Puerto Lopez

Tubdykning!
måndag 13 maj 2019 - Puerto Lopez, Manabí, Ecuador

Resdagbok 190513Dykutflykt med alla tio familjemedlemmar!Det blev en toppendag på dykbåt. Barnen ägnade sig åt att träna dyk/plask (i timmar) från båtrelingen medan vi vuxna dök i omgångar. Lugne och trygge dive mastern Fabri guidade oss som ju inte dykt på flera år. Hans lika lugna,

Födelsedagsfirande på bästa boendet
söndag 12 maj 2019 - Puerto Lopez, Manabí, Ecuador

Först ett tips till den som ska resa: Om man köper en extra burk medicin så att det ska räcka hela resan, ta med den. När man inte har gjort det uppskattas däremot servicen i att man inte behöver ett recept för att hämta ut receptbelagda läkemedel :)Igår firade vi Marias födelsedag!

benganb i Familjesemester i Sydamerika
Framme i Ecuador
onsdag 8 maj 2019 - Puerto Lopez, Manabí, Ecuador

Igår kväll skrev Maria det här på vår transport från flygplatsen hit till Puerto Lopez i Ecuador:En tidig start på dagen med väckning av hela familjen kl 04.00 inledde vårt Sydamerika-äventyr. Från Linköpings lilla flygplats flög vi till stora Schiphol i Amsterdam. Där hittade vi en

benganb i Familjesemester i Sydamerika
We were here
tisdag 18 april 2017 - Puerto Lopez, Manabí, Ecuador

Vår tid i Ecuador börjar rinna ut. Imorgon lämnar vi detta fantastiska land som verkligen har tagit plats i våra hjärtan. Innan vi kom hit hade en hel del fördomar och skeva visioner om hur landet verkligen var. Vi var de första dagarna av vår resa livrädda! Vi hade läst om rån,

The Kiki trick
söndag 16 april 2017 - Puerto Lopez, Manabí, Ecuador

Isla de la plataIdag började dagen tidigt. Vi gick till samma restaurang för att äta frukost som vi hade middag på igår, supergod frukost! Äggröra, toasts, varm choklad och juice blev det för mig och Cornelia. Caroline drack istället kaffe och fick dessutom fruktsallad. Efter frukost

Jipihapa where the happy hippies lives
lördag 15 april 2017 - Puerto Lopez, Manabí, Ecuador

Vilken dag!36 graders värme, 6h i buss. Från Canoa till Puerto Lopez. Vägen hit var tuff. 4 byten med buss som vi, på något vis lyckades klaffa. Sista bytet var i hippistaden Jipijapa, en riktig oas med mycket udda bussar. Naturen utanför fönstret, som vi dundrade förbi, var förstummande

Bienvendios Ecuador
söndag 1 november 2015 - Puerto Lopez, Manabí, Ecuador

Sådär jag, då har jag äntligen lyckats få till ett svenskt tangentbord på den här datorn :) Sitter på ett litet internetcafe i Puerto Lopez i Ecuador och funderar på vad vi haft för oss de senaste 11 dagarna sedan vi lämnade Sverigen. Tiden går både fort och långsamt. Vi landade i

Alice Och Michael Bercoff
lallice i Sydamerika
Senast aktiv - från Cusco, Urubamba, Peru
Från glaciär till sandstrand
torsdag 21 augusti 2014 - Puerto Lopez, Manabí, Ecuador

Ecuador är, trots den lilla ytan, landet som har allt. Långa sandstränder, tropisk regnskog, aktiva vulkaner, Andernas bergskedjor, varma källor... Det finns en oändlig lista djur, bl.a. fåglar man inte ser någon annanstans i världen. De flesta stöter vi nog på om ett par veckor när vi

Lina Johansson
LinaoDaniel i 168 dagar i Sydamerika
Senast aktiv - från Quito, Pichincha, Ecuador
Invasion av småkryp
söndag 8 september 2013 - Puerto Lopez, Manabí, Ecuador

Efter ett par veckor på farmen tog jag mig friheten att byta rum från sovsal till ett "personalrum" med eget badrum och bara en rumskamrat. Det var skönt att få lite mer utrymme att röra sig på och möjligheten att kunna vara själv emellanåt. En natt vaknade jag av ett knaprande ljud och

Avfärd mot Quito
måndag 18 februari 2013 - Puerto Lopez, Manabí, Ecuador

Har varit en lugn dag. Lagade frukost, smarrig äggröra och chorizo. Utforskade stranden, satt på stranden och läste, åt och, och satt på stranden. Just nu är vi på hotellet och om mindre än en timma sätter vi oss på bussen till Quito där vi spenderar vår sista dag i Sydamerika. Helt

Familjesemester i Sydamerika

Familjesemester i Sydamerika

6 maj 2019 - 2 juli 2019

Vi åker till Ecuador, Galapagosöarna och Peru!

Dit och tillbaka igen

21 juli 2014 - 4 januari 2015

Syd- och La TINA merika

Syd- och La TINA merika

28 april 2013 - 2 oktober 2013

Då var det åter igen dags för en långresa. Denna gången blir det ett alternativt tema med bland annat healing och meditation. Jag har med mig två reskamrater, Kenneth i ca tre veckor och Sissel i 2,5 månader.

Peru/ecuador

Peru/ecuador

8 januari 2013 - 19 februari 2013

Start i Lima (Peru), landar 06:30 lokal tid den nionde januari. 21:e januari börjar vi knata inkaleden och ska vara vid Machu Pichu den 24:e hoppas vi! Vi går med Wayki trekk och bor i Cuzco några dagar inför. Flyger hem från Quito (Ecuador) 19 februari och beräknas landa i Göteborg 20 januari 19:50 lokal tid. Obs Andrea flyger som "Lena Johansson" eftersom namnet Lena står först i passet och vi vill undvika krångliga tulldiskussioner på spanska.

Peru & Galapagos

Peru & Galapagos

27 december 2012 - 26 januari 2013

Fyra resglada nordbor lämnar kylan för en månads upplevelser i Sydamerika.

Galapagos & Ecuador

Galapagos & Ecuador

22 december 2012 - 11 januari 2013

Vi kommer vara på en liveaboard i en vecka och dyka, sedan stannar vi på Galapagos i 2-3 nätter efter det. Var det bär av i Ecuador vet vi inte än men någonstans längs kusten blir det iaf. Tillgång till intenet under vecka på båten lär ju vara i princip obefintlig så vi får se hur många inlägg det blir ;o)

13 december 2012 - 10 januari 2013

Peru 13-27 december, incaleden 20-23 december däremellan bussresa genom landet med stopp i bla Abancay. Guide och mentor Thomaz o Victor. Ecuador 27 december - 9 januari, Quito samt strandhäng!

American adventures

American adventures