ja ibland ar man trott. Sa kanner jag mig just nu, trott, trott,trott...Jag vet inte varfor, kanske ar det att spraket har stort migpa senaste, jag vet inte angre vilket sprak jag tanker pa. Svenska spanska engelska? Nar Sandra komoch halsade pa mig forra veckan kandes det i borjansom om jag brot

Hannah Wright Märtha Fredin
Monthebiff i ABYA YALA!
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Sol och varme!
fredag 18 februari 2011 - Atacames Canton, Esmeraldas Province, Ecuador

Nu har vi varit nagra dagar i Atacames som ligger vid kusten. Har ar det varmt och skont, ca 35 grader och 25 i vattnet :) Finns inte sa mycket annat att gora har an att sola och bada, men det ar inget jag klagar over! Imorgon ska vi nog aka soderut langs kusten. Va en valdigt kort uppdatering!

adnillinda
adnillinda i Sydamerika
Forsta veckan i Ecador..
fredag 18 februari 2011 - Atacames Canton, Esmeraldas Province, Ecuador

Hej! Nu har vi varit en dryg vecka i ecuador. Sett valdigt mkt pa kort tid. Var forst nagra dagar i Quito o traffade upp Sandra o Hanna, samma dag som vi landade. Forsta dagarna i Quito sa var vi uppe vid en utsiktplats, och gick runt i gamla setdan. Gamla staden var valdigt fin, men mkt tafik

La Costa
lördag 20 februari 2010 - San Lorenzo, Esmeraldas Province, Ecuador

Hej! Har nu befunnit mig pa Ecuadors kust i ca 10 dagar. Tog nattbussen(ca 10h) forra torsdagen nagot tidigare an planerat till Puerto Lopez tillsammans med Estee (Canada) o Bart (Holland). Har har Carneval varit den stora hojdpunkten som firades over helgen och mandag,tisdag. Det firas i hela

Britta Dahlgren
Britta i Sydamerika väst till öst
Senast aktiv - från Oslo, Norge
Vi sokte solen men fann molnen
tisdag 26 januari 2010 - Esmeraldas, Esmeraldas Province, Ecuador

Okej, we're back! Battre sent an aldrig som Johanna brukar saga ;) For att borja dar vi avsluta sa var fodelsedagskalaset forra helgen jattekul! Vi borjade hemma hos Johanna som fyllde ar dar vi traffade massa nytt folk, majoriteten var dock svenskar a norskar men man ska inte klaga ;) Efterat bar

Nadja Grahm
me.llamo.desastres i Flyr Fältet..
Senast aktiv - från Rosario, Argentina
Skön o Avslappnad jul och nyår
torsdag 14 januari 2010 - Esmeraldas, Esmeraldas Province, Ecuador

Jag kom ner till Esmeraldas i Ecuador den 25 Dec.. Efter att firat en lugn julafton i Quito.. Fick Bo hemma hos Robertos Familj som hade ett hus mitt i stan. Var grymt skönt att få bli omhändertagen av någon som bodde där och kunde visa allt runt omkring. Under de 2 veckor ja var där så

7 oktober 2013 - 16 januari 2014

Tänkte resa runt lite i Sydamerika, börja i Colombia o ta västkusten ner mot Buenos Aires. Vid min högra sida har jag Rachel en energisk tjej från Helsingborg som jag lärt känna :) Förhoppningsvis ska vi hinna se/uppleva massa saker på vägen. Även om målet är Sydamerika så börjar vi i Panama City, för att sedan med båt ta oss över till Sydamerika o Colombia! Vi får se hur ofta jag uppdaterar sidan men ska försöka iaf. Blir nog mest bilder!!!

endless winter 12/13

endless winter 12/13

26 december 2012 - 1 april 2013

Då var det dags igen! Nya länder att besöka och vågor att surfa!

Resan till Melonia

Resan till Melonia

6 december 2011 - 11 januari 2012

Då jag skrev kandidatuppsatsen i förtid i somras har jag nu en halv termin att spendera var jag vill. Under fem veckor njuter jag därför av livet vid världens mittpunkt med min syster och hennes underbara familj, med utgångspunkt från Ibarra, den vita staden, i norra Ecuador. Kommer att försöka återge de bästa historierna från resan här! Utan censur!

7 februari 2011 - 14 juni 2011

7 februari 2011 - 13 juni 2011

Resan börjar i Quito, Ecuador och slutar i Santiago, Chile. Ska däremellan se Peru och Bolivia och kanske lite Argentina=)

ABYA YALA!

ABYA YALA!

21 december 2010 - 21 april 2011

Hannah lämnar Märtha bakom sig och drar till Sydamerika för att bli vis! Detta betyder inte att Hannah inte skriver om Märtha i varje inlägg och tänker på henne varje dag såklart! Lotten ar ocksa med pa ett horn. Fan vad gott vi kommer att ha det!

Sydamerika väst till öst

Sydamerika väst till öst

1 februari 2010 - 5 april 2010

Sydamerika startar med två veckors spanskastudier i Equador följt av Peru,Bolivia,Argentina,Brasilien landvägen.

Flyr Fältet..

Flyr Fältet..

8 januari 2010 - 21 april 2010

En tur genom [b]S[/b]ydamerika

Sydamerika runt!

Sydamerika runt!

27 december 2009 - 20 mars 2010

Åker äntligen till sydamerika med lillasyster för att upptäcka den kontinenten! =)